Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:30

Yvankaxx schreef:
Gister een bewoner geholpen die savonds een positieve zelftest had, kan er donder op zeggen dat ik nu (weer) besmet ben. Hierdoor Mijn dagje weg van morgen ook af moeten zeggen :x

Wanneer heb je het voor het laatst gehad? Als je in pak hebt gewerkt valt het soms nog wel mee. Ik ben ook al een aantal keer niet besmet geraakt door bewoners.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:47

Ik had het begin maart. We hebben helaas onbeschermd gewerkt, omdat toen nog niet bekend was dat het Corona was.
Zal de details besparen, maar als ik het nu niet krijg dan ben ik immuun :+

Suliko

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:16

Dat als je als jonge vrouw alleen reist en een man om hulp vraagt, je gelijk een soort redderscomplex activeert |o

Ik vroeg om lucifers of een aansteker om mijn gasstelletje aan te steken, omdat mijn lucifers vochtig waren geworden. Dat betekend niet gelijk dat ik incapabel ben. Of hij niet even de picknickbank naar mijn plek moest sjouwen, maar ik mocht ook wel bij hen komen zitten! Of hij niet even mijn tent moet verplaatsen, omdat het op een vochtige plek staat (1m van een kraantje vandaan, waar het water niet van de in de grond trekt). Hij wilde vanochtend nog net niet de afwas uit mijn handen pakken en vroeg nogmaals of mijn tent niet verplaatst moest worden.

Mijn god, ik vroeg alleen om een vuurtje :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:19

Yvankaxx schreef:
Ik had het begin maart. We hebben helaas onbeschermd gewerkt, omdat toen nog niet bekend was dat het Corona was.
Zal de details besparen, maar als ik het nu niet krijg dan ben ik immuun :+

Ik heb het ook in maart gehad en laatst bij 2 besmette mensen met klachten al in de auto gezeten. Klachten begonnen spontaan bij 1 maar aangezien we net van een triathlon kwamen hadden we het hoesten meer gezien als te weinig gedronken , warm en hevige inspanning. Bleek corona te zijn.

Ik heb niks gehad :+

En laatst bij mensen thuis 1 iemand besmet van het gezin dus voor de zekerheid wij in pak bij een gezinslid zorg verleend maar niemand heeft het verder gekregen gelukkig.

Dus misschien werken de antistoffen nog genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:25

Ik wil de vriend van de vriendin die is overleden een berichtje sturen (ben ook met hem bevriend) maar weet niet wat. "Hoe gaat het?" slaat nergens op als je vriendin net 2 weken terug heeft besloten uit het leven te stappen, maar wat zeg je dan wel?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:28

[***] schreef:
Ik wil de vriend van de vriendin die is overleden een berichtje sturen (ben ook met hem bevriend) maar weet niet wat. "Hoe gaat het?" slaat nergens op als je vriendin net 2 weken terug heeft besloten uit het leven te stappen, maar wat zeg je dan wel?

Ik denk aan je/kan ik iets voor je doen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 11:30

Gewoon zeggen dat je niet zo goed weet wat je wil/kan zeggen, maar dat je aan hem denkt en dat je er voor hem bent als hij je nodig heeft. Zoiets?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:33

xPabloBokt schreef:
Gewoon zeggen dat je niet zo goed weet wat je wil/kan zeggen, maar dat je aan hem denkt en dat je er voor hem bent als hij je nodig heeft. Zoiets?

Dit wilde ik ook voorstellen.

Het is logisch dat je niet wat te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:35

Ik heb hem een berichtje gestuurd of hij het redt en of het goed gaat met het kindje.
Hoop dat ik hem dit weekend zie en een knuffel kan geven.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:35

schoon ouders

bha, wat zijn dat een nare mensen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:36

Of een kaartje sturen, of wat lekkers koken en dat langsbrengen. Ik heb vorig jaar ofzo een bierpakket bij de man van Roby laten droppen.

Als m'n geheime contact terug is van vakantie maar weer zoiets doen.

Eigenlijk is alles wel goed als het uit een goed hart komt. Denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:41

Een kaartje heb ik vorige week gestuurd. Iets langsbrengen is niet zo makkelijk, het is 4 uur enkele reis :(
Als de temperatuur onder de 20 graden komt stuur ik chocola, hij heeft heel veel behoefte aan zoetigheid.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 12:01

Dat ik er zojuist achter kwam dat Nieuw Zeeland o.a. mensen met autisme weigert bij immigratie omdat ze te veel zouden kosten.

Daar hoef ik dus ook niet meer naartoe blijkt wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:06

We zouden even naar de boot, alvast wat spullen voor de vakantie brengen, de kajuit en kuip stofzuigen en naar huis.

Besluit mijn vriend dat ie ook wel even 'snel' de poelie van de motor kan vervangen. En nu zit ik hier al een uur te wachten en niks te doen terwijl ik thuis een berg was moet wegwerken, boodschappen moet doen, alvast in kan gaan pakken voor de vakantie, de konijnenren moet schoonmaken en een nieuwe set nagels moet zetten.

Tijdsmanagement van die jongen bestaat gewoon niet. Alles moet op het laatste moment. Zo strontvervelend.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:07

Meestal, weten mensen echt wel dat ze naar je toe kunnen op het moment dat er wat is.
Dat weten ze, maar dat betekend nog niet dat ze het ook gaan doen.
Het is voor mensen in zo'n situatie heel moeilijk om de drempel over te stappen en te zeggen: Ik wil praten, of ik heb hulp nodig.

Daarom is spontaan eten langs brengen of laten bezorgen, of vaak langs gaan eigenlijk het beste wat je kan doen. Zo ben je er op het moment dat ze misschien willen praten, maar hoeven ze niet echt die drempel over.
Al snap ik dat dit wel lastiger is als je er 4 uur vanaf zit.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 12:07

_San87_ schreef:
We zouden even naar de boot, alvast wat spullen voor de vakantie brengen, de kajuit en kuip stofzuigen en naar huis.

Besluit mijn vriend dat ie ook wel even 'snel' de poelie van de motor kan vervangen. En nu zit ik hier al een uur te wachten en niks te doen terwijl ik thuis een berg was moet wegwerken, boodschappen moet doen, alvast in kan gaan pakken voor de vakantie, de konijnenren moet schoonmaken en een nieuwe set nagels moet zetten.

Tijdsmanagement van die jongen bestaat gewoon niet. Alles moet op het laatste moment. Zo strontvervelend.

Oh dit klinkt zo herkenbaar. Mijn verloofde wil ook altijd "even snel" zijn fiets repareren. Of "even snel" de tuin doen.

Wordt nooit "even snel" natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:09

M_D_H schreef:
Meestal, weten mensen echt wel dat ze naar je toe kunnen op het moment dat er wat is.
Dat weten ze, maar dat betekend nog niet dat ze het ook gaan doen.
Het is voor mensen in zo'n situatie heel moeilijk om de drempel over te stappen en te zeggen: Ik wil praten, of ik heb hulp nodig.

Daarom is spontaan eten langs brengen of laten bezorgen, of vaak langs gaan eigenlijk het beste wat je kan doen. Zo ben je er op het moment dat ze misschien willen praten, maar hoeven ze niet echt die drempel over.
Al snap ik dat dit wel lastiger is als je er 4 uur vanaf zit.

Ik ben zaterdag in de buurt en dan ga ik even langs :)
Ik wil sowieso naar die omgeving verhuizen maar nu zou ik willen dat ik er al woonde. Ik wil helpen met het kindje en ik wil er voor hem zijn.
Verder kan ik het ook wel gebruiken om bij mijn vrienden in de buurt te wonen, het is een beetje eenzaam waar ik nu woon.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:11

Volgens mij is dat gewoon een mannen ding.
Mijn man doet dit namelijk precies zo: Schat ik ga "even snel" de heg snoeien...
Halve dag bezig.

Schat, ik ga "even snel" bij mijn ouders langs wat ophalen...
Nou wonen zijn ouders een half uur bij ons vandaan, maar vanaf zijn werk is het een kwartiertje, dus even snel kan sowieso al niet, maar ik weet dat als hij dit doet, ik 's avonds alleen eet en hij niet voor 10 uur thuis is...

Even snel bestaat bij die mannen gewoon niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:12

LuckyLuna schreef:
schoon ouders

Schoonmoeders heten niet voor niets "trouw...ma"

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:21

maralyn schreef:
LuckyLuna schreef:
schoon ouders

Schoonmoeders heten niet voor niets "trouw...ma"

Ja ik snap die nooit zo goed, ik had de allerliefste schoonmoeder in de wereld <3

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:29

Aan facebookgroepen.
Je plaatst een vraag of opmerking en krijgt direct een hoop bagger over je heen.Een doodnormale vaststelling en plots voelt iedereen zich aangevallen.
Iemand anders plaatst hetzelfde en 0,0 negatieve comments.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:32

xPabloBokt schreef:
_San87_ schreef:

Oh dit klinkt zo herkenbaar. Mijn verloofde wil ook altijd "even snel" zijn fiets repareren. Of "even snel" de tuin doen.

Wordt nooit "even snel" natuurlijk.

Nope :+. En het is niet dat ie er eerder geen tijd voor had, hij heeft al een paar weken vakantie :').

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:17

Auto pakken en hem laten bellen als hij klaar is of is dat te ver?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 14:14

Net de keuken gepoetst en ben zeiknat van het zweet. Wil het liefste douchen maar geen tijd meer want moet zo naar mijn werk.. voel me zo ongelooflijk vies -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:00

Aan mensen die de hele dag de tijd hebben om zich met onzin bezig te houden.