Hier (Neede, Achterhoek) vandaag 3 druppels regen. Het is zooooo gort droog hier, ik kan iedere dag mijn auto gaan wassen door de hoeveelheid stof en pollen als ik zou willen. En paardlief is niet meer schoon te borstelen
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 10-05-22 19:31
#jaloers. Idem achterhoek 0 druppels. Wel opeens wind en grijs en dreigend maar dat wapperde over. Het kan best dat die drie druppels daaruit gekomen zijn het is zo hard nodig hier. Zelfs de meeste "moeras" stukjes staan droog
Idd hier de achterhoek gortdroog, wij zitten in Borculo. De boer tegenover ons is alweer volop aan het sproeien. Wij willen dit jaar ook maar een puls slaan want onze weides worden er niet beter op zo. Voor morgen stond er 1mm op de radar, zou leuk en welkom zijn maar ben dr bang voor.
Hier in de regio is code geel afgegeven voor regen- en onweersbuien Ze verwachten stevig onweer (NB en LI).
MarjanB
Geplaatst: 16-05-22 08:59
Renee1991 schreef:
Hier in de regio is code geel afgegeven voor regen- en onweersbuien Ze verwachten stevig onweer (NB en LI).
Oh ik woon ook in Brabant regio Boxmeer ben benieuwd! Vind t nu weer gek in de atmosfeer. Heb dat heel snel dat ik dat voel net of er een gekke rust is of zo
Hier onweert het nu. Niets heftigs, lekker buitje. Maar ik ben toch wel even gestopt met het autowassen. Water, blik en onweer is niet z'n verstandig idee. Straks zou de zon weer gaan schijnen.
Siamsmeesje
Geplaatst: 16-05-22 11:53
Dat lijntje is hier vanochtend ook over gekomen, maar behalve wat gerommel en de gebruikelijke drie druppels verder niets. Mei heeft tot nu toe nog maar 1 mm regen gevangen hier, dus het is hard nodig ondertussen
Mn weerapp geeft niet eens onweer op (n-o Brabant), voor vrijdag wel. En de dagen daarna worden aanzienlijk koeler ook (17-18 graden). Komende dagen nog tussen de 25-30, dus acht de kans voor vrijdag groter op spectaculairder geknal.
Marcella
Geplaatst: 16-05-22 12:05
Ben nu in Alblasserdam net plantjes water gegeven en nu een plensbui die begon met onweer. Zo blij met mijn schuur en kas.
Hier is alsnog een minibuitje over gekomen, in ieder geval waren nu de straten nat en is het zand even van de auto's gespoeld. Maar er mag van mij echt nog veel meer vallen.