Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:18

Lillian__ schreef:
Wie zijn er nog meer bezig om van utrecht rii breda/tilburg te komen? Wat een drama *D maar ik zit eindelijk in een rijdende trein _/-\o_

Rijdt de bus dan niet vandaag?

Willl65

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:23

De metro in Rotterdam roept in plat Engels om welke halte en wat er voor gebouwen daar zijn. Wat een vreselijke stem zeg. Dagelijks wordt je met dat platte accent geconfronteerd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:28

Willl65 schreef:
De metro in Rotterdam roept in plat Engels om welke halte en wat er voor gebouwen daar zijn. Wat een vreselijke stem zeg. Dagelijks wordt je met dat platte accent geconfronteerd.

Oh yes joh? What of that are they than laying to walk to say then joh?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:28

Ik hoorde op Haarlem omgeroepen dat er aanrijding met persoon was tussen Tilburg en den bosch

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:28

Dat ik gister 10 minuten stilstond op het station 'omdat het een persooneelslid onbereikbaar was en ze vervangend iemand moesten vinden.'

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:45

Pfff.. Ik hoop echt dat als ik straks op het station kom, te horen krijg dat de trein weer doorrijdt.. Ben helemaal doorweekt, heb honger en wil warm douchen en drogen.. Maar als ik eerst nog een uur moet wachten.. ;(

Hele dag in de regen gestaan.. En het was helaas geen miezer, verre van. Dus ben echt doorweekt. -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:40

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:40

De tram die een kwartier deed over iets wat in 1 minuut kan. Hele rit duurt normaal 8 minuten, nu na een half uur 2 haltes eerder uitgestapt dan normaal en de metro verder gepakt. En dat alleen vanwege de spits -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:58

Morgen aangepaste dienstregeling ivm t weer!

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:45

Weet iemand toevallig of de dienstregeling dan ook zo blijft of rijden de treinen alsnog als het weer mee valt?
Heb 1 trein om kwart over 7 maar dan ben ik zelf verhinderd. Eerstvolgende pas om kwart over 12 weer. Snap er alleen niets van dat de trein wel hetzelfde traject, maar dan andersom, wel rijdt.
Zou als de dienstregeling zo vast staat niet de moeite voor mij zijn om naar school te gaan

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:49

Meestal handhaven ze de aangepaste dienstregeling, ook al valt het weer mee.
Maar een van de NS'ers uit dit topic weet dat vast beter.

Gaat je trein echt maar 1x in de 5 uur morgen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:55

Eenmaal aangepast blijft de dienstregeling zo. Omdat ze personeel en materieel vooraf moeten inplannen en dat niet op de dag zelf weer compleet kunnen omgooien.

De treinen worden vooral op drukke trajecten uitgedund en routes worden in 2 of meer delen geknipt. Weet niet om welk traject het gaat maar 1 trein voor de hele ochtend lijkt me niet te kloppen.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:57

In de middag zou hij wel weer elk halfuur gaan. Maar vanaf 13.00 uur geven ze juist code geel af bij ons.
Heb even gekeken of er dan eventueel een stremming bij de busroute maar daar zou alles gewoon door moeten gaan. Jammer genoeg geeft 9292 geen melding over waarom het advies vervalt

Gloa; traject Goes/Vlissingen.
Een klasgenootje van me heeft ook gekeken en bij haar komt er ook uit dat het reisadvies vervalt. Vlissingen/Goes zou dit niet aangeven.
Laatst bijgewerkt door Anne_vD op 22-02-17 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:58

Om welk traject gaat het?

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:08

Gloa schreef:
Om welk traject gaat het?

Is traject Goes/Vlissingen.
Een klasgenootje van me heeft ook gekeken en bij haar komt er ook uit dat het reisadvies vervalt. Vlissingen/Goes zou dit niet aangeven, dus ik snap niet echt of ie wel of niet rijdt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:19

Raar, volgens mijn reisplanner gaat er in de ochtend in beide richtingen gewoon ieder half uur een trein. Zoals normaal dus. 1 trein in de hele ochtend kan haast niet, dat moet een fout zijn.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:24

Szan schreef:
Raar, volgens mijn reisplanner gaat er in de ochtend in beide richtingen gewoon ieder half uur een trein. Zoals normaal dus. 1 trein in de hele ochtend kan haast niet, dat moet een fout zijn.

Hmm.. Dan zal het een foutje in 9292 moeten zijn of het zit toch in het bus traject. Ik kijk morgenochtend in ieder geval nog even, misschien is er dan iets meer bekend over waarom ik niet op school kan komen.
Wel super bedankt dat je ook even gekeken hebt (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:28

Ik heb het ook nog even nagekeken en de treinen staan gewoon gepland voor elk half uur :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:55

Oh my... ik mag morgen in de spits, en er rijden twee ic's minder... ik sta nu al te springen -O- dan gaan we dus maar met de bus naar Sittard ipv Heerlen, in de hoop dat ik de tijd om helemaal voorin in te kunnen stappen ipv in de drukte achterin en vervolgens vanaf Sittard tot Eindhoven te mogen staan

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:36

Gloa schreef:
Ik heb het ook nog even nagekeken en de treinen staan gewoon gepland voor elk half uur :j

Super! Heb vanochtend ook nog even gecheckt en er stond niets raars meer bij mij, ik kan zo dus gewoon naar school (:
De terugweg zien we vanmiddag wel weer, zolang Zeelandbrug en Oosterscheldekering niet afgesloten zijn kan ik thuis komen

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:08

Vanaf leiden naar Rotterdam rijdt er 1 intercity minder per uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:17

Ik vind het heerlijk rustig dat er minder treinen rijden _O_ (ik woon aan het spoor, en tegenwoordig mag alles hier zo hard dat ik zit te trillen in mn huis bij intercities en goedentreinen := )

Doorgaands baal ik wel als ik op zo'n dag met de trein moet, maari k snap heel goed waarom NS en prorail het doen. Het waait hier ook echt heel hard := ik zie de bovenleidingen wiebelen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:10

Héél grote ergernis is de overvolle trein nu vanwege carnaval. Verschrikkelijk al die luidruchtige mensen die overduidelijk weigeren rekening te houden met anderen.
Heb dus écht niks met carnaval

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:48

risje schreef:

Tja, dan moet je tot na Aswoensdag wachten met reizen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:24

oomens schreef:
risje schreef:

Tja, dan moet je tot na Aswoensdag wachten met reizen.

Mijn broertje wilde niet wachten met jarig zijn

Bovendien ergens van de zotte dat ik zou moeten wachten met reizen omdat er een hele grote groep weigerde rekening met medereizigers te houden?
Dát was nog wel het ergste, niet eens alleen om mij maar meerdere dus.....