Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:10

Ik denk dat we idd ook gewoon niet gewend zijn dat zoveel Nederlanders in eigen land blijven in de vakanties. :') zelfs mijn dorp waar echt niemand op vakantie gaat is het drukker als normaal in de vakantie. Want een hoop mensen blijven thuis hier. De supermarkt is drukker, het tuincentrum is druk met mensen uit de hele.omgeving ( en die is altijd druk want 1 van de grootste en het is toch vakantie)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:21

Er komen hier 2 fietsroutes langs het huis en ik kan toch echt merken dat het hier veel drukker is dan andere jaren.
Ook ga ik hier niet meer met de hond lopen waar ik normaal in de zomer loop, daar loop je nu bijna als een treintje met alle toeristen.
En afstand houden kan daar gewoon niet op de smalle paadjes.
Dus kom niet veel het erf meer af. Wacht wel weer tot de vakanties voorbij zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:52

Ik val niemand aan maar het is veel drukker dan normaal. Geen vooroordelen ook. Maar er zijn weinig mensen uit het noorden of zuiden. Vooral het westen komt hierheen.

Ik ben nooit weg in het hoogseizoen dus zie het verschil wel. :j en ik hoor van campingeigenaren en medebewoners dat het veel drukker is dan gebruikelijk. En dat het vooral mensen zijn die normaal niet in nederland blijven of gaan kamperen. Ik spreek ook regelmatig mensen die verdwaald zijn :') en de meesten vertellen ook dat ze hier nog nooit zijn geweest en ze normaal ver weg gaan.

Pas kwam ik een passend stukje tegen in een krant erover. Ik zal eens zien of ik die kan vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:54

Dan nog gaat het dus om vakantie. Die mensen moeten straks ook gewoon aan het werk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:54

Hier in Zwolle kan je over de koppen lopen. Bij mijn ouders in Ommen schijnt het nog achterlijker druk te zijn dan normaal. Ik vermijd gewoon de stad hoor. Ik bestel mijn kleding wel online, wat ik normaal nooit doe want milieu enzo. Als ik naar werk fiets staat er gewoon een rij voor de primark. Ik ga echt niet in de rij staan in de winkel. 8)7

Wel lekker druk op werk, vind ik weer heerlijk. :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:56

Komt wellicht ook wel omdat er nu meer Nederlanders in eigen land op vakantie zijn Marije, met de fiets, waar de buitenlanders niet zo snel de fiets pakken.

Hier merk ik er niets van dat het drukker is dan normaal. Zie een aantal campings juist leger dan andere jaren. En zit toch ook bij populaire vakantie gemeentes.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:56

Hier in Epe is het ook ontzettend druk, korte lontjes, grote bekken en afstand houden, ho maar.
Ik zie er tegenop om boodschappen te moeten doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:58

Ik ben wel blij dat ik pas het 1e weekend van september ga, dat is altijd een stuk rustiger al

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:04

Zolang iedereen afstand houdt is het ook geen probleem. Alleen daar zit nu juist het probleem. Te grote groepen te dicht op elkaar waardoor op tijden het bos overbelast is. Waar je op smallere paden elkaar idd niet fatsoenlijk kunt passeren. En te volle supermarkten zonder afstand. Waar het eerder te doen was is het nu zoeken naar een rustiger moment om eten te kopen. Inderdaad te korte lontjes ook, sfeer is heel anders dan een paar weken geleden daardoor. En uitwijken naar verdere plekken om nog de honden uit te laten.

Vergt wat aanpassingen dus. Dat zal ook wennen. Maar ik meldde het nav een opmerking boven me, als bv sommige stukken oranje worden wijken mensen uit naar rustigere gebieden. Dat is dus al zo. :j

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:05

Tja ik snap wel dat er meer auto's uit het westen in de rustige gebieden te vinden zijn. Als je tig hoog woont met alleen een balkonnetje en daar heb je tijdens de corona gezeten omdat je niet weg mocht dan geef ik die mensen geen ongelijk. Als je dan de kans en mogelijkheid hebt dan ga je lekker naar het bos, hei enz. Leef en laat leven zou ik zeggen.

Verder moeten we allemaal onze hand in eigen boezem steken en zijn we zelf verantwoordelijk. Ga je op vakantie dan moet je gewoon goed de regels in de gaten houden en je niet van de domme houden. En als het tegenzit ga je niet. Dat is het risico wat je nu neemt.

Wij gaan naar Frankrijk en ik kijk er echt naar uit. We moeten even goed kijken hoe we gaan rijden ivm de ontwikkelingen rondom Antwerpen. We gaan waarschijnlijk een andere route nemen. Verder hebben we mondkapjes en reinigingsgel. We gaan niet uit eten en zoeken de drukte niet op. (gaan ook naar een gebied waar het niet mega toeristisch is)

Ik wens iedereen een fijne en veilige vakantie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:08

karuna schreef:
Vergt wat aanpassingen dus. Dat zal ook wennen. Maar ik meldde het nav een opmerking boven me, als bv sommige stukken oranje worden wijken mensen uit naar rustigere gebieden. Dat is dus al zo. :j

En die drukte is vanwege de grotere hoeveelheid corona besmettingen in sommige delen en heeft niets te maken met vakantie? Ik denk eerder dat het te maken heeft met de vakantie en niet dat mensen nu bewust uitwijken naar jouw regio omdat het daar veilig is. Ze lopen door het bos, de recreatie dingen, heeft naar mijn weten toch meer met vakantie te maken dan iemand die uitwijkt en vanuit zijn uitwijkplek de hele dag werkt. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:10

Ik geef ze ook groot gelijk. Het is hier ook mooi. En er is heel veel gelobbied vanuit de toeristische sector ook. Maar het maffe is waarom zij wel maar noord en zuid bijna niet hier komt. Waar gaan die dan heen, of blijven zij vooral thuis?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:11

Neonlight schreef:
karuna schreef:

En die drukte is vanwege de grotere hoeveelheid corona besmettingen in sommige delen en heeft niets te maken met vakantie? Ik denk eerder dat het te maken heeft met de vakantie en niet dat mensen nu bewust uitwijken naar jouw regio omdat het daar veilig is. Ze lopen door het bos, de recreatie dingen, heeft naar mijn weten toch meer met vakantie te maken dan iemand die uitwijkt en vanuit zijn uitwijkplek de hele dag werkt. :+

Dit mensen hebben vakantie en willen eruit en volgen eigenlijk het advies van het kabinet want ze gaan je niet ophalen als het in het buitenland mis gaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:11

karuna schreef:
Ik geef ze ook groot gelijk. Het is hier ook mooi. En er is heel veel gelobbied vanuit de toeristische sector ook. Maar het maffe is waarom zij wel maar noord en zuid bijna niet hier komt. Waar gaan die dan heen, of blijven zij vooral thuis?

Nederland is groter dan jou stukje hè :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:16

Hier zijn het ook veel vakantiegangers, zowel uit NL als Duitsland (zit een paar km van de grens) en op zich maak ik me er helemaal niet druk om en gun iedereen een fijne vakantie want het is hier ook een mooi stukje Groningen.
Maar het zou wel heel fijn als ze zich gewoon aan de corona regels houden en een beetje gepaste afstand houden. Dat vertikken ze gewoon en idd grote bekken en aso gedrag.
En ik denk dat als je in het westen strengere regels moet gaan invoeren dat je dan vooral het feestende deel naar het noorden gaat jagen.
Want die groep laat zich echt niet hun zuipfeesten afpakken.
Laat die maar lekker in het westen blijven :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:18

Moet eigenlijk nu wel lachen om je woonplaats bij je naam Karuna. :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:21

Die is wel rustig, :') als enige in de omgeving. Hooguit de parkeerplaats met fietsers. Is ook niks te beleven, maar een stap erbuiten en het is propvol. :)) dat scheelt weer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:22

MarijeR schreef:
Hier zijn het ook veel vakantiegangers, zowel uit NL als Duitsland (zit een paar km van de grens) en op zich maak ik me er helemaal niet druk om en gun iedereen een fijne vakantie want het is hier ook een mooi stukje Groningen.
Maar het zou wel heel fijn als ze zich gewoon aan de corona regels houden en een beetje gepaste afstand houden. Dat vertikken ze gewoon en idd grote bekken en aso gedrag.
En ik denk dat als je in het westen strengere regels moet gaan invoeren dat je dan vooral het feestende deel naar het noorden gaat jagen.

Maar dat feest gedeelte mag hier toch ook al niet.
Tja ik maak mij ook schuldig aan vertrekken naar jou stukje Groningen haha dat doen we normaal in de zomer nooit maar wij gaan niet op vakantie. Ga je toch dagjes weg en met deze vrij koele zomer kano ik liever bij jullie dan hier op het paterswoldse meer :') terwijl dat juist normaal andersom is. Gaan we alleen in het voorjaar bij jullie kanoën :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:22

Ik gun ook iedereen vakantie maar ik gun mezelf eigenlijk ook wel even makkelijk boodschappen doen. Het is hier echt heel veel drukker dan andere jaren en normaal is het in de zomer al erg druk met toeristen. Denk dat het ook voor een gedeelte komt omdat mensen hier in de buurt weinig op vakantie lijken te gaan terwijl er wel net zoveel toeristen (of misschien nog meer) zijn als andere jaren. Normaal is het nu bij ons in de straat aardig uitgestorven omdat iedereen op vakantie is maar nu is bijna iedereen thuis.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:26

Als we als Nederlander maar kunnen klagen...

Iedereen thuis niet goed.
Iedereen op vakantie slechter.

Neem je eigen verantwoordelijkheid en als je naar iemand wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf..

Kan ook nog zeggen leven en laten leven.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:27

Echwel schreef:

Neem je eigen verantwoordelijkheid en als je naar iemand wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf..

Dit!

Ik kan wel iedereen in dit topic op de foeilijst blijven zetten :+
Als je nu meldt dat je naar het buitenland gaat wordt je nog net niet uitgemaakt
voor seriemoordenaar.

En veel zijn er ineens viroloog of hebben ineens een baan bij het ministerie van buitenlandse zaken O:)

*blijftstugdoorgaanmettasseninpakken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:34

Echwel schreef:

_/-\o_

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:41

lenaa_tje schreef:
MarijeR schreef:

Maar dat feest gedeelte mag hier toch ook al niet.
Tja ik maak mij ook schuldig aan vertrekken naar jou stukje Groningen haha dat doen we normaal in de zomer nooit maar wij gaan niet op vakantie. Ga je toch dagjes weg en met deze vrij koele zomer kano ik liever bij jullie dan hier op het paterswoldse meer :') terwijl dat juist normaal andersom is. Gaan we alleen in het voorjaar bij jullie kanoën :+

Als je ziet wat er in het westen aan illegale feesten zijn in het weekend waarbij nu niets aan boetes wordt uitgedeeld door de politie. Als ze daar wel gaan handhaven, zoeken ze waarschijnlijk eerder een andere plek in het land dan dat ze zeggen oke wel blijven braaf thuis.
Al heb ik nog de hoop dat ze dan in de achterhoek blijven steken want daar hebben ze ook wel ervaring met zuipfeesten :')

En geniet van de tochtjes op het water hier in de omgeving, daar is het nu volgens mij nog wel erg rustig :D

Echwel, voor jullie hebben we hier achter op het terras altijd wel plek he :D Corona proof!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:44

IK GA NAAR HET BUITENLAND!
Hoop ik volgende week.. moet ik nu oppassen? :+

Hier is t ook wel drukker dan normaal. Merk er in de alledaagse dingen niet zo veel van maar de camping waar we gisteren langs liepen daar was t voor mijn gevoel echt drukker dan normaal. Nou ja prima, genoeg ruimte hier om de mensen te verspreiden, genoeg supermarkten ook hier in t dorp dus t komt wel goed denk ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:49

dit was precies waar ik het gisteren met een vriendin over had (per whatsapp hoor, ik zie ontmoet niemand live). Wij willen eind september een weekje naar Ootmarsum, maar ik ben bang dat ik daar als "westerling" (met een auto die suggereert dat ik uit Nijmegen kom) word uitgekotst, nog net niet bespuugd en aan de schandpaal gehangen. Daar zit nou ook bepaald niet op te wachten.