Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:26

Ga ik binnenkort ook eens voor kijken om extra te doen. Nog geen last van bloedluis, maar voorkomen is altijd beter.

De kippen vinden het binnen zandbak heerlijk trouwens en met het warme weer gingen ze zelfs in het dichte deel in het zand liggen.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 13:40

Toen ik het een jaar heel erg had heb ik Dasty gebruikt. Werkt heel goed maar het is wel troep.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:07

Bloedluis gaat ook prachtig mooi dood van Veerust. :) En dat kan ook geen kwaad op kippen en kalkoenen (ik gebruik het ook rechtstreeks op mijn vogels als ze verenluis o.i.d. hebben) of mensen. Gewoon het hok goed inspuiten dat je de naden en kieren ook goed pakt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:20

hier ook een veerustlover!! ik spuit mijn eigen benen er ook wel mee in, het enige dat een beetje helpt tegen steekvliegen (ik weiger een overall te dragen als het warm is). Ben nog nooit dood aan gegaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:34

O heb nog een bus staan gebruik ik nu om schuur in te spuiten als er teveel vliegen in zitten. Is wel al een bus van paar jaar oud. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:33

Bedankt voor de vele tips!

Heeft het bij jullie ook geregend? Hier heeft het de hele dag goed geregend en morgen geven ze er nog meer *\o/* Ik hoor mijn gras bijna zuchten van opluchting!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Paar gluurders toen ik in de kas bezig was.
Afbeelding
Afbeelding
Nee hoor we zijn niet nieuwsgierig. :')

Blijf mooi droog rond de boom. :D

Was perfect weer voor het uitzetten van planten en ook gelijk patent kali en koeienmest korrels gestrooid. :j *\o/*

O en nieuwe situatie hoe de waterbak hangt nu en gelijk handig gebruik gemaakt van de boom. Bodem moet eigenlijk nog even wat inzakken zodat ik de zak houtsnippers kan strooien.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 00:07

DeMolenhoek schreef:

Heeft het bij jullie ook geregend? Hier heeft het de hele dag goed geregend en morgen geven ze er nog meer *\o/* Ik hoor mijn gras bijna zuchten van opluchting!

Het heeft hier net gesneeuwd..... :n

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 11:07

DeMolenhoek schreef:

Ja! Ik ben zo blij :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:29

Ik voelde me vanochtend vooral erg nat :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:17

Wel goed voor de plantjes. :j *\o/*

Baal momentje, maar de witte bes van de lidl blijkt nu dus een rode aalbes te zijn. -O-

Afbeelding
Zou ik druiven genoeg hebben en dit is dan maar 1 kant. :')
Afbeelding
Twijfel gevalletje dacht dat dit een appel was, maar vermoed nu dat het een peer is.
Afbeelding
Gaat veel sla eten worden denk ik zo (en denk dat de kippen gewoon af en toe mazzel gaan hebben. :')
Afbeelding
Afbeelding
Eerste zaai jonge plantjes uitgeplant op hun plekje.
Afbeelding
2 Wat kleinere 1ste zaai en nieuwe plantjes van de 2de zaai ronde. Heb nu alleen nog wat late rode kool gezaaid, want heb weinig rode kool.
Afbeelding
Binnenkort boontjes eten. :9

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:35

Of een appel in een identiteitscrisis. Ziet er allemaal goed uit. Ik mis mijn volkstuin... :(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:49

Moonfight schreef:
Pbtje gestuurd DMH!

Ik had een leuke verrassing vanmorgen!
[ [url=m/LcjywG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lief zeg. <3
Wat zijn die pluisjes rondom het nest. Het lijkt nu net alsof ze in een konijnennest liggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:18

Mooie kipjes hoor :j

Ik was even helemaal klaar met de lotharingers, tot deze knapperd voorbij kwam. Nou goed, wij gaan haar morgen halen met haar baby’s erbij :D

Afbeelding
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:22

Och wat een heerlijk plaatje, die mini nijntjes met die enorme oren.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:40

Aww wat schattig!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:02

Wat een mooie konijntjes hierboven, hopelijk heb je met deze nijnen meer geluk! De eendjes op de vorige pagina zijn ook zo schattig <3

Wij hebben hier wat minder geluk, de afgelopen twee weken al drie kippen overleden. Twee zomaar uit t niets en eentje gepakt door onze hond helaas. Die kip was uitgebroken en de hond had het sneller door dan ik. Vorige week ook al een lammetje met myasis, zo ontzettend sneu! Gelukkig waren we er op tijd bij en knapt ze alweer op.

Ik vind de tuin van Marcella en de aardbeitjes van Prairy er ook erg goed uitzien! Hier ben ik dit jaar klein begonnen om een beetje handigheid te krijgen. Volgend jaar heb ik een paar honderd m2 beschikbaar maar nu even oefenen op 6 m2. Sommige planten doen het erg goed maar we hebben heel veel last van mieren in de moestuin, heeft iemand een goede oplossing daarvoor? Ze vreten al het blad aan en onder de grond eten ze mn radijsjes op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:05

Hier zeggen ze dat je koper in de grond moet steken. Ook muntstukken van 5 cent zou moeten helpen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:46

Goudsbloemen zouden ook anti-mier moeten zijn. (en nog mooi ook :D )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:31

Nabster schreef:
Of een appel in een identiteitscrisis. Ziet er allemaal goed uit. Ik mis mijn volkstuin... :(

Nou is ook een van de gratis bomen die ik toen opgehaald heb dus wacht maar gewoon af hoe ze mij gaan verrassen. :')

Ik wil ook nijntjes <3 , maar ga het maar niet doen. Zou ook wel een loopeend willen hebben, maar ga we ook maar niet doen.

De eenden hebben schijnbaar een volle aanval op mijn aardbeien gedaan waren een hoop gesneuveld. -O- Vonden de kippen geen wereldramp die mochten de restjes die over waren. :+

Mieren om gek van te worden gelukkig houden ze niet zo heel erg van brandnetelgier. }> Afrikaantjes zou ook goed tegen mieren werken. Heermoesgier zouden ze ook niet van houden (verklaart wel waarom in de kas zo weinig mieren heb O:) ). :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:15

Wat ontzettend vervelend dat je zoveel pech hebt gehad dit jaar DMH :(:)
Maar wat een geweldige mooie nieuwe konijnen! Ik hou er van :j

Over bloedluis, ik zweer echt bij Dasty. Dasty droogt uit (ontvetter) en daarom gebruik ik het alleen in het hok en zitstokken en niet op de kippen zelf. Onder de vleugels van de kippen spuit ik zo nu en dan veerust. In het nieuwe hok heb ik nog geen bloedluis gespot, maar ik behandel het wel preventief.

Ziet er goed uit Marcella :j

Ik heb het gevoel dat ik het een en ander vergeet, dus ik pak nog even een bak koffie :9k

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:07

ik heb ook afrikaantjes (mag dat nog wel 8-) ??) in de moestuin tegen de mieren.. het lijkt wel iets te helpen.

Prachtige konijnen Dmh! veel succes ermee

wat balen koenlover, van je kippen.

marcella, zonde van de aardbeitjes.. ik heb gister de eerste geoogst, was erg lekker zoet. :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:20

Ik heb ze ook staan, Afrikaantjes. Heb nog erg weinig last van ongedierte in de moestuinbak. Misschien ook omdat het een bak is?
Ik heb wel veel last van mieren op de andere plekken helaas, ook in de aardbeien en in mijn krentenboom :( Ze hadden alle rijpe bessen al opgegeten.

Eén van mijn Maransen springt naar de besjes en probeert ze te pakken te krijgen, dat vind ik dan wel weer prima en leuk. Zij kan toch nooit de hele struik leegeten. Maar die mieren...

Heb trouwens sinds gisteren een voedseldroger :D. Zo maar eens verschillende kruiden, brandnetel en vlierbesbloesem drogen voor thee.
Heb ook nog vlierbesbloesem laten trekken voor siroop, dat ga ik zo maken.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 18:42

Wat een mooie nijnen DMH!
Lijkt mij een peer Marcella.
Ik heb zelf laatst een mengsel van poedersuiker en bakpoeder gebruikt tegen mieren. Hielp goed!

In het nest liggen veertjes van mamaeend :D

Eindelijk is onze laatkomer ook bevallen van een flink ooilam met heel wat leven erin. Gelukkig maar van Mama moest er eerst niks van weten. Gaat nu gelukkig wel goed *\o/*
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:05

Kuggur schreef:
Het heeft hier net gesneeuwd..... :n

Daar zaten jullie vast niet op te wachten :\

Wat een leuk lam, Moonlight! Zit er wel een beetje met een attitude haha.