Marije_jiplover schreef:Dat het niet klopt, is zeker waar.
De ellende is er niet minder op geworden, zelf ook bij PostNL gewerkt en als ik nu de verhalen van mijn partner hoor, dan is het drama alleen maar groter.
Kans bestaat dat het team in jullie omgeving onderbezet is en er bepaalde lopen op bepaalde dagen niet gedaan worden.
Alleen daar de individuele postbezorger voor verantwoordelijk houden, is niet perse eerlijk.
Mijn man loopt elke dag andere wijken en loopt weg wat er voor die dag in zijn tas zit.
Als iemand dan gisteren post had moeten hebben, toen hij die wijk niet liep, en vandaag zit het ook niet in zijn tas, daar kan hij dan toch niets aan doen?
Dat is wat ik bedoel. Als er niemand op jouw wijk is ingepland (door personeelstekort, ze werven als een malle, maar als er geen sollicitanten zijn, kun je niet uitbreiden), dan kan de app zoveel vertellen, dan komt het gewoon vandaag niet.
De sorteercentra in de regio zijn inmiddels allemaal opgedoekt, alle gesorteerde post komt rechtstreeks uit Nieuwegein. Het lokaal nog even herstellen, wat met regionale sorteercentra nog kon, is afgelopen.
En nee, dat klopt niet, PostNL is niet betrouwbaar, maar dat zit hem met name in het proces vóór het bij de bezorger in zijn tas zit en maar voor een (heel) klein deel bij de rotte appels onder de bezorgers zelf.
Die laatste zijn er ongetwijfeld ook, maar ik ken dus echt wel veel postbezorgers en als ik zie hoeveel moeite die onderling nog doen om een onleesbaar adres alsnog te bezorgen, dan geloof ik niet dat dat de grootste oorzaak van het probleem met slechte en bezorging is.
Heb er ook gewerkt. Maar gevallen, daardoor rugklachten. Had tijdelijk contract, heb gezegd, dat ik wel weer zou solliciteren als ik beter was, vond de ploegleider prima. Later fris als een hoentje weer gesolliciteerd, baan toegezegd, recruiter vraagt naar me bij ploegleider, was zeer tevreden over me, maar vanwege het magische woord rugklachten kwam ik daar niet meer te werken. Gek toch dat ze niemand meer kunnen krijgen...