Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:58

Een deel van die vijf jaar vliegt zo voorbij :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:04

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het ook heel onprettig om me steeds te moeten laten controleren voor ik ergens heen kan. Voelt als een inbreuk op mijn vrijheid. Dat terwijl ik volledig gevaccineerd en alles ben.

Idem. Een inbreuk op mijn privacy. Daar is tóch al weinig van over. Maar ja, de meute op het midden van de weg bepaald. Die voelt zich er veilig bij, bij controles overal en krijgt van/bij alles wat niet op het midden van de weg zit een vervelend gevoel/beeld.
Dat is democratie zeggen ze. Dat het een gemanipuleerd gevoel/beeld is, is de achilles hiel van democratie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:06

Wees blij dat je de mogelijkheid hebt om ergens heen te gaan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:14

Citaat:
Besmetting beschermt beter tegen covid-19 dan volledige vaccinatie, bewijst onderzoek: dit zijn de conclusies

Wie eerder een besmetting opliep, is vijf tot zeven keer beter beschermd tegen de deltavariant van het virus dan mensen die volledig zijn gevaccineerd met Pfizer. Ook belanden mensen die eerder herstelden van het virus na een tweede infectie minder vaak in het ziekenhuis

De Israëliërs, onder leiding van Tal Patalon van zorgverzekeraar Maccabi, maakten verschillende vergelijkingen. Zo vergeleek men een groep van bijna 50.000 gevaccineerde burgers met 50.000 ongevaccineerde mensen die eerder van corona herstelden. Van de gevaccineerden raakten er afgelopen zomer 640 opnieuw geïnfecteerd, tegenover 108 bij de ongevaccineerden die eerder corona hadden. Ziekenhuisopname was nodig voor in totaal 25 mensen: 21 gevaccineerden, en 4 ongevaccineerden met natuurlijke afweer.

https://www.demorgen.be/nieuws/besmetti ... ogle.nl%2F

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:16

bigone schreef:

Ja, de kindertjes in Biafra...

Wát een kortzichtige dooddoener.
Kortzichtig want zonder vaccinatiebwijs heb je die vrijheid níet.
Als je denkt dat dit een goéde zaak is, dan is dat nóg kortzichtigerder, want;
- elke volgende beperking is een kleinere stap
- een vrijheid opgegevn is makkelijk; die terugkrijgen vraagt een revolutie.

Helaas hebben de paniekberichten en onformatie een basis van onzekerheid/angst gecreëerd waar met politiek draagvlak van alles aan kan worden opgehangen.

Veel plezier verder; een relatief koele dag vandaag dus hoppa aan het fysieke wérk aan de stek waar ik 20 jaar terug heen gegaan ben {:}

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:16

Wat let je, laat je besmetten blijf weg bij iedereen en duim dat je niet te ziek wordt of sterft. Ik gok liever niet en al helemaal niet met gezondheid. Maar ik houd je niet tegen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:18

karuna schreef:
Wat let je, laat je besmetten blijf weg bij iedereen en duim dat je niet te ziek wordt of sterft. Ik gok liever niet en al helemaal niet met gezondheid. Maar ik houd je niet tegen

Hoe laat ik me doelbewust besmetten? Ik heb het in ieder geval niet gekregen toen mijn vriend, met wie ik samenwoon, besmet was. Ik zou niet weten met wie ik nog nauwer contact kan hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:25

996981 schreef:
karuna schreef:

Hoe laat ik me doelbewust besmetten? Ik heb het in ieder geval niet gekregen toen mijn vriend, met wie ik samenwoon, besmet was. Ik zou niet weten met wie ik nog nauwer contact kan hebben :')

Niet ieder persoon is even besmettelijk. Dat is ook een factor om rekening mee te houden. Mijn man had ook corona en niemand van zijn nauwe contacten (waarmee ik natuurlijk de nauwste was) heeft het gekregen.

Maar van zijn collega's die het allemaal ook hadden hebben mensen het op 1,5 meter afstand alsnog gekregen van 5 minuten een praatje maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:30

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Ja, de kindertjes in Biafra...

Wát een kortzichtige dooddoener.
Kortzichtig want zonder vaccinatiebwijs heb je die vrijheid níet.
Als je denkt dat dit een goéde zaak is, dan is dat nóg kortzichtigerder, want;
- elke volgende beperking is een kleinere stap
- een vrijheid opgegevn is makkelijk; die terugkrijgen vraagt een revolutie.

Helaas hebben de paniekberichten en onformatie een basis van onzekerheid/angst gecreëerd waar met politiek draagvlak van alles aan kan worden opgehangen.

Veel plezier verder; een relatief koele dag vandaag dus hoppa aan het fysieke wérk aan de stek waar ik 20 jaar terug heen gegaan ben {:}

En wat is er mis met een vaccinatiebewijs, een negatieve test of een hersteld bewijs?
Dat jij blijkbaar nog steeds ernstig gefrustreerd bent over het feit dat jij en je naasten moesten prikken hoef je niet af te wentelen op anderen. Dan vind je jezelf maar een slappe zak maar verwijt dat anderen niet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:35

Spenk schreef:
996981 schreef:

Niet ieder persoon is even besmettelijk. Dat is ook een factor om rekening mee te houden. Mijn man had ook corona en niemand van zijn nauwe contacten (waarmee ik natuurlijk de nauwste was) heeft het gekregen.

Maar van zijn collega's die het allemaal ook hadden hebben mensen het op 1,5 meter afstand alsnog gekregen van 5 minuten een praatje maken.

Los daarvan is “laat je besmetten” natuurlijk gewoon een rare opmerking. Of je besmet wordt of niet heb je niet in de hand. Je kan de kans vergroten of kleinen, maar forceren of uitsluiten kun je niet

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:49

karuna schreef:

Wat is dat nou weer voor rare opmerking?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:14

bigone schreef:
Dat jij blijkbaar nog steeds ernstig gefrustreerd bent over het feit dat jij en je naasten moesten prikken hoef je niet af te wentelen op anderen.

Wonderlijke sprong naar conclusie op basis van wat je zelf bedenkt.

Kijk, jij kan blijkbaar niet begrijpen dat ik, net als een paar meer hier, het controleren van vaccinatie/hersteld* als een inbreuk op mijn privacy vind.
Dat jij daar nog een probleem mee hebt is vervelend voor je maar je hebt het recht niet om het anders denken te veroordelen/verwijten.

Al met al een, omdat het een middenmoot meerderheidsmening is, behoorlijk verontrustend met het oog op toekomstige ontwikkelingen: Omdat de middenmoot meerderheid het geen probleem vindt, raken we állemaal meer vrijheid/privacy kwijt.

* het hersteld van Covid19 is ook een +:)+ criterium en als je gevaccineerd bent geeft besmetting éxtra bescherming. Ík zou met zo´n dubbele activering van mijn afweersysteem geen booster gaan halen. Die kan dan naar een kwestbare of de derde wereld.

Gaat trouwens het komende najaar nog verwarrend worden met de symptomen van verkoudheid/griepje en potentieel Covid19.
Iedereen die kucht/niest een paar dagen preventief thuis hangende het testresultaat?
Indien niet, dan hoef je eigenlijk helemaal niet te testen :)*
en kan jet het net zo goed allemáál loslaten dus certificaat incluis :)* :)*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:19

Ik ben idd toen ik zo hoestte thuis gebleven ja. En gelukkig is er vanaf deze maand hybride werken in het leven geroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:23

Huertecilla schreef:
Dat jij daar nog een probleem mee hebt is vervelend voor je maar je hebt het recht niet om het anders denken te veroordelen/verwijten.

En dit zeg jij? :') :') :') jij die niks anders doet dan anderen belachelijk maken om hun mening?! _O- _O-

Grapjas :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:49

Wel interessant om te zien hoeveel mensen er in een gemeente nu gevaccineerd zijn. Het loopt echt behoorlijk uit! In de gemeente waar ik werk zijn er heel veel mensen gevaccineerd. Nu waren daar ook redelijk veel besmettingen.

En dat Urk onderaan staat verbaast mij dan weer niks. Maar Rotterdam / Amsterdam had ik toch wel meer verwacht.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn een linkje natuurlijk ( en omdat een bronvermelding hier erg gewaardeerd wordt :D )

https://nos.nl/artikel/2397145-dit-is-d ... w-gemeente

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:55

Groot verschil Bigone tussen mijn ´waarschijnlijk bestaat god niet´ en jouw ´god bestaat´.
Ik vind het prima dat jij wil wachten en al. Ik treedt jouw rechten niet.
Probleem is dat wat jíj wil anderen defacto verplicht/beperkt. Jij hun rechten wel treedt.

Ja, ik weet het jij hebt het recht niet besmet te worden. Dat kan je oplossen door jezelf te beschermen.

Nee, de hele samenleving wordt niet beperkt door de ´lapzwanzen´ want die willen juist dat iedereen gewoon kan doorleven. Jij ook.

De overbelaste ICs wat ooit dé reden was is inmiddels geschiedenis. De rest is erna vergroeid bijkomend, erbij gesleept, gedoe. Hier is vet meer dan 80% van boven de 12 volledig gevaccineerd; ópen de samenleving. Wie nog wil wachten die kan dat +:)+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:00

Totdat je een keer op de IC komt voor een hartinfarct en niet geholpen kunt worden. Dan piep je wel even anders. En nee dit lijkt nu misschien overdreven maar als we de winter ingaan ben ik toch wel blij dat ik geen IC hulp nodig ben geweest.... Ik moet er niet aan denken dat mijn vader zijn infarct had gehad in corona tijd en dan geen hulp kon krijgen omdat de IC bedden vollagen.

Maar ergens is dit ook gewoon realiteit dat dit kan gaan gebeuren en je daar rekening mee moet houden. Of het kiezen van diegene met de meeste overlevingskansen. Ik zou mij vreselijk voelen als ik wel werd geholpen , maar een ander niet omdat ik 20 jaar jonger ben. En dat moeten we nu echt wel gaan voorkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:01

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Dat jij blijkbaar nog steeds ernstig gefrustreerd bent over het feit dat jij en je naasten moesten prikken hoef je niet af te wentelen op anderen.

Wonderlijke sprong naar conclusie op basis van wat je zelf bedenkt.

Kijk, jij kan blijkbaar niet begrijpen dat ik, net als een paar meer hier, het controleren van vaccinatie/hersteld* als een inbreuk op mijn privacy vind.

Al met al een, omdat het een middenmoot meerderheidsmening is, behoorlijk verontrustend met het oog op toekomstige ontwikkelingen: Omdat de middenmoot meerderheid het geen probleem vindt, raken we állemaal meer vrijheid/privacy kwijt.

* het hersteld van Covid19 is ook een +:)+ criterium en als je gevaccineerd bent geeft besmetting éxtra bescherming. Ík zou met zo´n dubbele activering van mijn afweersysteem geen booster gaan halen. Die kan dan naar een kwestbare of de derde wereld.

Gaat trouwens het komende najaar nog verwarrend worden met de symptomen van verkoudheid/griepje en potentieel Covid19.
Iedereen die kucht/niest een paar dagen preventief thuis hangende het testresultaat?
Indien niet, dan hoef je eigenlijk helemaal niet te testen :)*
en kan jet het net zo goed allemáál loslaten dus certificaat incluis :)* :)*

HC, iemand die te pas en te onpas zijn seksavontuurtjes nog net niet in geuren en kleuren op bokt rondstrooit die moet niet zo donders schijnheilig doen over het wel of niet aantonen of je gevaccineerd werd of hersteld bent van COVID .
En dan kun jij allerlei zaken opperen en de grote grijze middenmoot bestempelen als gehersenspoeld door de regering, jij bent gewoon heel hypocriet bezig en je hebt het niet eens door.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:12

Hij heeft het prima door, dat noemen ze een troll.
Gewoon langs scrollen, negeren, dan is t er niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:40

Ik ben alleen steeds verbaasd dat sommigen zo denigrerend doen over relaties van anderen. Want je mag wel zeggen “ik ben met mijn man, vriend, partner, vriendin …. naar een restaurant geweest” maar oh wee als het “vriendinnen” (of iets anders) betreft :') dan is t een smerig avontuur…

Wat dat betreft lopen we nog een poosje achter ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:49

Nou cer, ik zie hier weinig mensen die het überhaupt zo gedetailleerd over hun prive/liefdesleven hebben. Iedere keer staan er in zijn post weer dingen dat ik denk, who cares/offtopic :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:57

Ach sommige mensen typen met 10 vingers en sommigen met 11.

En dan er zijn nog helemaal niet mensen geweigerd op de IC’s? Hoezo zou dat nu opeens gebeuren als 80% gevaccineerd is. En dan zijn er ook nog mensen die geen vaccin hebben maar het al wel gehad hebben.

Ik ben er niet zo bang voor. Vind het idee dat mensen het oké vinden om je overal te “legitimeren” met je corona app een stuk enger. Je kan mensen niet verplichten zich te vaccineren. Ook niet indirect op deze manier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:59

De opmerking sloeg op de link met betere afweer na een besmetting neergezet door een niet willen enten en niet willen testen. Tjsa dan is mijn droge opmerking dan maar de optie genezen als je niet wilt testen of vaccineren

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:03

MarlindeRooz schreef:
Ach sommige mensen typen met 10 vingers en sommigen met 11.

En dan er zijn nog helemaal niet mensen geweigerd op de IC’s? Hoezo zou dat nu opeens gebeuren als 80% gevaccineerd is. En dan zijn er ook nog mensen die geen vaccin hebben maar het al wel gehad hebben.

Ik ben er niet zo bang voor. Vind het idee dat mensen het oké vinden om je overal te “legitimeren” met je corona app een stuk enger. Je kan mensen niet verplichten zich te vaccineren. Ook niet indirect op deze manier.

Omdat mensen zoals ik die in januari al zijn gevaccineerd de bescherming nog maar rond de 56% zit na 6 maanden. Als je al uitrekent dat het na 3 maanden al rond de 76% zit , dan maak ik mij daar zeker wel zorgen over. Dan beginnen we uiteindelijk steeds opnieuw. Dus ja 80% kan wel gevaccineerd zijn , bij de eerste groep begin het al aardig uit te werken. Daar zitten ook ouderen bij , en die kunnen langzamerhand ook weer te maken krijgen met de IC. Ik hoop dat het nu wat opgevangen wordt door de mensen die net volledig zijn gevaccineerd en het virus dan ook al minder kans krijgt.

Ik zit namelijk niet te springen om een derde vaccinatie na 6 maanden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:25

karuna schreef:
De opmerking sloeg op de link met betere afweer na een besmetting neergezet door een niet willen enten en niet willen testen. Tjsa dan is mijn droge opmerking dan maar de optie genezen als je niet wilt testen of vaccineren

Hè? Waar heb ik het over niet willen testen?