Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:11

Shanna schreef:
Maar WAAR kan je ingodsnaam dekbedden minder breed dan 140 cm vinden, die niet voor baby-bedjes bedoeld zijn? En het vinden van de hoezen lijkt me nog onmogelijker?!

Huh? Waar niet? Hema en Ikea hebben ze sowieso.
Ik heb op eenpersoonsbedden (90x200) nooit iets anders gehad dan (volgens mij) 90x200. Nu op tweepersoons (140×200) al jaren twee 90x200 dekbedden. Nog groter dan dat hangt er toch aan alle kanten overheen, of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:12

Normale 1-persoonsmaat MATRAS is inderdaad 90x200, de dekbedden en daarbijbehorende hoezen zijn 140x200. De hoeslakens voor om het matras zijn dan weer wel 90x200.

Bij deze screenshot van de Hema site, zoekterm eenpersoons dekbed.
Afbeelding

Dit zijn de beschikbare dekbedovertrek maten van de Hema;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-17 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:16

Net even gecheckt, en ik denk dat je dan toch gelijk hebt. Straks thuis wel even kijken of wat erop ligt klopt met de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:17

Ik ga eens even meten, ik vertrouw mijn geheugen nu ook niet meer :')

edit; even met de rolmaat naar boven gelopen, en je hebt helemaal gelijk Shanna _/-\o_ Was waarschijnlijk in de war met het hoeslaken inderdaad :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:21

Mjah, mijn bed is 70x200 (1persoons die nu dus niet meer gebruikt wordt) dan zal het dekbed 90x200 geweest zijn ipv 70. Edit: net nagemeten en hij is toch echtm90x200. Misschien bestaat dat niet meer, is ook al een oud bed met nog ouder dekbed..

En met zn 2en in een 140x200 bed, waarom niet? We liggen graag verstrengeld in elkaar, ook nu we al jaren bij elkaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:26

fohadie schreef:
Waarom krijg je bij een dekbedovertrek van 140x200 maar 1 kussensloop? de maat voor 1persoonsdekbedden is volgens mij 70x200 (of korter die heb ik ook). Ik lig met 2 personen onder een dekbed van 140x200 en vind het jammer dat 1 van ons nu een andere, niet matchende kussensloop heeft. :+

Ik dacht huh, ik heb wel altijd twee kussenslopen. Maar mijn bed is 140x200 dus mijn dekbedden zijn allemaal 200x200 :)) Wel vervelend inderdaad, kan je niet losse kussenslopen kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:26

Ja met zn 2en in een 140 bed is niet zo raar, maar met zn 2en in een 140 bed onder een 140 dekbed vind ik best knap :))
Ik vond met zn 2en in een 90 bed met 140 dekbed al krap :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:28

Met z'n tweeën in een 90 bed ís ook krap :)) Ik kan prima slapen met iemand anders erbij in bed, maar ik heb toch wel meer nodig dan 45 cm :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:30

Ik lig nu alleen(ok, soms een kat erbij) in een 140 bed maar ik moet er niet aan denken dat daar nog iemand naast moet liggen :n
Voor een keer zal het nog gaan maar na een tijdje mep ik je eruit in mijn slaap :')

Overigens een dekbed van 200x200, ik houd van warmte <3 Dus als ik mensen al met rust zou laten als ze naast me liggen zouden ze geen dekbed overhouden :=

Nee, als ik ooit een relatie krijg zal er een 160 of nog beter 180 bed moeten komen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:32

Ik vraag me af waarom mijn schoonouders beneden op de wc geen wc borstel hebben? Zijn er meer mensen die dit niet hebben?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:33

Blijheid schreef:
Met z'n tweeën in een 90 bed ís ook krap :)) Ik kan prima slapen met iemand anders erbij in bed, maar ik heb toch wel meer nodig dan 45 cm :+

Ooit eens met zijn tweeën in een eenpersoonsbed (vermoed 90x200) geslapen, onder een 'lekke' (pasten twee voeten door naar buiten) klamboe met bedwantsen geslapen, waarbij het de ander is gelukt om zich zonder wakker te worden om te draaien. Ik voelde ineens een teen in mijn oor.

Was trouwens eens maar nooit weer.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:35

MizzMontana schreef:
Ik vraag me af waarom mijn schoonouders beneden op de wc geen wc borstel hebben? Zijn er meer mensen die dit niet hebben?

Bij mijn ouders staan er ook geen wc borstels op de toiletten. Ze heeft er 1 en die staat in de gangkast bij de schoonmaakspullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:37

O:) Ja maar vooral het trekken aan de deken was dan krap :Y)
Toen mn vriend een relatie met mij kreeg en dat serieuzer bleek kwam dan ook al snel een 140x200 bed (ik had dat toen al). En nu we al jaren samen zijn hebben we 90 cm per persoon (180 bed), maar wel met een 240x220 dekbed en een hoes die de ruimte goed weergeeft (ik ligt meestal in/ op de spleet tussen de 2 matrassen, en hij op het randje :)) ) O:)

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:44

Mizora schreef:
MizzMontana schreef:

Bij mijn ouders staan er ook geen wc borstels op de toiletten. Ze heeft er 1 en die staat in de gangkast bij de schoonmaakspullen.

Ik kwam er dus met trial and error achter dat dat bij mijn schoonouders ook zo is :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:08

Sommigen doen echt nr 2 alleen boven.
Die ken ik serieus

Stomme is dat als je als gast echt niet meer op kan houden... mogelijk een spoor achterlaat. Of het met wc papier wil doen..: of gewoon tijdens een verjaardag doodleuk weer de woonkamer in loopt vragend naar een wc borstel.

Nee doe mij dan maar overal zo'n vies ding.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:59

Ik heb er bij elk toilet eentje staan. Is toch fijn als men zelf even zijn sporen weghaalt.

Hier ook een 220x200 dekbed op een 180 bed. Hou inderdaad ook niet van de kieren tussen de dekens, vooral niet omdat wij graag tegen elkaar aan liggen. Hetzelfde met 2 matrassen... dan lig je weer op zo'n kier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:02

Brr zonder wc borstel kakken gaat niet := , al gooi ik vaak wat wc eend op de sporen spoel dan door en werk de borstel erdoor heen . Droog de sporen verwijderen vind ik no go dan zit alles op de borstel :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:05

Ik los het gewoon met een wc-papiertje op. Daarnaast trek ik over het algemeen geen sporen, behalve op het toilet in mijn badkamer. Wist je dat welke vorm je toiletpot heeft gigantisch veel verschil maakt of je toilet snel vies wordt of niet?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:07

Knert schreef:
Sommigen doen echt nr 2 alleen boven.
Die ken ik serieus

Stomme is dat als je als gast echt niet meer op kan houden... mogelijk een spoor achterlaat. Of het met wc papier wil doen..: of gewoon tijdens een verjaardag doodleuk weer de woonkamer in loopt vragend naar een wc borstel.

Nee doe mij dan maar overal zo'n vies ding.

Doen wij dus alleen beneden. Anders sta je in die lucht te douchen! Doe het dan alleen maar beneden haha. En ook overal een borstel hoor ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:15

Mizora schreef:
Ik los het gewoon met een wc-papiertje op. Daarnaast trek ik over het algemeen geen sporen, behalve op het toilet in mijn badkamer. Wist je dat welke vorm je toiletpot heeft gigantisch veel verschil maakt of je toilet snel vies wordt of niet?

Nee dat wist ik niet. Heb je voor een schonere pot dan een gat aan de voorkant of aan de achterkant nodig?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:19

Dat weet ik niet, het zit meer in de subtielere vormen. Maar ik zal erop letten. Kijken of ik duidelijke aanwijzingen kan vinden :+

Ik heb tot nu toe 9 verschillende soorten potten redelijk regelmatig gebruikt en bij de ene ben je naderhand altijd de banketstaaf om schoon te maken en bij andere potten gebeurt het eigenlijk vrijwel nooit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:08

Ligt ook aan de ontlasting zelf.
Poep wat nauwelijks of geen sporen achterlaat getuigd van een gezond dieet - persoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:31

Daar zit wat in , heb niet Altijd sporen...

Maar mijn darmen zijn tikje spastisch ,nooit te voorspellen wat het doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:04

Toch heb ik liever sporen dan een plonspot :+
Mij is aangeleerd om eerst een vlotje te bouwen, dus een paar velletjes wc papier eerst neerleggen in de pot of op het water en dan je ding doen..... geen sporen, geen plons.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:00

Dat vind ik zo'n verkwisting van papier. Even met de borstel poetsen kost niks.