Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:40

Het is alleen al een pakket van 27 november toen lukte bezorgen ook al niet. :+

Morgen of vanavond ga ik bezorging aanpassen gezien de kippen ook gedaan moeten worden. :+

Moon_light94

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:49

Ja de hele week is al ellende, mijn pakketten schuiven ook al meerdere dagen op. Komt echt door de drukte, al de hele week helaas.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:53

Hier ook een pakket opgeschoven. Mag maandag bezorgd worden aangezien ik het op mijn werk laat bezorgen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:55

Las vanmorgen dit, geldt ook voor kerst dit jaar.

https://www.nu.nl/economie/6337177/blac ... akket.html

Benieuwd hoe UPS het gaat doen hier, nog erg weinig mee te maken gehad. Paar dagen terug een nieuwe bureaustoel gekocht omdat de rugleuning van de andere op omvallen staat, één pakketje zou morgen moeten komen en de andere twee op dinsdag :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:08

Voor mijn partner ligt een pakketje al sinds 20 november klaar voor bezorging, alleen geen idee welke van de vier en daarna blijft het daar kennelijk liggen en schuift de datum 27 november steeds verder door, vandaag was het vermoedelijk vandaag, maar ook -O-

Goddank wordt mijn bestelling hopelijk morgen of maandag met een eigen bezorgservice afgeleverd. Twee8 liter rvs dingen Geen problemen met de standaard bedrijven dan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:01

Even een update. Nou dit is echt weer een nieuwe stunt, het pakket heeft drie keer klaar gestaan voor bezorging sinds 20 november en drie keer kon het niet mee wegens drukte, en vanmiddag hebben ze het pakket terug gestuurd naar de afzender -O- -:(- dat is lekker makkelijk dan. Geen poging tot bezorgen maar een week later domweg retourneren.

Pfff nu moeten we daar weer achteraan. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:04

Hier houden ze nog vol dat ze vandaag voor 22.00 uur komen bezorgen. :+

Terwijl nergens in de app staat dat die onderweg is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 00:04

'We zijn er bijna'

Kwartier later: 'bezorging mislukt'

Ik heb een klacht ingediend, maar waarschijnlijk mag ik morgen naar zo'n stom afhaalpunt wat maar tot 16 uur open is. Misschien bestel ik het artikel gewoon opnieuw, het andere pakket gaat dan vanzelf wel een keer terug vanaf het PostNL punt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 08:16

Hier ellende met DPD.
Duurt eerst al 2 dagen voordat ze eindelijk eens over bezorgen hebben. Pakket was al ontvangen maar toen stil.
Zouden woensdag komen tussen 15.30-16.30
Denk dan ben ik mooi thuis rond die tijd om 14.30 we hebben u gemist. Geen update dat ze eerder zouden komen.
Donderdag geen update over nieuwe bezorgpoging.
Vrijdagochtend vroeg stond er nog niks, maar moest ik werken. Dus voor pakketpunt gekozen.
Later bevestiging gehad, maar ze zijn niet geweest.
Behoorlijk irritant dit.

Webshop was traag met versturen en nu DPD. Heb het hard nodig voor mijn paardje

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:29

Mijn enige klacht nu is dat postnl hun app en tijdvakken steeds slechter worden. Al paar keer gehad dat tijdvak eind van de dag was en ze serieus uren voor het tijdvak komen. Ja, zo heb je de kans dat de meeste mensen niet thuis zijn, ja.
En de app ook, krijg je ineens een melding dat de bezorger er bijna is terwijl je nog helemaal geen bericht had gehad dat het überhaupt zou komen.

Dat het nu druk is snap ik helemaal en geen problemen mee. Maar juist daarom wil ik thuis zijn en pakketten aannemen. Wel rot voor sommige bedrijven, ik had begin van de week wat besteld en kreeg gisteren een mail van dat bedrijf dat postnl blijkbaar al een week (dus niet de BF week maar ervoor al) oid hun pakketten meeneemt maar dan niet verder meeneemt in het traject. Dus die staan allemaal al op aanwezig bij postnl maar gebeurd niks mee. Terwijl een pakket bij ander bedrijf wat donderdag besteld was gisteren al binnen kwam. Dan heb je dus pakket 1 van bedrijf a wat gewoon niet meegenomen wordt en pakket 2 van bedrijf b wat allang bezorgd is. Is toch ook niet handig van postnl? Dan heb je enorme pakketten staan in centrum? Ik zou denken dat je het dan later ophaalt bij het bedrijf en meteen verwerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:38

Het is inmiddels lijkt een loterij geworden. Ga je de prijs (lees je duur betaalde pakket) krijgen of toch niet en zo ja wanneer?

Voor die app en een briefje in de bus met de tweede poging de dag erop en daarna gegarandeerd naar een postpunt werkte gewoon.

Ik laat al zelden bezorgen. Alleen van heel ver of niet in een winkel te koop wordt bezorgd. En daarvan niet eens 50% wordt bezorgd zonder problemen. 30% komt zelfs nooit aan -:(- en je hebt het maar te slikken dat is pech geld weg :evaw:

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:46

Hier óók wéér ellende.....donderdag besteld, zou vandaag geleverd worden maar "door drukte wordt het niet geleverd vandaag" postnl heeft een heel JAAR de tijd gehad om deze problemen aan te zien komen en er op voor te bereiden.....kennelijk hebben ze gewoon wéér zitten slapen ipv extra personeel aantrekken en extra bussen huren... tis vóór black friday besteld. De echte drukte zou nog moeten komen.

Ik houd m'n hart vast voor alle pakketten die ik overal nog moet gaan bestellen voor de kerst....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:54

Ik heb het idee dat het waar jullie wonen wel heel slecht is :=

Hier niks gemerkt van Sinterklaas drukte. Meeste is gewoon op tijd, sommige dingen een dagje te laat maar dat overleven wij. Alle cadeaus zitten op tijd in de zak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:59

Het is echt een drama -O- twee adressen eerder ging ook de brievenbus post zeer regelmatig mis. Medicatie van de hond de derde poging kwam pas aan |o rekeningen waarvan ik pas het bestaan wist bij de tweede aanmaning. Een keer een dikke envelope met verzamelde post gekregen tot twee jaar terug erin 8)7

Ik heb het idee dat een paar uithoeken nog wel redelijk ok zijn. Maar hier is welke bezorgdienst ook. Het gaat mis, verdwijnt, ergens bezorgd zonder melding en pas het retour wordt gemeld, en nu dus retour zonder een bezorgpoging -:(-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:59

Mvdende Die mensen moeten er wel zijn hé? En als je het nieuwsbericht hierboven leest zie je dat het ook komt omdat alles qua feestdagen dit jaar rottig valt en ze deze hele week al extreme drukte zien door pakketten. Bf is hier niet alleen de vrijdag druk, de hele week zijn er al acties en extreem veel pakketten. Er is ook al heel veel gewaarschuwd dat je sinterklaas dingen al lang had moeten bestellen.

Voor kerst zou ik nu bestellen, want naast het zeuren op postnl weet JIJ ook gewoon dat het elk jaar druk is. In november en december moet je nooit wachten tot laatste moment en nooit rekenen op volgende dag of binnen 2 dagen in huis. Al jaren niet meer. Er zijn en extra mensen en extra bezorgdagen, maar ook elk jaar meer pakketten om te bezorgen.

Of je gaat zelf pakketten bezorgen :D

Verootjoo, ik heb alleen problemen met de app en de tijdvakken. De bezorgers zijn hier best oke, misschien 5 procent over alle aanbieders wat mis gaat. Als je er gewoon rekening mee houdt qua bestellen, alles wat ik deze week besteld had had ik pas volgende week ergens verwacht eigenlijk haha

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:02

mvdende schreef:
Hier óók wéér ellende.....donderdag besteld, zou vandaag geleverd worden maar "door drukte wordt het niet geleverd vandaag" postnl heeft een heel JAAR de tijd gehad om deze problemen aan te zien komen en er op voor te bereiden.....kennelijk hebben ze gewoon wéér zitten slapen ipv extra personeel aantrekken en extra bussen huren... tis vóór black friday besteld. De echte drukte zou nog moeten komen.

Ik houd m'n hart vast voor alle pakketten die ik overal nog moet gaan bestellen voor de kerst....

Jij hebt echt een blok beton voor je hoofd hè. :roll:

Je hebt werkelijk geen idee hoeveel extra personeel en bussen er inmiddels lopen en rijden. Maar er kan nou eenmaal maar zoveel miljoen pakketten over die sorteerbanden, op een gegeven moment zullen ze moeten stoppen met draaien. Die chauffeurs moeten ook gewoon weg, die kunnen niet allemaal tot 12 uur blijven staan want dan worden je pakketten alsnog niet bezorgd omdat ze tijd te kort komen.

Jij hebt zelf ook zitten slapen blijkbaar door je pakketten voor kerst niet gewoon vorige maand al te bestellen, dan had je ze gewoon op tijd gehad.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:03

Hier al tijden ellende met PostNL, altijd vertraging. DPD als bezorger probeer is sowieso al te vermijden als vervoerder.
DHL doet het tot nu toe het best. Maar die rijden ook meerdere malen per dag door de straat en ik woon in een dorp met maar 350 inwoners, maar DHL rijdt hier wel viermaal daags, tussen 8 en 22 uur.
Zou PostNL ook moeten doen, meerdere malen per dag rijden. Ik heb twee bestellingen lopen, een hebben ze nog niet eens gescand en de ander is vertraagd. Waardeloos.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:05

MyWishMax schreef:
Mvdende Die mensen moeten er wel zijn hé? En als je het nieuwsbericht hierboven leest zie je dat het ook komt omdat alles qua feestdagen dit jaar rottig valt en ze deze hele week al extreme drukte zien door pakketten. Bf is hier niet alleen de vrijdag druk, de hele week zijn er al acties en extreem veel pakketten. Er is ook al heel veel gewaarschuwd dat je sinterklaas dingen al lang had moeten bestellen.

Voor kerst zou ik nu bestellen, want naast het zeuren op postnl weet JIJ ook gewoon dat het elk jaar druk is. In november en december moet je nooit wachten tot laatste moment en nooit rekenen op volgende dag of binnen 2 dagen in huis. Al jaren niet meer. Er zijn en extra mensen en extra bezorgdagen, maar ook elk jaar meer pakketten om te bezorgen.

Verootjoo, ik heb alleen problemen met de app en de tijdvakken. De bezorgers zijn hier best oke, misschien 5 procent over alle aanbieders wat mis gaat. Als je er gewoon rekening mee houdt qua bestellen, alles wat ik deze week besteld had had ik pas volgende week ergens verwacht eigenlijk haha

Waarom krijgt DHL die mensen dan schijnbaar wel voor elkaar? Waarom kunnen die wel meerdere malen per dag rijden?
En PostNL heeft bijna altijd vertraging of het nu is of in april. Ik krijg 99% van de tijd die excuusmail van sorry we hebben vertraging..

Verder zou het ook handig zijn dat ze uberhaupt al niet van te voren een exacte datum aan te geven, waarvan ze al weten dat het niet haalbaar is, dat scheelt al een hoop frustratie. Dus niet zeggen pakket wordt morgen geleverd, want dan gaan mensen er van uit, sommige mensen nemen vrij.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:09

PostNL bezorgd hier 9 van de 10x gewoon op tijd.
DHL gaat hier veel vaker mis, het ligt echt aan je regio.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:10

Als ik kijk is 75procent van de pakketten die ik bestel via postnl en dhl dus veel minder. DHL rijdt hier wel 2 rondes, maar wel met veel minder pakketten, gaat gewoon op voorkeur van overdag of avond. En DHL heeft hier dus sowieso al niet de volgende dag bezorgd, zit altijd iets langer tussen. Maar die meldingen van vertraging heb ik van DHL ook al best aantal keer gehad hoor?

Dpd wil ik nooit bezorging mee, maar postnl en DHL zijn hier hetzelfde qua succes. Alleen heeft postnl veel meer pakketten, de meeste winkels waar ik bestel bezorgen dus ook alleen maar met postnl.

Geen idee qua echte aantallen, maar ik dacht sowieso dat postnl een groter aantal had.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:16

In deze tijd van het jaar heb ik wel meer geduld. En ik bestel ook alleen bij amazon of bol omdat ik denk dat doe pakketten met voorrang behandeld worden en er een heel goede klantenservice achter zit. Verder kies ik meestal voor achteraf betalen zodat ik mijn geld niet kwijt ben als een pakket niet bezorgd wordt.
Er zit nog het een en ander in de pijplijn op dit moment. Hoop dat het voor sint lukt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:18

Froukje schreef:
PostNL bezorgd hier 9 van de 10x gewoon op tijd.
DHL gaat hier veel vaker mis, het ligt echt aan je regio.

Hier ook. Postnl laat ik standaard op het postnl punt bezorgen en ik heb dan nog nooit gehad dat hij te laat is gekomen. Ik heb dat via de app ingesteld en vind dat echt top.
Dhl is waardeloos, flikkert het ook altijd gewoon voor de deur zonder aan te bellen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:20

Wintu schreef:
MyWishMax schreef:

Waarom krijgt DHL die mensen dan schijnbaar wel voor elkaar? Waarom kunnen die wel meerdere malen per dag rijden?
En PostNL heeft bijna altijd vertraging of het nu is of in april. Ik krijg 99% van de tijd die excuusmail van sorry we hebben vertraging..

Verder zou het ook handig zijn dat ze uberhaupt al niet van te voren een exacte datum aan te geven, waarvan ze al weten dat het niet haalbaar is, dat scheelt al een hoop frustratie. Dus niet zeggen pakket wordt morgen geleverd, want dan gaan mensen er van uit, sommige mensen nemen vrij.

Nou, dit dus..... hier is het 9/10 keer postnl die er een bende van maakt... DHL gaat veel vaker wél goed. Lang niet altijd, maar in ieder geval niet zo vaak als postnl de aangegeven dag van levering niet haalt.

Net wat bij Aliexpress besteld, daar hebben ze helaas de 5 day delivery eruit gehaald -:(- dat was best chill, nu een verwachte levertijd van weer 14 dagen |( zal dus echt op moeten schieten met de bestellingen daar...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 10:44

mvdende misschien mee gaan rijden en helpen ipv de hele dag thuis zitten te klagen altijd maar weer :)*

Het is maanden bekent dat ze het te druk gaan krijgen, personeel is overal moeilijk aan te komen. net zoals dat het bekent is dat pakketjes uit China ed langer blijven liggen als het druk is.

De meeste bedrijven sturen ook met postnl dus tuurlijk hebben die het drukker.

ik neem dat er vanuit de Cao ook maar een max aantal uur gereden mag worden door een chauffeur en er kunnen ook maar een Max aantal pakketen verwerkt worden.

mensen die met bf of last minute nog snel wat bestellen voor kadotjes hebben gewoon niet vooruit gekeken.

Ik las hier boven ergens dat iemand zijn pakket niet ging ophalen op het punt en maar opnieuw deed bestellen. Lekker voor het bedrijf die met verzendkosten heen en terug zit zonder daar iets voor terug te krijgen. Ja postnl rekent de verzendkosten van pakketen die niet afgehaald worden aan de winkel die het verstuurd heeft.

Mensen doe kalm aan. -O- De bezorgers/ mensen in het distributiecentrum rennen echt de benen onder hun kont vandaan.
heb je wat met haast nodig haal het dan.

nee ik werk niet bij een bezorgdienst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:13

Kalm aan doen als je pakketten gewoon verdwijnen? Dat het later bezorgt wordt zal me nog worst wezen. Maar graag heel en binnen een paar weken zonder te verdwijnen, zonder onterecht te retourneren, gewoon ook graag heel zonder dat er een speurtocht ontstaat waar het pakket zou kunnen zijn