Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:10

Benzz schreef:
Hondenbelasting is toch bijna nergens meer?

Hij is hier dit jaar zelfs nog verhoogd :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:22

rien10 schreef:
Niobe schreef:
Misschien, ik weet het niet, ik vind het onnodig onaardig. Ook al snap ik het idee.

Een plens water onaardig?
Kakken in mijn tuin is onaardig.
Mijn EIGEN hond kan in mijn EIGEN voor- en achtertuin niet zomaar rondscharrelen omdat hij dan kattenkak eet en gaat kotsen.
Water? Ja.

Ja, onaardig.
Katten zijn slim, dat weet ik. Maar zij hebben toch geen idee dat ze iets verkeerd doen. Ze doen het niet om je te pesten. De eigenaren moeten ze binnen houden, dat vind ik ook. Maargoed, er blijven schijnbaar mensen die er anders over denken. Nogmaals: ik snap echt dat dat heel vervelend is. Maar dat je dan zo’n dier zo aan moet vallen vind ik gewoon onaardig. Sorry dat ik dat vind.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:30

UO: er wordt te veel over liefde gezongen. Bedenk wat anders, wees creatief, al zing je over dat elke dag moet koken en je dat poedersuiker vindt :j

Sherivey

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:38

Niobe, zo gaat dat in de natuur ook hoor, als katten op andermans terrein komen.
Alleen dan met klauwen en tanden, ipv een emmer water.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:44

Niobe schreef:
rien10 schreef:
Een plens water onaardig?
Kakken in mijn tuin is onaardig.
Mijn EIGEN hond kan in mijn EIGEN voor- en achtertuin niet zomaar rondscharrelen omdat hij dan kattenkak eet en gaat kotsen.
Water? Ja.

Ja, onaardig.
Katten zijn slim, dat weet ik. Maar zij hebben toch geen idee dat ze iets verkeerd doen. Ze doen het niet om je te pesten. De eigenaren moeten ze binnen houden, dat vind ik ook. Maargoed, er blijven schijnbaar mensen die er anders over denken. Nogmaals: ik snap echt dat dat heel vervelend is. Maar dat je dan zo’n dier zo aan moet vallen vind ik gewoon onaardig. Sorry dat ik dat vind.

Hoe moet het dan wel, volgens jou?

Waarom moeten ze mijn tuin overhoop graven, vervuilen en hun burenruzie uitvechten?

Zo'n plons water lijden ze niks van, de boodschap is duidelijk (tenzij je Pluis heet) en ze houden er niks aan over behalve even een nat pak.

Ik zou er ook met een buks op kunnen schieten; is dat dan wel ok?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:47

Het doel van een negatieve associatie creëeren is dat ze je niet aardig vinden. De negatieve associatie creëeren is nodig omdat ik geen katten in huis wil. Wat mijn zeer goed recht is.

Hoe moet ik dan een negatieve associatie creëeren? Kat binnen laten komen, naast me op de bank laten springen, en dan héél hard knijpen? Of ze aan hun staart oppakken en rondslingeren?

Denk dat ongeveer alle katten, als katten een prefrontale cortex zouden hebben, zouden kiezen voor het natte pak (nog even buiten het feit dat ik niet met mezelf zou kunnen leven als ik bewust een dier pijn doe, zelfs al is het een dier waar ik niks mee heb).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:48

Jezus nee natuurlijk niet Ikke. Hoe kom je er op om die conclusie bij mijn post te plaatsen? Gatver.

Je kan natuurlijk je eigen tuin zo maken dat er niks in komt? Ik bedoel, wij hebben iets gebouwd in de tuin om de katten een veilige en leuke omgeving te geven.
Natuurlijk ook om de buurt en de vogels ervoor te beschermen.

Ik snap dat je dat niet wenselijk vindt voor een dier dat van iemand anders is.

Je kan ze ook gewoon weg jagen zonder water bijvoorbeeld. Maar het is al goed. Doe maar wat jullie willen. Ik kan het toch niet tegenhouden. Maar laat mij het lekker gewoon onaardig vinden. Ik dacht dat ik dat nog best vriendelijk zei. Maar het zit jullie schijnbaar wel hoog. Mijn excuses dan.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:53

ikke schreef:
Ik zou er ook met een buks op kunnen schieten; is dat dan wel ok?

Gaat het verder goed met je?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:58

Niobe schreef:
Jezus nee natuurlijk niet Ikke. Hoe kom je er op om die conclusie bij mijn post te plaatsen? Gatver.

Je kan natuurlijk je eigen tuin zo maken dat er niks in komt? Ik bedoel, wij hebben iets gebouwd in de tuin om de katten een veilige en leuke omgeving te geven.

Je kan ze ook gewoon weg jagen zonder water bijvoorbeeld. Maar het is al goed. Doe maar wat jullie willen. Ik kan het toch niet tegenhouden. Maar laat mij het lekker gewoon onaardig vinden. Ik dacht dat ik dat nog best vriendelijk zei. Maar het zit jullie schijnbaar wel hoog.

Waarom zou ik mijn tuin moeten barricaderen voor de kat(ten) van de buren?
Ik weet niet wat voor tuin jij hebt, maar hier is dat onmogelijk door de bomen, bijgebouwen en het formaat van de tuin.

De vogels zijn hier slim genoeg om op hoogte te blijven waar de katten niet kunnen komen. De voerplekken zijn daarop ingericht. Zelfs de merel die elke morgen z'n broodkruimels komt halen weet waar ie op moet letten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:59

vikawiek schreef:
UO: er wordt te veel over liefde gezongen. Bedenk wat anders, wees creatief, al zing je over dat elke dag moet koken en je dat poedersuiker vindt :j

I Don’t Like Mondaysban van The Boomtown Rats
is het anders ook niet helemaal...

Voor wie het niet kent
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/I_Don%2 ... 0de%20Rats.

Maar Doe maar zong over nederwiet.
Heel educatief nummer wel :j

https://youtu.be/-9uNzryExS4?si=hh_utuzAE5qXMUVV

Je kan natuurlijk ook over kaboutertjes zingen
https://www.desterrenparade.nl/2024/01/ ... outertjes/

Of over beestjes.
https://youtu.be/3kkg-s3DdKg?si=dFKQdUzhNJfJ_pPU

Zonder woorden
https://youtu.be/sy9CeYRJlEg?si=lMoJ8KR0gTeFVECP

Dus die liefde is zo gek nog niet...

:')
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 31-01-25 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:00

Ik snap het gewoon echt even niet. Hoe wil je dan dat ik die kat weg jaag? Ik heb gesist naar hem, met mijn handen gewapperd, geschreeuwt. Maar hij kijkt nergens van op. Ik heb geen tuin die ik af kán sluiten, al zou ik het willen. Wat is dan nog mijn mogelijkheid? Mijn schuifdeur dicht houden? Omdat het anders niet aardig naar andermans kat is? Sorry ik snap de logica hiervan écht écht écht niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:02

ikke schreef:
Niobe schreef:

Je kan ze ook gewoon weg jagen zonder water bijvoorbeeld. Maar het is al goed. Doe maar wat jullie willen. Ik kan het toch niet tegenhouden. Maar laat mij het lekker gewoon onaardig vinden. Ik dacht dat ik dat nog best vriendelijk zei. Maar het zit jullie schijnbaar wel hoog.

Waarom zou ik mijn tuin moeten barricaderen voor de kat(ten) van de buren?
Ik weet niet wat voor tuin jij hebt, maar hier is dat onmogelijk door de bomen, bijgebouwen en het formaat van de tuin.

De vogels zijn hier slim genoeg om op hoogte te blijven waar de katten niet kunnen komen. De voerplekken zijn daarop ingericht. Zelfs de merel die elke morgen z'n broodkruimels komt halen weet waar ie op moet letten.

Ik krijg de vraag hoe ik dat zou zien, dat is mijn antwoord. Dat is wat ik zou doen als ik last had van dieren van andere mensen. Ik zeg erna ook gelijk dat ik snap dat dat niet wenselijk is voor de dieren van een ander.

De vogels noemde ik vooral omdat dat ook een ander argument is wat vaak aangehaald wordt om katten binnen te houden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:03

VuurVleugels schreef:
Ik snap het gewoon echt even niet. Hoe wil je dan dat ik die kat weg jaag? Ik heb gesist naar hem, met mijn handen gewapperd, geschreeuwt. Maar hij kijkt nergens van op. Ik heb geen tuin die ik af kán sluiten, al zou ik het willen. Wat is dan nog mijn mogelijkheid? Mijn schuifdeur dicht houden? Omdat het anders niet aardig naar andermans kat is? Sorry ik snap de logica hiervan écht écht écht niet.

Hoeft ook niet. We zijn het gewoon niet eens. Dat kan toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:07

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:12

Geen idee. :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:22

Niobe schreef:
Je kan natuurlijk je eigen tuin zo maken dat er niks in komt?

Ah ja, laten we vooral van andermans katten mijn probleem maken. Waar ik mn tuin op moet aanpassen. :j
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 31-01-25 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:22

vikawiek schreef:

Deze komt bijna in de buurt :')
https://youtu.be/b3xpO1Y0v9s

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:23

Sherivey schreef:
Niobe schreef:
Je kan natuurlijk je eigen tuin zo maken dat er niks in komt?

Ah ja, laten we vooral van andermans katten mijn probleem maken. :j

Laten we vooral op 1 zin reageren en de rest van de context negeren? Jammer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:26

UO

Hier over katten blijven hebben

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:26

De rest van je context is over hoe jij je tuin hebt ingericht?
Good for you. Maar waarom zou ik mn tuin zo moeten inrichten, omdat het onaardig zou zijn om een emmer water te gooien?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:28

Sherivey schreef:
De rest van je context is over hoe jij je tuin hebt ingericht?
Good for you. Maar waarom zou ik mn tuin zo moeten inrichten, omdat het onaardig zou zijn om een emmer water te gooien?

Niobe schreef:
Ik krijg de vraag hoe ik dat zou zien, dat is mijn antwoord. Dat is wat ik zou doen als ik last had van dieren van andere mensen. Ik zeg erna ook gelijk dat ik snap dat dat niet wenselijk is voor de dieren van een ander.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:33

DuoPenotti schreef:
vikawiek schreef:

I Don’t Like Mondaysban van The Boomtown Rats
is het anders ook niet helemaal...

Voor wie het niet kent
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/I_Don%2 ... 0de%20Rats.

Maar Doe maar zong over nederwiet.
Heel educatief nummer wel :j

https://youtu.be/-9uNzryExS4?si=hh_utuzAE5qXMUVV

Je kan natuurlijk ook over kaboutertjes zingen
https://www.desterrenparade.nl/2024/01/ ... outertjes/

Of over beestjes.
https://youtu.be/3kkg-s3DdKg?si=dFKQdUzhNJfJ_pPU

Zonder woorden
https://youtu.be/sy9CeYRJlEg?si=lMoJ8KR0gTeFVECP

Dus die liefde is zo gek nog niet...

:')

Nee oke, het kan altijd erger i guess :')

Niobe schreef:
vikawiek schreef:

Deze komt bijna in de buurt :')
https://youtu.be/b3xpO1Y0v9s

Wat sturen jullie mij pareltjes :')

Blijven jullie hier een beetje lief voor elkaar >;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 07:04

Niobe schreef:

UO : nee dat kan niet. Mensen moeten hetzelfde denken en vinden en als ze het anders zien moet het (woordelijk) uitgevochten worden
.. met alle overdrijvingen erbij

:+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 07:19

Cer schreef:
Niobe schreef:

UO : nee dat kan niet. Mensen moeten hetzelfde denken en vinden en als ze het anders zien moet het (woordelijk) uitgevochten worden
.. met alle overdrijvingen erbij

:+

Neeh, maar 1 van de 2 heeft gewoon absoluut niet gelijk :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 07:58

Maar even hè… het is toch ook gewoon onaardig om een emmer water over iemand te gooien?

Het is evengoed onaardig dat er iemand ongevraagd en ongewenst op je erf loopt.

Als situatie b zich niet voordoet, kan situatie a niet volgen.

Met andere woorden: wil je dat je kat niks onaardigs overkomt, zorg je dat dat niet kan gebeuren toch?

Als een mens ongeoorloofd je huis binnenkomt en hij gaat niet weg als je hem dat vraagt neem je ook maatregelen toch?