Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tamara schreef:Oeps ja dat zou ik ook niet zo interpreteren maar er zijn er dus die het wel doenAlsof je idd overal maar zomaar aan kan komen waaien, lijkt me toch gek..
Ik had in april een zomerjas voor mn jongste gekocht op mp. Toen ik hem binnenkreeg bleek hij onder de vlekken te zitten en de verf was van de knopen. Dat laatste was te zien bleek op de foto’s, maar was me niet opvallen. stond niet in de tekst. Stond als zeer netjes te koop. €12,50 exclusief verzenden betaald voor het jasje, nette prijs maar niet voor die staat. Daar had ik €2 voor gegeven op een beurs met de gok dat de vlekken er nog uit zouden gaan. Ze reageerde in eerste instantie vriendelijk, maar dan moest ik hem zelf maar even wassen en anders mocht ik hem terugsturen. Dus gezegd dat ik hem terug wilde sturen, zaten ook flinke slijtageplekken in. Gevraagd hoe we dat deden met geld. Ze zou het overmaken dus afgewacht. Paar keer gevraagd of ze het al overgemaakt had. Nee nog niet. Na week contact dat ik ervan baalde. Zegt ze dat ze op het jasje wachtte voor ze het terugstortteDat zei ze er niet bij, bovendien had ik geen adres van haar. Ja stond op de envelop. Die lag allang bij oud papier. Ze wilde het niet terugstorten voor ze het jasje had want dan had ik geld en jasje. Euh ja zo werkt het met verkopen ook toch
Uiteindelijk reageerde ze niet meer. Ik had mn verlies allang genomen, vooral doorgegaan met communicatie omdat ze nog reageerde. Jasje gewassen en deel van de vlekken ging eruit maar alsnog teveel betaald voor de staat. Maar kon haar niet beoordelen, advertentie bleef staan. En is vervolgens ook nog de maximale 2 keer verlengd, terwijl ie dus al verkocht was
Werd zelfs nog op geboden. Maar vandaag bericht dat hij verwijderd was en ik kon de verkoper beoordelen
Daar was ik wel benieuwd naar na alle verhalen hier over niet kunnen beoordelen. Dus ze heeft 1 ster gekregen, 4 maanden na dato
Tamara schreef:Tsja als zij zegt dat ze het geld terug zal storten, ga ik er niet vanuit dat ik het eerst terug moet sturen. Toch vind ik het ook gek. Als koper neem je dat risico toch ook? Maar goed ik reageer misschien ook meer vanuit mijn eerlijkheid als verkoper. Als een koper zulke foto’s stuurt van de staat van iets wat ik verkocht heb als nieuw, schaam ik me als verkoper kapot en zou ik het dus gewoon terugstorten. Ook wel eens gedaan bij een item wat volgens de koper al in de vuilnisbak lag na foto’s. Heb ook meerdere keren gevraagd of ze het over had gemaakt. Toen zei ze niks over terugsturen. Toen ik zei dat ik dan haar gegevens nodig had, omdat ik die niet meer had, reageerde ze helemaal niet meer. En ik heb zelf als verkoper wel eens een deel van het bedrag teruggestort, dat had ik ook prima gevonden. Eerst een deel terug, dan terugsturen en dan andere deel oid. Maar daar ging ze ook niet op in.
elizabeth85 schreef:Tamara schreef:Tsja als zij zegt dat ze het geld terug zal storten, ga ik er niet vanuit dat ik het eerst terug moet sturen. Toch vind ik het ook gek. Als koper neem je dat risico toch ook? Maar goed ik reageer misschien ook meer vanuit mijn eerlijkheid als verkoper. Als een koper zulke foto’s stuurt van de staat van iets wat ik verkocht heb als nieuw, schaam ik me als verkoper kapot en zou ik het dus gewoon terugstorten. Ook wel eens gedaan bij een item wat volgens de koper al in de vuilnisbak lag na foto’s. Heb ook meerdere keren gevraagd of ze het over had gemaakt. Toen zei ze niks over terugsturen. Toen ik zei dat ik dan haar gegevens nodig had, omdat ik die niet meer had, reageerde ze helemaal niet meer. En ik heb zelf als verkoper wel eens een deel van het bedrag teruggestort, dat had ik ook prima gevonden. Eerst een deel terug, dan terugsturen en dan andere deel oid. Maar daar ging ze ook niet op in.
Ik heb dat ook als eens gehad met uggs. Best wel prijzig. Stond te koop als maat 42 kwamen ze binnen bleek het maat 24 te zijn. Verkoper wilde ook eerst de uggs terug en dan pas geld terug stortenals zij ze terug had. Vond ik toen ook erg vervelend. Jij moet zelf vooruit betalen , blijkt het product niet te kloppen en dan wil de verkopen niet voor uit betalen. Wie garandeerd jou dan dat ze het geld terug stort? De verkoper maakt een fout, ik niet denk ik dan...
Shanna schreef:Ik zou er ook mee terug contact opnemen dat het niet klopt, en dat je verwacht dat hun het netjes oplossen. Dat kunnen ze wellicht ook wel bij jou ter plekke doen, hoef je niet weer de kast in te laden.
DeMolenhoek schreef:Er staat op 2dehands een pakket met allerlei weckspullen. Prijs is bieden. Dus ik vroeg welke prijs zij in gedachten had. Zij accepteer pas biedingen vanaf €200. Heb haar vriendelijk bedankt voor de snelle reactie en toch even gemeld dat door de solden het volledige pakket dat zij aanbied nieuw aangeschaft kan worden voor €203. Dus dat ik daarom geen bod doe.
Volgens mij probeert ze het beter nog eens in het najaar. Want op zich is het wel een nette prijs
Lisitano schreef:Daphara, heeft de timmerman een kvk-nummer? Je kan hier veel meer mee dan een slechte beoordeling geven. Rijdende rechter!
Echt balen, ik word er al kwaad van als ik het lees. Wat een schoften. Je bent gewoon genaaid.