Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabbientje schreef:xPabloBokt schreef:Ik wist sinds begin december dat er dysplasie zat. Loop al acht jaar met pijnklachten, vorige huisarts heeft hier niet adequaat op gereageerd (ben drie keer geweest met deze pijnklachten) waardoor het lekker al die tijd heeft kunnen slijten. Heupdysplasie zit er waarschijnlijk sowieso al van kleins af aan maar is dan ook over het hoofd gezien door het consultatiebureau.
Had wel verwacht onder het mes te moeten maar niet verwacht te horen te krijgen dat er letterlijk niks anders meer kan dan een volledige kunstheup. Mijn heupkop staat te steil op mijn heupkom waardoor hij eruit loopt aan de bovenkant. Er is al slijtage en cystevorming te zien op de röntgenfoto's. Als het niet zo lang had kunnen slijten waren er wellicht nog andere ingrepen mogelijk.. maar volgens de orthopedisch chirurg is dit alles wat nog gedaan kan worden. Maar ze raadt wel af direct voor een kunstheup te gaan omdat ik dan sowieso over 20 jaar revisie moet. En 20 jaar daarna weer.. en dan krijg je gezeik met littekenweefsel, minder bot om mee te werken etc. etc.
Dus alles wat ik als optie heb is gewoon poedersuiker. Het is heupprothese met alle beperkingen van dien en over twintig jaar revisie wat je eigenlijk op je 45e niet moet willen, of blijven lopen met deze pijnklachten tot het echt niet meer gaat en dan voor een prothese gaan.
Gewoon nooit meer pijnvrij naar de stad met vriendinnen, naar een pretpark, op vakantie..
Ik zie het even niet meer zitten
Ik heb zelf als kind HD gehad en mijn heupkommen zijn nog steeds ondiep.
Jaren geleden kreeg ik er ook erge last van. HA kon weinig doen.
Bij mij helpen steunzolen (via een podoloog) en goede stevige schoenen altijd al een heel eind. Omdat je dan rechter staat.
Verder heb ik er jaren geleden Fysio voor gehad. Zodat je de spieren om je heupen sterker maakt en dat hielp toen ook heel erg goed.
Al helpt het maar om de pijn iets te verlichten.
Mijn heupen blijven gevoelig, maar het is wel te managen zeg maar.
xPabloBokt schreef:That’s the spirit!Bedankt voor jullie steun. Het voelt even klote, maar ik heb net een rolstoel gereserveerd voor zondag. Ik ga er maar van proberen te genieten dat mijn 62kg aan verloofde mijn 88kg mag vooruit gaan duwen
@Vikawiek, heel erg veel sterkte