Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:57

Echt waar... sommige mensen...

Ben al een hele week heen en weer aan t berichten ivm een zadel dat ik te koop heb wat voor haar verzonden zou moeten worden terwijl ik ophalen in de advertentie heb staan...

Heb ik nu uitgezocht qua kosten en goed verpakken etc. betaalverzoek gemaakt... krijg ik terug dat dr pony niet goed genoeg loopt om een nieuw zadel aan te durven :x

Wat is er veranderd tussen woensdag, dat je aangaf waar het heen zou moeten en nu?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:52

Foaly schreef:
Je wilt ze de kost niet geven die naïef genoeg zijn om 'ja hoezo' te zeggen, helaas :=

Mijn man had graag gewild dat ik 'ja' had gezegd zodat hij de deur kon openen voor hem als verrassingselement <<)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:53

Goof schreef:
Mijn man had graag gewild dat ik 'ja' had gezegd zodat hij de deur kon openen voor hem als verrassingselement <<)

_/-\o_

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:34

Iets gekocht met direct kopen en kopersbescherming, iemand die al 15 jaar op MP zit met alleen maar (20) goede beoordelingen. Had nu 1 advertentie. Reageerde helemaal niet. Wist niet hoe kopersbescherming werkt dus een week later is het geld naar hem gegaan. Toen heeft ie de berichtjes wel gelezen maar geen enkele reactie. De berichtjes die ik daarna stuurde niet gelezen. En Marktplaats ? Die zegt dat ik voor bijna 20 Euro aangifte moet doen bij de politie. Echt bizar.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:36

Huh, maar hoe kan dat dan?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:40

Ik dacht dat er in elk geval *iets* verstuurd moest zijn met het verzendlabel om als verkoper je geld te kunnen ontvangen? Maar misschien is dat inmiddels veranderd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:01

Ik ben helemaal klaar met kopersbescherming, nu alweer een week zitten wachten op het geld omdat de koper niks aangaf.

Ik heb het in mijn advertenties gezet dat ik er niet meer mee werk. En hierboven is een bevestiging dat het doorgestoken kaart is..

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:24

_Lorette_ schreef:
Ik dacht dat er in elk geval *iets* verstuurd moest zijn met het verzendlabel om als verkoper je geld te kunnen ontvangen? Maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Geen idee maar er is niets verstuurd en op berichtjes wordt niet gereageerd.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:01

Nee dat hoeft niet, ik ben zo ook mijn geld kwijtgeraakt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:23

Dan vind het hele idee/systeem nergens op slaan.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:57

hahahatsjoe schreef:
Iets gekocht met direct kopen en kopersbescherming, iemand die al 15 jaar op MP zit met alleen maar (20) goede beoordelingen. Had nu 1 advertentie. Reageerde helemaal niet. Wist niet hoe kopersbescherming werkt dus een week later is het geld naar hem gegaan. Toen heeft ie de berichtjes wel gelezen maar geen enkele reactie. De berichtjes die ik daarna stuurde niet gelezen. En Marktplaats ? Die zegt dat ik voor bijna 20 Euro aangifte moet doen bij de politie. Echt bizar.

Dat is super bizar.
Vooral de reactie van mp.... asociaal

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:00

nou zeg, ben je dan ook mooi klaar mee.

En je kunt het niet eens uitzetten. Je betaald er extra voor, wat dan in de pocket van MP gaat en ze doen er niks voor.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:41

weer iemand dat de prijs vraagt (wat heel goedkoop is voor wat het is) en niet meer antwoord... een 'sorry maar ik ga hem toch niet nemen' is maar een kleinigheidje denk ik dan

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:05

ynskek schreef:
Echt waar... sommige mensen...

Ben al een hele week heen en weer aan t berichten ivm een zadel dat ik te koop heb wat voor haar verzonden zou moeten worden terwijl ik ophalen in de advertentie heb staan...

Heb ik nu uitgezocht qua kosten en goed verpakken etc. betaalverzoek gemaakt... krijg ik terug dat dr pony niet goed genoeg loopt om een nieuw zadel aan te durven :x

Wat is er veranderd tussen woensdag, dat je aangaf waar het heen zou moeten en nu?

Wat rot zeg! Wijze les, niet meer moeilijk gaan doen voor een ander.... wel balen en jammer voor mensen die wel serieus zijn.

@hahahatjoe wat een rare en nare situatie zeg!!! Makelijk geld verdienen als verkoper ook en van MP. Blijkbaar rammelt er echt enorm veel aan dat systeem!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 08:27

Ik baal enorm, ik kan mijn account niet meer inkomen.
MP al gemaild maar nog niks gehoord.

Had wel wat in de tussentijd verkocht. Maar kan niet bij de adres gegevens.
Nu 1 cent overgemaakt en mijn mail adres gegeven. Hopelijk reageert de koper.
Gaat wel om een klein bedrag, maar wil het wel netjes afhandelen.

Hoop sws dat ze vanuit MP reageren, want heb ook een betaalde advertentie staan en die laten ze vanuit MP automatisch doorlopen

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:34

Ja heel leuk hoor, kopersbescherming. Ik verkoop een week geleden iets en verstuur het de dag erna meteen. Vervolgens is het dus al snel afgeleverd en kan ik nu 7 dagen wachten op mijn geld. Koper reageert ook niet op mijn berichtje die ik gisteren heb gestuurd. Dan denk ik: wat is dat toch.... :x

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 13:44

Als je met kopersbescherming iets koopt, moet je nog steeds zelf de tijd in de gaten houden.
Bij Vinted zit het geïntegreerd, dus die weet als het binnen / opgehaald is en daarna heb je nog 48 uur de tijd om bezwaar te maken...

Bij Marktplaats gaat "de tijd" in op moment van aankoop. Die houdt niet in de gaten of het product verzonden en opgehaald is.

De vorige keer heb ik op de laatste dag melding gemaakt en toen werd de betaling on hold gezet. Toen ik vervolgens niets kreeg heb ik mijn geld teruggekregen. Mijn verzendkosten moest ik weer op een andere manier terugvragen... Kopersbescherming werkt dus opzich wel, maar jeeeeetje zo omslachtig...

Overigens als ik iets verkoop, op Vinted of Marktplaats, boeit het me niet zoveel als ik een week zou moeten wachten op m'n geld :') komt vanzelf.

Al kan ik me voorstellen dat als het om een groot bedrag gaat, je daar anders over denkt :)

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:15

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:23

Nou ja zeg! Ik heb ook wel kleding in maat 34/xs terwijl ik een heel normaal (niet mager) figuur heb. Dan valt het gewoon ruim. Maar nooit zo'n reactie gehad. Bizar!

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:26

_Lorette_ schreef:
Nou ja zeg! Ik heb ook wel kleding in maat 34/xs terwijl ik een heel normaal (niet mager) figuur heb. Dan valt het gewoon ruim. Maar nooit zo'n reactie gehad. Bizar!

Ik ben letterlijk 1,50 met rondingen, ja dan pas je nog in een 36 :+
Maar nu ben ik degene die niet wijs is en moeten ze om mijn reactie lachen, want hun reactie is natuurlijk volkomen normaal :')

Weet niet of de hele conversatie mag maar er worden dingen gezegd waar ik echt even flabbergasted van ben

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 09:23

Ik had hier niet eens op gereageert :=

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 09:47

Achteraf dacht ik ook waarom ben ik er zo op ingegaan inderdaad, heb het gesprek ook op een gegeven moment geblokkeerd.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 19:05

ik wil wat dingen op MP gaan zetten maar wat ik begrijp is dat dat niet meer zonder kopersbescherming kan? Noem mij maar ouderwets maar ik wil gewoon of mijn rekeningnr geven of betalen bij ophalen. Kan ik dat dan wel gewoon in de tekst zetten?

Heb geen zin om te moeten wachten op mijn geld of het niet krijgen omdat de koper niet meer reageert

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:59

Yom schreef:
ik wil wat dingen op MP gaan zetten maar wat ik begrijp is dat dat niet meer zonder kopersbescherming kan? Noem mij maar ouderwets maar ik wil gewoon of mijn rekeningnr geven of betalen bij ophalen. Kan ik dat dan wel gewoon in de tekst zetten?

Heb geen zin om te moeten wachten op mijn geld of het niet krijgen omdat de koper niet meer reageert

Volgens mij als je niet kiest voor de optie Verzenden staat deze niet aan.

Natuurlijk kun je uiteindelijk gewoon kiezen voor verzenden, alleen moet je die optie uitzetten bij het maken van je advertentie.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:49

we gaan het zien, morgen foto's maken en dan kijk ik wel wat kan. Hopelijk is er uberhaubt interesse :D