Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Farjen schreef:Hallo, ik kom even binnen vallen als Belg![]()
We hebben al sinds deze zomer een vakantiehuisje geboekt in Nederland om de feestdagen samen te vieren. Het betreft mijn ouders en broers, echtgenoten, kinderen. We zijn in totaal met 10 personen.
Mijn schoonzus heeft gebeld naar de organisatie van het vakantiehuisje en zij zeggen dat er geen probleem is en dat het gewoon mag. Maar ik lees dat Nederlanders maar max 4 personen mogen ontvangen met de feestdagen en je buiten ook maar met 4 mag rondlopen?
Waar kan ik duidelijke info vinden hierover? Normaal kijk ik op de website van diplomatie Belgie maar er staat (nog?) niets op
Farjen schreef:Hallo, ik kom even binnen vallen als Belg![]()
We hebben al sinds deze zomer een vakantiehuisje geboekt in Nederland om de feestdagen samen te vieren. Het betreft mijn ouders en broers, echtgenoten, kinderen. We zijn in totaal met 10 personen.
Mijn schoonzus heeft gebeld naar de organisatie van het vakantiehuisje en zij zeggen dat er geen probleem is en dat het gewoon mag. Maar ik lees dat Nederlanders maar max 4 personen mogen ontvangen met de feestdagen en je buiten ook maar met 4 mag rondlopen?
Waar kan ik duidelijke info vinden hierover? Normaal kijk ik op de website van diplomatie Belgie maar er staat (nog?) niets op
MoniqueT schreef:En zelfs hier hebben we met de oplopende besmettingen onze restaurantreservering voor kerstmis al geannuleerd, al heeft hij zijn booster inmiddels. We maken het thuis wel gezellig.
Sizzle schreef:Ik heb zojuist een echte aha erlebnis![]()
Al tijden vroeg ik me af waarom er zoveel zwaaiende sinaasappels op bokt te zien waren, maar nu zie ik pas net de text erboven. Was niet duidelijk op de foon
Daks schreef:Als er nu met bewezen omicron er geen paniek is in zuidafrika waarom moeten wij en wellicht vele andere met ons dan wel alles op slot.
Citaat:Op de ic zien wij bijna uitsluitend ongevaccineerde mensen tussen de 50 en 75 jaar. Ook ouderen die nog maar twee prikjes hebben gehad lopen een risico op een ernstiger verloop van Covid. Heel zeldzaam zien we een twintiger of een dertiger, maar die hebben gewoon echt pech, zoals je ook pech kan hebben door een auto-ongeluk.
Dat we nu alle mensen die weinig risico lopen, hetzij omdat ze gevaccineerd zijn, hetzij omdat ze jong zijn, hetzij omdat ze Covid hebben doorgemaakt, nu deze harde lockdown opleggen, dat vind ik nogal wat.”
‘Het lijkt wel alsof je aan alles dood mag gaan, behalve aan Covid’. Er is een tekort aan capaciteit, maar alles wat er beschikbaar is gaat met voorrang naar coronapatiënten, waarmee we andere patiënten tot tweederangs patiënten verklaren.
sureido schreef:Popstra schreef:Wat een gezeik hier zeg! Lijkt wel of sommigen hier jaloers zijn op anderen die wel evengoed leuke dingen ondernemen.
Dat gevoel heb ik ook
996981 schreef:Citaat:Op de ic zien wij bijna uitsluitend ongevaccineerde mensen tussen de 50 en 75 jaar. Ook ouderen die nog maar twee prikjes hebben gehad lopen een risico op een ernstiger verloop van Covid. Heel zeldzaam zien we een twintiger of een dertiger, maar die hebben gewoon echt pech, zoals je ook pech kan hebben door een auto-ongeluk.
Dat we nu alle mensen die weinig risico lopen, hetzij omdat ze gevaccineerd zijn, hetzij omdat ze jong zijn, hetzij omdat ze Covid hebben doorgemaakt, nu deze harde lockdown opleggen, dat vind ik nogal wat.”
‘Het lijkt wel alsof je aan alles dood mag gaan, behalve aan Covid’. Er is een tekort aan capaciteit, maar alles wat er beschikbaar is gaat met voorrang naar coronapatiënten, waarmee we andere patiënten tot tweederangs patiënten verklaren.
https://www.ad.nl/binnenland/ic-hoofd-u ... ~a204e45d/
Aldus de Ic-hoofd UMC. Stof tot nadenken als je het mij vraagt
Sunnda schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom er niet vol wordt ingezet op 50+ en risicopatienten.
Hen op slimme momenten vaccineren (net als de griepprik voor de winter) en dan flexibele beperkingen.
robert45 schreef:Sunnda schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom er niet vol wordt ingezet op 50+ en risicopatienten.
Hen op slimme momenten vaccineren (net als de griepprik voor de winter) en dan flexibele beperkingen.
Je mag een afspraak maken maar in Groningen zit alles vol je kan rond de jaarwisseling komen. Wanneer je langs de priklocatie rijdt dan staat er anderhalve auto en loopt er geen hond. Het is niet te filmen dit. Het lijkt wel alsof ze dit zolang mogelijk in stand willen houden. Ze stoppen hier om 16:30 met prikken. Leuk voor al die ondernemers die naar de knoppen gaan.
Sunnda schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom er niet vol wordt ingezet op 50+ en risicopatienten.
Huertecilla schreef:Daks schreef:Als er nu met bewezen omicron er geen paniek is in zuidafrika waarom moeten wij en wellicht vele andere met ons dan wel alles op slot.
Dat heb ik nu al een paar keer voorgerekend: tien keer besmettelijker en half zo erg is vijf keer zoveel opnames.
Ook heeft Bigone gelijk met de 20% >65 en vergeet de 50% met overgewicht niet.
Imo biedt de omicron variant een uitweg maar dan wél een strak gecontroleerde; mét vaccineren én flexibele beperkingen. Vanwege de beperkingen van de gezondheidszorg gaat dat imo tot ver in 2023 duren.
Relaxed schreef:Ja natuurlijk zeggen die parken dat het mag, maar advies is toch echt anders
https://Www.rijksoverheid.nl
Loretta schreef:Shadow0 schreef:Nou ja, het is dus niet zo gezellig, en die keuzes maken uit. De coronacrisis is in Nederland vooral een crisis van het politieke handelen en de politieke motivaties - de politieke keuzes zijn dus ook relevant. Als we het dan toch hebben over dingen 'die niet gezegd mogen worden' dan is het dit. We doen te vaak alsof politiek helemaal los staat van de praktijk van alle dag. Dat is niet zo.
Het is wel duidelijk welke sectoren en welk soort bedrijven steeds weer de sjaak zijn. MKB ondernemers die bij de verkiezingen VVD hebben gestemd moeten nu niet janken.
MoniqueT schreef:Ik kan er af en toe met mijn pet niet bij hoor. Van Dissel legt het niet goed uit. OK. Ik plaats een link waarin het heel goed uitgelegd wordt en zie dat die nog enkele keren wordt geplaatst omdat mensen het blijkbaar niet zien of niet willen lezen.
Rutte en de Jonge doen niets goed, dus weet je, we gaan lekker naar Antwerpen winkelen. Man o man ....
Waarom kan een groot deel van Nederland nou eens niet gewoon de rem er op zetten? Hebben mensen zo'n hekel aan thuis zijn? Lekker boek, beetje kokkerellen, het is niet anders.
Relaxed schreef:Nou bij de teststraten was dat ook zo, er was sprake van drukte bij teststraten.. Ook in Drenthe werd gezegd dat je niet meer kon testen zonder afspraak. Ik rijd hier meerdere keren per week langs de ggd teststraat en heb er nooit meer dan 2 auto's tegelijk gezien