Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:02

Heyhey, ik vroeg mij eigenlijk wat af :)

Eigenlijk een beetje vanuit het niets hoor, en ik heb er ook totaal geen verstand van, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of fotografen mijn gezicht interessant vinden om op de foto te zetten :P Maar ik heb totaal geen weet van wat nou wel/niet een modellen gezicht is.

Misschien heb ik dat wel helemaal niet hoor, maar lijkt me best geinig om eens door iemand te laten beoordelen :) Ik zou wel foto's willen sturen per pb!

Het postuur & de lengte heb ik er sowieso niet voor trouwens, haha.

Hoe dan ook lijkt het mij best eens tof om een TFP shoot te doen met iemand! Om een keer een soort artistieke portretten te laten maken oid. Als iemand dat leuk lijkt :D
Laatst bijgewerkt door Fearn op 11-05-16 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:12

Dankjewel Yasmijntje :o

Weer mooie foto's Helene!

@Will, zeker gaaf :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:07

Gaaf hoor! Ondanks dat de foto niet mijn smaak is blijft het leuk om jezelf dan zo tegen te komen!

IsaCalixa schreef:
Heyhey, ik vroeg mij eigenlijk wat af :)

Eigenlijk een beetje vanuit het niets hoor, en ik heb er ook totaal geen verstand van, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of fotografen mijn gezicht interessant vinden om op de foto te zetten :P Maar ik heb totaal geen weet van wat nou wel/niet een modellen gezicht is.

Misschien heb ik dat wel helemaal niet hoor, maar lijkt me best geinig om eens door iemand te laten beoordelen :) Ik zou wel foto's willen sturen per pb!

Het postuur & de lengte heb ik er sowieso niet voor trouwens, haha.

Hoe dan ook lijkt het mij best eens tof om een TFP shoot te doen met iemand! Om een keer een soort artistieke portretten te laten maken oid. Als iemand dat leuk lijkt :D

Ik zie nergens foto's van je? En waarom ga je niet bij een paar goede fotografen langs? Zal misschien niet tfp zijn maar dan heb je wel mooie kwalitatief goede fotos!

Afgelopen weekend een gave shoot gehad.
Volgende week heb ik weer een betaalde klus staan :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:12

Nee, ik stuur mijn foto's liever per pb :) vandaar.

Nouja, ik twijfel wat of ik het wat vind, foto's van mezelf. Dan zou ik het jammer vinden om daar achteraf veel geld aan kwijt te zijn.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:17

Dat kan inderdaad maar grote kans dat dan juist de fotos niks zijn, bij tfp zeker als je nooit model hebt gestaan krijg je toch vaak alleen slechtere fotografen die reageren!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:20

Lienek schreef:
Dat kan inderdaad maar grote kans dat dan juist de fotos niks zijn, bij tfp zeker als je nooit model hebt gestaan krijg je toch vaak alleen slechtere fotografen die reageren!

Precies :j voor fotos moet je nou eenmaal in begin soms investeren

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:45

Hi Ming Ming
Mooie sfeer foto's hoor Roodkapje

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:02

Hele gave fotos idd helene!!!

Laatste meeting waar ik was als model :D

Afbeelding

Afbeelding

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:04

Dankje Chantal!

IsaCalixa, je kan ook eens kijken of je met een fotomeeting kan mee doen? Dan heb je wat verschillende fotografen en kan je vooral kijken of je het leuk vindt (en het is altijd wel gezellig om bokker te ontmoeten :) )

Leuk Gina, die bovenste had ik natuurlijk al gezien, maar wauw, die onderste is ook gaaf :D

Willl65 schreef:
Hi Ming Ming
Mooie sfeer foto's hoor Roodkapje

Dankje! Hoe is het nu met je dochter? Helemaal geen shoots oid meer? En ik kan me herinneren dat je zoon ook ooit was gescout, was dat eigenlijk nog wat geworden? :)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:18

gave foto's komen er voorbij
AlwaysH toevallig zag ik een boekje bij mn stagebedrijf liggen met je foto erop !
hij is leuk!

gister spontaan geshoot op het strand in scheveningen
weinig inspiratie maar uitgang was drankjes en leuke plaatjes , dat is gelukt denk ik zo

Afbeelding

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:33

Gave foto, lijkt echt of jij eruit springt *\o/*

Zelf weinig te melden hier :))
Vorige week een dag naar Amsterdam geweest en mijn manager uit Parijs ontmoet.
Maten opgenomen, filmpje opgenomen en stuk gelopen op camera.

Nog minder dan een maand voor Fashionweek :D
Kan wel alvast mijn schema delen, zo gaat het er ongeveer uitzien;

6-8 juni: castings Parijs
9 juni: castings Londen
10-13: London Fashion Week
14-17: Castings Milaan / Florence Fashion Week
18-21: Milan Fashion Week
22-26: Paris Fashion Week

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:21

Daiswees ik vind het een hele mooie foto. Complimenten aan jou maar ook zeker aan de fotograaf. Goed team dus ;-)

@Mingming
Wat lief dat je dat nog weet!
Mijn dochter heeft inmiddels haar modellen contract beëindigd waar ze zat. Haar zwart rode haar en de piercings (ook snake Bite ) hielpen hierbij goed hahahaha
Na een tijdje niets gedaan te hebben wordt ze her en der weer gevraagd zoals ze nu is. TFP shoots zijn voor haar nu verleden tijd, als ze nog wat doet is het betaald. Heb toevallig weer mooie platen (vind ik) als je het leuk lijkt wil ik ze wel een keer posten.
Ze doet dus eigenlijk alleen nog maar wat ze leuk vind. Voornamelijk met haar Pa naar metal concerten en nieuwe mensen ontmoeten. Gisteren wilde ze haar haar ineens weer heel anders hebben maar gezien het feit dat ze geboekt is door een haarstylist heb ik haar aangegeven dat dat dus even niet kan (wilde achterkant opgeschoren hebben wat je eigenlijk alleen maar zie als je het haar opsteekt)

Mijn zoon is ook gescout inderdaad en ik moet zeggen ook mooie foto's maar het is niet wat hij wil. Hij werd gevraagd voor een shoot en heeft een week van tevoren afgezegd. NOT DONE natuurlijk en hij was er ook meteen mee klaar hahahahaha
Prima, kids moeten doen waar ze zich goed bij voelen.
Ze zitten beiden nu in hun examenjaar en zitten nu dus midden in hun examens .

Out of the Woods
Succes met de castings!

Gianti
Leuke foto's beetje commercieel zou zo in een catalogus kunnen wat mij betreft.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:02

Je moet altijd doen waar je jezelf goed bij voelt !
Gelukkig heb ik ( vind ik zelf ) goede bureau's die van te voren al vragen of ik / mijn ouders het er mee eens zijn als ik bijvoorbeeld Shirtless ga. ( verder gaat het niet hoor :') )

Het is voor mijzelf ook heel belangrijk dat ze zoiets vragen omdat ik niet graag verrast zou willen worden bij een fotograaf die ik niet ken :+
Heb nu al een hele tijd geen shoot meer gedaan in verband met school dus heb echt superveel zin in FW.
Toch weer sfeer proeven, nieuwe mensen ontmoeten en proberen een carrière op gang te krijgen :j

Ben echt blij dat ik de kansen nu heb. Had echt geen idee wat ik anders zou moeten doen :))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:28

Moet dit nog even delen :')
Net twee posters ontvangen van de moeder van mijn beste vriendin en tevens directeur van Kunstcentrum Zaanstreek:)

Kon het niet laten om dit te doen: _O-

Make-up trouwens beetje uitgevaagt door de hitte, niet op letten, haha _O-

Afbeelding

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:50

Bijzondere foto Daiswees!

Gaaf Martin, ben heel benieuwd naar een verslagje van Fashionweek :D Heb je nu eindexamens dat je volgend jaar full time als model gaat werken?

@Willl65, wat leuk voor je dochter. Heerlijk dat ze een tijdje heeft kunnen meemaken hoe het is om model te zijn. En fijn dat ze kan doen wat ze leuk vindt :j
Oeps, jammer van je zoon!
Goede genen geven jullie trouwens door, als jullie kinderen allebei gescout worden :D
Spannend met de examens! Ik ben helaas ook vandaag begonnen met eerste eindexamen -O- Maar daarna een lekker lange vakantie, waarin ik hoop wat meer fotoshoots te kunnen gaan doen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:49

AlwaysH cool zeg!

Mingming nou ik denk dat het meer de uitstraling is die zij bij mijn kinderen gezien hebben.
Schoonheid komt wat mij betreft van binnenuit. Ze heeft er inderdaad van geproefd en is tot de ontdekking gekomen dat fashionmodel zijn niet iets is wat zij leuk vind.
Teveel in een keurslijf. Ze heeft wel een heel leuk netwerk opgebouwd waarvan er een aantal met haar willen blijven werken. Dat is fijn, omdat je weet dat het betrouwbare, kwalitatieve teams betreft.
Ach uiteindelijk gaat het om gelukkig zijn en doen waar je je lekker bij voelt toch?
Zondag heeft ze weer een lange shoot (betaald)ze heeft daar dan wel weer zin in.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:54

Daiswees gaaaaaf die foto!! Mooie stijl!

En ben benieuwd naar je verslagen straks OutofThewood

Will, fijn dat je dochter ook nog wat opdrachtjes achter de hand heeft. Ik snap het kwa fashionmodel zijn haar gedachte wel.
Ik ben onlangs door een groot bureau benaderd maar gaf gelijk al aan dat mijn maten iets groter zijn... Ik heb gewoon maatje 36/43 alleen een wat grotere kont haha. Nou ik kon toch wel afvallen kreeg ik als antwoord... Heb ze vriendelijk bedankt.
Ik wil mij absoluut niet in allerlei bochten gaan wringen voor iets waar ik zeker niet mijn beroep van wil maken. En ik hou te veel van ongezond eten haha

Ik doe nu ook alles via netwerken ed. volgende week woensdag ook weer een betaalde shoot.

Dit shot is van afgelopen zaterdag.
Ben er erg blij mee
Afbeelding

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:15

Prachtig Lienek mooie blik.
Heel goed dat je je niet laat verhongeren die plank versie is allang achterhaald

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:12

prachtig ben je lienek!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 16:29

Ah, bekende naam :) Stef maakt mooi werk inderdaad. Sterke blik, goede plaat. Heb je nog meer van die shoot gekregen?

Pfoeh, wat een omslag zeg Will! Wel tof om te horen dat je dochter alsnog wel dingen doet, ben wel heel erg benieuwd naar haar nieuwe look als ik zo vrij mag zijn haha :D Grote transformatie in zeer korte tijd zo te horen!

Ik zit momenteel tot m'n nek in het schoolwerk helaas, heb wat aanvragen gehad voor werk maar dat heb ik helaas on hold moeten zetten. De enigste shoot die al langere tijd staat die ik door laat gaan is de 21ste. Groot team, hele toffe locatie en de prachtigste jurken hebben we ervoor weten te boeken :) Weinig voortgang verder, heb zelf ook niet meer voor de camera gestaan omdat ik eerst 10 kilo kwijt wil :+

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:11

Leuk Will, klinkt ideaal voor je dochter :)

Wauw, prachtige foto Lieneke!

Thirsa, 10 kilo? Ik vind jou altijd zo slank :o

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:21

Hi Courses meis wat ben je streng voor jezelf 10 kilo meis je bent prachtig!
Zit je in je examen? Heel veel succes !
Ja jo ze is enorm aan het ontdekken meer dan ik hier kan neerzetten Ik ben trots op der. Ook op mijn zoon natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zoals je ziet nog zonder haar piercings die kreeg ze een dag later. Wel staat er met dit fantastische team weer een shoot in de planning thema Chinese Quan Yin (Boeddha )
Laatste foto, selfie . Ze is momenteel weer naar kapper geweest en het rood is nu nog een tintje roder.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:24

Wauw, wat een verandering zeg! Ik vind de 4e foto heel erg mooi!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:25

Knappe foto's! De eennalaatste vind ik echt prachtig :)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:40

Dank julli wel
Ja die is het mooiste en dat was ook de laatste look waar ze eindelijk weer in de shoot zat. Er was namelijk een persoon die de styling deed waar Bonny voor het eerst mee werkte. Enorm goede stylist maar ook perfectionistisch ze kon bijna niet bewegen want dan stond ze er weer want plooien of sieraad zat scheef. Dat belemmerde de shoot behoorlijk. Die in de groene jurk vooral dat was de eerste look