Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:00

Ik heb ooit bij een verjaardig zitten verbazen hoe iemand zat te klagen dat ze er aan onderdoor ging ivm drukte. Ze moest nog naar de kapper, nagels laten doen, uiteten met familie, hockey en daarnaast ook nog bedrijfshockey en ook nog stappen in het weekend.
Ik zou zeggen: doe eens gek en laat 1 hockey vallen en knip je nagels zelf :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:03

Nav ander topic;
Contant geld moet afgeschaft worden :Y) gewoon lekker digitaal betaalzaken regelen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:08

verootjoo schreef:
Nav ander topic;
Contant geld moet afgeschaft worden :Y) gewoon lekker digitaal betaalzaken regelen.

Ja joh! Waardoor veel bedrijven failliet gaan en als de bank failliet gaat, kan je wel fluiten naar je centen. Lijkt mij echt een top idee! :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:10

sureido schreef:
verootjoo schreef:
Nav ander topic;

Ja joh! Waardoor veel bedrijven failliet gaan en als de bank failliet gaat, kan je wel fluiten naar je centen. Lijkt mij echt een top idee! :D

Hoezo dat? Dat zou dan nu ook al zijn, want er is niet eens zoveel echt contant geld als dat er op de bank staat.
En als je geld op een NL bank staat ben je daar toch voor verzekerd?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:13

Ik zie het probleem van gewoon cash niet in. Ik vind de verhouding nu mooi, je kan nog wel cash betalen maar pinnen gebeurt meer.

Ik denk dat alles digitaliseren helemaal niet de oplossing is. Dat heb ik bij wel meer zaken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:15

En wie gaat dat dan betalen? Als de Rabo failliet is kan de verzekeringsmaatschappij dat echt niet allemaal dekken hoor :+

Mensen moeten gewoon zelf kunnen kiezen of ze contant betalen of pinnen, in bijvoorbeeld Duitsland kan je nog niet eens pinnen in sommige kroegen.

Hoe zie je dat trouwens voor je, dan moet heel de EU overgaan op alleen digitaal. Want net over de grens moet je soms contant betalen omdat je daar niet kan pinnen in het café.

Leuk trouwens voor de hackers ook :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:15

Druk zijn en dan klagen vind ik sowieso raar. Gok dat iedereen het wel op momenten druk heeft, maar wanneer dit altijd zo is? Dan is dit of jouw leven en kan je biet zonder die ‘stress’, of je moet ergens ingaan in schipperen.

Hier 4 kinderen, een pony en werk, maar zit toch regelmatig op mijn gat. Ik kan die echte druk helemaal niet aan dus doe ik dat ook niet. En tja, dat zijn toch keuzes vind ik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:48

sureido schreef:
En wie gaat dat dan betalen? Als de Rabo failliet is kan de verzekeringsmaatschappij dat echt niet allemaal dekken hoor :+

Mensen moeten gewoon zelf kunnen kiezen of ze contant betalen of pinnen, in bijvoorbeeld Duitsland kan je nog niet eens pinnen in sommige kroegen.

Hoe zie je dat trouwens voor je, dan moet heel de EU overgaan op alleen digitaal. Want net over de grens moet je soms contant betalen omdat je daar niet kan pinnen in het café.

Leuk trouwens voor de hackers ook :D

Ja, goed verhaal, enig idee hoe duur het is om contant geld in je zaak te bewaren? En de daarmee gepaarde alarmsystemen, kluis, controlerend personeel... Nee voor een kleine onderneming snap ik heel erg goed dat je geen zin (meer) hebt in contant geld. Maar al die kosten moet je dus maken volgens jou voor die paar mensen die per se niet willen pinnen :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:52

Jij ook goed verhaal! :D Want bij elk klein bedrijf hebben ze mensen die geld controleren! En alarmsystemen zijn natuurlijk ook alleen voor contant geld, dat klopt inderdaad. Die iMac’s enzo hoeven namelijk niet beveiligd te worden.

De luxe sector kan in ieder geval al grote winst inleveren als contant geld stopt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:57

.. Sorry, ik denk dat wij het over andere soorten bedrijven hebben. De contante cashflow is bij ons echt wel een aparte taak en ja dat kost extra tijd, in tegenstelling tot wanneer al die betalingen per pin zouden zijn gedaan, dan komt het gewoon als meerwaarde op de dagstorting erbij. En ja wij hebben een apart alarmsysteem voor de kluis omdat wij dat zodanig belangrijk vinden, iMacs heeft de gemiddelde (kleine) kroeg dan ook niet :o?
Personeelsuren die in kassatellingen gaan zitten tov een dagrapport uitdraaien, dat je af en toe geld moet storten naar de bank... Voor een kleine ondernemer zijn dat echt significante uitgaven. Ik snap dan ook heel goed dat zo'n kroegbaas ervoor kiest om contant geld helemaal niet meer te accepteren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:00

Van mij mag contant ook verdwijnen. Ik betaal tegenwoordig met mijn horloge.
Ik ben zo'n figuur die nooit contant geld bij zich heeft. Ik vergeet altijd effe te pinnen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:01

Magrathea schreef:
.. Sorry, ik denk dat wij het over andere soorten bedrijven hebben. De contante cashflow is bij ons echt wel een aparte taak en ja dat kost extra tijd, in tegenstelling tot wanneer al die betalingen per pin zouden zijn gedaan, dan komt het gewoon als meerwaarde op de dagstorting erbij. En ja wij hebben een apart alarmsysteem voor de kluis omdat wij dat zodanig belangrijk vinden, iMacs heeft de gemiddelde (kleine) kroeg dan ook niet :o?
Personeelsuren die in kassatellingen gaan zitten tov een dagrapport uitdraaien, dat je af en toe geld moet storten naar de bank... Voor een kleine ondernemer zijn dat echt significante uitgaven. Ik snap dan ook heel goed dat zo'n kroegbaas ervoor kiest om contant geld helemaal niet meer te accepteren.

Ik hier uit concluderen dat jij nooit in een kleine kroeg hebt gewerkt? :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:08

SindyKaya schreef:
Magrathea schreef:

Ik hier uit concluderen dat jij nooit in een kleine kroeg hebt gewerkt? :+

.. :o? Jawel, op dit moment zelfs, en daarnaast in diverse soorten en maten andere horecagelegenheden. Ok, die op dit moment kan misschien meer als 'middelgroot' geclassificeerd worden (capaciteit van ca. 40 zitplaatsen).

Wat is er nou zo lastig te begrijpen aan dat ik het gewoon goed begrijp dat kleine kroegen cash eruit gooien? Ze zijn niemand wat verplicht, als jij per se contant wil betalen mag je ook ergens anders heen gaan.

Sterker nog, je ziet dat nu sinds een paar jaar vrijwel alle openbaar vervoerders volledig op de OV chipkaart over zijn. De pinpas is nog wel een stukje ouder dan dat, maar om de een of andere reden blijven we daar wel aan papier vasthouden?
Men heeft het steeds over ouderen, maar hoe lang is de pinpas nu in gebruik? Zo'n 20-25 jaar? Ja, als je al die tijd niet hebt kunnen (lees: willen) overstappen, dan weet ik het ook niet meer hoor. Als je nu 80 bent en dus 'te oud' om met deze technologie om te gaan dan was je 55-60 toen de pinpas werd geintroduceerd, dus dan was je toen ook al te oud voor nieuwe technologie? Kom op zeg :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:10

Jij hebt zo te lezen zondag met lubach gekeken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:12

Shaggy09 schreef:
Jij hebt zo te lezen zondag met lubach gekeken.

Grappig dat je het zegt, ik zette het aan nadat ik die post plaatste _O- en dacht hetzelfde

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:13

Dacht al wel dat je die vraag niet zou snappen, maar ik werk ook in een klein horeca bedrijf en ik snap die vraag wel heel goed :') wil hier wel gaan uitleggen waarom maar dan word de DaT mAg NiEt vAn dE wEt kaart getrokken.

En de meeste kroegen doen het graag met contant geld. Maar jij houd denk ik ook niet van fooi?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:14

We zijn gelukkig al zo ver met de technologie dat fooi ook gepind kan worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:15

Dat doet hier echt bijna niemand :+ 9/10 fooi is contant, en als er gepind wordt gooien ze ook vaak een paar euro neer. Fijn ook voor de administratie trouwens, fooi pinnen :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:15

Leuk gequote van Lubach! :D Fijn dat je je eigen argumenten bedenkt :)

Ik kan het juist goed begrijpen dat ze er niet vanaf willen, 1 reden daarvan is de gokkasten. Die dingen houden gasten binnen, zitten er uren achter en blijven maar bier bestellen en af en toe even wat contant erbij pinnen. De kroegen hier draaien onwijs veel op die dingen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:18

Magrathea schreef:
We zijn gelukkig al zo ver met de technologie dat fooi ook gepind kan worden.

Als klant zijnde kan ik zeggen dat ik dat echt nooit doe. Ik geef fooi door nonchalant een paar munten op tafel achter te laten. :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:21

En al die mensen dan die niks snappen van digitaal? En kinderen die zakgeld krijgen? Mensen op een beperkt budget wordt vaak geadviseerd om contant geld als weekbudget te nemen, zodat ze zichzelf beter kunnen beheersen. En transacties van particulier naar particulier?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:23

SindyKaya schreef:

Ok dit gelooft dus niemand maar ik zat hier echt helemaal te denken dat ik een origineel ding had bedacht en toen ging ik ZML terugkijken en was het niet zo :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:25

In een restaurant pin ik altijd een tientje fooi bij.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:27

MarcoBorsato schreef:
In een restaurant pin ik altijd een tientje fooi bij.

Ook bij een belabberde service?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:28

Magrathea schreef:
SindyKaya schreef:

Ok dit gelooft dus niemand maar ik zat hier echt helemaal te denken dat ik een origineel ding had bedacht en toen ging ik ZML terugkijken en was het niet zo :))

Jammer dat je het deel waar de discussie over gaat weg laat :D