Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Trui schreef:Ik als Rotterdammer die ‘Rot Rotterdam’ leest :![]()
(grapje, zo aangevallen voel k me nu ook weer niet)
casperzazoe schreef:Lief zijn voor mijn stad.Trui schreef:Ik als Rotterdammer die ‘Rot Rotterdam’ leest :![]()
(grapje, zo aangevallen voel k me nu ook weer niet)
Ik denk dat niemand gaat ontkennen dat Rotterdam niet rot is ín de spits
-
Dat er net iets over Namibië op tv was en ik dan op de bank lig te creperen (kramperen?? Idk) van de heimwee, dat accent, de natuur.. vooral omdat ik een soort van baan aanbod heb gekregen voor mijn droombaan in Namibië maar het te vroeg is en ik nog niet weg kan.
Whale schreef:Dat m'n benen zo moe zijn en zeer doen. Ik kan prima de hele dag wandelen maar dat geschuifel achter elkaar in museums is zo vermoeiendEn dan nog het ergste van allemaal: mensen die 10.000 foto's moeten maken van iets.
poes schreef:Whale schreef:Dat m'n benen zo moe zijn en zeer doen. Ik kan prima de hele dag wandelen maar dat geschuifel achter elkaar in museums is zo vermoeiendEn dan nog het ergste van allemaal: mensen die 10.000 foto's moeten maken van iets.
Dit. Snap het gewoon niet. Als je geen goede foto hebt was het blijkbaar niet echt of zo.
Whale schreef:poes schreef:Er stond een vrouw echt van alle kanten een foto te maken van een beeld. Mevrouw, ik kan u vertellen, er staat hoogstwaarschijnlijk een betere foto van dat beeld op het internet dan dat uw mobiel en uw fotografische kunsten kan maken.
casperzazoe schreef:Ik kan momenteel niet weg omdat ik een oud paard heb met veel zorg. zodra hij de mooiste ster aan de hemel is, kan ik serieuze plannen gaan maken. Geen idee wanneer dat dus is.. soms erg zuur maar blijf met veel liefde voor hem hier
Haha even naar Engeland vliegen om vervolgens als een vegatarier bij een braai te zijnaltho, een braaibrookie (?) en wat mais is altijd lekker. Maar de meeste zullen hun accent al wel verloren zijn..
Mkango schreef:In elk geval besteedt ze er dan nog een soort van tijd aan... ik heb ook een keer mensen gezien die een zaal binnenkwamen, een foto maakten van een vitrine en meteen weer doorliepen. Wat dóe je dan in een museum?
Ik neem de laatste paar jaar eigenlijk steeds minder foto's, precies om de reden die poes zegt: sommige dingen wil ik gewoon bewust ervaren en me herinneren, in plaats van een beetje halfslachtig vastleggen.
poes schreef:Stel je eens voor dat je op 2m van wilde gorilla’s staat en mensen ook zo denken. Blijkbaar kunnen de niet meer in een moment zijn.
Ineke2 schreef:Ik had naar Barramundi moeten luisteren gisteren...Alhoewel ik niet weet of het dan toch gebeurd was of niet. Het heeft er vast aan bijgedragen.
Ik wilde gisteren na een tijdje gepoetst te hebben als ‘ pauze ‘ naar stal en stap in de auto. Kreeg de deur al niet meer dicht en mijn voeten aan de pendalen ging ook niet erg goed. Mijn auto moest van de huidige parkeerplaats af, want doordeweeks mag hij daar niet staan.
Aan een wildvreemde voorbijganger gevraagd of hij een rijbewijs had en dat had ie. Dus gevraagd of hij de auto even kon verplaatsen naar een parkeerplaats 10 meter verderop.
Dat heeft hij gedaan voor mij en vervolgens ging ik maar weer terug mijn huis in. Jas uit schoenen uit... en ik kon niet meer opstaan![]()
Bij het proberen gilde en jankte ik keihard de boel bij elkaar.
Op mijn knieën dan maar naar de kapstok gekropen en mijn telefoon gepakt en een vriendin gebeld die 5 minuten van mij vandaan woont.
Huilend van de pijn gevraagd of die kon komen. Ze heeft gelukkig een sleutel en ze kwam. Met enorm veel moeite en pijn ben ik toen in bed gekomen.
De huisartsenpost gebeld die gaven een recept voor pijnstillers. Die heeft mijn buurvrouw gehaald. 1000 mg paracetamol, 50 mg diclofinac en 50 mg tramadol.
Zelfs dat hielp allemaal niet, na 1,5 uur nog steeds net zoveel pijn.
S’avonds rond 22 uur heeft mijn zwager nogmaals de huisartsenpost gebeld ( inmiddels de derde X) en eindelijk kwam er een dokter langs die mij morfine en een spierverslapper heeft gegeven.
( Ik heb ook nog eens spasme, er werd gezegd dat ik mijn spieren moest proberen te ontspannen. Laat dat nou juist niet lukken met spasme)
Door de morfine wel ongeveer 3 uur kunnen slapen met afwisselend wakker zijn tussendoor.
Vanmorgen de huisarts gebeld.
Ik kan nog steeds niet zelfstandig naar de wc en zou graag nogmaals een spuit morfine willen hebben zodat ik kan slapen maar ook beter kan bewegen. Alleen op bed liggen met rugpijn is niet goed, je moet proberen te bewegen. Dan moet dat echter wel mogelijk zijn.
Nou heb hemel en aarde moeten bewegen wederom om een dokter bij mijn bed te krijgen vanmiddag.
Heb echt nog nooit zoveel pijn gehad en heb een flinke pijngrens. Hoop echt dat dit niet nog eens voorkomt zeg...
Ineke2 schreef:Ik had naar Barramundi moeten luisteren gisteren...Alhoewel ik niet weet of het dan toch gebeurd was of niet. Het heeft er vast aan bijgedragen.
Ik wilde gisteren na een tijdje gepoetst te hebben als ‘ pauze ‘ naar stal en stap in de auto. Kreeg de deur al niet meer dicht en mijn voeten aan de pendalen ging ook niet erg goed. Mijn auto moest van de huidige parkeerplaats af, want doordeweeks mag hij daar niet staan.
Aan een wildvreemde voorbijganger gevraagd of hij een rijbewijs had en dat had ie. Dus gevraagd of hij de auto even kon verplaatsen naar een parkeerplaats 10 meter verderop.
Dat heeft hij gedaan voor mij en vervolgens ging ik maar weer terug mijn huis in. Jas uit schoenen uit... en ik kon niet meer opstaan![]()
Bij het proberen gilde en jankte ik keihard de boel bij elkaar.
Op mijn knieën dan maar naar de kapstok gekropen en mijn telefoon gepakt en een vriendin gebeld die 5 minuten van mij vandaan woont.
Huilend van de pijn gevraagd of die kon komen. Ze heeft gelukkig een sleutel en ze kwam. Met enorm veel moeite en pijn ben ik toen in bed gekomen.
De huisartsenpost gebeld die gaven een recept voor pijnstillers. Die heeft mijn buurvrouw gehaald. 1000 mg paracetamol, 50 mg diclofinac en 50 mg tramadol.
Zelfs dat hielp allemaal niet, na 1,5 uur nog steeds net zoveel pijn.
S’avonds rond 22 uur heeft mijn zwager nogmaals de huisartsenpost gebeld ( inmiddels de derde X) en eindelijk kwam er een dokter langs die mij morfine en een spierverslapper heeft gegeven.
( Ik heb ook nog eens spasme, er werd gezegd dat ik mijn spieren moest proberen te ontspannen. Laat dat nou juist niet lukken met spasme)
Door de morfine wel ongeveer 3 uur kunnen slapen met afwisselend wakker zijn tussendoor.
Vanmorgen de huisarts gebeld.
Ik kan nog steeds niet zelfstandig naar de wc en zou graag nogmaals een spuit morfine willen hebben zodat ik kan slapen maar ook beter kan bewegen. Alleen op bed liggen met rugpijn is niet goed, je moet proberen te bewegen. Dan moet dat echter wel mogelijk zijn.
Nou heb hemel en aarde moeten bewegen wederom om een dokter bij mijn bed te krijgen vanmiddag.
Heb echt nog nooit zoveel pijn gehad en heb een flinke pijngrens. Hoop echt dat dit niet nog eens voorkomt zeg...