Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:12

Ja dit ook, een donkere sportwagen. Porsche voor zover ik kon zien.

Maar A27 en A50 is niet vlakbij elkaar dus misschien was het zn broer :))

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:13

Weet niet waar op de A50 het was, maar A50 - A2 - A27 is geen onlogische route in sommige gevallen :P
Laatst bijgewerkt door Exitium op 19-06-23 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:14

Ter hoogte van Veghel geloof ik, richting Nijmegen ging ie

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:14

Hm, A50 - A59 - A2 - A27? Of iemand die zo snel mogelijk een rondje NL wil doen :')


Heb je AB nog gezien? :+

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:18

Snel was ie zeker, hij verdween heel gauw :')

En nee die clashte met een andere band #sorrynotsorry O:)

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:03

Ik gister volgens mij op de A12 een Duitse witte Mercedes die eerst drie stroken tegelijk naar rechts kwam, toen de vluchtstrook op schoot en een vrachtwagen inhaalde en toen weer drie stroken naar links torpedeerde. Dat alles met een moordend tempo dat veel hoger lag dan het tempo van de rest van het verkeer.

Wat een idioot was dat zeg.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 22:22

Gelukkig zie je meestal wel aankomen, maar alsnog zijn het echt gekken in het verkeer en hopelijk nemen ze niemand mee ( dus eenzijdig ongeval met ook niemand bij hun in de auto) wanneer het mis gaat.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:11

Bedrijfsbusjes en mensen die niet weten wat ze willen. Beide genoeg van tegengekomen in mijn rit Friesland-Amsterdam en terug. De ergste was op een tankstation. Daar kwam een witte bus (waarom zijn dat altijd de ergste maniakken?) met veel te hoge snelheid vanaf het tankstation aanvliegen. Ik had haaientanden dus kwam rustig aangereden, ruim de tijd om te zien wat er van die weg aan kwam. En toch zag ik hem niet bij mijn 1 na laatste keer kijken en pas bij mijn laatste check waardoor ik een noodrem moest maken. Als ik vanaf stilstand op dat punt de 100 haal bij invoegen, dan haalt dat busje dat heus ook wel als ie rustig met 50 aan komt rijden vanaf de pomp. Verder de mensen die niet weten wat ze willen en dus constant van baan switchen zonder effect of pas te laat beslissen en dus helemaal links 5 banen opschuiven naar rechts voor hun afslag. Ja ik heb deze week weer genoeg gezien onderweg.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:46

Het gepruts aan de matrix borden. Hoewel ze zeker nut hebben als ze willen waarschuwen voor bv iemand die langs de kant staat, helemaal prima. Maar laatste tijd krijg ik het idee dat ze snelheidsbeperkingen er preventief op zetten. Gisteren schoot die ineens op 50 (alle matrix borden daarna niet meer), waardoor mensen in paniek raken en dus hard op de rem trappen ipv rustig gas loslaten. Gisteren opnieuw bijna weer een kop-staart botsing hierdoor. -O-

Kairos
Berichten: 2750
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:42

Nayomie schreef:
Het gepruts aan de matrix borden. Hoewel ze zeker nut hebben als ze willen waarschuwen voor bv iemand die langs de kant staat, helemaal prima. Maar laatste tijd krijg ik het idee dat ze snelheidsbeperkingen er preventief op zetten. Gisteren schoot die ineens op 50 (alle matrix borden daarna niet meer), waardoor mensen in paniek raken en dus hard op de rem trappen ipv rustig gas loslaten. Gisteren opnieuw bijna weer een kop-staart botsing hierdoor. -O-

Ik snap ook niet waarom mensen dan niet meer rustig nadenken. Iemand die ver genoeg naar voren kijkt zal zien of al het verkeer afremt, of dat het matrixbord een beetje overijverig is.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:45

Nadenken is er in het verkeer allang niet meer bij volgens mij...

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 21:16

JPitty schreef:
Nadenken is er in het verkeer allang niet meer bij volgens mij...

Dus dat..
Er zijn echt heel veel mensen die niet verder kijken dan de techniek. Afgezien van regen / sneeuw. Dan kunnen mensen ook spontaan niets meer lijkt wel.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:20

Dankzij de vele snufjes in de moderne auto's vergeet men volgens mij wat "zelf rijden" is.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:54

Kairos schreef:
Nayomie schreef:
Het gepruts aan de matrix borden. Hoewel ze zeker nut hebben als ze willen waarschuwen voor bv iemand die langs de kant staat, helemaal prima. Maar laatste tijd krijg ik het idee dat ze snelheidsbeperkingen er preventief op zetten. Gisteren schoot die ineens op 50 (alle matrix borden daarna niet meer), waardoor mensen in paniek raken en dus hard op de rem trappen ipv rustig gas loslaten. Gisteren opnieuw bijna weer een kop-staart botsing hierdoor. -O-

Ik snap ook niet waarom mensen dan niet meer rustig nadenken. Iemand die ver genoeg naar voren kijkt zal zien of al het verkeer afremt, of dat het matrixbord een beetje overijverig is.

Absoluut, dat gebeurt überhaupt al te weinig. Hoewel in het algemeen met consistente matrixborden het wel redelijk goed gaat. Maar heb nu al een aantal weken gehad dat ze aanschieten en dan mensen ineens de rem indrukken, ofwel bang dat er iets voor hen gebeurt, ofwel bang zijn voor een boete dus dan direct de rem indrukken.

Normaal snap ik het wel, maar de laatste tijd zijn ze weer flink aan het prutsen in Zwolle. Loze snelheidslimieten (geen spits, geen file, geen geparkeerde auto s etc), borden die niet werken op drukke spits momenten etc. En dan de mensen die idd wat jij zegt, gewoon niet meer nadenken. :')

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:06

Vanavond tijdens het avondeten hoorden we een hoop geschreeuw. Tegenover ons huis is de uitrit van een supermarkt. ( je mag alleen de parkeerplaats af rijden, eenrichtingsverkeer) staan er twee auto's tegenover elkaar.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:11

Welkom in Zwolle Nayomie. Gaat op het stuk A28 tussen knooppunt Hattemerbroek en de afslag Ommen (en de andere kant op ook) toch wel af toe best mis inderdaad.

FrNo, dat is ook wel apart. Heeft er blijkbaar eentje de tekens op de weg/verkeersborden gemist dan.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:18

FrNo, zucht ruzie maken als er een weet dat die fout zit, hoe nutteloos kan het zijn. -O-

JPitty, Ja joh, ramp daar. Erger me daar al jaren over, ook in het tijdperk dat ze die borden niet naar 100 kregen waardoor je midden in de nacht nog 80 moest. Nu loopt het nog steeds met vanalles mis, technologie laat het behoorlijk afweten daar.
Ik rij zon 4.5 tot 5 uur op zijn zo'n dag, zinloze remproeven voor Jan met de korte achternaam is het laatste waar ik zin in heb :D

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:22

80 in plaats van 100 omdat de borden niet werken is ook frustrerend.



Degene die bij de uitrit van de supermarkt fout zat scheurde even later langs de weg, over het grind om de andere auto heen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:26

Inderdaad, ook al zo'n ergernis in het verkeer: iemand die gaat lopen roeptoeteren terwijl hij of zij zelf hartstikke fout zit. Lijkt wel of men de regels niet meer kent of zich er niet aan wil houden. En zeggen: "sorry, mijn fout" of Excuses maken kent men ook al niet meer.

Geen idee hoe oud die signalering bij Zwolle is, maar die borden zijn inderdaad wel aan vervanging toe denk ik.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 00:29

Mijn ergenis is dat alle opritten vanuit werk naar huis dicht zijn voor werkzaamheden na 23:00 en moet dus helemaal omrijden… en als ik het weekend vroeg heb ben ik ook benieuwd hoe ik er kan komen want alles is gewoon dicht pfff… je zou verwachten dat ze het wel zouden verdelen maar alle oprotten naar denhaag vanuit Schiphol zijn dicht…

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 15:43

Pff het plannen en met elkaar afstemmen van werkzaamheden tussen verschillende gemeentes is ook een ramp.

Sterkte met al dat omrijden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:52

En dan ook nog het communiceren naar de weggebruikers toe... Drama...

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:28

Ghostattack schreef:
Exitium schreef:
Vanmorgen één of andere randdebiel die met 150+ de afrit bij Bilthoven nam, op het laatste moment weer terug de A27 op schoot en gelijk naar de linkerbaan schoot. Blijkbaar ging het verkeer op de A27 hem niet snel genoeg en besloot 'ie zo in te halen... :x


Niet toevallig een Porsche? :+ Dan was het dezelfde randdebiel als op de A50 vanmorgen. Die kwam echt met 160 aan links, trekt hem helemaal rechts over de invoegstrook om daar in te halen en vervolgens weer helemaal naar links verder stuiven

Zeg euhm...deze toevallig? :+
https://www.dumpert.nl/item/100065154_45aba61c

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:50

Die snelheidsduivels zijn vreselijk.

Ik heb een witte bus. Ontvoer geen kinderen, rij niet veel te hard en geef richting aan -O-

Was met de hond (in witte bus) naar de groene weelde om te wandelen.
Vrouw reed eerst de parkeerhaven uit de bosjes in.
Stond daarna midden op de parkeerplaats precies op stuk waar je moet draaien.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:53

Vanmiddag in het winkelcentrum hier vlakbij, een of andere pannenkoek die even naar de geldautomaat wilde of zo en blijkbaar te lui was om even zijn auto netjes in een parkeervak te planten. Nee, pleur hem maar langs de weg, naast de fietsenrekken, op zo'n manier dat je er met de fiets bijna niet uitkomt, helemaal met je fietstas vol boodschappen... |o En dat in combinatie met iemand die zijn of haar elektrische fiets ook te ver achteruit had gezet en dus ook een andere kant van de fietsenrekken had geblokkeerd...

Afbeelding

De groene cirkel was de auto, die echt tegen de stoeprand aan stond. De rode streep de fiets die té ver naar achteren stond, ook bijna tegen de stoeprand aan. De blauwe streep was ik... Vooruit, richting winkels was ook geen optie, fietsenrekken stonden vol fietsen.

Sommige figuren... Terwijl daar een flinke gratis parkeerplaats is met genoeg vakken en onder het Winkelcentrum ook een gratis parkeerkelder waar altijd genoeg vakken vrij zijn. Maar nee hoor, gewoon te beroerd om even enkele meters te lopen... Maar fietsers blokkeren mag wel zeker?