Laurora schreef:Sorry, hier wil ik toch even op reageren, want dit scheert autisten/ADHD-ers een beetje over èèn kam.
Okè, men kan over het algemeen wel inschatten wat goed en fout is, en ronduit wangedrag op diagnoses gooien is natuurlijk not done, maarre, dat alle autisten/adhd-ers/anderzins mensen met mentale aandoeningen gewoon mee kunnen draaien in de maatschappij is pertinent niet waar. Bron: ikzelf.
Ik word lui genoemd omdat ik niet werk en een wajong uitkering heb, maar de waarheid is dat het momenteel gewoon oprecht niet mogelijk is, en sommige mensen komen er überhaupt niet.
Maar geloof me, het is geen luiheid. Ik zou bij wijze van een moord plegen om mee te kunnen draaien en nuttig te zijn.
Ik zeg ook niet dat iedereen mee kan draaien maar dat mensen met autisme/ ADHD ook kunnen meedraaien. Soms zijn hier aanpassingen voor nodig of kun je in een bepaalde branche niet mee. Je moet er alleen zelf heel hard voor werken en vechten voor de handvaten die het je makkelijker maken. Bron: ook ikzelf.
Mensen met autisme/ADHD zijn niet per definitie lui. Maar er zitten er zeker wel tussen die lui zijn en er dan een potje van maken.