Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:27

Dus even uitgelegd wat ik nu meekrijg: ik heb nu (6 dates?) gehad met iemand, vind het leuk, maar wil geen relatie, benoem dat hier, zeg dat ik hier iets zal laten weten over het gesprek met hem en hoe dat liep (vind Zertab me plots onaardig, waarom weet ik niet?), heb intussen het gesprek met hem gehad en hij reageerde er dus heel goed op.

xDenies

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:37

Ik heb je gewoon verkeerd begrepen. Ik vind "geen relatie/niets serieus" altijd een overduidelijke deur dicht doen en snap dan niet zo goed waarom men t uberhaupt is aangegaan.

Ik date alleen met iemand omdat ik graag een relatie wil. Bedoel klikt het niet dan stop je, maar als ik met iemand door date is dat wel met een bepaalde intentie :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:49

xDenies schreef:
Ik heb je gewoon verkeerd begrepen. Ik vind "geen relatie/niets serieus" altijd een overduidelijke deur dicht doen en snap dan niet zo goed waarom men t uberhaupt is aangegaan.

Ik date alleen met iemand omdat ik graag een relatie wil. Bedoel klikt het niet dan stop je, maar als ik met iemand door date is dat wel met een bepaalde intentie :)

Ja, dat zou ik dus ook denken moest iemand het omgekeerd tegen mij zeggen. Dat vind ik dus een moeilijke op dit moment, omdat ik weet dat ik er zelf gewoon echt nog niet klaar voor ben en denk dat ook nog niet te zijn de komende maanden. Maar wij hadden elkaar wel heel spontaan leren kennen en het is echt een leuke jongen dus wou wel even aankijken hoe het ging. Beetje wrong timing. Ga hem voorlopig dus ook niet meer zien wegens mijn examens, maar wie weet ooit...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:28

Ah oké, als het spontaan is geweest kan je er niet heel veel aan doen. Ik zou daar ook niet over kunnen oordelen. Maar ik ben bijvoorbeeld iemand geweest die aan de andere kant stond. Degene ging met mij daten, er ontstonden gevoelens en ineens was er geen ruimte voor een relatie. Ik hoef geen label maar bijvoorbeeld gewoon wat duidelijkheid, maar dat kon blijkbaar niet. Dus is voor de 'ontvanger' heel vervelend. Of iig, ik heb het als rot ervaren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:50

Nee, het is niet alsof wij elkaar op een datingsapp zijn tegen gekomen en ik écht op zoek was naar iemand om te daten, we wonen in dezelfde stad en hebben wat gemeenschappelijke vrienden, ik vond hem toen al een heel leuk persoon en dan vroeg hij plots om een keer wat te gaan drinken. Tussen ons is er ook nog niks gebeurd, wil vermijden dat ik iemand ga teleurstellen of kwetsen zoals jij ervaren hebt, dus geef dan liever even een heads up.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:59

CalipsoLover schreef:
Nee, het is niet alsof wij elkaar op een datingsapp zijn tegen gekomen en ik écht op zoek was naar iemand om te daten, we wonen in dezelfde stad en hebben wat gemeenschappelijke vrienden, ik vond hem toen al een heel leuk persoon en dan vroeg hij plots om een keer wat te gaan drinken. Tussen ons is er ook nog niks gebeurd, wil vermijden dat ik iemand ga teleurstellen of kwetsen zoals jij ervaren hebt, dus geef dan liever even een heads up.

Dat maakt het verhaal inderdaad anders, sorry voor mijn verwarring. Al zou ik zelf na date 2 wellicht zoiets al aangeven. Maarja misschien door mijn ''ervaring'' zit ik daar sneller bovenop? Ach we zijn allemaal anders :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:41

Hoe kan je spontaan gaan daten? :') Daten doe je met één intentie tot een relatie. Dus ik snap niet waarom je dan bent gaan daten? Even heel hard gezegd en dan ben ik maar de slechterik :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:46

Je kan toch iemand tegen komen in het wild waar je een klik mee hebt en gaat afspreken. Dan hoeft je intentie niet te zijn om een relatie met iemand te beginnen, maar je kunt wel kijken of er een vriendschap of fwb uit kan komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:47

Zertab schreef:
Hoe kan je spontaan gaan daten? :') Daten doe je met één intentie tot een relatie. Dus ik snap niet waarom je dan bent gaan daten? Even heel hard gezegd en dan ben ik maar de slechterik :)

Niet slecht, maar wel een beetje kortzichtig. Wie bepaalt dat je alleen mag daten als je een vaste relatie wilt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:48

Precies. Zolang je open bent over je intenties is het helemaal prima. Al is het voor een avondje plezier.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:57

Ik gaf dat alleen wel meteen aan, haha. Niet na 5 dates pas, want dat vind ik al wat serieuzer. Dus als ik al weet dat ik dat niet zoek geef ik dat juist meteen aan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:17

Nee er is niemand die bepaalt dat als je met iemand afspreekt dat er dan een relatie moet ontstaan. In dit geval gaat het om daten en, wellicht ben ik oudbollig ofzo, maar daten doe ik om iemand te leren kennen en te kijken of er een romantische klik is - mag ik dat zo noemen? Dat ga je wel in 1 of 2 dates ervaren lijkt mij. Ik wel in ieder geval. Als die vriendschappelijke klik er is kan je dat gelijk aangeven, maar voel je meer dan ga je verder daten. En als het om friends with benefits gaat zal je dat toch, lijkt mij, vrij vlot aangeven.

Maar zoals ik al zei, iedereen is anders. Daar is niets mis mee hoor. Maar communicatie is wel een héél belangrijk ding. Of dat nu voor een toekomstige relatie, een vriendschap of fwb is ... Tenzij je van te voren kan ruiken of op iemands voorhoofd kan lezen dat degene óók exact dat wilt :D Echt lijkt me heerlijk als dat op die manier kon :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 23:12

Prima dan ben ik kortzichtig en ook ouderwets. Daten doe je in mijn optiek alleen als je een partner zoekt. Zo niet, dan ben je direct eerlijk tegen die persoon. Maar goed, punt blijft, Calipso ga aan jezelf werken. Volgens mij doe je dat ook al en dat is goed. En het fijn dat deze man in kwestie er goed op reageerde.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:56

Het zit hier gelukkig wel gewoon allemaal goed, we hebben nog wat gesproken via de app en all good. Heb zelf wat afgewacht tot ik een goed moment aanvoelde om dit te zeggen, eerste 3 dates vind ik persoonlijk dan weer wat te snel om zulke dingen te bespreken, je weet namelijk ook niet goed waarop de ander uit is. Hij vernoemde het zelf ook nog, 'wie weet merken we binnen X aantal tijd dat we gewoon goede vrienden zijn', en dan is dat ook prima.

@xDenies: ik kan je wel volgen hoor, maar denk dat dat voor veel mensen (inclusief ikzelf) niet zo vanzelfsprekend is. Ik voel heel moeilijk aan of ik iemand leuk vind of niet en heb daarin echt veel tijd nodig. Ik knap snel af, dus als ik merk dat ik iemand de eerste date niet leuk vind zal ik daar ook geen tweede keer mee afspreken. Maar om een romantische klik te voelen moet ik persoonlijk echt lang daten met iemand. Ik denk dat idd open zijn over je intenties het belangrijkste blijft.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:46

CalipsoLover schreef:
@xDenies: ik kan je wel volgen hoor, maar denk dat dat voor veel mensen (inclusief ikzelf) niet zo vanzelfsprekend is. Ik voel heel moeilijk aan of ik iemand leuk vind of niet en heb daarin echt veel tijd nodig. Ik knap snel af, dus als ik merk dat ik iemand de eerste date niet leuk vind zal ik daar ook geen tweede keer mee afspreken. Maar om een romantische klik te voelen moet ik persoonlijk echt lang daten met iemand. Ik denk dat idd open zijn over je intenties het belangrijkste blijft.

Natuurlijk zijn we allemaal anders. Maar je voelt toch wel een andere interesse in elkaar? Vind het ook interessant om te horen/leren hoe dat voor andere is hoor ;) En still single hier dus ik zeg niet dat ik een voorbeeld ben haha.
Maar er werd hier een friends with benefits voorbeeld genoemd. Ik ben daar dus echt niet van en mocht ik met iemand gaan daten die dat dus wel zou willen dan hoor ik dat gelijk voor of na een 1e date. Dan kan ik mijn eigen keus maken daarin. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:51

Ik bespreek dat idd ook vooraf. Ik kom uit een toxische relatie en kan echt nog in de vlekken schieten bij bepaalde triggers en bij het woord relatie ren ik al weg :') maar dat is wel zo eerlijk om dat voordat je gaat afspreken te melden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:54

Ja precies. Ik weet het liefste voor of op de 1e date de intentie. Dus niet op zoek naar iets serieus, fwb of wel relatie en noem maar op. In dat laatste geval hoeft dat niet binnen 5 dates, maar de intentie wil ik wel weten. Gevoel moet groeien en soms blijkt het na meerdere dates alsnog niet te komen, dat kan.
Bot gezegd, ik vind het niet tof om op meerdere dates te gaan terwijl de ander dus niet eens een relatie zoekt.

Ik snap dus juist niet waarom je dat niet de die 1e 3 dates bespreekbaar wil of kan maken? Je weet niet waar de ander op uit is, omdat je het niet bespreekt. Ik weet dat dus al voor de 1e date of op de 1e date. Zo hoef ik niet op date met iemand die geen relatie zoekt en die ander niet met iemand die dat wel zoekt. Want dat ik in principe wel date voor relatie of fwb betekent niet dat dat ook met iedereen gebeurt waarmee ik date. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:56

Ah gelukkig om te zien dat ik er toch niet helemaal zo heel gek in sta :P Al moet ik zeggen dat ik nu ook wel in een lastig parket zit hoor. Maar ik ben er bewust in gegaan met degene en wist het ook vroeg genoeg hoe en wat. Toch zit ik nu wel op een punt dat ik wat duidelijkheid wil vragen. Hoe weet ik nog niet.. Geen stempel hoor, maar even dubbel checken hoe beide er in staan. Maar we zijn dan ook al wel een jaar en heel wat dates verder. In PB kan ik het wat meer toelichten, liever niet openbaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:21

Ik ben heel nieuwsgierig O:)

Kijk, als je erin gaat en weet waar je aan toe bent is het helemaal goed. Want je hebt een keuze gehad voordat je begon of iig heel vroeg. Wil niet zeggen dat het makkelijk is of blijft, want het kan veranderen. En dan zit je ermee, bewust ergens ingestapt maar toch van mening verandert, kan de ander niks aan doen maar kan wel vervelend zijn. Iets met ervaring mee ofzo :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:56

Fijn om te lezen dat er inderdaad meerdere ook zo denken. Ikzelf bespreek het na date 1 al, omdat ik het na date 1 al weet of ik meer kán gaan voelen of niet, en of het de moeite waard is om dit uit te zoeken vanuit mijn kant.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:08

Misschien hangt het ook wat van de 'vibe' af of zo? Ik heb het ook al gewoon eens gezegd na de 1e date dat ik niet op zoek was naar iets serieus. Of zelfs ook op voorhand. Deze keer voelde ik niet meteen aan wanneer en hoe ik dat kon zeggen, ook omdat alles heel spontaan was, omdat ik ook niet zeker wist wat zijn intenties waren én misschien ook wel omdat ik hem eigenlijk wel echt leuk vind. Communiceren is ook niet mijn beste kant. Ook wel even herhalen dat er nog niks gebeurd was tussen ons verder.

Mijn pb staat ook altijd open :) Inderdaad MyWishMax, hier ook ervaring mee. Laatste relatie is zo gedaan geraakt. Er beide instappen met 'we vinden elkaar leuk en labels zijn niet nodig', maar plots ben je 8 maanden verder en had ik zoiets van 'ik ben wel klaar voor een stapje verder', hij was dat helaas niet. Doet pijn, dus pas er mee op.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 25-05-22 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:09

Ik denk dat we allemaal inderdaad wel ervaringen hebben die beïnvloeden hoe we er nu mee omgaan. Hier vijf jaar achter een man aangelopen. Hij heeft me zoveel verdriet en pijn gedaan. Dus echt nooit meer hé.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:12

Nee snap ik. Het is ook gewoon niet fair om met iemand zijn/haar voeten te spelen. Ik heb 3 jaar lang ook in een aantrekken/afstoten relatie gezeten. Open communicatie blijft zoooo belangrijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:14

Nja dat dus. Was inderdaad een aantrekken/afstoten relatie. En dat had ik eerder moeten stoppen, maar ik was nou eenmaal zwak toen. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:23

Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten maar ik ben altijd eerlijk geweest over mijn wisselvallige natuur.

Totdat ik echt echt verliefd werd, maar dat was ook meteen 'jijbentmijnbabydaddy' verliefd.