Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:59

Captain schreef:
Of als ze een kleintje hebben en er dan een hele plas voor de wc ligt.. |o

Dus degene die een grote hebben laten geen plas voor de w.c. achter?
Hoe weet je dat? ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:19

Selina schreef:
Waarom je (vaak) bij ijslanders geen dekje ziet. Rijden ze zonder dekje of met een pad eronder die niet zichtbaar is en waarom dan?

Zadelvormig dekje?
Afbeelding
Ik snap eigenlijk niet waarom er bij de 'grote paarden' altijd zo'n hoek achter het zadel uitsteekt die niets anders doet dan het paard warm maken.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:29

Selina schreef:
Waarom je (vaak) bij ijslanders geen dekje ziet. Rijden ze zonder dekje of met een pad eronder die niet zichtbaar is en waarom dan?

Er wordt vaak alleen met gelpad eronder gereden.

Selina

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:36

Dan nu de waarom vraag nog :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:40

Liselot schreef:
Hetzelfde als een badmatje, maar dan vaak vierkant of met een uitsparing voor toen de toiletten nog niet hangend waren

Er zijn nog steeds staande toiletten hoor. Vorig jaar zelf nog een nieuwe gekocht. Hangend is nu wel meer standaard, maar staand is niet uitgestorven gelukkig! Ik vind die hangende echt niks... Altijd het gevoel dat de boel van de muur af gaat scheuren....

Hier ook een matje tegen koude voeten. Sokken is echt niet genoeg voor ijskoude tegels!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:01

Zwerte schreef:
Ik vind die hangende echt niks... Altijd het gevoel dat de boel van de muur af gaat scheuren....

Nu vraag ik me af hoe zwaar jij bent...(sorry, ;) )

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:06

Kuggur schreef:
Zwerte schreef:
Ik vind die hangende echt niks... Altijd het gevoel dat de boel van de muur af gaat scheuren....

Nu vraag ik me af hoe zwaar jij bent...(sorry, ;) )

Te zwaar :D Als het goed is niet zwaar genoeg om dat te veroorzaken, maar daar trekt mn gevoel zich weinig van aan jammergenoeg. Dus tja, als ik zelf de keus heb, ga ik voor de ouderwetse staande pot!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:08

Selina, niet perse ergens om. Veel ijslandereigenaren vinden een zadeldekje niet nodig, een zadeldekje is alleen maar om je zadel te beschermen tegen vuil e.d., vaak afnemen kan ook prima en ik vind het persoonlijk ook mooier. :)
Als je zadel perfect ligt, waarom er dan nog een dekje tussen proppen zegmaar. :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:12

Toen ik 6 weken op een IJslands paardenbedrijf heb gewerkt, legden wij eigenlijk ook nooit dekjes onder het zadel. Iedereen had z'n eigen zadel (dus per persoon een zadel, niet afgestemd per paard) dekjes beschermen idd het zadel tegen vuil, maar wij maakten dagelijks het zadel schoon. Als een zadel goed ligt, hoeft er ook geen dekje onder, met het passen van een zadel wordt er ook geen dekje onder gelegd.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:09

Waarom proef je bijna niks als je heel verkouden bent?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:12

Omdat je neus verstopt zit, je dus slecht/niks ruikt en omdat smaak niet alleen via je smaakpapillen wordt ervaren maar dus ook door je reukvermorgen :)

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:12

Ik dacht omdat je heel veel '' proeft '' door je neus, en als je verkouden bent kan dat niet :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:08

Nikass schreef:
(....)
Ik weet niet hoe DSM 4 precies tot stand is gekomen, maar er is natuurlijk wel degelijk heel veel onderzoek waarop deze diagnoses en de mogelijkheid en onmogelijkheid van een behandeling op gebaseerd is.
Als iemand die een ernstig geweldsdelict heeft begaan onderzocht wordt door een psycholoog en/of psychiater, is het voor de rechtbank van groot belang om te weten of iemand nog kan worden behandeld, en daarmee de recidive verminderd, of dat behandeling niet mogelijk is of zelfs averechts werkt. Dit is geen "natte vinger werk" ofzo.

De S in DSM staat voor statistiek, en daar beginnen de moeilijkheden. Op zich is "turven" niet verkeerd: 'men neme 1000 mensen die dit en dat kenmerk hebben - wat bleek te helpen?'
Maar inmiddels heeft het zich ontwikkeld tot iets wat het veertig jaar geleden niet was: een handboek om diagnostiek mee te bedrijven. ("Als je voldoet aan voldoende kenmerken, zoals genoemd in de dsm, zou je een aandoening hebben". De beste omschrijving is nog altijd, "dat die stelling te verdedigen is", wat in de medische wereld de differentiaal diagnose heet: "het lijkt op X, met die mogelijkheid moet je ernstig rekening houden, maar houd in mind: het kan ook Y of Z zijn".)

Overigens: de DSM is redelijk onschuldig: de diagnose wordt hier gesteld over 5 assen, waarbij geldt, dat as 2 de "lange lijn in je biografie" is.
Nu, als we nou gewoon die hele selffulfilling prophesy van "persoonlijkheisdsstoornis" overboord zouden kieperen, en alleen nog zouden praten over " de lange lijn in iemands biografie", was het al een stuk beter.

Mbt ernstige misdrijven wordt volgens mij alleen gekeken naar de mate van toerekeningsvatbaarheid. Om de "simpele reden" dat wie niet vrij is zijn of haar wil te bepalen, niet gestraft kan worden. Daarnaast kan, naar het oordeel van de rechtbank, een maatregel worden opgelegd: variƫrend van toezicht door de reclassering naar verplichte opname in een psychiatrische inrichting tot complete tbs (die om de 2 jaar wordt her-beoordeeld, maar in principe levenslang kan zijn).
In het kader van deze overwegingen kan de kans op recidive een rol spelen.
En ik wed tien tegen een dat er relatief veel mensen/ mannen met een persoonlijkheidsstoornis in tbs klinieken zitten.

En nergens heb ik het gehad over natte vingerwerk. Helaas: ook brave, hardwerkende mensen hanteren wel eens begrippen etc. die niet iedereen verstandig vindt. (Al was het maar omdat het classificatie systeem het begrip hanteert.)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:46

Als een vliegtuig door wat voor oorzaak ook aan de grond moet blijven, wat gebeurt er dan met de passagiers? Wordt er dan een ander vliegtuig ingezet? Of worden de passagiers over andere vluchten verdeeld?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 02:41

Dat is een goeie.. ik denk dat ze verdeeld worden mits er geen ander vliegtuig beschikbaar is.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 02:52

noviceh schreef:
Als een vliegtuig door wat voor oorzaak ook aan de grond moet blijven, wat gebeurt er dan met de passagiers? Wordt er dan een ander vliegtuig ingezet? Of worden de passagiers over andere vluchten verdeeld?

Dan moeten alle passagiers wachten tot de volgende vlucht. Meestal zijn alle vliegtuigen bezet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:47

noviceh schreef:

Toen met de aswolk van die Ijslandse vulkaan moesten we gewoon wachten, we wisten niet of we vervolgens ons eigen vliegtuig zouden krijgen: dit is wel gebeurd, dus hadden we gewoon onze bagage.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:54

AmyII schreef:
En juist op het moment dat de longen vollopen en het dus 'nog maar een oaar minuten' zal duren worden het de langste minuten van je leven.
.
Nee, want dat duurt geen minuten, maar seconden.. (die natuurlijk best lang kunnen duren) longen kunnen slecht tegen water. Bovendien geeft je hersenen een enorm pulse af op dat moment (ook bekend als bijna dood ervaring).. Het is geen pretje, maar qua tijd gewoon vergelijkbaar met een hartstilstand of hartaanval. En zolang we het zelf niet hebben meegemaakt moeten we af gaan op wat andere zeggen..

Onderkoeling is nog beter om te hebben, dan val je gewoon in slaap.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:07

noviceh schreef:

Toevallig afgelopen zomer gehad. We zaten allemaal inclusief bagage al in het vliegtuig toen bij de tests bleek dat de linker motor niet naar behoren werkte. Eerst in het vliegtuig gewacht en later bleek een ander vliegtuig net te zijn geland waar wij dan weer mee konden vliegen. Passagiers per bus naar andere kant van het vliegveld waar het andere vliegtuig stond en bagage is ook overgepakt. Al met al slechts 1,5 uur vertraging.

Aanpak zal verschillen per maatschappij en bestemming. Bij mij ging het om een vlucht van Oslo naar Amsterdam met een Scandinavische vliegmaatschappij. Zal bij prijs stunters en grote maatschappijen met veel bestemmingen vast anders gaan.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:27

Als containers van een schip vallen, blijven ze dan drijven of zinken ze?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:55

Steeph schreef:
Als containers van een schip vallen, blijven ze dan drijven of zinken ze?

Ze kunnen drijven. Of ze dat altijd en overal doen weet ik niet. Zal er ook een beetje aan liggen wat erin zit denk ik?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:21

Hoe ontstaan appeltjes op de vacht van een paard?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:23

Mij is altijd verteld dat die ontstaan als je goed poetst. Maar ik weet niet of dat klopt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:26

Kimmie25501 schreef:
Mij is altijd verteld dat die ontstaan als je goed poetst. Maar ik weet niet of dat klopt.

Nehh kan niet, ik poetste nooit zo goed en m'n paard had appeltjes :+

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:43

Suusie22 schreef:
Toen ik 6 weken op een IJslands paardenbedrijf heb gewerkt, legden wij eigenlijk ook nooit dekjes onder het zadel. Iedereen had z'n eigen zadel (dus per persoon een zadel, niet afgestemd per paard) dekjes beschermen idd het zadel tegen vuil, maar wij maakten dagelijks het zadel schoon. Als een zadel goed ligt, hoeft er ook geen dekje onder, met het passen van een zadel wordt er ook geen dekje onder gelegd.

Hadden die paarden allemaal dezelfde rugvorm dat dat gewoon paste, of nemen ze het daar niet zo nauw met passende zadels e.d.? -O-