[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:59

Leandra schreef:
https://www.facebook.com/reel/234333768 ... WDuG2&fs=e

LET OP! Heftige beelden!
Filmpje dat een gevangene aangevallen wordt door andere gevangenen. Hij overleeft de aanval wel.

Hoe kan hij dit overleefd hebben, gezien de manier hoe ze hem wegslepen en het bloedspoor uit z'n hoofd.

Zoveel vragen bij dit filmpje....

Rivendell

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:10

Hebben ze dan mobieltjes daar?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:15

Rivendell schreef:

Er wordt van alles naar binnen gesmokkeld bij die gevangenissen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:16

Dat het zo lang ongeziend kan gebeuren

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:44

Rivendell schreef:
Alles wat je buiten de gevangenis kunt krijgen, kun je in principe ook binnenin de gevangenis krijgen. Vaak wel iets duurder.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 19:58

In de Facebook groep misdaad en meer komt ook van alles langs.

De filmpjeskihk ik niet maar als je soms het artikel al leest....zieke wereld

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:26

Iemand die ik ken heeft binnenkort een sollicitatiegesprek voor een functie bij de NS. An sich natuurlijk niet heel spannend, maar blijkbaar komt niet alles (meer) in het nieuws. Er schijnen meer (dodelijke) ongelukken te gebeuren dan dat de meeste mensen weten.

Vacature is voor het borgen van de (overleden) personen na een aanrijding.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 22-08-23 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:37

Ja dat gebeurd immens vaak.
Je hebt op sommige trajecten ook een hogere loon of whatsoever omdat daar meer mensen er voor gaan.
Veel politie agenten moeten ook zoeken van lichaamsdelen en de beelden bekijken of het zelfmoord was of een ongeluk.
Mijn oom werkt ook bij NS, die heeft vaak nog bloedsporen en haar gezien tussen de treinen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:47

Ik werkte eerst op een plek waar de niet natuurlijk gestorven mensen binnen werden gebracht. Dus ook vanuit pro rail.
Hoorde daar ook verhalen. De papieren moesten namelijk bij ons achter gelaten worden en het mortuarium geopend. En dan moesten de mensen wel eens wat kwijt.

En ja als het in een harde afgesloten kist binnen kwam was het geen goed nieuws als ze later nog wat na brachten nog minder.

Heftig beroep. Groot respect voor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:50

Ailill schreef:
Vacature is voor het borgen van de overleden personen na een aanrijding.

Jeetje… je staat er idd niet altijd bij stil, de impact die zulke incidenten hebben op de mensen die borgen en de kleine menselijke materialen schoonmaken en opruimen.

Aangrijpend en tegelijkertijd ook wel ‘mooi’ (gebrek aan beter woord) omdat er ook nabestaanden zijn en je toch zorgt dat hun geliefde veiliggesteld wordt zodat er iets van een afscheid kan plaatsvinden.
Hoe dan ook moet je wel sterk in je schoenen staan denk ik.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:05

Precies daarom wil diegene het ook (graag) doen, om iets voor de nabestaanden te kunnen betekenen. En als laatste 'dienst' aan de persoon in kwestie.

Enige wat een struikelblok is, zijn kinderen. Wat ik goed kan begrijpen. Mijn standpunt: er zijn sowieso niet veel mensen die dit werk überhaupt zouden willen doen, en een hele hoop van de mensen die het wel willen, kunnen het alsnog niet = heel erg kleine niche (markt), economisch bekeken. Maar daardoor ben ik wel van mening dat de mensen die dit werk willen én kunnen doen, hier toch een soort van keuze in kunnen aangeven, wat denken jullie?

Zelfde persoon zie ik ook echt aan het werk gaan voor bijv. de Frisse Kater, ik vind het enorm knap en stimuleer het dus ook om dit aan te gaan pakken. Ook denk ik bijv. dat je dit niet fulltime hoeft te doen, materialen enzovoorts zijn natuurlijk heel duur, maar een volle werkdag heftig schoonmaken bij de Frisse Kater gaat al over de 5000 euro.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:12

Mijn ouders wonen ook vlakbij een stuk spoor waar regelmatig mensen springen. Als we dan de treinen hard boorde toeteren wisten we al genoeg. Mijn zusje bracht daar ook altijd kranten rond en dan moest ze ook langs een stuk afgelegen spoor, hier heeft ze ook regelmatig mensen met witte pakken met een vuilniszak en een prikker zien lopen.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:19

En daarna volgt een rondje met de hogedrukspuit en de kraaien doen de rest :\

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:11

nicole_floor schreef:
Mijn ouders wonen ook vlakbij een stuk spoor waar regelmatig mensen springen. Als we dan de treinen hard boorde toeteren wisten we al genoeg. Mijn zusje bracht daar ook altijd kranten rond en dan moest ze ook langs een stuk afgelegen spoor, hier heeft ze ook regelmatig mensen met witte pakken met een vuilniszak en een prikker zien lopen.

Ik woon aan een berucht spoor maar prikkers heb ik nog nooit gezien :n
De mensen die opruimen doen alles met de hand en idd soms een dag of meer na een ongeluk wordt er nog wel eens gezocht- denk dat ze dan bij autopsie nog iets missen en dan wordt er verder gezocht . Ik heb diep respect voor iedereen die na zo een ongeluk aan het werk gaat daar en diep medeleven met de machinist die altijd vanuit de trein met een zeiltje onder de arm de eerste is die naar het slachtoffer loopt

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:29

Lang geleden heeft de moeder van een vriendin van mij zelfmoord gepleegd door tussen een trein te springen. De trein reed op dat stuk niet heel snel, de machinist heeft ook niets gemerkt.
Zij mochten daarna hun moeder ook niet meer zien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:23

Leandra schreef:
Lang geleden heeft de moeder van een vriendin van mij zelfmoord gepleegd door tussen een trein te springen. De trein reed op dat stuk niet heel snel, de machinist heeft ook niets gemerkt.
Zij mochten daarna hun moeder ook niet meer zien.

Nee dan hou je gewoon gehakt over, ik zie ze het hier geregeld tussen t grind uitpulken , respect respect
En even , tussen twee treinstellen inspringen is een kunst, t mislukt geregeld en dan springen ze tegen de trein, geeft veel minder letsel ook vaak niet fataal, ook genoeg meegemaakt
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 23-08-23 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:24

Tussen een trein in? Hoe moet ik dat voor me zien?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:25

xPabloBokt schreef:

Tussen de stellen in als hij voorbij rijdt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:43

Als in een soort 2e poging, omdat ervoor springen toch te ... you name it, was?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:49

Ailill schreef:
Als in een soort 2e poging, omdat ervoor springen toch te ... you name it, was?

Wij noemen dat hier thuis ondertussen de trein gemist

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:53

Hoe dan, zo'n trein gaat toch veel te snel?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:00

Ik vermoed dat dat het hele probleem is, een inschattingsfout maken en denken die fout te corrigeren door tussen de treinstellen in te springen, waarna ze dus een 2e inschattingsfout maken.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:14

xPabloBokt schreef:

Ze is bij een overgang waar de trein niet heel snel rijdt tussen 2 wagons en in gesprongen. Was niet haar eerst poging. Er was, wat ik toen hoorde, wel wat van over maar het zag er niet heel fijn uit.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 17:36

knollentuin schreef:
nicole_floor schreef:

De mensen die opruimen doen alles met de hand en idd soms een dag of meer na een ongeluk wordt er nog wel eens gezocht- denk dat ze dan bij autopsie nog iets missen en dan wordt er verder gezocht . Ik heb diep respect voor iedereen die na zo een ongeluk aan het werk gaat daar en diep medeleven met de machinist die altijd vanuit de trein met een zeiltje onder de arm de eerste is die naar het slachtoffer loopt

Dat doet toch de conducteur?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:11

knollentuin schreef:
nicole_floor schreef:

Zij vertelde het zo, maar misschien heeft ze het niet goed gezien hoor. Ze wilde er logisch niet te lang naar kijken.