Sheran schreef:Janine1990 schreef:En heb je foto's genomen van hoe het achter is gelaten?![]()
Altijd handig, want dit klinkt als een originele huisjesmelker... Qua huur is er toch een vereniging die je belangen behartigt?
Ik heb koperen greepjes van een kast, hoe kan ik die het beste schoonmaken? Wat voor spul gooi ik ze in? Ze zijn zeg maar vrij goor, gewoon oppoetsen bedoel ik niet.
Jawel, maar daar kun je alle kleine dingetjes natuurlijk niet op zien. Het was niet brandschoon, maar het was al best viezig toen ik er kwam. Gewoon de en oude, niet opgeknapte zolder.
Contract: gewoon in de oude staat achterlaten. Niets bijzonders.
Bij woningverkoop is het doorgaans ook 'veegschoon opleveren'. Dus de boel in de sop zetten lijkt me wat overbodig.
Dan zou ik gewoon een brief sturen met het verzoek die 100 euro die ze heeft ingehouden terug te storten. Foto's erbij en dat het niet redelijk is gezien de leeftijd van het gebouw en de zolder.
Voordat je dit doet even informeren bij het juridisch loket, als je studeert zal er in jouw omgeving ook nog een juridische opleiding kunnen zijn waar studenten dit soort vragen behandelen.
Die kunnen je helpen bij die brief.
Tevens kan je (vraag het ook even na) gewoon aangeven dat je aangift doet van diefstal wanneer je het geld niet binnen x dagen op je rekening hebt.