[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:04

Daphara schreef:
[ [url=m/o5eqxx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mwahaha :=

Niobe

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:37

Ik heb gedroomd dat lieveli een topic opende met foto’s van een poppenhuis dat haar kind had ingericht :') zag er nog professioneel uit ook!
Ik lees dit topic teveel denk ik _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:52

:') :') Je bent niet goed.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:16

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:28

https://decorrespondent.nl/7999/vrouw-w ... met-baren/
Kort samengevat, vrouwen krijgen een child penalty, minder salaris en carrièremogelijkheden als ze een kind hebben. Plus het leeuwendeel van de zorg.
Dat is geen aanlokkelijk beeld voor een vrouw die gelijke behandeling en kansen wil.
Daarnaast moeten vrouwen vanwege de houdbaarheid van hun eitjes een kind baren voordat ze in deze economische omstandigheden een redelijk vaste baan, partner en huis geregeld kunnen hebben.
Daarom haken veel vrouwen af.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:40

Dammie schreef:
https://decorrespondent.nl/7999/vrouw-w ... met-baren/
Kort samengevat, vrouwen krijgen een child penalty, minder salaris en carrièremogelijkheden als ze een kind hebben. Plus het leeuwendeel van de zorg.
Dat is geen aanlokkelijk beeld voor een vrouw die gelijke behandeling en kansen wil.
Daarnaast moeten vrouwen vanwege de houdbaarheid van hun eitjes een kind baren voordat ze in deze economische omstandigheden een redelijk vaste baan, partner en huis geregeld kunnen hebben.
Daarom haken veel vrouwen af.

Wow die heb ik echt net zitten lezen :o Was een goed stuk ja!
En best wel schokkend dat die pay gap bij moeders zo groot is. Het bewijst voor mij wel dat heel veel problemen op te lossen zijn door mannen meer zorgtaken te 'geven' (lees maatschappelijke ondersteuning ervoor bieden)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:30

Een groot probleem is dat veel vrouwen gelijkwaardig betaald zouden worden als ze wat meer zouden onderhandelen.
Wat je echter veel ziet is dat vrouwen (zeker met kinderen) zichzelf wegcijferen om hun baan niet te riskeren terwijl dat vaak onterecht. Een soort misplaatste dankbaarheid dat je in dienst mag zijn als vrouw met kind.
In mijn vorige baan was het heel duidelijk dat de jonge vrouwen goed hun marktwaarde kende en hoger zaten dan veel mannen, vrouwen die pas in dienst kwamen na de kinderen erg laag zaten en ook nooit om verhoging vroegen met uitzondering van een vroouw met volwassen kinderen waarvan de man weg gelopen was 20 jaar geleden, die was keigoed in haar onderhandeling en zat echt veeeeeel te hoog ingeschaald voor haar kennis.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:22

Ik denk ook dat die pay gap niet alleen met kinderen te maken heeft of met jezelf wegcijferen. Maar ook met het feit dat vrouwen gemiddeld gewoon een stuk onzekerder zijn en daardoor minder durven onderhandelen, ook al kunne ze op zich best goed onderhandelen. Als je twijfelt of je wel meer salaris verdiend ga je ook minder hard onderhandelen. Terwijl de gemiddelde man zichzelf nogal overschat en vindt dat ie veel meer salaris verdiend en dus ook durft te onderhandelen . Terwijl die man echt niet per se beter is.

Net bij de Ikea geweest, waren de auto net uit en hoorden al een k ijnd krijsen. Zag mijn vriend kijken dus zei "fijn he, dat we geen kinderen hebben". Waarop hij antwoorde dat hij dat ook dacht, en de ouders hem weemoedig aankeken alsof ze ook graag terug wilden naar die tijd zonder kinderen :Y) .

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:07

Ik zag vandaag weer een auto rijden met zo’n cartoon van een familie erop geplakt, dit idee zeg maar, alleen wat simpeler getekend

Afbeelding

Dan heb ik zelf toch liever deze...
Afbeelding

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:05

Ja die dingen met suzie rijd mee of baby on board Vind ik ook zo lelijk en stom.

Ik ga dan echt niet meer of minder rekening met je houden hoor.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:13

Ik wil hoe dan ook geen medemens doodrijden, volwassenen net zo min als kinderen.

Ik denk dat de onzekerheid van vrouwen zeker meespeelt. Maar het stuk van de correspondent geeft onderbouwing aan mijn gevoel waarom ik vroeger nooit moeder wilde worden, maar wel vader: dat is stukken minder gedoe en schuldgevoelens :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:14

Brainfail schreef:
Ja die dingen met suzie rijd mee of baby on board Vind ik ook zo lelijk en stom.

Dat heb ik ook met paardennamen op een trailer. Lekker boeiend dat je paard thunderbold lightning heet.
Of die bordjes die aangeven wat het precies voor paard is.
Dat je paardenvervoer schrijft snap ik heus wel (is geloof ik zelfs verplicht in sommige landen), maar who cares dat het dressuurpaarden zijn :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:30

Sizzle schreef:
Brainfail schreef:

Dat heb ik ook met paardennamen op een trailer. Lekker boeiend dat je paard thunderbold lightning heet.
Of die bordjes die aangeven wat het precies voor paard is.
Dat je paardenvervoer schrijft snap ik heus wel (is geloof ik zelfs verplicht in sommige landen), maar who cares dat het dressuurpaarden zijn :')

Of een Nederlands vlaggetje met je naam als je net de B door bent.. :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:43

Ik had ook naam op trailer maar dat was meer omdat mijn moeder het leuk vond. _-:(
Ik hou er niet zo van om op te vallen.
(ja oké op mijn werk val ik wel op tss al die mannen maar dat is anders)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:47

hebben die stickers niet eerder te maken dat de hulpdiensten weten wie er mogelijk in het voertuig zitten bij een ongeluk?
ik heb een dog in car sticker. Als ik iets tegenkom dat ze hopelijk eens in de laadbak kijken voor de hond.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:50

Dat is toch alleen maar zinvol als er altijd precies vader/moeder/poedersuiker 1/poedersuiker 2 in de auto zitten? Het gros van de auto's met zo'n sticker of met zo'n baby on board-bordje bevat alleen de man des huizes die van zijn me-time cq. reistijd geniet...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:17

Tuurlijk. maar beter dat ze wél checken of er een koter op de achterbank zit/ eruit geslingerd is en het niet nodig bleek dan omgekeerd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:28

Hilli schreef:
Dat is toch alleen maar zinvol als er altijd precies vader/moeder/poedersuiker 1/poedersuiker 2 in de auto zitten? Het gros van de auto's met zo'n sticker of met zo'n baby on board-bordje bevat alleen de man des huizes die van zijn me-time cq. reistijd geniet...

poedersuiker _O- goede benaming dat wel hoor.

Ik zie ook vaak zat alleen iemand erin zitten.
Kwa hulpdiensten kijken ze altijd op de achterbank mag ik hopen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:31

Hilli schreef:

:') :') :') :') :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:37

Ik ga er vanuit dat bij een dusdanige crash dat je niet zelf kunt vertellen met hoeveel je in de auto zat, er een protocol is om vergissingen te voorkomen. Weet iemand dat?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:46

Afbeelding
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:46

Kan het eens navragen bij een bevriend brandweerman?

Nog zoiets om gek van te worden: mensen met in koeienletters "supporter van X" met dan tekeningetje van de sport eronder of " Y jumping/dressage team" terwijl ze ochut voor het eerst ooit met eerste paardje nog niet eens officieel B zijn gestart. Erg fijn dat mensen ambities hebben, maar bescheidenheid siert toch nog steeds het meeste.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:03

Mars, jij snapt het :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:16

Ik denk dat het gewoon een 'jeej we hebben voortgeplant' sticker is. Net zoals een visje op je raam ofzo.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:33

lieveli schreef:
Ik denk dat het gewoon een 'jeej we hebben voortgeplant' sticker is. Net zoals een visje op je raam ofzo.

Dan gaan ze extra goed Jezus zoeken in je auto