tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:43

Ik zou ook even het gesprek aangaan, hoe moeilijk het ook is. Gevoelens kun je niet tegen houden, maar hoeveel tijd je daarin steekt en welke aandacht je aan die persoon geeft heb je wel in de hand. Het is inderdaad op dit moment niet echt eerlijk tegenover je vriend. Ik denk dat je nu ook gewoon te veel jezelf zit gek te maken met dingen die je niet tegen je vriend durft/wil zeggen, die gedachtes gaan dan een eigen leven leiden. Verliefdheid blijft tenslotte niet, dat veranderd na een tijd in houden van en graag zien, voor sommige is dat angstaanjagend, omdat je gevoelens wel degelijk veranderen. Ook even bij jezelf de vraag stellen waarmee je dan niet meer gelukkig bent, wat is er precies veranderd tussen jullie etc...

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:49

Ik zit mezelf ook gek te maken. Ben ook onwijs onrustig, eet slecht etc... wat er niet meer goed zit, daar kan ik denk ik wel antwoord opgeven. Aangezien dit al een tijdje in mn hoofd zit.

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:51

Nancy__ schreef:
Ik zit mezelf ook gek te maken. Ben ook onwijs onrustig, eet slecht etc... wat er niet meer goed zit, daar kan ik denk ik wel antwoord opgeven. Aangezien dit al een tijdje in mn hoofd zit.

Heb je dat ook al met je vriend besproken? Hij is waarschijnlijk de enige die je ermee kan helpen

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:54

Ja een tijdje geleden. Maar er is niks veranderd in de tussentijd.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:00

Dat gebeurt ook vaker met gevoelens die je opkropt... Een kleine gedachte wordt groter en groter en die wordt dan ook nog eens 'gevoed' door je gevoelens voor een ander persoon. Je hebt een slechte dag of voelt je even niet lekker bij je vriend dus gaat ook automatisch meer op de aandacht in van die persoon. En zo gaat die vicieuze cirkel door. Dat is aan een kant ook heel logisch, maar ook iets waar je mee moet oppassen want vaak maak je zo ook overhaaste en ondoordachte beslissingen waar je misschien spijt van krijgt. (Vermoed ik)

Ik zou er ook even met iemand in je vertrouwde omgeving over praten, je kan ook een lijstje maken met pro en contra's, probeer je gevoelens ook eens te verwoorden en goed na te denken over wat er is veranderd en wat je nu juist anders wil zien. Probeer stilaan ook een gesprek met je partner aan te gaan, geef aan dat je je niet zo goed voelt in de relatie en er voor jou iets veranderd is. Denk ook goed na of er voor jou nog dingen zijn die je kan doen waardoor je relatie misschien nog gered kan worden, veel succes en sterkte!

Renske_W

Berichten: 13850
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:11

Daphara schreef:
Oh trouwens.... ik heb (nog steeds) niets meer vernomen van ex-date na de anti stalkingsbrief.

Inmiddels zijn nieuwe date en ik sinds vorige week vrijdag een stel, als in officieel een vaste relatie.
Morgen (vandaag) ga ik voor het eerst kennis maken met zijn familie en vrienden (in de kerk nog wel, ben al ruim 5 jaar niet meer in een kerk geweest en hij ook al jaren niet) zijn nichtje wordt gedoopt.

Spannend!

*\o/*
Wat een fijn bericht!
En altijd spannend om kennis te maken met de familie.

Ik ben inmiddels ook ruim een maand samen met mijn vriend. We zijn helemaal gelukkig met elkaar. :+:
Afstand is niet ideaal, maar dat komt wel goed.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:28

Leuk om te horen Renske! Veel succes samen!

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:32

Ik heb er voor gekozen om toch te appen. En ergens ben ik hier blij om. Vanochtend nam het gesprek een hele verassende wending, ik zat het met open mond te lezen. Als men nieuwsgierig is wil ik best in PB verder uitleggen, maar liever niet meer online.

:)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:45

xDenies schreef:
Ik heb er voor gekozen om toch te appen. En ergens ben ik hier blij om. Vanochtend nam het gesprek een hele verassende wending, ik zat het met open mond te lezen. Als men nieuwsgierig is wil ik best in PB verder uitleggen, maar liever niet meer online.

:)


Nu wordt ik nieuwsgierig!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37408
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:48

Hier ook een nieuwsgierig aagje :))

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:42

Ik ook!!

capopjekop

Berichten: 30709
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:46

Ik ook

daantjuhhh

Berichten: 26953
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:48

Me to :)F

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:59

Mag ik mij hier ook melden? Op dit moment nog in een relatie, maar ik zit heel erg met de vraag wanneer weet je dat het klaar is? Soms ben ik erg bang om de verkeerde keuze te maken wat betreft mijn relatie.

Misschien bokkers die hier een antwoord op hebben?

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:07

Keuzes zijn er nu eenmaal om te maken. En soms pakt dat verkeerd uit en soms niet, maar als dat op het moment de juiste keus voelt; het zij zo.

Waarom denk je dat je moet weten wanneer het klaar is?

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:13

Omdat ik mezelf echt heel dom voel als ik zo'n lieve man 'weg zou gooien', maar het gevoel lijkt gewoon veel minder en ik heb geen idee wat ik er mee moet.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:14

Praten met hem :) Alleen samen kan je er uit komen. Wat geeft voor jou het gevoel dat het nu minder wordt? Ontstaat er een afstand door hem of door jou? Zijn er dingen gebeurd? Desnoods schrijf het voor jezelf op.

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:18

Ga ik aankomend weekend maar doen ja. Er zijn geen specifieke dingen gebeurd, maar nu het samenwonen dichterbij komt krijg ik toch het gevoel dat ik wat anders wil in een man en dat dit niet de man is die 100% bij mij past. Het is vooral zo lastig omdat hij nog wel gek is op mij (ga ik van uit haha).

MyWishMax

Berichten: 25539
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:24

Ik kan in ieder geval zeggen dat het je het moet bespreken. Juist die twijfel moet je uitspreken voordat het te laat is. Niks is zo k u t als te horen krijgen dat het gevoel weg is, het klaar is en het al langer speelt terwijl je van niks wist.

miss_lizje

Berichten: 6264
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:28

Praten en goed voor jezelf bedenken wat je wil. Een mens kan maar tot een bepaald punt aanpassen/veranderen/rekening houden met en zijn geen hompen klei waar je op los kan boetseren.

Hier gaat het momenteel heel slecht, alle gebeurtenissen van de laatste paar maanden beginnen zijn tol te eisen. Ik dacht dat ik sterker was, maar na een paar flinke paniek aanvallen moet ik echt even gas terug nemen en mogelijk zelfs hulp gaan zoeken.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:32

Sterkte, allebei. Denk goed om jezelf <3

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:34

Dat begrijp ik heel goed en daarom moet ik van t weekend echt gaan praten. Het is ook niet mijn plan om het meteen stop te zetten. Ik wil er echt voor vechten, maar op dit moment weet ik het niet of het nog te redden valt.

Miss_lizje wat vervelend van je paniekaanvallen. Gas terugnemen is dan echt heel belangrijk. Als je daarover wil praten pb staat open. Heb zelf helaas ook veel paniekaanvallen gehad, maar gelukkig geen last meer van.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:57

MyWishMax schreef:
Ik kan in ieder geval zeggen dat het je het moet bespreken. Juist die twijfel moet je uitspreken voordat het te laat is. Niks is zo k u t als te horen krijgen dat het gevoel weg is, het klaar is en het al langer speelt terwijl je van niks wist.



Ik meld me stilletjes ook in dit topic. Het bovenstaande is onlangs zo’n beetje bij mij gebeurd, hoewel het gevoel niet weg is maar zijn gevoel wel zei dat het niet langer zo ging. Ik had graag gewild dat hij het eerder duidelijk had gecommuniceerd, niet dat ik kon beloven dat het dan perse ineens opgelost was.. maar dan wist ik wel dat het speelde en had ik nog de kans er wellicht wat aan/mee te doen en over na te denken.

Dus Kencamo, goed dat je gaat praten. Hoe eerder hoe beter.

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:19

Veel sterkte alle 3 :(:)
Het is allemaal niet niks, praten is de key.

Miss liszje, verstandig om gas terug te nemen en hulp te zoeken, zeker als je zelf merkt dat je het niet in je eentje kan.

Denies, ik ben ook wel benieuwd, zeker na al je afgelopen berichten. Fijn dat het positief veranderd is!

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:47

Het sturen van mijn bericht was overigens niet voor advies of bekritiseerd te worden :)

Ik had deze wending niet verwacht. Meer niet. Dus bedankt voor alle nieuwsgierige ;)
(Voordat er nog meer goedbedoelde adviezen komen)