Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:31

Peuk schreef:
Gini schreef:
Leuke dingen kosten geld.

Nou dit dus.. en daarom snap ik het niet.

Als je jong bent dan ben je nog flexibel.. Geen kinderen of mankementjes die je leven in sluipen. Dan wil je toch juist iets opbouwen en geld sparen (mij lukt dat nu niets eens omdat het leven gewoon duur is en ik verdien echt niet slecht). En het argument: ‘Ik ga er niet op achteruit.’ snap ik dan ook niet want als je 40 uur zou werken dan komt er meer geld binnen. Ik vind dat best belangrijk met oog op de toekomst. Ik wil hem juist lekker kunnen chillen als ik op leeftijd ben en het liefst zo vroeg mogelijk. In het bedrijf waar ik werk kun je ook niet iets opbouwen of doorgroeien als je niet minimaal 36 uur werkt. En ik denk als je eenmaal gewend bent aan minder dat je niet snel weer terug gaat naar 40 uur. Maar ja ambities van mensen verschillen natuurlijk ook.

Er zijn ook mensen die weinig woonlasten hebben en een royaal inkomen ;)
Als de behoeften dan niet groter worden dan het inkomen toelaat, snap ik heel goed dat je tijd voor jezelf neemt...

NatasjavE

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:36

Ik vind het juist heerlijk om 40 uur in de week te werken.

Toen de kinderen klein waren heb ik 4 dagen gewerkt(net als mijn man)

Nou dan kan je dus 5 dagen werk stoppen in 4 dagen. Dat gaf mij meer stress dan lekker 4 dagen werken.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:40

@ Janine1990
Nou sorry maar ik geloof niet dat de gemiddelde persoon van 25 weinig woonlasten en een royaal inkomen heeft. Zeker niet in de huidige woningmarkt en als je daarnaast ook nog hoogopgeleid bent.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:41

Peuk schreef:
Janine1990 schreef:
Als je jong bent dan ben je nog flexibel.. Geen kinderen of mankementjes die je
Er zijn ook mensen die weinig woonlasten hebben en een royaal inkomen ;)
Als de behoeften dan niet groter worden dan het inkomen toelaat, snap ik heel goed dat je tijd voor jezelf neemt...

Nou sorry maar ik geloof niet dat de gemiddelde persoon van 25 weinig woonlasten en een royaal inkomen heeft. Zeker niet in de huidige woningmarkt en als daarnaast ook nog hoogopgeleid bent.

Ik ben hoogopgeleid, heb een royaal inkomen en lage woonlasten...

Ik woon in Groningen in een dorpje... Scheelt een hoop...
En aangezien we hier op Bokt zitten kan men van waar dan ook komen...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:51

Gini schreef:
Nu is dat iets wat ik ook niet snap. Als je zo een druk leven hebt waarbij je zelfs binnen een week geen uurtje met iemand kan afspreken (ook niet in het weekend), waarom dan daten? Als je de tijd voor een date niet hebt, heb je dan überhaupt de tijd voor een extra persoon in je leven?

Wat Janine hierna zegt eigenlijk. Als het de juiste persoon is, dan richt je met alle liefde je leven anders in. Maar als die persoon er nog niet is, waarom dan niet leuke dingen doen voor jezelf en een leven leiden waar je blij mee bent?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:52

@Janine1990
Ja daarom zeg ik ook gemiddelde. :+ Heb er geen feitelijke cijfers van natuurlijk, maar durf er wel mijn hand voor in het vuur te steken dat er weinig mensen op die leeftijd in een situatie zitten zoals jij. En die zitten allemaal op een kluitje in de uithoeken van Nederland. :') Dus voor jou zal het waarschijnlijk ook voor minder herkenning zorgen. Als ik in Groningen zou wonen zou het ook makkelijker zijn, maar ik woon omgeving randstad. Mijn mening is ook gebaseerd op wat ik zie in mijn omgeving (bij mensen waar van ik het totaalplaatje ken) en dat vind ik gek icm minder uren werken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:58

Als ik zou kunnen werken zou ik ook geen 40 uur willen werken. Het gaat niet alleen maar om geld en als je met minder uur genoeg verdiend om een leven te hebben wat je fijn vindt, waarom dan meer. Ik word bijvoorbeeld gelukkig van mijn hond en die zou ik niet kunnen hebben met 40 uur werken. Ik vind het belangrijk om nu al fijn te kunnen leven en niet alleen kaar bezig zijn om het later goed te hebben.

Maar goed, mijn situatie is anders en ik moet met weinig rondkomen, natuurlijk zou ik meer willen binnen krijgen, maar als ik in een andere situatie zou zitten niet ten koste van alles/geluk op dat moment.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:00

Peuk schreef:
@Janine1990
Ja daarom zeg ik ook gemiddelde. :+ Heb er geen feitelijke cijfers van natuurlijk, maar durf er wel mijn hand voor in het vuur te steken dat er weinig mensen op die leeftijd in een situatie zitten zoals jij. En die zitten allemaal op een kluitje in de uithoeken van Nederland. :') Dus voor jou zal het waarschijnlijk ook voor minder herkenning zorgen. Als ik in Groningen zou wonen zou het ook makkelijker zijn, maar ik woon omgeving randstad. Mijn mening is ook gebaseerd op wat ik zie in mijn omgeving (bij mensen waar van ik het totaalplaatje ken) en dat vind ik gek icm minder uren werken.

Echter kan je individuen niet afrekenen op een gemiddelde...

Dat is voor mij zeg maar zoiets als gemiddelde lengte. Ik ben 1.86m en de gemiddelde vrouw in Nederland is 1.68m ofzo...
Staat er op FB de vraag: Klopt dit voor jou?
Ja hallo.. natuurlijk klopt het gemiddelde... Ik bén het gemiddelde niet...

Daarnaast heeft niet iedereen hier op Bokt een eigen paard of dekjesverzamelwoede...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:01

MyWishMax schreef:
Als ik zou kunnen werken zou ik ook geen 40 uur willen werken. Het gaat niet alleen maar om geld en als je met minder uur genoeg verdiend om een leven te hebben wat je fijn vindt, waarom dan meer. Ik word bijvoorbeeld gelukkig van mijn hond en die zou ik niet kunnen hebben met 40 uur werken. Ik vind het belangrijk om nu al fijn te kunnen leven en niet alleen kaar bezig zijn om het later goed te hebben.

Maar goed, mijn situatie is anders en ik moet met weinig rondkomen, natuurlijk zou ik meer willen binnen krijgen, maar als ik in een andere situatie zou zitten niet ten koste van alles/geluk op dat moment.

Maar als je 40 uur werkt betekend dat toch niet automatisch dat je dat alleen maar doet voor meer geld?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:03

Peuk schreef:
@Janine1990

Dat ligt er natuurlijk aan hoe je je uitgaven indeelt :)
Ik verdien niet slecht maar ook geen grote vetpot. Ik vond destijds 32uur echt de max. En daar kwam in prima van rond incl goede spaarrekening.
Kun je geen groot huis, dikke auto hebben en 4x per jaar op vakantie. Maar waar heb je dat voor nodig ;)
Ik leef niet alleen om te werken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:14

NatasjavE schreef:
MyWishMax schreef:

Maar als je 40 uur werkt betekend dat toch niet automatisch dat je dat alleen maar doet voor meer geld?

Daar ging het in de post waar ik op reageerde wel over. Met 40 uur zou er meer binnen komen. Als je dat niet nodig hebt, geen 40 uur hoeft te werken om door te kunnen groeien en je geen behoefte hebt aan fulltime, waarom wel? Jij moest 5 dagen werk in 4 dagen doen, ja dan is 40 uur fijner als je dat zelf prettig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:15

Ik heb juist een hekel aan mensen die gaan vergelijken en zichzelf dan veel "beter" vinden.. Ik heb kinderen dus ik heb het druk, ik heb een goed inkomen dus ik doe het beter, ik heb dit en jij niet..
Echt, boehoe.. Iedereen maakt keuzes en die kinderen heb je toch echt zelf gemaakt, dat iemand zijn of haar leven anders ingedeeld heeft betekend niet dat hij of zij niet mag zeggen dat het druk is.
Ik heb met mijn migraine genoeg aan mezelf met werk, de honden, het huishouden en het koken, ik heb ook geen relatie dus ik doe alles zelf, en ja af en toe maak ik ook de keuze om die week gewoon even verder niks te doen omdat ik het te druk heb voor wat ik hebben kan.
Nog zo'n mooie in dat rijtje is eigenlijk dat ik geen eengezinswoning zou mogen huren want ik ben alleen en dan heb ik aan één slaapkamer wel genoeg dus het is onzin dat ik dan wat anders wil.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:19

Oh dat heb ik ook, dees_daan. Ik ben ook alleen en heb een eengezinswoning. En dan vinden mensen dat ik moet verhuizen, helemaal icm met inkomen en woning tekort. Maar ik woon hier al 10 jaar en dit huis is goedkoper dan een appartement hier in de omgeving. Helemaal met de eisen die ik heb/dingen die ik nodig heb.

Als ik nu zou reageren zou ik dit huis niet krijgen, omdat ik alleen ben. Terwijl dit 1 van de goedkoopste opties is in deze gemeente.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:22

dees_daan schreef:
Ik heb juist een hekel aan mensen die gaan vergelijken en zichzelf dan veel "beter" vinden.. Ik heb kinderen dus ik heb het druk, ik heb een goed inkomen dus ik doe het beter, ik heb dit en jij niet..
Echt, boehoe.. Iedereen maakt keuzes en die kinderen heb je toch echt zelf gemaakt, dat iemand zijn of haar leven anders ingedeeld heeft betekend niet dat hij of zij niet mag zeggen dat het druk is.
Ik heb met mijn migraine genoeg aan mezelf met werk, de honden, het huishouden en het koken, ik heb ook geen relatie dus ik doe alles zelf, en ja af en toe maak ik ook de keuze om die week gewoon even verder niks te doen omdat ik het te druk heb voor wat ik hebben kan.
Nog zo'n mooie in dat rijtje is eigenlijk dat ik geen eengezinswoning zou mogen huren want ik ben alleen en dan heb ik aan één slaapkamer wel genoeg dus het is onzin dat ik dan wat anders wil.

:oo
Echt waar? Wat erg!!!
Ik heb in mijn uppie maar net genoeg aan 3 slaapkamers... :o

Verder helemaal met je eens... Maar het is enorm mens-eigen om je eigen ding op een ander te projecteren in geval van onzekerheid. Het liefst dit ook nog te zeggen, alleen maar om te verifiëren of ze het daadwerkelijk goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:28

MyWishMax schreef:
Oh dat heb ik ook, dees_daan. Ik ben ook alleen en heb een eengezinswoning. En dan vinden mensen dat ik moet verhuizen, helemaal icm met inkomen en woning tekort. Maar ik woon hier al 10 jaar en dit huis is goedkoper dan een appartement hier in de omgeving. Helemaal met de eisen die ik heb/dingen die ik nodig heb.

Ja, dat dus.. ik wil juist graag verhuizen maar ik krijg dus dezelfde opmerkingen.. Je hebt het helemaal niet nodig dus belachelijk.. Terwijl ik dezelfde huur betaal als een stel, en net zoveel recht heb op een huis dan een ander dus ik snap niet waar ze zich mee bemoeien..
Mijn neefje en nichtje zouden in een eengezinswoning gewoon kunnen blijven slapen, ook wel eens leuk.. Nu is het niet te doen omdat ik dan mijn bed af moet staan en de tv uit moet doen als ze gaan slapen want ze liggen er recht boven zonder deuren.. En ik mis gewoon de ruimte om de dingen echt weg te kunnen zetten, ik heb niet veel spul maar ik ben er hier wel uitgegroeid. Dus dat huisje komt er hier wel maar het bepalen of iemand dat mag hebben of niet vind ik echt heel naar.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:29

Weetje wat het is, als er “genoeg” geld binnen komt (en dan is “genoeg” voor iedereen anders ivm behoeften), dan veranderen de prioriteiten een beetje.

Ik werkte eerst 60 uren om maandelijks “genoeg” te ontvangen. En als we het dan hebben over leven om te werken en werken om te leven, dan snap je: met 60 uren was de verhouding toch vooral leven om te werken. En dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik een beetje een luxe-kind ben. Maar ik heb er de afgelopen periode wel flink over nagedacht. In eerste instantie heb ik toen mijn tweede baan laten vallen, maar ook besloten om eens om mij heen te kijken naar een andere werkgever.

Stel dat ik met 32 uren steeds de eindjes aan elkaar moest knopen. Dan was ik natuurlijk absoluut gaan lobbyen voor meer uren. Maar nu hoeft dat niet zo nodig. Er komt “genoeg” binnen. Ik leef minder luxe maar de vrije tijd is mij meer waard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:42

Sheran schreef:
Gini schreef:
Nu is dat iets wat ik ook niet snap. Als je zo een druk leven hebt waarbij je zelfs binnen een week geen uurtje met iemand kan afspreken (ook niet in het weekend), waarom dan daten? Als je de tijd voor een date niet hebt, heb je dan überhaupt de tijd voor een extra persoon in je leven?

Wat Janine hierna zegt eigenlijk. Als het de juiste persoon is, dan richt je met alle liefde je leven anders in. Maar als die persoon er nog niet is, waarom dan niet leuke dingen doen voor jezelf en een leven leiden waar je blij mee bent?

Ja ok, maar om uit te vinden of het dan de juiste persoon is, zul je toch ook tijd moeten vrijmaken. Je kan toch niet verwachten dat iemand nonchalant je leven binnen loopt, in de wachtkamer gaat zitten en zegt: nee joh, doe jij lekker je ding maar, ik wacht wel netjes totdat je eindelijk je aandacht op mij wilt richten om uit te maken of ik de juiste persoon ben.

Nu, ik moet ook wel zeggen dat ik bevooroordeeld ben. Ik voel nog net geen haat bij de uitspraak "ik heb het te druk" in de context van het regelen van een date. Is in mijn geval het meest voorkomende synoniem geweest van "I'm not that into you". Ik steek het dus daar maar op dat ik hier zo fel over ben. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:47

Het gaat hier om een eerste date, die komen meestal vrij 'onverwacht'. Ik vind dat je best een weekje kan wachten op een eerste date. Of een tweede. Maar dat is misschien ook omdat ik het leuk vind als iemand zijn eigen leven heeft. Als ik iemand echt leuk vind komt er echt wel genoeg tijd voor die persoon :) Maar een date moet ook wel echt een aanvulling zijn op mijn leven, dat klopt. Ik zeg idd soms ook wel ja uit beleefdheid. Maar mannen hebben vaak een ander datetempo dan ik en verbinden daar verkeerde conclusies aan.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:48

Gini schreef:
Ja ok, maar om uit te vinden of het dan de juiste persoon is, zul je toch ook tijd moeten vrijmaken. Je kan toch niet verwachten dat iemand nonchalant je leven binnen loopt, in de wachtkamer gaat zitten en zegt: nee joh, doe jij lekker je ding maar, ik wacht wel netjes totdat je eindelijk je aandacht op mij wilt richten om uit te maken of ik de juiste persoon ben.

Nu, ik moet ook wel zeggen dat ik bevooroordeeld ben. Ik voel nog net geen haat bij de uitspraak "ik heb het te druk" in de context van het regelen van een date. Is in mijn geval het meest voorkomende synoniem geweest van "I'm not that into you". Ik steek het dus daar maar op dat ik hier zo fel over ben. :D

Hoeveel tijd heb jij nodig om te besluiten of iemand de tijd waard is?

Als je een date hebt gehad die leuk was, waar je energie van kreeg... Dan is het toch niet zo moeilijk om een tweede date te plannen? Ik plan mijn tijd in ieder geval niet twee maanden vooruit in... Je moet een beetje flexibel zijn...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:38

Maar voor daten is het toch niet zo raar dat dat even wat verder vooruit moet? Je kunt toch moeilijk elke week een x aantal uren vrijhouden voor het geval de potentiële liefde van je leven ineens langsloopt

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:41

Magrathea schreef:
Maar voor daten is het toch niet zo raar dat dat even wat verder vooruit moet? Je kunt toch moeilijk elke week een x aantal uren vrijhouden voor het geval de potentiële liefde van je leven ineens langsloopt

Serieus? Je kan liefde toch niet plannen? :')

Je spreekt iets af voor +7 dagen vooruit ofzo en dan kijk je wel weer verder...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:02

Janine1990 schreef:
Peuk schreef:
@Janine1990

Echter kan je individuen niet afrekenen op een gemiddelde...

Dat is voor mij zeg maar zoiets als gemiddelde lengte. Ik ben 1.86m en de gemiddelde vrouw in Nederland is 1.68m ofzo...
Staat er op FB de vraag: Klopt dit voor jou?
Ja hallo.. natuurlijk klopt het gemiddelde... Ik bén het gemiddelde niet...

Daarnaast heeft niet iedereen hier op Bokt een eigen paard of dekjesverzamelwoede...

Ik reken ook geen gemiddelde af, maar mensen in mijn omgeving waarvan ik de situatie ken. Dat ik dat niet zou moeten doen is logisch, daarom is het ook een unpopular opinion. En dus een mening. Daar gaat dit topic toch ook om? :j

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:06

Sizzle schreef:
Ik vond thuis met een kind verschrikkelijk geestdodend en alles behalve druk. Uitgebreid tijd om naar stal te gaan iedere dag, de tuin van 800m2 lag er piekfijn bij. Ik werd er hopeloos traag en inefficient van dus ik kan me dan wel weer voorstellen dat als je dat langer doet het als druk leven gaat voelen. Dus nee, ik kan me met 1 kind niet voorstellen dat je het als huisvrouw druk hebt. Met een zorgenkind of meerdere guppen zal dat vast anders zijn.

Ik heb een zorgenkind maar ervaarde het exact zoals jij. Toen mijn (autistische) zoon klein was, werkte ik maar drie dagen. En de eerste paar jaar dan ook nog eens maar 8 uur per dag. Met de beste wil van de wereld begreep ik niet dat al die moeders om mij heen maar liepen te klagen dat ze nergens aan toe kwamen.
In die tijd had ik ook nog 2 paarden en een hond. Dat liep allemaal op rolletjes. Pas toen ik meer en langere dagen ging werken en mijn zoon wat ouder werd, begon ik het begrip druk te begrijpen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 07:32

Ik werk fulltime, 12 uur per dag van huis. Dan is de meeste vrije tijd al op. Ik dweil eens per 2 weken alles. Op vrijdagen de was, bed verschonen enz. Ik zie kans om in het weekend mijn paard te rijden, te duiken, en dventueel belangrijke dingen te kopen. Door de week soms zwemmen, in de zomer ook duiken, maar ook tanken en soms nog wandelen.
Nu al een week verkouden dus geen griep. En dus al weer hoestend en snotterend in de bus.
Gisteren om 9 uur op stal, 2 uur klaar met wedstrijd, door naar de duikstek, 19 uur thuis. Toen auto leeghalen ( duikflessen liggen er standaard in), en vandaag moet auto naar de schade herstel.
Dus ja, alleenstaand is een druk leven. En als je even niet fit bent extra zwaar. Er is geen tijd voor een pas op de plaats behalve soms een keer wat eerder op bed.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:34

Oeh ik word juist moe van moeders die klagen dat ze het zo druk hebben en het hebben over 'tropenjaren'. Alsof een kind iets is dat je wordt aangedaan, in plaats van waar je zelf voor kiest.

Maar sowieso kan ik niet tegen mensen die altijd zeggen dat ze het druk hebben. Druk zijn is grotendeels een kwestie van prioriteiten.