Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:02

mvdende schreef:
Ondertussen heeft mijn pakket de status bij Temu " afgeleverd aan de lokale vervoerder". Het zou dus bij postnl moeten zijn, maar postnl geeft aan "pakket nog niet ontvangen door postnl"

Het is dus bij de douane weg maar postnl heeft nog niets.....

Zou vandaag geleverd moeten worden...

Tja de Chinezen nemen het nou niet eenmaal met de regeltjes :+
Als er staat dat PostNL het het nog niet ontvangen heeft dan zal waarschijnlijk vanavond er wel komen te staan dat het ontvangen is maar nog geen bezorgtijd.
Ik zou gewoon op 2 dagen rekenen.
En je bent niet de enige he, die dingen besteld.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:24

purny schreef:

Dat zeker niet, hier alle kerstcadeautjes besteld gisteravond :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:36

purny schreef:
mvdende schreef:
Ondertussen heeft mijn pakket de status bij Temu " afgeleverd aan de lokale vervoerder". Het zou dus bij postnl moeten zijn, maar postnl geeft aan "pakket nog niet ontvangen door postnl"

Het is dus bij de douane weg maar postnl heeft nog niets.....

Zou vandaag geleverd moeten worden...

Tja de Chinezen nemen het nou niet eenmaal met de regeltjes :+
Als er staat dat PostNL het het nog niet ontvangen heeft dan zal waarschijnlijk vanavond er wel komen te staan dat het ontvangen is maar nog geen bezorgtijd.
Ik zou gewoon op 2 dagen rekenen.

Die Chinezen zitten juist wel op die regeltjes en versturen het heel snel. Ze verdienen hier nauwelijks op en lopen veel risico dat ze geen geld krijgen omdat de koper aan geeft dat het niet ontvangen is terwijl het nog onderweg is. Dit ligt helemaal buiten hun macht.
En als je iets bij zo'n site koopt weet je waar het vandaan komt, dat het bij invoeren tijd kost en je met meerdere vervoersbedrijven te maken hebt. Als je dan besteld met levertijd 25 oktober en dat is ook de uiterste dag voor je het nodig hebt ben je gewoon niet slim bezig.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:53

Marije_jiplover schreef:
Dat het niet klopt, is zeker waar.

De ellende is er niet minder op geworden, zelf ook bij PostNL gewerkt en als ik nu de verhalen van mijn partner hoor, dan is het drama alleen maar groter.

Kans bestaat dat het team in jullie omgeving onderbezet is en er bepaalde lopen op bepaalde dagen niet gedaan worden.

Alleen daar de individuele postbezorger voor verantwoordelijk houden, is niet perse eerlijk.
Mijn man loopt elke dag andere wijken en loopt weg wat er voor die dag in zijn tas zit.
Als iemand dan gisteren post had moeten hebben, toen hij die wijk niet liep, en vandaag zit het ook niet in zijn tas, daar kan hij dan toch niets aan doen?

Dat is wat ik bedoel. Als er niemand op jouw wijk is ingepland (door personeelstekort, ze werven als een malle, maar als er geen sollicitanten zijn, kun je niet uitbreiden), dan kan de app zoveel vertellen, dan komt het gewoon vandaag niet.
De sorteercentra in de regio zijn inmiddels allemaal opgedoekt, alle gesorteerde post komt rechtstreeks uit Nieuwegein. Het lokaal nog even herstellen, wat met regionale sorteercentra nog kon, is afgelopen.

En nee, dat klopt niet, PostNL is niet betrouwbaar, maar dat zit hem met name in het proces vóór het bij de bezorger in zijn tas zit en maar voor een (heel) klein deel bij de rotte appels onder de bezorgers zelf.

Die laatste zijn er ongetwijfeld ook, maar ik ken dus echt wel veel postbezorgers en als ik zie hoeveel moeite die onderling nog doen om een onleesbaar adres alsnog te bezorgen, dan geloof ik niet dat dat de grootste oorzaak van het probleem met slechte en bezorging is.

Heb er ook gewerkt. Maar gevallen, daardoor rugklachten. Had tijdelijk contract, heb gezegd, dat ik wel weer zou solliciteren als ik beter was, vond de ploegleider prima. Later fris als een hoentje weer gesolliciteerd, baan toegezegd, recruiter vraagt naar me bij ploegleider, was zeer tevreden over me, maar vanwege het magische woord rugklachten kwam ik daar niet meer te werken. Gek toch dat ze niemand meer kunnen krijgen...

kiki1976

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:20

Hier toch wel een heel dom iets met post.nl
Wij hebben in via de app ingesteld dat als we niet thuis zijn het naar de pakketkluis mag hier op het dorp. Man verwachte een pakket en bewust gekozen voor avond levering zodat er zeker iemand thuis was.
Nou geen post.nl wat hij kon niet bij de postkluis, niet aan de deur geweest. Kon het pakket 12 km verderop ophalen van een pakketpunt. Zit er een niet thuis sticker op.
Omdat ik daar bij een post.nl punt was, denk zou het gelijk eens vragen hoe ik het afleverpunt kan veranderen. Want dat stelt de app automatisch in en kan je niet aanpassen. Wisten ze niet maar vertelde wel gelijk. De postbode die er bij jullie rijd snapt niet hoe de postkluizen werken, constant krijgen we deze pakketten hier. Of ik alstublieft een klacht wilde indienen.

Gisteren zag ik in de app dat er een brievenbus pakketje onderweg was naar ons, was van iemand een cadeautje. Zou die dag afgeleverd worden. Krijg ik een melding via de app dat het pakket niet in de postkluis past. Met als melding moren komen we opnieuw, maar je hoeft niet thuis te blijven want gaat door de brievenbus.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 07:02

Is het niet zo dat als je in de app de berzorgvoorkeur instelt dat automatisch voor alle pakketjes geldt? Ik heb de Gamma als voorkeur en alle pakketjes via PostNL worden daar bezorgd en er komt niemand meer aan de deur.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:00

Klopt, maar brievenbuspakket gaat met de gewone postbezorger nee en niet met de pakketbezorger.
Bij Gamma kan je idd wel brievenbuspaketjes inleveren maar niet afhalen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:58

_O-
Zakt ook je broek vanaf. :))
En wat is nu de waarheid, is het een groot pakket of past het inderdaad in de brievenbus?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:42

Haha ondertussen binnen. Had met gemak in de automaat gepast, paste namelijk ook met gemak door de brievenbus :=

Wellicht is het de soort code die niet past met de pakketkluis? Geen idee hoor, puur een gokje

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:32

Ik heb hier nu ook een fascinerende situatie.
Afbeelding

Sinds dinsdag stond dit in de app. 3 doosjes van de browniebox. Ik heb niks besteld, maar wellicht iemand anders voor mij, maar 3?

Afbeelding
Toen stond er vanmiddag ineens dit. Later werd dat tussen 12.30 en 14.30, maar nog steeds niks.

En ondertussen is het pakje ook weer weg uit de app en staat er alleen nog dit :+

Afbeelding

Ondertussen ben ik razend benieuwd of en wat er komt. En van wie :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:44

Oh interessant wel :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:59

Ik kom je wel even helpen, stuur je me je adres als ze binnen zijn? :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:02

Roosch schreef:
Ik kom je wel even helpen, stuur je me je adres als ze binnen zijn? :))

ALS ze binnen zijn :') tot nu toe heb ik niks, alleen valse hoop -O-

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:46

Mondy schreef:
Iemand hier een idee ? Wat is de termijn dat Postnl na betalen inklaring het pakket moet leveren ?
Heb op 7 okt betaald voor een pakketje en nog steeds 0 status.
Het gaat om 4 kleine sieraden (tunnels oren) en geen aparte dingen dus.
Via de chat een vaag verhaal dat het een maand mag duren, op de site zag ik iets staan van na betaling wordt ie zo snel mogelijk geleverd.

Update; het pakket is naar het pakketpunt gebracht volgens de status. Daar hebben ze m echter niet ontvangen. ( ze hebben elke dag gecontroleerd voor me)
Contact via de chat was echt waardeloos. Kreeg uiteraard te horen dat afzender een case aan moest maken ( die snap ik) maar op specifieke vragen of geen antwoord, dan bleef de chat stil tot ik een andere vraag stelde, of een reactie ja klopt ( waar ja klopt met geen mogelijkheid een antwoord op kan zijn... het was een medewerker iig)

Vervolgens krijgt de afzender dat t pakket kwijt is en die sturen heel lief een nieuwe. Weer inklaringskosten die nu 4 euro verschilden ...
Pakketje heeft vrijdag de status gekregen dat de levering niet lukt en nu sinds vrijdag de status dat ie gisteren( vrijdag) geleverd wordt...

Ik hoop dat ze hun zooi op orde gaan hebben voor dec straks begint :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:28

Gelukkig kan het ook goed gaan!

Vrijdag iets op bol besteld. Door mijn select lidmaatschap gratis kunnen kiezen voor zondag levering, het was een brievenbus paķket en dan wéét ik alweer hoe laat het is als het op zaterdag met de reguliere postbode mee moet. Officieel is het 5 dagen per week post, maar ik krijg maar z'n 2 dagen per week post...dus om ergernissen tw voorkomen voor de zondag levering gekozen en het is inderdaad netjes bezorgd in de brievenbus vanmiddag.

Direct in gebruik genomen ook!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:58

Wij hadden toenstraks een boze DHLchauffeur.
Pakketje zou volgens onze voorkeuren bij de pakketautomaat worden bezorgd.
Staat hij toch aan de deur, ik ben nog op het werk.
Mijn man kwam net onder de douche vandaan.
En ziet hem gebaren en boos weer instappen.
Vervolgens krijgen we een mailtje f m dat het bezorgd is. Mijn man gaat in de tuin zoeken, komt de overbuurman zeggen dat het onder de auto is gegooid.
Gelukkig was het nog heel.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:09

FrNo schreef:
Wij hadden toenstraks een boze DHLchauffeur.
Pakketje zou volgens onze voorkeuren bij de pakketautomaat worden bezorgd.
Staat hij toch aan de deur, ik ben nog op het werk.
Mijn man kwam net onder de douche vandaan.
En ziet hem gebaren en boos weer instappen.
Vervolgens krijgen we een mailtje f m dat het bezorgd is. Mijn man gaat in de tuin zoeken, komt de overbuurman zeggen dat het onder de auto is gegooid.
Gelukkig was het nog heel.

Hier zou ik gelijk een klacht over indienen, niet eens over nadenken!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:00

Ga ik morgen ook doen, ik moet vandaag nog tot 23.00 uur werken.
Baal alleen dat ik geen screenshot heb gemaakt van het feit dat het in de pakketautomaat zou worden geleverd.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 03:59

FrNo schreef:
Ga ik morgen ook doen, ik moet vandaag nog tot 23.00 uur werken.
Baal alleen dat ik geen screenshot heb gemaakt van het feit dat het in de pakketautomaat zou worden geleverd.

Kun je dat niet terugzien in 'volg mijn pakket', waar zeg maar die volgstappen 1 voor 1 staan?
Daar zou je moeten kunnen terugzien dat je dat geselecteerd hebt. Of anders als het direct bij de bestelling al was aangegeven in je bestelorder?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 09:19

Ja, thanks voor de tip Yinthee, daar staat inderdaad tussen dat ze het pakket bij een service point bezorgen.

Maar volgens mij kun je alleen via de chatbox een klacht indienen. Dat heb ik gisteren al gedaan.
Ik hoopte dat ik bv via mail ofzo iets kon melden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:26

Pakketje van mij is zoek, al een week… toppie

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:53

mijn pakket (dure Bucasdeken) al vanaf 17 oktober ......

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:27

Iemand ervaring met dhl track en trace die blijft hangen op bezorger is onderweg afhaal code ontvang je zodra hij is bezorgd.
Al dagen.

Dhl zegt dat hij al in de pakket kluis ligt maar kan geen nieuwe code sturen omdat dat via de verzender moet.

Wat een gedoe weer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:34

Hier gaat het met post.nl iets niet goed bezorging zou vandaag zijn, maar nog steeds niet onderweg. Zit al de hele dag te wachten. |o

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:35

Het is ook gigantisch druk nu vanwege Black Friday, dat staat ook netjes aangegeven in de app, dat sommige pakketten er langer over kunnen doen. Ze gaan om die reden zelfs extra bezorgen op zondag deze week :j
Vervelend als je al de hele dag wacht, maar ik denk dat ze de benen uit hun lijf rennen vandaag :(:)