Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:15

Ik heb het ooit eens gedaan maar nooit antwoord om gehad :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:00

joyce2 schreef:
Even een vraagje in het algemeen: hoeveel van jullie mailen naar bedrijven/webshops/etc. om te vragen om gratis spullen, zodat je daar over kan bloggen?

Ik mail eigenlijk nooit zelf naar bedrijven, maar wacht tot ze mij benaderen. (vind het een beetje vervelend om met mijn blog te koop te lopen... :+ )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:08

Ik vraag dit omdat ik de laatste tijd toevallig met enige regelmaat gemaild wordt door mensen die een beginnende blog hebben. Ze vinden mijn webshop geweldig, willen er graag wat over schrijven, maar dan wel in ruil voor een gratis product/gratis producten. Persoonlijk vind ik het vrij brutaal, maar ik vroeg me af of het misschien wel heel normaal is.

Alle mensen hebben van mij een keurig mailtje terug gehad, want ik vind het natuurlijk wel leuk dat mijn shop in positieve zin bij ze op is gevallen. Ik geef ze geen gratis producten (ten eerste blog ik zelf en ten tweede verdien ik de uitgave niet terug), maar ik bied ze wel een alternatief aan. Ze kunnen, als ze willen, alsnog een stukje schrijven en in ruil daarvoor promoot ik ze via alle kanalen waar ik actief op ben. Daarbij ben ik bereid om een gave actie op te zetten, speciaal voor hun lezers. Publiciteit voor beide partijen, zonder dat een van de twee er voor in de buidel hoeft te tasten. Maar je raad het natuurlijk al, ik krijg nooit meer antwoord terug van ze. Ik krijg dan echt het idee dat het puur om de gratis producten te doen is.

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:33

Ik zou dat ook niet durven := Ik heb wel gevraagd aan bepaalde merken die mij aanspreken of ik op de perslijst kon komen zodat ik op de hoogte ben van de nieuwe producten e.d. zodat ik daar ook over kan schrijven. Hun gratis publiciteit en ik weer meer inhoud voor mijn blog.

Als je om gratis producten durft te vragen denk ik wel dat je een heel hoog bezoekersaantal moet hebben en veel volgers om van waarde te kunnen zijn voor die webshop/website/product/merk etc.

Écht niet netjes dat je daarna niets meer van hun hoort Joyce, vind het juist een heel goed alternatief wat je geeft!

Ik ga even door de posts heen en op jullie blogs kijken! :)

Wij hebben ook weer een aantal nieuwe posts:

Dit keer in Styling Saturday, Nadine!
Afbeelding
http://www.zusjesvandemode.nl/2014/02/styling-saturday-outfit-van-nadine.html

De nieuwe collectie van Catrice!
Afbeelding
http://www.zusjesvandemode.nl/2014/03/catrice-limited-edition-haute-future.html

Wij doen mee aan de bloggers battle van de webshop Sans-Online! bekijk onze inzending hier:
Afbeelding
http://www.zusjesvandemode.nl/2014/03/bloggers-battle-sans-online.html

Fashion tips voor de 'korte' dames onder ons:
Afbeelding
http://www.zusjesvandemode.nl/2014/03/fashion-kledingtips-voor-korte-meisjes.html#more

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:41

romancehorse schreef:
Ik heb een eerste DIY post gemaakt.
Het zelf maken van Equestrian oorbellen!!
DIY Equestrian Earrings !!
Leuk , Niet?
Easy en voor iedereen te doen.

Ik vind ze echt super! Ik wil ook zulken! :D Alleen geen idee waar ik aan zulke knopen moet komen.
Ik zal even rond sneupen!
Ik vind het zo jammer dat als ik een reactie wil achterlaten dat niet met mijn google account kan maar dat ik perse moet inloggen met een account die ik niet heb :\

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 02:15

Ik heb ook ein-de-lijk weer eens een nieuwe post geschreven. Jeetje, dat duurde lang :=

Ga morgen ook maar eens weer reageren op jullie blogs! Lang niet meer bijgelezen, morgen weer tijd voor.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 02:44

Zien er goed uit die paardentaartjes romancehorse! (klikte op de link met de oorbellen (ook superleuk!) maar kwam uit op je homepage dus zag de taartjes als eerste)! :9 En zag net de post eronder, jeeeeetje wat een reuzen :=

Wat een creatieve plaatjes sammyjo, ga even lezen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:57

Mag ik me ook nog melden?
Ik ben gisteren eindelijk mijn blog begonnen, nog niet echt noemenswaardig tussen die van jullie.
Bij mijn blog gaat het niet om producten maar om kleine stukjes uit mijn leven in Zuid Frankrijk.
Ik heb het in principe gestart voor vrienden en familie maar ik zou het ook leuk vinden als anderen genieten van het lezen van mijn posts.
Ook doe ik het om een andere reden, ik wil mijn Nederlands bijhouden. Ik spreek in het dagelijks leven Engels of Frans en spreek alleen nog Nederlands aan de telefoon of op Skype. Schrijven vind ik heerlijk en omdat ik vrij veel nieuwe ervaringen heb elke dag leek het me leuk ze op een blog bij te houden.
Het adres is www.langlevedehollander.weebly.com

Ik heb een aantal van jullie blogs gekeken en wauw wat ziet het er soms ontzettend professioneel uit! En ook zo creatief. Echt heel leuk!
Ik puzzel intussen nog even verder. Ik heb ook pas 1 post erop staan gezien ik gisteren pas ben gaan klussen voor het eerst.

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:37

Thanks Colorado .
YV_ ik heb eerst de peel off gebruikt en toen de gellaag .
Elke vinger en laag onder de lamp gehad. maar ze willen niet drogen. Heb ook al getest of alleen de gellaag wel droogde en onder de essence lamp gezet. maar wil niet baten. Dus de lamp , peeloff en gel van het zelfde merk Essence.:(

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:11

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:47

Een week later dan ik had gepland (de blog stond al klaar, maar mijn computer liep steeds vast tijdens het in elkaar zetten van het filmpje), maar hij staat online:

De kat krabt de krullen van de....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:35

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:42

Hee, zou ik me hier ook mogen melden? Ik heb nog geen blog maar ben voor mezelf nog wat aan het oefenen. Alleen nu heb ik een vraagje. Hoe lang zijn posts van jullie? Ik schrijf nu tussen de 200 en 250 woorden, ik kan langer schrijven maar het is geen informatief blog, gewoon beetje ontspanning dus dan lijkt me kort fijner om te lezen.

Tazzey, leuk geschreven je blog alleen even een tipje. Er staat een spelfoutje in denk ik. 'Met een gewone basecoat zul je moeten weten in aceton of nagellakremover' ik denk dat je weken bedoeld.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:52

Thanks!! Overheen gelezen. Ga het even veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:43

Mijn posts van de afgelopen dagen zijn gewoon niet gepublished.. meh >;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:02

Dat is raar Jans! Hoe kan dat dan?

Ik heb vandaag dé Battle :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:11

Geen idee := :=

Zit nu een beetje te dubben of ik ze alsnog zal posten met terugwerkende kracht denk het wel.. :+

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:49

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:51

Jans schreef:
Mijn posts van de afgelopen dagen zijn gewoon niet gepublished.. meh >;)

Ik heb dat ook regelmatig :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:57

joyce2 schreef:
Een week later dan ik had gepland (de blog stond al klaar, maar mijn computer liep steeds vast tijdens het in elkaar zetten van het filmpje), maar hij staat online:

Leuke blog! Je schrijft leuk :j

1 tip: de concentratiespanne van veel internetgebruikers is niet groot. Wil je een effectief filmpje plaatsen dan moet die ook vrij kort zijn. Internetgebruikers blijven namelijk niet zo lang hangen. Ik merk het ook aan mijzelf. Duurt het filmpje te lang dan ga ik wat skippen in het filmpje, ook bij het jouwe. Korte filmpjes werken het beste :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:02

welshfan97 schreef:
Hee, zou ik me hier ook mogen melden? Ik heb nog geen blog maar ben voor mezelf nog wat aan het oefenen. Alleen nu heb ik een vraagje. Hoe lang zijn posts van jullie? Ik schrijf nu tussen de 200 en 250 woorden, ik kan langer schrijven maar het is geen informatief blog, gewoon beetje ontspanning dus dan lijkt me kort fijner om te lezen.

Ik schrijf waar ik gewoon op uitkom. Soms kan het wel zijn dat het wat langere teksten zijn. Maar ik ga mij geen max opleggen. Korte teksten zijn idd wel fijn om te lezen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:20

Polivy schreef:
welshfan97 schreef:

Ik schrijf waar ik gewoon op uitkom. Soms kan het wel zijn dat het wat langere teksten zijn. Maar ik ga mij geen max opleggen. Korte teksten zijn idd wel fijn om te lezen.

Ik heb überhaupt nog nooit gekeken naar het aantal woorden dat ik schrijf :P Ik schrijf gewoon tot ik vind dat een post klaar is, ga dan misschien nog wat spelen in de volgorde en that's it. Ik zou me niet teveel focussen op het aantal woorden maar gewoon lekker schrijven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:53

Polivy schreef:
joyce2 schreef:

Leuke blog! Je schrijft leuk :j

1 tip: de concentratiespanne van veel internetgebruikers is niet groot. Wil je een effectief filmpje plaatsen dan moet die ook vrij kort zijn. Internetgebruikers blijven namelijk niet zo lang hangen. Ik merk het ook aan mijzelf. Duurt het filmpje te lang dan ga ik wat skippen in het filmpje, ook bij het jouwe. Korte filmpjes werken het beste :)

En kan je nagaan dat ik mijn filmpjes dan ook nog flink inkort :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:54

Haha, ik kan het mij helemaal voorstellen :D Heb ik ook altijd hoor :) Dat is ook het lastige van filmpjes :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:57

Ik vind het ook altijd lastig met filmpjes, want ik wil (in de meeste gevallen) het product zo goed mogelijk presenteren. Dus alle mogelijkheden laten zien en als het voor de blog is, ook de onderwerpen uit mijn blog zoveel mogelijk terug laten komen. De filmpjes worden in elk geval al korter, dus het gaat de goede kant op :D