Dus ik zou mijn partner zijn wens om zijn gevoelens te bespreken wel begrijpen maar dan wel verzoeken dat te doen met iemand die de keuze wel begrijpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:_San87_ schreef:Klopt, daarom zei ik ook dilemma. En daarom snap ik Karin ergens wel dat ze het niet zegt. Want waarom is zijn behoefte zoiets intiems en privé te delen met anderen belangrijker dan mijn behoefte dat absoluut niet te willen.
Anoniem op een forum zou ik dan weer geen probleem vinden. Maar niet met mensen die ik ken/waar ik mee om ga.
Je praat ook nooit met 'n vriendin over je liefdes/seksleven?
elnienjo schreef:_San87_ schreef:Klopt, daarom zei ik ook dilemma. En daarom snap ik Karin ergens wel dat ze het niet zegt. Want waarom is zijn behoefte zoiets intiems en privé te delen met anderen belangrijker dan mijn behoefte dat absoluut niet te willen.
Anoniem op een forum zou ik dan weer geen probleem vinden. Maar niet met mensen die ik ken/waar ik mee om ga.
Je praat ook nooit met 'n vriendin over je liefdes/seksleven?
M_D_H schreef:_San87_ schreef:
Klopt, daarom zei ik ook dilemma. En daarom snap ik Karin ergens wel dat ze het niet zegt. Want waarom is zijn behoefte zoiets intiems en privé te delen met anderen belangrijker dan mijn behoefte dat absoluut niet te willen.
Ik denk dat op het moment dat je zo iets groots gaat verzwijgen voor je partner het einde nabij is
Nee, zijn behoefte het te delen is niet belangrijker dan de behoefte van Karin om het niet te delen, maar ik zou er over praten met elkaar, luisteren naar elkaars standpunten met een open mind en kijken of je nader tot elkaar kan komen.
Maar het verzwijgen van abortus? Nee, dat zou ik nooit doen
Varekaj schreef:Moest ik zoiets niet kunnen delen met mijn partner, hetzij omdat hij de mening niet deelt hetzij omdat hij het zou vertellen aan mensen waarvan ik niet wil dat ze het weten... Is het dan nog wel een goede basis om partners te zijn?
Varekaj schreef:Moest ik zoiets niet kunnen delen met mijn partner, hetzij omdat hij de mening niet deelt hetzij omdat hij het zou vertellen aan mensen waarvan ik niet wil dat ze het weten... Is het dan nog wel een goede basis om partners te zijn?
Leo schreef:Varekaj schreef:Moest ik zoiets niet kunnen delen met mijn partner, hetzij omdat hij de mening niet deelt hetzij omdat hij het zou vertellen aan mensen waarvan ik niet wil dat ze het weten... Is het dan nog wel een goede basis om partners te zijn?
Dat.zo sta ik er ook in.
Zowel mijn partner als ik zouden geen behoefte voelen het aan de grote klok te hangen, maar als hij het met iemand wil bespreken is dat wat mij betreft prima. Daar zijn we heel open in.
Net als dat de beslissing voor een abortus iets is waar we samen over moeten beslissen. Prima als een ander er anders in staat.
Varekaj schreef:Maar een onenightstand is toch ook wel wat anders dan bijvoorbeeld een relatie van 10 jaar.
Van mij zou hij erover mogen praten, maar niet met eender wie. Als het kan dan wel met iemand die ook respect heeft voor onze keuze.
Britta31 schreef:Maar als je het verteld aan andere mensen weet je ook niet hoe ze daar op reageren.Zo heeft mijn schoonzusje na jaren van behandelingen en 2 miskramen een zoon gekregen en daar zou mijn schoonfamilie niet goed op reageren.Het is anders als je het laat doen om een medische reden denk ik.Dan is er hoop ik meer begrip voor.Maar dat laatste is natuurlijk voor iemand met een kinderwens.
Laurora schreef:Jongens, ik ben echt in jubelstemming!
Kom net terug van de huisarts waar ik heb gevraagd om een doorverwijzing voor sterilisatie, en ze nam me zo serieus! Ze vond dat ik genoeg redenen had voor sterilisatie en heeft me zonder discussie of iets dergelijks doorverwezen
ik weet dat dit pas het begin is, maar het feit dat het nu in elk geval in gang is gezet maakt me helemaal happy
Laurora schreef:Jongens, ik ben echt in jubelstemming!
Kom net terug van de huisarts waar ik heb gevraagd om een doorverwijzing voor sterilisatie, en ze nam me zo serieus! Ze vond dat ik genoeg redenen had voor sterilisatie en heeft me zonder discussie of iets dergelijks doorverwezen
ik weet dat dit pas het begin is, maar het feit dat het nu in elk geval in gang is gezet maakt me helemaal happy