Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 19:35

Zou je dan niet de politie kunnen bellen? Ik vraag het mij gewoon af hoor. Dat zal wel te lang duren, hij was vast met een paar minuten weg of niet? Dat maakt het niet minder ergerlijk overigens. Heel asociaal.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:40

Dit is een plek waar dit vaker gebeurt, veel te vaak eigenlijk. Heb inderdaad weer melding gemaakt bij de politie, wellicht kunnen ze daar nog eens controleren. En heel misschien moeten ze daar ook maar een keer met een gele kwast een doorgetrokken streep op de stoeprand zetten daar en een stopverbod instellen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 19:57

Dat zou daar geen overbodige luxe zijn als ik de situatie zie inderdaad en parkeerplek genoeg vlakbij dus geen enkel probleem.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:01

Daarom! Die witte vakken met kruis zijn overigens laad-/losplekken voor het winkelcentrum en het woonzorggebouw aan de overkant daarvan. Mag je officieel ook niet parkeren, maar ook dat doet men soms wel...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:20

Dat is maar heel eventjes, denken ze.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:31

Of ze denken dat regels niet voor hen gelden...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:59

Afbeelding
Links de straat in was verderop nog plek genoeg. En daar zit gras tussen de parkeerplaats en stoep.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:36

Zo parkeren ze hier ook. De parkeervakken zijn heel lang, ze kunnen nog een heel stuk naar voren. Zo irritant vooral voor mensen met rollator, kinderwagen, enz

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:46

Dat gebeurt daar inderdaad ook vaak. Maar deze had gewoon alle plek nodig, om niet met de neus op de rijbaan te staan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:52

Vandaag was de A4 richting Den Haag afgesloten vanwege een ongeval voor meerdere uren (gebeurde rond 15:00, toen ik vertrok vanuit Schiphol om 17:15 nog steeds dicht) en ik stond ca 1 uur vast in Leiderdorp omdat m’n navigatie mij zo had gestuurd.

Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik rechtsomkeer maakte en weer naar Schiphol terug was gereden en naar het wegrestaurant gegaan was om iets te eten en te wachten tot de a4 weer open was. Om 19:00 ofzo was die weer open en om 19:10 ben ik weer gaan rijden en om 19:40 ben ik, ondanks een hoop idioten op de weg, thuis gekomen.

Veel mensen die onnodig langzaam links reden (je mag 130, reden 100 of langzamer zonder verkeer voor zich en gaven geen gas bij met inhalen waardoor er weer filevorming kwam) . Deze mensen rijden duidelijk normaal niet na 19:00 op de weg… bloedirritant gewoon…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 09:43

Dat snap ik wel, mag je eindelijk doorrijden kan dat niet. Hoewel ik zelden 130 rij, want simpel dat verbruikt ook meer benzine :')
Maar dan blijf ik niet links hangen en ik geef wel gas bij met inhalen. Heel irritant als dat onnodig lang duurt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 10:34

Ik erger me deze week echt enorm aan auto's die 100.000+ kosten, maar de functie 'knipperlicht' was blijkbaar te duur. :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:11

Ik heb er een :') busje wat niet wist welke baan te kiezen bij het stoplicht, op de linkerbaan bleef hangen met 30 km/u of zo? Ik haalde rechts in (mag ik niet) maar naar links kon ik niet en verkeer ophouden wilde ik niet. Toen werd ie ineens wakker, komt me met 70 voorbij, staat naast me bij het volgende verkeerslicht, blijft weer hangen, ik haal hem weer rechts in, komt ie weer veel te hard en heel boos langs me heen :') gaf ook geen enkele keer richting aan.

Ik reed netjes 50 :')

Volgens de instructeur had ie er een dikke bekeuring voor gekregen :) en terecht, wat een dwaas.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:29

Ik ben net de ergenis geweest van mensen :Y) ik ben op werk en de auto die wij gebruiken heeft een storing die regelmatig terugkomt waardoor je niet harder dan 35 kan… en ik moet ook over 60km weg. Voel mij zo banketstaaf tegenover het achterliggende verkeer… het is een kleine afstand maar toch haha.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:41

Op een 60 weg is dat ook ergerlijk, maar als je dan niet op de linkerbaan blijft hangen vind ik het prima. Normaal is er dan geen linkerbaan ook :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:15

Voorrang verlenen schijnt tegenwoordig ook lastig te zijn. Hoe vaak ik al voorrang moest krijgen met auto of fiets, maar die totaal niet kreeg...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 15:29

Avalanche schreef:
Op een 60 weg is dat ook ergerlijk, maar als je dan niet op de linkerbaan blijft hangen vind ik het prima. Normaal is er dan geen linkerbaan ook :')

Helaas 1 baan haha. Net ook weer, ik reed bewust met alarm lichten aan zodat mensen kunnen bedenken dat er iets is, maar die taxi bleef toeteren en plakken. Leuk maar daar gaat de auto niet harder van :Y)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 15:40

Wielrenners die ook zonder hun fiets dikke schijt aan de rest van het verkeer hebben (ze hadden fiets geparkeerd en stonden midden op de weg te wachten tot ze compleet waren om verder over te steken).
Verder al die mensen die 100 links blijven rijden in België waar je 120 mag. Rij rechts of rij door…

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 20:44

Rennie89 schreef:
Ik ben net de ergenis geweest van mensen :Y) ik ben op werk en de auto die wij gebruiken heeft een storing die regelmatig terugkomt waardoor je niet harder dan 35 kan…

Maar, mag je met de auto dan nog de weg op? Ik kan me dat haast niet voorstellen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 21:05

Dat vraag ik me ook af Shadow0. Waarom zou een werkgever je überhaupt met zo'n auto nog de weg op sturen? Ik zou die eerst naar de garage sturen voor grondig onderzoek en reparatie, en als dat niet lukt en het probleem blijft terugkomen: verkopen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 07:41

Eens :) het lijkt mij idd ook niet dat dit mag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 22:49

Vandaag mij geërgerd aan iemand die voor het stoplicht stond en de auto achteruit liet rollen. Ik stond erachter en zag de trekhaak dichter en dichterbij bij komen… Omdat hij niet stopte maar de toeter gebruikt. Precies toen werd het natuurlijk groen, maar ik kon in elk geval opgelucht ademhalen. Wel jammer dat meerdere zondagsrijders 80 blijven rijden op een 100 1 baansweg >;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 00:22

Rennie89 schreef:
Ik ben net de ergenis geweest van mensen :Y) ik ben op werk en de auto die wij gebruiken heeft een storing die regelmatig terugkomt waardoor je niet harder dan 35 kan… en ik moet ook over 60km weg. Voel mij zo banketstaaf tegenover het achterliggende verkeer… het is een kleine afstand maar toch haha.

Alarmlichten aanzetten, dan snappen de meeste mensen het tenminste.

Ik snap hem volledig, ik rol soms ook zo met een manke bus terug naar de stalling...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 00:42

Anne_GTI schreef:
Rennie89 schreef:

Alarmlichten aanzetten, dan snappen de meeste mensen het tenminste.

Rennie89 schreef:
Net ook weer, ik reed bewust met alarm lichten aan zodat mensen kunnen bedenken dat er iets is

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:26

Ik kom de supermarkt uit (op parkeerplaats) met voor de in-/uitgang een zebrapad. Staat er een auto stil, nog geen het meter vanaf de deur midden op het zebrapad.