Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:33

Ik biecht op dat ik vandaag met mijn dochter heel Nederland ben doorgereden (van omgeving Maastricht naar omgeving Meppel en terug) om een kitten op te halen… het was niet alsof we nog geen katten hebben.

Nu loopt het kitten vrij door het huis en kijken de andere katten me aan of ik echt gek ben geworden….

Bloemetje75

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:35

Maandag even mijn dierenarts bellen voor afspraak vaccineren, chippen en castratie.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:43

Bloemetje75 schreef:
Ik biecht op dat ik vandaag met mijn dochter heel Nederland ben doorgereden (van omgeving Maastricht naar omgeving Meppel en terug) om een kitten op te halen… het was niet alsof we nog geen katten hebben.

Nu loopt het kitten vrij door het huis en kijken de andere katten me aan of ik echt gek ben geworden….

Dit is de beste biecht <3

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:45

Ik mis alleen de verplichte kittenfoto. O:) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:54

Urbanus schreef:
Maar is niet echt een biecht toch? Of vind je dat het iets is waar je niet voor uit kunt komen?

Het is een biecht in die zin dat "trots" zijn op zoiets en dat ook uitspreken niet bepaald done is. In mijn omgeving iig niet. Enerzijds omdat de meeste mensen met wie ik omga zelf allemaal ruimdenkend etc zijn en heel moeilijk begrijpen hoe zoiets vanaf opvoeding effect kan hebben op onderlinge relaties. Anderzijds omdat we om ons heen tussen merendeel van familie, vrienden en kennissen zowat de enige zijn waar mama/papa niet heeft meegeholpen, we hebben geen torenhoge leningen of afbetalingen lopen, we geven niet meer uit dan er binnenkomt en zijn realistisch in onze levensstandaard. Maar daar mogen we niet openlijk voor uitkomen, want haast iedereen is er heilig van overtuigd dat het ons allemaal maar komt aanwaaien...

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:57

Afbeelding

Onder de salontafel Loki (12 weken) en daarachter Thor (Noorse Boskat van 1,5 jaar).

Het is lastig foto maken van die kleine boef.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:59

Wat een leuke harige fluf. <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:00

Whahaha Thor kijkt naar de kitten op een manier waarop ik naar een spin zou kijken wanneer ik in bed lig en ik er opeens een over het plafond zie rennen _O- Arme Thor!

Veel plezier samen <3

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:01

<3 <3 <3

Ik ben blij. :D

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:03

Thor moet inderdaad even wennen. Loki banjert door het huis en test Thors speelgoed…. (Van zijn dikke vis moet iedereen afblijven)….
Kate heeft tijdje achter Loki aangelopen en besloten dat er geen boze mamapoes bij hoort. De rest heeft eens gesnuffeld aan Loki en besloten dat het blijkbaar vanaf nu ook hier woont en gaat verder met de gewone gang van zaken….

Loki is een kruising Siberische boskat…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:07

Dat wordt een aardig grote pluizige fluf dan :P

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:10

Hij mag wat kleiner en minder fluffig blijven dan Thor…. (Die gaat richting de 9 a 10 kg). We gaan goed oefenen met kammen (Thor kan gelukkig goed gekamd). En stofzuigen moest al dagelijks.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:46

Hiraeth gefeliciteerd *\%/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 19:47

Varekaj schreef:
Urbanus schreef:
Maar is niet echt een biecht toch? Of vind je dat het iets is waar je niet voor uit kunt komen?

Het is een biecht in die zin dat "trots" zijn op zoiets en dat ook uitspreken niet bepaald done is. In mijn omgeving iig niet. Enerzijds omdat de meeste mensen met wie ik omga zelf allemaal ruimdenkend etc zijn en heel moeilijk begrijpen hoe zoiets vanaf opvoeding effect kan hebben op onderlinge relaties. Anderzijds omdat we om ons heen tussen merendeel van familie, vrienden en kennissen zowat de enige zijn waar mama/papa niet heeft meegeholpen, we hebben geen torenhoge leningen of afbetalingen lopen, we geven niet meer uit dan er binnenkomt en zijn realistisch in onze levensstandaard. Maar daar mogen we niet openlijk voor uitkomen, want haast iedereen is er heilig van overtuigd dat het ons allemaal maar komt aanwaaien...

Hmm. Misschien iets Belgisch dan? Ik herken dat echt helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:59

Als je het goed voor elkaar hebt gaan mensen er standaard vanuit dat je ofwel aan de overheid werkt (als in: fysiek aanwezig zijn, extra voordelen, extra verlofdagen maar niks hoeven uitvoeren) ofwel dat je alles in de schoot geworpen krijgt. En ironisch genoeg is dat bij het merendeel in onze omgeving ook effectief zo :')

Dat je door keihard werken en studeren en gewoon verstandige keuzes maken ook vest een eind kan komen, dat gelooft geen kat :)) want als'goeie Belg hoor je alle achterpoortjes te gebruiken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:07

Varekaj schreef:
Dat je door keihard werken en studeren en gewoon verstandige keuzes maken ook vest een eind kan komen, dat gelooft geen kat :))

Oké, ik heb wel een biecht: bij zo'n uitspraak ga ik er altijd van uit dat betreffende persoon luxe (hogere) middenklasse jeugd achter de rug heeft met bijbehorende ideeën van "keihard werken" en "gewoon verstandige keuzes maken" :Y)

Btw no offense intended Varekaj, het is slechts mijn cynische vooroordeel, trek je er niets van aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:28

Mijn vriend heeft zijn universitaire studies zelf moeten betalen maar heeft wel een goeie knobbel en heeft gelijk na afstuderen wel gelijk een goeie job eruit gepikt die hem geen windeieren heeft gelegd :j Maar daar stond dan weer een hoop opofferingen tegenover, zoals sociaal leven, lang weg van huis, werkperiodes van +80u/week, risico's qua veiligheid etc.

Ik ben met hakken over de sloot door mijn middelbare gesukkeld, foute vriendjes en domme keuzes genoeg gehad/gemaakt. Volgens mijn docent van mijn laatste jaar moest ik me erbij neerleggen dat kassierster of vakkenvuller mijn hoogst haalbare was.

Nadien alsnog een bachelor gehaald -:) en intussen na wat jobhoppen telkens stapje verder geraakt financieel en hij intern hogerop (en de volgende zit er alweer aan te komen).

Maar net wat je zegt: de meeste denken hetzelfde: dat het allemaal wel mee zal vallen, dat het is komen aanwaaien, dat er voor ons loon niet "echt" gewerkt moet worden, dat zijn promoties gewoon vanzelfsprekend zijn "want dat krijgt toch iedereen", of dat mijn jobs in de zorg toch echt niet zo complex kunnen zijn.

Dus mijn biecht is dat ik er echt oprecht trots op ben, al word ik daar dus gek om verklaard :))

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:57

Ik heb mijn collega’s van Facebook en Instagram gepleurd, maar niet geblokkeerd. En nu ben ik alles wat ik tegenkom hier op de Zwarte Cross in mijn stories aan het zetten. In de hoop dat ze het toch zien en gaan zeuren, want dan hebben ze mij specifiek opgezocht om te zien wat er op staat }:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 21:58

Niobe schreef:
Ik heb mijn collega’s van Facebook en Instagram gepleurd, maar niet geblokkeerd. En nu ben ik alles wat ik tegenkom hier op de Zwarte Cross in mijn stories aan het zetten. In de hoop dat ze het toch zien en gaan zeuren, want dan hebben ze mij specifiek opgezocht om te zien wat er op staat }:)

}:) }:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:00

Niobe schreef:

:') _/-\o_

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:01

Mijn man heeft mij net een heel gaaf cadeau gegeven (als verjaardagscadeau van de afgelopen 2 jaar, omdat hij toen niet echt iets leuks had kunnen vinden) maar ik mag er nog niks over zeggen en ik vind dat zo moeilijk :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:14

M_D_H schreef:
Mijn man heeft mij net een heel gaaf cadeau gegeven (als verjaardagscadeau van de afgelopen 2 jaar, omdat hij toen niet echt iets leuks had kunnen vinden) maar ik mag er nog niks over zeggen en ik vind dat zo moeilijk :')

Waarom mag je er niks over zeggen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:20

Omdat het nog een paar weken duurt voordat ik het krijg en hij vind het leuker als ik het vertel als ik het ook echt gekregen heb :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 22:21

Je mag het pas met 12 weken bekend maken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:22

Tenzij het een puppy of een kitten is. Dan moet het nu.