Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:40

Thuis ja, daar is de borstel voor. Maar onder geen voorwaarde dat ik dat vieze ding ergens anders aanraak. Dus voorkomen is beter dan genezen dan.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:41

Anoniem schreef:
Thuis ja, daar is de borstel voor. Maar onder geen voorwaarde dat ik dat vieze ding ergens anders aanraak. Dus voorkomen is beter dan genezen dan.

Raak je dan ook geen deurklinken aan? :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:43

Winkelwagentje, ook niet meer pinnen maar contactloos. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:44

Macs schreef:
Anoniem schreef:

Raak je dan ook geen deurklinken aan? :D

Daar ben ik minder vies van, maar alsnog niet al te enthousiast over idd

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:48

Hoe het kan dat mensen een labrador ( blond) hebben... kwart dalmaat en dat de hond door een zuivere Duitse staander (volledig bruin) is gedekt ( Is ook gezien geloof ik) en de Pups allen zwart zwart zijn. Ook na 8 weken nog.

Kan dat? Of is het teefje mogelijk toch succesvol gedekt door een andere hond? Betreft een erfhond waar wel regelmatig zicht op is. De dekking was een ongelukje op eigen terrein.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:56

Daar heb je mooie schema's voor met dominante en recessieve genen en hoeveel % kans de jongen welke kleuren hebben. Maar je hebt hier te maken met verschillende factoren en welke genen de ouders bij zich dragen (dus niet zichtbaar zijn maar wel doorgeven).
Zwart is dominant, blond is recessief, maar je hebt te maken met een 'herderkleurtje' en 'dalmatierpatroon' en dat zijn weer verschillende lagen of zo.. daar is niet echt een dominant en recessief aan te hangen volgens mij.. althans, wit is meestal recessief maar wit met stippen weet ik niet..

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:57

Knert schreef:
Hoe het kan dat mensen een labrador ( blond) hebben... kwart dalmaat en dat de hond door een zuivere Duitse staander (volledig bruin) is gedekt ( Is ook gezien geloof ik) en de Pups allen zwart zwart zijn. Ook na 8 weken nog.

Kan dat? Of is het teefje mogelijk toch succesvol gedekt door een andere hond? Betreft een erfhond waar wel regelmatig zicht op is. De dekking was een ongelukje op eigen terrein.

Ik weet niet hoe, maar het kan. Ik heb een kruising blonde labrador x dalmatier en die is ook zwart (met witte borst dan). In dat nest waren ze trouwens ook allemaal zwart. Blijkbaar is dat blonde niet dominant.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:00

Bij labradors wordt blond veroorzaakt door recessief geel (ee), omdat een lichte neus bij gele labradors niet gewenst is, is de lijn over het algemeen vrij van bruin (b), dus is de teef waarschijnlijk BBee. De duitse staande (zonder R) is waarschijnlijk bbEE (geen geel/blond bij duitse staandes, en bruin is altijd bb).

De pups zijn dan BbEe. Niet bruin (want niet bb) en niet blond (want niet ee). Ze zijn dus de basiskleur zwart. Ik had eerder verbaasd gekeken als er wel iets anders uitgekomen was.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 00:43

Mizora schreef:
Bij labradors wordt blond veroorzaakt door recessief geel (ee), omdat een lichte neus bij gele labradors niet gewenst is, is de lijn over het algemeen vrij van bruin (b), dus is de teef waarschijnlijk BBee. De duitse staande (zonder R) is waarschijnlijk bbEE (geen geel/blond bij duitse staandes, en bruin is altijd bb).

De pups zijn dan BbEe. Niet bruin (want niet bb) en niet blond (want niet ee). Ze zijn dus de basiskleur zwart. Ik had eerder verbaasd gekeken als er wel iets anders uitgekomen was.

Dank voor je uitgebreide onderlegde antwoord!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:08

Ow ik las duitse herder :=

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:11

Wie is de acteur uit de ziggo reclame? De wifi installateur <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:45

Waarom zijn ze bij vacatures voor bijbaantjes zo vaag over loon? 'Je krijgt een marktconform salaris.' 'Je wordt goed beloond' 'goed loon'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:49

Eske_B schreef:
Waarom zijn ze bij vacatures voor bijbaantjes zo vaag over loon? 'Je krijgt een marktconform salaris.' 'Je wordt goed beloond' 'goed loon'?

'Marktconform' zal hooguit comform CAO / minimumloon zijn.

'Goed beloond' zal wel in de zin van bonussen bij targets zijn en een 'fijne werksfeer' :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:52

Waarom zijn mensen bang voor hoogtes (hoogtevrees)?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:55

omdat je het niet overleeft als je valt van een te grote hoogte.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:55

geerte schreef:
omdat je het niet overleeft als je valt van een te grote hoogte.

Dus het zit in ons systheem? :D

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 16:57

Wat betekent 6/7c bij Amerikaanse programma's?
Seasom primiere oct 6th 6/7c. Is het een zender oid?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:04

De tijdzone in Amerika.

8/7c = 8 PM eastern en 7 PM central time

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:16

SavannahNx schreef:
Waarom zijn mensen bang voor hoogtes (hoogtevrees)?

Voor veel mensen geldt: op hoogte ontbreekt 1 van je evenwichtssystemen.
Doet een van de andere systemen het ook niet perfect, ben je simpelweg in gevaar.

Moeder Natuur gaf ons 3 evenwichtssystemen om niet om te vallen.
Een systeem dat zit in je binnenoor.

Een 2e systeem heeft te maken met je ogen. "De diersoort 'mens' komt uir de Afrikaanse steppe", onze ogen willen de horizon zien. (Of bij gebrek aan beter: rechte wanden, haakse hoeken etc.)
Het 3e systeem "zit in je spieren, pezen en banden". Enne: 80% van de relevante informatie is afkomstig uit hals en nekspieren (plus pezen en banden).

Bovenop een toren, op de 12e verdieping etc moet systeem 2 anders te werk gaan, de oriëntatiepunten zijn anders en vaak minder goed.
Kun je je daar op aanpassen, of werken systeem 1 en 3 prima heb je nergens last van.

Maar zeggen alle 3 systemen iets anders - hoei...!!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:32

_Anke schreef:
Wat betekent 6/7c bij Amerikaanse programma's?
Seasom primiere oct 6th 6/7c. Is het een zender oid?

Afbeelding
:D

Ik had me nooit gerealiseerd dat Amerika dus in twee tijdzones ligt, terwijl het eigenlijk heel logisch is gezien de grootte :=

Wat ik me dan afvraag: met tijdzones hebben ze afgesproken lijnen. Als je twee huizen naast elkaar hebt precies op die grens, leven die mensen dan in een andere tijdzone? Of zijn de lijnen niet zo strak recht, maar nog een beetje creatief met landgrenzen of zoiets?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:32

Ruiken paarden de dood? dus als er een dood mens [in redelijk vergane staat] in het bos ligt en je rijd met je paard er langs vanaf een afstandje? [ongeveer 100 meter].
Ik denk zelf van wel,maar is dit ook zo?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:34

gohya schreef:
Ruiken paarden de dood? dus als er een dood mens [in redelijk vergane staat] in het bos ligt en je rijd met je paard er langs vanaf een afstandje? [ongeveer 100 meter].
Ik denk zelf van wel,maar is dit ook zo?

Een halfvergaand lichaam stinkt nogal dus die geur zullen ze vast ruiken := wij ook als we iets dichterbij komen, maar hun neuzen zijn sterker natuurlijk. Afstand durf ik niet te zeggen want ik weet niet precies hoe sterk hun reuk is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:39

Hun neus is idd. veel sterker,ik heb zelf nooit iets geroken op dat zandpad langs dat bos.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:53

Marrie_L schreef:
Wat ik me dan afvraag: met tijdzones hebben ze afgesproken lijnen. Als je twee huizen naast elkaar hebt precies op die grens, leven die mensen dan in een andere tijdzone? Of zijn de lijnen niet zo strak recht, maar nog een beetje creatief met landgrenzen of zoiets?

Ooit, sprak de anglofiel, had je in Greenwich bij Londen een observatorium.
En daar heeft men afgesproken...
"Brittannia rules the waves (en ook maar de rest van het universum)"
..dat de nulmeridiaan precies daar overheen loopt.

De cross van de Eventing van de Olympische spelen hag een hindernis pal op de nulmeridiaan, sprong je zo van het westelijk halfrond naar bet oostelijke halfrond.

En tijdzones zijn plm afspraken gebaseerd op de meridianen.

Toen de DDR nog bestond was het ondenkbaar dat west Duitsland een andere tijd zou hebben dan het oosten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:15

Marrie_L schreef:
Ik had me nooit gerealiseerd dat Amerika dus in twee tijdzones ligt, terwijl het eigenlijk heel logisch is gezien de grootte :=

En vreemd genoeg heeft het aantal tijdzones lang niet altijd met de grootte te maken. In heel China is het bijvoorbeeld even laat als in Peking, en in Rusland is het in alle treinen Moskou-tijd, terwijl ons kleine kikkerlandje dan alweer een aantal jaar in meerdere tijdzones ligt.

Overigens is het niet zo dat de Engelsen hun meridianen er zomaar ineens voor de hele wereld doorgedrukt hebben (wat wel zo handig was omdat ze niet alleen de waves ruleden maar ook in vrijwel iedere tijdzone koloniën, protectoraten en overzeese gebiedsdelen hadden). Één land, onder meer bekend van een klein Gallisch dorpje en het metrisch systeem, bleef moedig weerstand bieden en rekende nog jarenlang consequent vanaf Parijs. Met als gevolg dat heel West-Afrika lang gedacht heeft dat de wereld bestuurd werd vanaf de Champs-Élysées en dat wegenkaarten van Michelin nog steeds de meridiaan door Parijs aangeven.