Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:35

dees_daan schreef:
Nikass schreef:
Hoe krijg je een langharige hond een beetje schoon binnen na een wandeling in de regen? (lange haren onder zijn buik en aan zijn poten vol met modder). Een simpele handdoek zet geen zoden aan de dijk helaas.

Waterblazer aanschaffen.. Ideaal met dit weer en ook na het wassen of als je de losse haren er uit wil halen.

Ja daar heb ik van gehoord en staat al een tijdje op mijn wensenlijstje, maar:
Kan je dat dan buiten voor je voordeur doen? In de regen? Binnen lijkt me geen optie en ik heb geen schuur of afdakje...

Hilli dat gaat niet, ik heb twee honden en niet zo'n groot huis. Je staat eigenlijk al meteen in de woonkamer :D

Lor1_1984: om bij de badkamer te komen moet ik het hele huis door, en ik heb een grote hond ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:15

Ja hoor, ik deed dat met mijn herder ook altijd. Er zit ook een vrij lange slang aan dus als het echt hard regent zou je hem nog binnen kunnen zetten in de gang of in het hok en je hond om de hoek buiten maar van een beetje regen gaat ie niet kapot. Ik heb hem ook vrij laat pas aangeschaft en ik heb er best spijt van gehad dat ik het niet eerder gedaan heb. Je bent ook zo klaar met dat ding als het alleen om de onderkant gaat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:31

Ok klinkt goed! Maar het is dus best een groot apparaat? Werkt het op accu/batterijen of heb je een stopcontact nodig? En ik bedoelde eigenlijk, heeft het zin om mijn hond droog te blazen als hij in de regen staat? Hoe snel gaat het zeg maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:49

Nikass schreef:
Ok klinkt goed! Maar het is dus best een groot apparaat? Werkt het op accu/batterijen of heb je een stopcontact nodig? En ik bedoelde eigenlijk, heeft het zin om mijn hond droog te blazen als hij in de regen staat? Hoe snel gaat het zeg maar?

Valt mee, even groot als een stofzuiger ongeveer, je hebt wel een stopcontact nodig, misschien dat ze er wel zijn hoor die op een accu werken maar de meesten hebben sowieso een stekker. Ja heeft zeker zin, je bent echt in een paar tellen klaar, als je eerst de onderkant doet zodat je de modder er af hebt dan haal je hem daarna even snel over je hele hond heen zodat ze daar ook droog zijn. Als het hard regent krijg je ze niet helemaal droog want als je dan de ene kant doet regent de andere kant weer nat maar ik deed het ook altijd buiten zonder afdak en heb geen dag gehad dat ik hem niet droog naar binnen kreeg.

Edit: Ik zie op filmpjes dat ze hem allemaal heel correct en langzaam gebruiken maar dat hoeft niet als je ze even snel droog wil hebben, ik ging altijd snel heen en weer (soort schudden) met dat ding om het vuil er af te krijgen en dan vloog het er gewoon uit. Pas als ik hem helemaal gewassen had of het oude haar er even goed uit wilde hebben nam ik echt de tijd en deed ik het met langere halen.
Als je lenzen in hebt moet je er ook om denken want het vliegt alle kanten op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:15

Ok het wordt dus echt tijd om er 1 aan te schaffen. Perfect droog hoeft niet, zoals jij beschrijft klinkt prima!
Formaat stofzuiger vind ik wel groot (heb een piepklein halletje) ik ga kijken of ik een kleintje kan vinden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:49

Nikass schreef:
Ok het wordt dus echt tijd om er 1 aan te schaffen. Perfect droog hoeft niet, zoals jij beschrijft klinkt prima!
Formaat stofzuiger vind ik wel groot (heb een piepklein halletje) ik ga kijken of ik een kleintje kan vinden ;)

Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden. :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:19

Hoe ik van mijn ( met periodes erger wordende) maagzuur afkom...

En ook waarom de wekker van de iPhone een eigen leven lijkt te hebben... telkens lijken de instellingen te veranderen... ik wil gewoon een Zachte wekker zonder tril! Eerder was het bij de wekker zelf makkelijk in te stellen...

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:20

Kunnen ogen van kleur veranderen? Mijn groen oog lijkt bruin te worden :o?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:59

jumpyhorse schreef:
Kunnen ogen van kleur veranderen? Mijn groen oog lijkt bruin te worden :o?

Is mede afhankelijk van het licht heb ik het idee...
Als ik naar de zon op vakantie ga worden mijn ogen echt eng blauw...
Lately zijn ze ook weer blauwer geworden, ik vermoed door de extra vitamine D die ik krijg als gevolg van een tekort.

Mijn zusje heeft groen/bruin/blauwe ogen, in de zomer worden ze meer groenblauw, in de winter zijn ze meer groenbruin.

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:43

Beging een goede warming-up altijd met alleen maar instappen, of kan bijvoorbeeld indraven ook?

(Ik vroeg het me af, omdat ik zelf bv niet warm word van lopen, en voor het sporten juist liever even een sukkelrondje ren)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:45

Sheran schreef:
Beging een goede warming-up altijd met alleen maar instappen, of kan bijvoorbeeld indraven ook?

(Ik vroeg het me af, omdat ik zelf bv niet warm word van lopen, en voor het sporten juist liever even een sukkelrondje ren)

Ik zou absoluut stappen, omdat de tweetakt beweging van de draf veel belastender is voor de gewrichten als de gewrichtsvloeistof nog niet is opgewarmd, door het gewicht (x zwaartekracht) dat na het zweefmoment op de benen terecht komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:54

Waar ken ik Eric Dane van??
/
Ik kan het via IMDB niet vinden... :+ Dus lijkt hij misschien gewoon op een andere acteur?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:59

Voor de hand liggend dus het zal wel niet, maar Grey's Anatomy is best wel een populaire serie. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:00

Gini schreef:
Voor de hand liggend dus het zal wel niet, maar Grey's Anatomy is best wel een populaire serie. :D

Nee, op basis daarvan ben ik gaan zoeken, en die staat wel in zijn IMDB...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:39

Janine1990 schreef:
/
Ik kan het via IMDB niet vinden... :+ Dus lijkt hij misschien gewoon op een andere acteur?

Valentine’s day is zo’n film die mij niet bij blijft en waar hij niet zo’n grote rol heeft, staat er wel bij op IMDb maar mss toch? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:00

Stral schreef:
Janine1990 schreef:
/

Valentine’s day is zo’n film die mij niet bij blijft en waar hij niet zo’n grote rol heeft, staat er wel bij op IMDb maar mss toch? :D

Ik heb de trailer bekeken, film was mij zeker niet bijgebleven :')
Dus specifiek op hem gezocht, maar dit had ik dan wel onthouden :') (I'm gay and I wanna play)

Maar helaas is dit het ook niet... Maar wel bedankt... Wel een film om te onthouden voor een loos moment :P

hal_lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:02

The last ship?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:05

hal_lo schreef:
The last ship?

Nope, staat ook op IMDB... En een vrij jonge serie die ik niet heb gezien, ook niet onbewust...

Ik kan me ook voorstellen dat ik hem verwar met iemand anders... Dus is er een look a like misschien?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:41

Als er een lookalike is wil ik dat ook wel weten :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:45

Charmed of saved by te bell misschien?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:02

karuna schreef:
Charmed of saved by te bell misschien?

Saved by the bell op youtube op gezocht, ben ik denk ik te jong voor. Sowieso herkende ik hem bijna niet en betrof maar één episode.
Charmed keek ik nooit... Ook daar herken ik hem niet van.
Beide staan overigens ook gewoon in IMDB...

Frustrerend...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:10

Ik vroeg me een dingetje af.

Ik ben onlangs verhuisd. Hiervoor woonde ik op een studentenkamer. Fijne kamer, fijne huisbaas, alles naar wens. Ik had de kamer in alle haast overgenomen van een vriend die daar eerst woonde, dus ik heb destijds zijn laatste spullen opgeruimd en weggehaald en de kamer is tussendoor het gecheckt.
Nu ging ik eruit en had ik de kamer schoongemaakt. Vegen, dweilen, je weet wel. Naar beste eer en geweten. Oud huis, dus veel hoekjes en kiertjes. Huisbaas zou dan de borg terugstorten. Ik kreeg echter nog vóórdat ik officieel de kamer uit was (ik betaalde dus nog huur) een beetje dat ze 50 euro ging inhouden omdat het nog vies was. Ik bood aan om zelf nog te komen om het te herstellen, maar dat wilde ze niet. Dit vond ik al erg vervelend, en ik zei dat mij die mogelijkheid geboden moest worden, en ze zou nog over de prijs nadenken. Gisteren echter kreeg ik de borg terug en ze heeft maar liefst 100(!) euro ingehouden omdat ze naar eigen zeggen 2 dagen bezig is geweest met schoonmaken. Nu ben ik daar best pissig over en weet ik vrijwel zeker dat ze in die 2 dagen niet mijn troep aan het opruimen was, maar mij nu ook afrekent voor 6 jaar bewoning in een oude kamer (mijn voorganger en ik). Maar dan nog, ze heeft me niet gewaarschuwd en geen kans gegeven de 'schade' te herstellen. Ik vind het echt naar dat het zo eindigt. Iemand tips?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:54

Sheran schreef:
Ik vroeg me een dingetje af.

Ik ben onlangs verhuisd. Hiervoor woonde ik op een studentenkamer. Fijne kamer, fijne huisbaas, alles naar wens. Ik had de kamer in alle haast overgenomen van een vriend die daar eerst woonde, dus ik heb destijds zijn laatste spullen opgeruimd en weggehaald en de kamer is tussendoor het gecheckt.
Nu ging ik eruit en had ik de kamer schoongemaakt. Vegen, dweilen, je weet wel. Naar beste eer en geweten. Oud huis, dus veel hoekjes en kiertjes. Huisbaas zou dan de borg terugstorten. Ik kreeg echter nog vóórdat ik officieel de kamer uit was (ik betaalde dus nog huur) een beetje dat ze 50 euro ging inhouden omdat het nog vies was. Ik bood aan om zelf nog te komen om het te herstellen, maar dat wilde ze niet. Dit vond ik al erg vervelend, en ik zei dat mij die mogelijkheid geboden moest worden, en ze zou nog over de prijs nadenken. Gisteren echter kreeg ik de borg terug en ze heeft maar liefst 100(!) euro ingehouden omdat ze naar eigen zeggen 2 dagen bezig is geweest met schoonmaken. Nu ben ik daar best pissig over en weet ik vrijwel zeker dat ze in die 2 dagen niet mijn troep aan het opruimen was, maar mij nu ook afrekent voor 6 jaar bewoning in een oude kamer (mijn voorganger en ik). Maar dan nog, ze heeft me niet gewaarschuwd en geen kans gegeven de 'schade' te herstellen. Ik vind het echt naar dat het zo eindigt. Iemand tips?

Wat staat er in je contract?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:12

En heb je foto's genomen van hoe het achter is gelaten? :Y)
Altijd handig, want dit klinkt als een originele huisjesmelker... Qua huur is er toch een vereniging die je belangen behartigt?

Ik heb koperen greepjes van een kast, hoe kan ik die het beste schoonmaken? Wat voor spul gooi ik ze in? Ze zijn zeg maar vrij goor, gewoon oppoetsen bedoel ik niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:19

Janine1990 schreef:
En heb je foto's genomen van hoe het achter is gelaten? :Y)
Altijd handig, want dit klinkt als een originele huisjesmelker... Qua huur is er toch een vereniging die je belangen behartigt?

Ik heb koperen greepjes van een kast, hoe kan ik die het beste schoonmaken? Wat voor spul gooi ik ze in? Ze zijn zeg maar vrij goor, gewoon oppoetsen bedoel ik niet.

Jawel, maar daar kun je alle kleine dingetjes natuurlijk niet op zien. Het was niet brandschoon, maar het was al best viezig toen ik er kwam. Gewoon de en oude, niet opgeknapte zolder.

Contract: gewoon in de oude staat achterlaten. Niets bijzonders.