Destination schreef:mariekeoo schreef:ik vind het opvallend dat over het algemeen overal minder stijging is. Tenminste Italië, Nederland, Duitsland, belgië (toch). Is dat om het feit dat er minder getest word in het weekend? Minder test capaciteit? Ik weet dat in ons ziekenhuis sinds deze week ook op zondag getest kan worden, maar dat was niet zo. Hoe is dat met andere ziekenhuizen, GGD etc. etc. Zijn huisartsenposten terughoudender contact op te nemen met een GGD? Ik vind het opvallend dat er in een weekend verlaging van de cijfers zichtbaar is.
En natuurlijk heb ik hier geen bron van.
Goh, ik vind nou niet dat het zo sterk afneemt in Duitsland. Om middernacht waren er bijna 2000 meer dan de dag ervoor om middernacht. Volgens het RKI waren er om middernacht iets meer dan 18.500 bevestigde gevallen.
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... ahlen.html
Ik zal later even kijken of ik ergens een overzicht kan vinden van een hele week.

Om nog even terug te komen op het afnemen van de stijging. In Duitsland neemt het nog steeds exponentieel toe en neemt de stijging voor nu zeker nog niet af.