Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:07

Ik had twee weken terug al weer muggen

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:42

LukieBradley schreef:
Telpeva schreef:
Zojuist een mug gespot -O-

Zie je wel ik ben niet gek! Ik heb een mooie prent op mijn been en het jeuk als een malle -O-

Ik had van de week ook eentje op m'n kamer. Dacht echt van, het is april, vlieg nog eventjes heen man :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:03

Sollicatie brief maken voor een baan die ik heel erg graag wil. Elke zin 100x na lezen of het wel klopt en twijfelen wat er wel en niet in kan bla bla

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:18

Morgen ochtend vroeg op omdat ik dat rot Rotterdam in moet midden in de spits |( |( |(

*zo dankbaar dat autorijden al iets minder eng is … toch lichte zenuwen*

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:35

Ik als Rotterdammer die ‘Rot Rotterdam’ leest : :evaw:

(grapje, zo aangevallen voel k me nu ook weer niet)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:37

Trui schreef:

Ik denk dat niemand gaat ontkennen dat Rotterdam niet rot is ín de spits :')

-
Dat er net iets over Namibië op tv was en ik dan op de bank lig te creperen (kramperen?? Idk) van de heimwee, dat accent, de natuur.. vooral omdat ik een soort van baan aanbod heb gekregen voor mijn droombaan in Namibië maar het te vroeg is en ik nog niet weg kan.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 01-03-20 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:42

Dat m'n benen zo moe zijn en zeer doen. Ik kan prima de hele dag wandelen maar dat geschuifel achter elkaar in museums is zo vermoeiend :') En dan nog het ergste van allemaal: mensen die 10.000 foto's moeten maken van iets.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:48

Trui schreef:

Haha en anders zou ik het nog zeggen. Ben er ook geboren en woon er naast maar bah bah bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:48

Dat mensen in dit land echt géén fatsoenlijke waterleidingen aan kunnen leggen.

casperzazoe schreef:
Trui schreef:

Ik denk dat niemand gaat ontkennen dat Rotterdam niet rot is ín de spits :')

-
Dat er net iets over Namibië op tv was en ik dan op de bank lig te creperen (kramperen?? Idk) van de heimwee, dat accent, de natuur.. vooral omdat ik een soort van baan aanbod heb gekregen voor mijn droombaan in Namibië maar het te vroeg is en ik nog niet weg kan.
Lief zijn voor mijn stad. >;)

Oooo, ik voel je. Ik moest vanmorgen een Zuid Afrikaan bellen, en had ook meteen instant heimwee. :') Hé, als je wilt, er is 14 maart hier vlakbij Bristol een braai met Saffa's die in de omgeving wonen. <<) Ik overweeg serieus om erheen te gaan. Wat betreft de baan, is het mogelijk om er later aan te beginnen?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:11

Ik kan momenteel niet weg omdat ik een oud paard heb met veel zorg. zodra hij de mooiste ster aan de hemel is, kan ik serieuze plannen gaan maken. Geen idee wanneer dat dus is.. soms erg zuur maar blijf met veel liefde voor hem hier :)

Haha even naar Engeland vliegen om vervolgens als een vegatarier bij een braai te zijn :+ altho, een braaibrookie (?) en wat mais is altijd lekker. Maar de meeste zullen hun accent al wel verloren zijn.. -O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:13

Whale schreef:
Dat m'n benen zo moe zijn en zeer doen. Ik kan prima de hele dag wandelen maar dat geschuifel achter elkaar in museums is zo vermoeiend :') En dan nog het ergste van allemaal: mensen die 10.000 foto's moeten maken van iets.

Dit. Snap het gewoon niet. Als je geen goede foto hebt was het blijkbaar niet echt of zo.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:15

poes schreef:
Whale schreef:

Dit. Snap het gewoon niet. Als je geen goede foto hebt was het blijkbaar niet echt of zo.

Er stond een vrouw echt van alle kanten een foto te maken van een beeld. Mevrouw, ik kan u vertellen, er staat hoogstwaarschijnlijk een betere foto van dat beeld op het internet dan dat uw mobiel en uw fotografische kunsten kan maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:17

Stel je eens voor dat je op 2m van wilde gorilla’s staat en mensen ook zo denken. Blijkbaar kunnen de niet meer in een moment zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:31

Whale schreef:
poes schreef:
Er stond een vrouw echt van alle kanten een foto te maken van een beeld. Mevrouw, ik kan u vertellen, er staat hoogstwaarschijnlijk een betere foto van dat beeld op het internet dan dat uw mobiel en uw fotografische kunsten kan maken.

In elk geval besteedt ze er dan nog een soort van tijd aan... ik heb ook een keer mensen gezien die een zaal binnenkwamen, een foto maakten van een vitrine en meteen weer doorliepen. Wat dóe je dan in een museum? :roll:

Ik neem de laatste paar jaar eigenlijk steeds minder foto's, precies om de reden die poes zegt: sommige dingen wil ik gewoon bewust ervaren en me herinneren, in plaats van een beetje halfslachtig vastleggen.

casperzazoe schreef:
Ik kan momenteel niet weg omdat ik een oud paard heb met veel zorg. zodra hij de mooiste ster aan de hemel is, kan ik serieuze plannen gaan maken. Geen idee wanneer dat dus is.. soms erg zuur maar blijf met veel liefde voor hem hier :)

Haha even naar Engeland vliegen om vervolgens als een vegatarier bij een braai te zijn :+ altho, een braaibrookie (?) en wat mais is altijd lekker. Maar de meeste zullen hun accent al wel verloren zijn.. -O-

Hm, ja, dat maakt het inderdaad lastig. En ook wel begrijpelijk dat je zo'n dier inderdaad niet aan z'n lot over laat, dat siert je. :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:39

Mkango schreef:
In elk geval besteedt ze er dan nog een soort van tijd aan... ik heb ook een keer mensen gezien die een zaal binnenkwamen, een foto maakten van een vitrine en meteen weer doorliepen. Wat dóe je dan in een museum? :roll:

Ik neem de laatste paar jaar eigenlijk steeds minder foto's, precies om de reden die poes zegt: sommige dingen wil ik gewoon bewust ervaren en me herinneren, in plaats van een beetje halfslachtig vastleggen.

Oh zulke mensen liepen er ook rond, foto maken en weer verder. Geniet je er dan ook nog van of moet je perse foto's maken om op social media te gooien om te laten zien dat je zo heerlijk een dagje weg bent :')

Foto's in musea vindt ik altijd een beetje onzinnig, of het moet iets zijn wat ik heel interessant vindt en later nog een keer wil opzoeken. Ik bedenk me altijd: Ga ik er later nog een keer naar kijken? Nee? Dan maak ik geen foto :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:45

Precies. Het is ook net wat je zegt: alles wat in (grote) musea staat, staat ook in hun database in betere kwaliteit dan je ooit zult maken met je telefoon. :+

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:54

poes schreef:
Stel je eens voor dat je op 2m van wilde gorilla’s staat en mensen ook zo denken. Blijkbaar kunnen de niet meer in een moment zijn.

Hier moest ik om lachen (mag dat in het ergernissen topic): Ik gingen zaterdag een eenden familie vrijlaten en het was een soort die we niet vaak zien, dus mijn man mee om de vrijlating te filmen voor de rescue organisatie etc.
Goed, mand open, manlief met de camera in de aanslag ennnn….. niks. Eendjes bleven lekker in het mandje. Na wat aanmoediging kwamen ze eruit en wij stonden allebei van ahh... ohhh… kijk dan toch, wat mooi. Eenden familie verdwenen in het hoge gras, wij kijken elkaar aan: heb jij het nou gefilmd? Euhh… nee... jij stond toch te filmen… Euh nee... _O- Je kan ook TEVEEL in het moment zijn :+

Ergernis van vandaag: Mijn collega had gezegd dat hij niet kon komen vandaag omdat hij naar school moest, dus ik moest naar kantoor komen, anders was er niemand (ik werk ook veel thuis). Afijn; ik mezelf door de ochtendspits from hell geworsteld, stap ik binnen en wie zit er achter zijn bureau... juist! Ik had dus gewoon thuis kunnen werken en al een uur aan het werk kunnen zijn ipv naar iemand anders zijn bumper te staren…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 07:56

Kat die op de schone was ligt die ik nog niet opgevouwen had , prinsheerlijk op het wasrek -zucht-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:58

Nu de oudste kat die vannacht besloot om maar over mij heen te lopen. :')

Jongste niks van gemerkt, maar was ook rustig weer. <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:58

De vorige eigenaren van ons huis... Echt jezus mensen....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:35

Ik had naar Barramundi moeten luisteren gisteren...Alhoewel ik niet weet of het dan toch gebeurd was of niet. Het heeft er vast aan bijgedragen.

Ik wilde gisteren na een tijdje gepoetst te hebben als ‘ pauze ‘ naar stal en stap in de auto. Kreeg de deur al niet meer dicht en mijn voeten aan de pendalen ging ook niet erg goed. Mijn auto moest van de huidige parkeerplaats af, want doordeweeks mag hij daar niet staan.
Aan een wildvreemde voorbijganger gevraagd of hij een rijbewijs had en dat had ie. Dus gevraagd of hij de auto even kon verplaatsen naar een parkeerplaats 10 meter verderop.

Dat heeft hij gedaan voor mij en vervolgens ging ik maar weer terug mijn huis in. Jas uit schoenen uit... en ik kon niet meer opstaan :\
Bij het proberen gilde en jankte ik keihard de boel bij elkaar.
Op mijn knieën dan maar naar de kapstok gekropen en mijn telefoon gepakt en een vriendin gebeld die 5 minuten van mij vandaan woont.

Huilend van de pijn gevraagd of die kon komen. Ze heeft gelukkig een sleutel en ze kwam. Met enorm veel moeite en pijn ben ik toen in bed gekomen.

De huisartsenpost gebeld die gaven een recept voor pijnstillers. Die heeft mijn buurvrouw gehaald. 1000 mg paracetamol, 50 mg diclofinac en 50 mg tramadol.

Zelfs dat hielp allemaal niet, na 1,5 uur nog steeds net zoveel pijn.

S’avonds rond 22 uur heeft mijn zwager nogmaals de huisartsenpost gebeld ( inmiddels de derde X %) ) en eindelijk kwam er een dokter langs die mij morfine en een spierverslapper heeft gegeven.
( Ik heb ook nog eens spasme, er werd gezegd dat ik mijn spieren moest proberen te ontspannen. Laat dat nou juist niet lukken met spasme :roll: )

Door de morfine wel ongeveer 3 uur kunnen slapen met afwisselend wakker zijn tussendoor.

Vanmorgen de huisarts gebeld.

Ik kan nog steeds niet zelfstandig naar de wc en zou graag nogmaals een spuit morfine willen hebben zodat ik kan slapen maar ook beter kan bewegen. Alleen op bed liggen met rugpijn is niet goed, je moet proberen te bewegen. Dan moet dat echter wel mogelijk zijn.
Nou heb hemel en aarde moeten bewegen wederom om een dokter bij mijn bed te krijgen vanmiddag.

Heb echt nog nooit zoveel pijn gehad en heb een flinke pijngrens. Hoop echt dat dit niet nog eens voorkomt zeg...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:37

Ik ben zo druk met verhuizen dat t irritant wordt en ik t aan m'n hoofd en lichaam ga merken :').

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:43

Ineke, wat een verhaal zeg! Weet je wel al waar die pijn vandaan komt? Heel veel beterschap!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:49

Ineke2 schreef:
Ik had naar Barramundi moeten luisteren gisteren...Alhoewel ik niet weet of het dan toch gebeurd was of niet. Het heeft er vast aan bijgedragen.

Ik wilde gisteren na een tijdje gepoetst te hebben als ‘ pauze ‘ naar stal en stap in de auto. Kreeg de deur al niet meer dicht en mijn voeten aan de pendalen ging ook niet erg goed. Mijn auto moest van de huidige parkeerplaats af, want doordeweeks mag hij daar niet staan.
Aan een wildvreemde voorbijganger gevraagd of hij een rijbewijs had en dat had ie. Dus gevraagd of hij de auto even kon verplaatsen naar een parkeerplaats 10 meter verderop.

Dat heeft hij gedaan voor mij en vervolgens ging ik maar weer terug mijn huis in. Jas uit schoenen uit... en ik kon niet meer opstaan :
Op mijn knieën dan maar naar de kapstok gekropen en mijn telefoon gepakt en een vriendin gebeld die 5 minuten van mij vandaan woont.

Huilend van de pijn gevraagd of die kon komen. Ze heeft gelukkig een sleutel en ze kwam. Met enorm veel moeite en pijn ben ik toen in bed gekomen.

De huisartsenpost gebeld die gaven een recept voor pijnstillers. Die heeft mijn buurvrouw gehaald. 1000 mg paracetamol, 50 mg diclofinac en 50 mg tramadol.

S’avonds rond 22 uur heeft mijn zwager nogmaals de huisartsenpost gebeld ( inmiddels de derde X %) ) en eindelijk kwam er een dokter langs die mij morfine en een spierverslapper heeft gegeven.
( Ik heb ook nog eens spasme, er werd gezegd dat ik mijn spieren moest proberen te ontspannen. Laat dat nou juist niet lukken met spasme :roll: )

Door de morfine wel ongeveer 3 uur kunnen slapen met afwisselend wakker zijn tussendoor.

Ik kan nog steeds niet zelfstandig naar de wc en zou graag nogmaals een spuit morfine willen hebben zodat ik kan slapen maar ook beter kan bewegen. Alleen op bed liggen met rugpijn is niet goed, je moet proberen te bewegen. Dan moet dat echter wel mogelijk zijn.
Nou heb hemel en aarde moeten bewegen wederom om een dokter bij mijn bed te krijgen vanmiddag.

Heb echt nog nooit zoveel pijn gehad en heb een flinke pijngrens. Hoop echt dat dit niet nog eens voorkomt zeg...

Wat heftig :\.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:54

Ineke2 schreef:

Dat heeft hij gedaan voor mij en vervolgens ging ik maar weer terug mijn huis in. Jas uit schoenen uit... en ik kon niet meer opstaan :

Vraag naar een spierontspanner bijv. Diazepan.
Probeer trap lopen te voorkomen (is vaak zwaarder) zodat in beweging komen ook makkelijker is. Als je al beneden bent kan je vaak makkelijker kleine stukken bewegen.
Verder geen dokter maar wel ervaring.