Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:54

De paarden daar zijn allemaal even groot, relatief dezelfde bouw, elk paard een apart zadel (150 paarden op t bedrijf) is gewoon niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:41

Appeltjes uiten zich omdat een paard zich goed in zijn vel voelt, right?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:55

Danique schreef:
Appeltjes uiten zich omdat een paard zich goed in zijn vel voelt, right?

Ja dat dacht ik ook. Maar hoe ontstaan die appeltjes dan? Wat is dat voor proces. Wat gebeurt er met de haren of huid? waardoor je appeltjes krijgt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:28

Even de Bokt zoekfunctie gebruiken, zijn al een aantal topics over ;)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:15

noviceh schreef:
Als een vliegtuig door wat voor oorzaak ook aan de grond moet blijven, wat gebeurt er dan met de passagiers? Wordt er dan een ander vliegtuig ingezet? Of worden de passagiers over andere vluchten verdeeld?

Ik denk vooral ook afhankelijk van wanneer ze merken dat er een probleem is.
Zo zijn wij enkele jaren geleden met een ander vliegtuig en een andere maatschappij naar huis gevlogen ( zonder vertraging ) omdat het andere toestel een technisch probleem had.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:55

Wat ik mij net in de auto afvroeg.

Stel je schakelt verkeerd en gaat op de snelweg met 120 ineens in de eerste versnelling. (oké dan ben je best dom maar goed) wat gebeurd er dan?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:02

Dat vroeg ik me van de week ook af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:07

Draait ie dan niet teveel toeren en vernaggel je de motor dan niet?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:56

Dan heb je best kans dat je auto niet meer wil rijden.. XD Je motor kan dat niet aan..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 06:59

Dat dacht ik ook maar wat als dus je motor in een keer z'n één in gaat dan rem je toch ook keihard. Net zoals op je motor afremmen.

Ga je dan niet over de kop ofzo of ontplof je dan?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:00

Volgens mij kun je met die snelheid hem niet eens in zijn 1 zetten. Net als dat wanneer je rijdt dat je hem niet in z'n achteruit kunt zetten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:15

_Elke schreef:
Wat ik mij net in de auto afvroeg.

Stel je schakelt verkeerd en gaat op de snelweg met 120 ineens in de eerste versnelling. (oké dan ben je best dom maar goed) wat gebeurd er dan?

In de 1 kan volgens mij niet. Dus dat is safe. Maar pas op! Uit de praktijk van het leasewagenparkbeheer: Hij kan wel in de 3 of zelfs de 2 terwijl je 120 rijdt. En als je de koppeling dan laat opkomen dan blaas je de motor op (je vraagt bijvoorbeeld 10.000 toeren terwijl de motor er maar 6.000 aan kan) en dat kost dan bij een beetje auto tussen de Euro 3.500 en Euro nog veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:26

Ligt ook aan het type auto.

Als ik in mijn seat rij. Dan heb ik hem al in de derde staan als ik 30 rij. Zit dan rond de 1500 toeren.

Als ik in de bmw rij. Dan kan ik als ik wil hem al in de eerste doortrekken naar de 80 a 90. Zit ie wel heel erg hoog in de toeren. Dus in de 2de zit ik al zo op de 120/130.

En je kunt hem prima in de een zetten met die snelheid van 130. Zolang je koppeling maar niet omhoog laat komen.

Op sommige wegen zet ik juist de auto in lagere versnelling met inhalen. Veel meer power en sneller er voorbij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:05

Zodra je je koppeling los laat gaat die enorm draaien en dat is al een teken dat je m heel snel terug moet zetten!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:43

ja dat bedoel ik, wanneer je hem laat opkomen.

Ik denk dus altijd dat ik dan over de kop sla door de enorme rem kracht ofzo.... Dat je je motor opblaast , gaat die dan ook ontploffen?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:47

Is er echt een andere Dimensie achter de Zwarte Gaten in het Heelal?
Ik denk dat niemand hier een antwoord op heeft,al ben ik hier wel heel nieuwsgierig naar.
Zelf denk ik van wel,en dat daar de "Aliens" wonen.Vandaar dat wij ze nooit kunnen vinden in het Universum.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:05

gohya schreef:
Ik denk dat niemand hier een antwoord op heeft,al ben ik hier wel heel nieuwsgierig naar.
Zelf denk ik van wel,en dat daar de "Aliens" wonen.Vandaar dat wij ze nooit kunnen vinden in het Universum.

'Achter' als in achter? Daarachter zit gewoon hetzelfde heelal als ervoor, aangezien die zwarte gaten niet meer zijn dan hele zware bolvormige objecten in het midden van melkwegstelsels.

Als je met 'achter' eigenlijk erin bedoelt, dan wordt de vraag interessanter. Doordat zwarte gaten zo enorm zwaar zijn kan zelfs licht er niet uit ontsnappen. Er is dus een zone rondom het object waarvandaan wij nooit licht zien (vandaar de benaming 'zwart gat').
Aangezien licht (en andere elektromagnetische straling) onze enige directe informatie is op dit soort afstanden, kunnen we maar heel weinig antwoorden krijgen over wat zich achter de 'waarnemingshorizon' van een zwart gat (dus eigenlijk 'in' een zwart gat) afspeelt.
Het beetje informatie dat we krijgen, krijgen we indirect door de invloed van een zwart gat op objecten in zijn omgeving te meten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:07

_Elke schreef:
ja dat bedoel ik, wanneer je hem laat opkomen.

Ik denk dus altijd dat ik dan over de kop sla door de enorme rem kracht ofzo.... Dat je je motor opblaast , gaat die dan ook ontploffen?

Nee, je slaat niet over de kop. Er komt ook geen remkracht vrij....tenzij je zelf remt. De auto remt in elk geval niet 'vanzelf' omdat de motor klapt;

Ja, hij blaast letterlijk op ja. Maar niet in de zin van: stukken alle kanten op. De motorkap vangt het grootste deel van de klap op. Er is wel veel rook, misschien een steekvlam en een spoor van olie en kapotte onderdelen achter je auto.

Voorbeeldje: ga naar ongeveer 45 seconden in dit clipje. Deze jongens laten de motor opzettelijk ploffen door een baksteen op het gaspedaal te leggen en de motor gewoon 'over zijn toeren' te jagen. Ook hebben ze de motorkap openstaan en de auto op blokken gezet, waardoor de ontploffing iets meer plaats heeft.

Als je verkeerd schakelt bij 120 speelt dat zich allemaal onder je motorkap af....en binnen een seconde.

Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 10-09-15 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:07

Ze hebben wel gave theorieën over wat er gebeurt als je in een zwart gat terecht komt. Even kijken of ik die link nog kan vinden, was geniaal geschreven. :P

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:17

Waarom gaan mestkevertjes op hun rug liggen? En als je ze weer op hun pootjes zetten zich weer omdraaien?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:17

oomens schreef:
gohya schreef:

'Achter' als in achter? Daarachter zit gewoon hetzelfde heelal als ervoor, aangezien die zwarte gaten niet meer zijn dan hele zware bolvormige objecten in het midden van melkwegstelsels.

Als je met 'achter' eigenlijk erin bedoelt, dan wordt de vraag interessanter. Doordat zwarte gaten zo enorm zwaar zijn kan zelfs licht er niet uit ontsnappen. Er is dus een zone rondom het object waarvandaan wij nooit licht zien (vandaar de benaming 'zwart gat').
Aangezien licht (en andere elektromagnetische straling) onze enige directe informatie is op dit soort afstanden, kunnen we maar heel weinig antwoorden krijgen over wat zich achter de 'waarnemingshorizon' van een zwart gat (dus eigenlijk 'in' een zwart gat) afspeelt.
Het beetje informatie dat we krijgen, krijgen we indirect door de invloed van een zwart gat op objecten in zijn omgeving te meten.

Ik bedoel idd. IN het Zwarte Gat. ;)

Sokje_6 als je die link kan vinden? heel graag. <3

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:18

Sleeper schreef:
Waarom gaan mestkevertjes op hun rug liggen? En als je ze weer op hun pootjes zetten zich weer omdraaien?

Ben ik idd. ook heel benieuwd naar.Ik zet ze ook steeds op hun pootjes,maar ze gaan gewoon weer op hun rug liggen. :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:18

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:20

gohya schreef:
Sleeper schreef:

Ben ik idd. ook heel benieuwd naar.Ik zet ze ook steeds op hun pootjes,maar ze gaan gewoon weer op hun rug liggen. :)

Nooit geweten dat ze dit uberhaupt deden :Y)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:26

Thnx. Sokje_6 !