Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:23

Shadow0 schreef:
Een dagje Antwerpen levert ook echt geen geld op over het algemeen ;)

Wel aan de ondernemers en personeel… dat hier dicht is ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:23

996981 schreef:
Monique schreef:

Niks kunnen is de reden dat jullie gemigreerd zijn. Is het dan niet ironisch dat je anderen verwijt niet te kunnen leven met het niks kunnen?

Natuurlijk is het niet vergelijkbaar als je gezond bent. Echter; het leven in Spanje en Italië is ook niet vergelijkbaar. De hele “way of living” is nu eenmaal anders in NL.

Waarom moet men toch met een vinger wijzen naar anderen? Een schuldige zoeken?

Nee, de reden van emigratie waren helse pijnen, maandenlang. Nu nog dagelijks trouwens, maar minder.

Vinger wijzen? Ik begrijp gewoon niet dat mensen hun vertier niet een paar weken in andere dingen kunnen zoeken. Als het langere tijd gaat duren, snap ik het.

En Daks, ik heb het niet over ondernemers. Voor hen vind ik het echt heel erg. Maar juist voor hen is het belangrijk dat dit zo snel mogelijk weer voorbij is. En dan helpt het niet als velen zich niet aan de regels houden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:26

Shadow0 schreef:

Nee maar dat kunnen veel mensen al niet eens meer omdat ze wederom weer van hun net opgebouwde magere spaargeld moeten leven.

We gaan nu wederom in een lockdown waarvan vanuit Afrika al meerdere reacties gekomen dat die niet zo heftig is al de delta variant.

Wat als het nu inderdaad mee valt wat er word gezegd over de omicron variant worden al die mensen die psychologische klachten financiële issues en weet ik wat over houden aan deze crisis ook weer op de rit geholpen? Nee vast niet.

En daarbij vind ik l imo dat als de meeste besmettingen thuis plaats vinden het gewoon dom is om en alles waar mensen verspreid naar toe kunnen gaan we gewoon lekker dicht gooien in een tijd waar iedereen het al zat is. Dit vraagt dan juist om allemaal naar elkaar toe te gaan. Doe dan beperkt aantal personen ergens binnen etc.
Laatst bijgewerkt door Daks op 19-12-21 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:28

Iedereen houdt zich toch aan de regels? Zoals Rutte zegt: houd je aan de regels van het land waar je bent.

Stop gewoon met de hele tijd dat vingerwijzen naar anderen, en dat oordelen, dat ben ik toch zo beu. De een doet het anders dan de ander. En dat je het zelf fantastisch doet, geweldig. Maar extra regels voor anderen maken gebeurt hier nu al bijna 2 jaar.

En hier zit je lekker in de ‘ik hou me perfect aan de regels’ bubbel, want niemand durft hier nog te melden dat ze in België zijn geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:33

En even hier op doorgaan , wat wanneer ze weer niet ingegrepen hadden en over twee weken blijkt dat het dramatisch zou zijn?
Voorde zoveelste keer , ik hoop dat het virus inderdaad een stuk onschuldiger is en dat weten we over een week of twee wel.
Zuid Afrika is niet te vergelijken met Europa . Paar % 65 plussers , wij hebben 20 % 65 plussers .
Zeer veel jongeren daar worden na delta opnieuw besmet met omikron maar weinig last , daarna komt de groep ouderen dus afwachten. En dan nog, ze hebben daar veel doden in de eerste golf gehad dus weinig kwetsbaren over, hier zijn er meer dan genoeg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:33

sureido schreef:
Shadow0 schreef:

Wel aan de ondernemers en personeel… dat hier dicht is ;)

Ja, maar dat was het punt niet.

Dit is een voorbeeld hoe de argumenten vaak door elkaar gehaald worden: de mensen in Antwerpen lopen er niet om belangrijk principieel werk te doen, maar om hahaha lekker de regels te omzeilen ongeacht welke gevolgen het heeft. Dat kan best anders en heel veel mensen doen het anders.

(En ik denk dat Antwerpen het ook niet per se geweldig vindt om opgezadeld te worden met de minst-voorzichtige Nederlanders en hun besmettingen.)

Maar we gooien de flutredenen van mensen om zich niet aan de regels te houden op 1 hoop met de (terechte) bezwaren van ondernemers die geen inkomsten meer hebben, ook al is het totaal niet hetzelfde, en we doen alsof dat gelijk aan elkaar staat. En alsof er geen andere manier is om het op te lossen dan de besmettingen in stand te houden omdat je je toch nergens aan hoeft te houden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:34

MoniqueT schreef:
Nee, de reden van emigratie waren helse pijnen, maandenlang. Nu nog dagelijks trouwens, maar minder.

Vinger wijzen? Ik begrijp gewoon niet dat mensen hun vertier niet een paar weken in andere dingen kunnen zoeken. Als het langere tijd gaat duren, snap ik het.

En Daks, ik heb het niet over ondernemers. Voor hen vind ik het echt heel erg. Maar juist voor hen is het belangrijk dat dit zo snel mogelijk weer voorbij is. En dan helpt het niet als velen zich niet aan de regels houden.

Je weet dat Corona al twee jaar onder ons is? Dat we in Nederland in en uit lockdowns gaan, zonder toekomstperspectief? Dat mensen repeterend langere periodes zonder inkomen zitten? Dat dit mensen zijn in de bloei van hun leven?

Hoe kun je van deze mensen verwachten dat ze maar even een periode rustig moeten blijven en thuis een boek moeten gaan lezen?

Dat zou je kunnen zeggen als het inderdaad gegerandeerd om een periode van 2 á 3 maanden ging. Maar dat is juist het probleem. Er is geen uitzicht meer.

We vragen als maatschappij echt heel veel opoffering om een relatief kleine groep potentieel risicopatienten te beschermen. Dat zijn wellicht geen fysieke helse pijnen. Akkoord. Maar om zo simpel over het psychologische deel dat deze maatregelen teweeg brengen heen te stappen?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:40

bigone schreef:
En even hier op doorgaan , wat wanneer ze weer niet ingegrepen hadden en over twee weken blijkt dat het dramatisch zou zijn?
Voorde zoveelste keer , ik hoop dat het virus inderdaad een stuk onschuldiger is en dat weten we over een week of twee wel.
Zuid Afrika is niet te vergelijken met Europa . Paar % 65 plussers , wij hebben 20 % 65 plussers .
Zeer veel jongeren daar worden na delta opnieuw besmet met omikron maar weinig last , daarna komt de groep ouderen dus afwachten. En dan nog, ze hebben daar veel doden in de eerste golf gehad dus weinig kwetsbaren over, hier zijn er meer dan genoeg.

Als jij mij kan aangeven met bron dat het in zuid Afrika in de eerste golf ook omicron was heb je wellicht ergens een punt. Maar naar mijn weten is dat ook de delta geweest. Of zelfs de variant daarvoor. Want dan praten we over januari 2021 en mei 2021

Als er nu met bewezen omicron er geen paniek is in zuidafrika waarom moeten wij en wellicht vele andere met ons dan wel alles op slot.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:42

Daks schreef:
MoniqueT schreef:
Ik kan er af en toe met mijn pet niet bij hoor. Van Dissel legt het niet goed uit. OK. Ik plaats een link waarin het heel goed uitgelegd wordt en zie dat die nog enkele keren wordt geplaatst omdat mensen het blijkbaar niet zien of niet willen lezen.

Rutte en de Jonge doen niets goed, dus weet je, we gaan lekker naar Antwerpen winkelen. Man o man ....

Waarom kan een groot deel van Nederland nou eens niet gewoon de rem er op zetten? Hebben mensen zo'n hekel aan thuis zijn? Lekker boek, beetje kokkerellen, het is niet anders.

Ja sorry, het klinkt voor mij een beetje als een opmerking van iemand die waarschijnlijk op of nabij de pensioenleeftijd zit en wat verder van de realiteit van heel veel mensen afstaat :o ik werk al 40 uur in de week thuis, is het zo gek dat ik buiten werktijd om dan graag juist buitenshuis wat wil doen?
Ik heb echt wel binnenhobby’s waar ik mezelf mee red omdat het nu moet hoor, maar een normale of houdbare situatie is het imo niet en met mij vele anderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:45

996981 schreef:
Je weet dat Corona al twee jaar onder ons is? Dat we in Nederland in en uit lockdowns gaan, zonder toekomstperspectief?

Hou eens op met je aanstellen zeg. MoniqueT heeft echt veel, veel meer binnen moeten zitten dan wij. En wat het toekomstperspectief: stem dan meer op partijen die een toekomstperspectief willen. Als je toch op een coalitiepartij hebt gestemd, spreek ze dan aan om te vragen wat het toekomstperspectief is, en waarom daar geen openlijke discussie over gevoerd wordt.

Citaat:
Hoe kun je van deze mensen verwachten dat ze maar even een periode rustig moeten blijven en thuis een boek moeten gaan lezen?

Omdat dat gewoon kan. Blijf thuis, lees een boek, kijk een serie, luister een podcast. Ga een stukje wandelen in de buurt (want dat mag ook.) Je hoeft niet met heel veel mensen op een kluitje. Kun je gewoon overslaan.

Citaat:
Dat zou je kunnen zeggen als het inderdaad gegerandeerd om een periode van 2 á 3 maanden ging. Maar dat is juist het probleem. Er is geen uitzicht meer.

Tsja, garanties zijn er sowieso nooit. (Maar, we hebben meer uitzicht op beter als we meer ons best doen om corona te stoppen. En daarna actief bezig blijven met het stoppen, en met voorzorgsmaatregelen nemen.)

Citaat:
We vragen als maatschappij echt heel veel opoffering om een relatief kleine groep potentieel risicopatienten te beschermen.

Dit is onjuist. Risicopatienten worden helemaal niet beschermd. We doen dit omdat we de maatschappelijke gevolgen echt niet kunnen dragen: nu al is het grootste deel van de niet-acute zorg gestopt. Dat heeft niets met risicopatienten te maken, dat kan ons allemaal treffen. Bovendien zie je nu ook al de chaos van zoveel zieken. De roosters op veel plekken zijn niet alleen chaos vanwege de maatregelen, ook gewoon omdat er heel veel mensen ziek zijn. Dat geeft ook veel problemen, en die problemen blijven als we mensen allemaal ziek laten worden.

Citaat:
Maar om zo simpel over het psychologische deel dat deze maatregelen teweeg brengen heen te stappen?

Je kunt prima de psychologische gevolgen serieus nemen en toch ook niet naar Antwerpen gaan om een middagje te winkelen.

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:47

“ Omdat dat gewoon kan. Blijf thuis, lees een boek, kijk een serie, luister een podcast. Ga een stukje wandelen in de buurt (want dat mag ook.) Je hoeft niet met heel veel mensen op een kluitje. Kun je gewoon overslaan. ”

Je MAG ook naar Antwerpen (of ergens anders in Europa), en als je dat niet wilt, dan ga je toch niet? Maar je hoeft niet iemand te veroordelen die zich aan de regels houdt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:47

Shadow0 schreef:
Loretta schreef:
Mensen zijn het gewoon helemaal zat. De meesten vinden het risico voor zichzelf te laat en het ergste is nog wel dat er geen eind in zicht is. Het gaat ook maar door en door. Mensen willen gewoon verder met hun leven.

Volgens mij klopt dat verhaal niet helemaal. De mensen die nu in Antwerpen lopen (of op de fiets-you-kerstmarkt) hebben zich voor een groot deel niet zo beperkt. De mensen die zich ook de afgelopen anderhalf jaar redelijk bescheiden hebben opgesteld, doen ook nu weer een stap terug omdat ze weten dat de situatie ernstig is.

(Ik zie wel diverse mensen vermoeider worden, maar bijna alle mensen blijven min of meer bij de houding die ze al aan het begin hebben aangenomen. Als dat meewerkend was, blijft dat over het algemeen zo. Als die al afwijzend was, blijft die afwijzend, ongeacht wat er gebeurt.)

Ikzelf sta er nu toch echt wel heel anders in dan in het begin van de pandemie. Dit duurt al 2 jaar. Een aantal maanden mijn leven on hold zetten is iets anders dan een aantal jaren.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 19-12-21 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:48

Dank je Shadow. Je zegt precies wat ik voel. Ik ga lekker een uurtje tekenen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:53

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Je weet dat Corona al twee jaar onder ons is? Dat we in Nederland in en uit lockdowns gaan, zonder toekomstperspectief?

Hou eens op met je aanstellen zeg. MoniqueT heeft echt veel, veel meer binnen moeten zitten dan wij. En wat het toekomstperspectief: stem dan meer op partijen die een toekomstperspectief willen. Als je toch op een coalitiepartij hebt gestemd, spreek ze dan aan om te vragen wat het toekomstperspectief is, en waarom daar geen openlijke discussie over gevoerd wordt.

Citaat:

Omdat dat gewoon kan. Blijf thuis, lees een boek, kijk een serie, luister een podcast. Ga een stukje wandelen in de buurt (want dat mag ook.) Je hoeft niet met heel veel mensen op een kluitje. Kun je gewoon overslaan.

Citaat:

Tsja, garanties zijn er sowieso nooit. (Maar, we hebben meer uitzicht op beter als we meer ons best doen om corona te stoppen. En daarna actief bezig blijven met het stoppen, en met voorzorgsmaatregelen nemen.)

Citaat:
We vragen als maatschappij echt heel veel opoffering om een relatief kleine groep potentieel risicopatienten te beschermen.

Dit is onjuist. Risicopatienten worden helemaal niet beschermd. We doen dit omdat we de maatschappelijke gevolgen echt niet kunnen dragen: nu al is het grootste deel van de niet-acute zorg gestopt. Dat heeft niets met risicopatienten te maken, dat kan ons allemaal treffen. Bovendien zie je nu ook al de chaos van zoveel zieken. De roosters op veel plekken zijn niet alleen chaos vanwege de maatregelen, ook gewoon omdat er heel veel mensen ziek zijn. Dat geeft ook veel problemen, en die problemen blijven als we mensen allemaal ziek laten worden.

Citaat:
Maar om zo simpel over het psychologische deel dat deze maatregelen teweeg brengen heen te stappen?

Je kunt prima de psychologische gevolgen serieus nemen en toch ook niet naar Antwerpen gaan om een middagje te winkelen.

Aanstellen? Pardon? Tegengeluid mag niet gegeven worden? Daarnaast; weet jij op wie ik gestemd heb? Hou het even gezellig zeg. Monique, noch jij of ik hebben de waarheid in pacht. Iedereen beleefd deze pandemie en maatregelen op een andere manier. Wat voor de een niet zwaar is, is dat voor een ander wel. Zolang er verschillende keuzes zijn, onder andere de keuze om te gaan winkelen in andere landen, zullen mensen die keuze maken. Daar kun je van alles van vinden. Het is echter niet verboden.

Mensen zijn ziek. Klopt. Heel veel mensen zijn ziek. Daaronder is ook een groot deel zieken dat het mentaal niet meer aankan omdat hun privé- en werkleven de laatste twee jaar sterk in elkaar verweven zijn geraakt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:54

Vandaag had ik KErstmarkt. Omdat ik vrijwilliger ben weten natuurlijk veel mensen dat ik Nederlandse ben en wat me opviel vandaag was dat veel mensen hier enorm meeleven met Nederland. Ik vond dat zo hartverwarmend en had dat totaal niet verwacht van de toch wel chauvinistische nationalistische Fransen. Ze vinden het enorm tuk dat de hele boel weer plat ligt en er waren echt mensen die precies wisten dat het zolang zou duren en verschillende mensen kwamen expres naar mij toe om me dat te vertellen. Ze vroegen naar mijn kinderen en kleinkinderen en of het wel een beetje ging.

Vandaag heb ik bijna de hele dag de QR code , die hier verplicht is, moeten scannen. Van te voren was ik wel een beetje benauwd dat ik (als buitenlander) daar wellicht nare reactie op zou krijgen. Maar dat was niet zo. Een Fransman was zijn telefoon vergeten, en hij baalde als een stekker, en was ook boos. Maar niet bedreigend of zo richting mijn persoon en hij kwam keurig terug met telefoon en geldig pass sanitair. Daar was ik erg blij mee.

Ik heb me goed gerealiseerd dat er ook in Nederland veel activiteiten voor vandaag georganiseerd waren die het laatste moment niet door konden gaan terwijl al het werk al gedaan is. Ik vind en vond dat heel verdrietig. |(

Eerlijk? Ik vind het gewoon voor iedereen heel erg ruk, want het raakt iedereen en ik heb ook wel wat 996981 heeft het gevoel dat er voor veel mensen geen uitzicht meer is.

Tegen verschillende mensen hier die er met me over spraken heb ik wel gezegd dat de cijfers hier in Frankrijk net zo slecht zijn ook al gaan hier de besmettingen net als in Nederland ook weer elke dag omlaag, maar dat ik het idee heb, dat het verschil zit in wat de ziekenhuizen aankunnen en dat dit hier toch iets meer is ook al is er hier ook een IC bezetting van 57% (op zijn top dit jaar was het hier 115%) en heeft de zorg het zwaar en maken zij zich ook weer op voor een nieuwe golf. Tevens dat we hier iets verder zijn met boosteren (meer als 30% heeft booster volgens laatste cijfers van paar dagen geleden) en ik heb vooral bij ouderen heel veel of alleen maar de boosters gescand→ dus dat zou kunnen kloppen.

Wat ik me realieer , en ik steek dus hand ook in eigen boezem, dat we allemaal boos zijn in meer of mindere mate en heel erg de neiging hebben om boos te zijn op.................

Terwijl het natuurlijk zo niet werkt, want het is vooral het hele virulente virus die het verpest en het elkaar zo enorm de maat nemen (waar ik net zo goed me tot toe heb laten verleiden en aan heb mee gedaan en waar ik spijt van heb) maakt het alleen maar moeilijker en ongezelliger. Voor mezelf heb ik besloten dat ik ga proberen daar totaal mee te stoppen, want ik wil zo gewoon niet zijn, terwijl ik het ook ben. Ik denk namelijk dat we dan elkaar kunnen steunen in plaats van boos zijn op elkaar, elkaar de schuld geven etc. Het werkt ook alleen averechts. Ik ben erg moe na deze dag, maar ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik probeer te zeggen en anders sorry.

Africa is moeilijk om te vergelijken daar Afrikca een veel jongere bevolkingsgroep heeft.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:00

Ik ben al vrij veel thuis en vaak vind ik dat fijn, maar soms wil ik ook gewoon lekker even weg, naar iemand toe of gezellig visite ontvangen, verjaardagen vieren. En dat daar nu opnieuw strenge regels aan verbonden zijn ben ik beu. Ik beperk mijn bezoek, maar ik ga niet tellen en volg gewoon mijn gevoel erbij. In de praktijk zat ik al vaak onder het advies van 4. Nu met 2 geen idee. Ik zie vaak dezelfde mensen en ik denk dat dat ook belangrijk is. En onder aan de streep doe ik het best goed denk ik. Er zijn meer dagen zonder bezoek dan met.

Juist dat ontbreken van enig perspectief zorgt ervoor dat ik me niet kan zetten tot het 100% streng opvolgen van alle maatregelen en adviezen. Ik doe mijn best en dat is goed genoeg.

En dan ben ik nog eind 30. Als ik kijk naar mijn kinderen en vrienden met kinderen van rond de 18 jaar dan vind ik dat echt sneu voor hen. Ik ben ook opgegroeid met lekker uitgaan in het weekend, bij elkaar komen met vrienden enz. Van hen kan je al helemaal niet verwachten dat zij thuis gaan zitten.

Mijn kinderen hebben nu vakantie. De jongste is logeren bij opa en oma, omdat ik moet werken en niet thuis kan werken. De oudste blijft wel alleen thuis en die heeft afgesproken met een paar vriendinnetjes. De oudste brengt in het weekend ook vaak lekker een hele dag door op de manege met vriendinnen. Ik ga ze daar echt niet in beperken. We spreken regelmatig af met vrienden en eten samen. De kinderen zijn onderling vrienden en voor hen is dat ook gezellig.

Van vrienden met oudere kinderen hoor ik dat zij een klein groepje vrienden ontvangen in de schuur of tuinhuis wat dan omgebouwd is tot jeugdhonk. Hier zitten ook ouders tussen die in de zorg werken. Pubers en jongvolwassenen kun je echt al helemaal niet hele dagen thuis zetten. Zij hebben gewoon hun sociale contacten nodig en een leuk verzetje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:14

996981 schreef:
Aanstellen?

Aanstellen ja. Je mag het van mij prima individueel heel zwaar vinden, het kan ook best dat het ook echt heel zwaar is en de gevolgen voor sommige mensen zijn zeker best groot, maar doen alsof je in Nederland al bijna twee jaar niets mag is gewoon onzin.

Citaat:
Daarnaast; weet jij op wie ik gestemd heb? Hou het even gezellig zeg.

Nou ja, het is dus niet zo gezellig, en die keuzes maken uit. De coronacrisis is in Nederland vooral een crisis van het politieke handelen en de politieke motivaties - de politieke keuzes zijn dus ook relevant. Als we het dan toch hebben over dingen 'die niet gezegd mogen worden' dan is het dit. We doen te vaak alsof politiek helemaal los staat van de praktijk van alle dag. Dat is niet zo.

Citaat:
Monique, noch jij of ik hebben de waarheid in pacht. Iedereen beleefd deze pandemie en maatregelen op een andere manier.

Dit is opnieuw het doen alsof alles subjectief is. Dat is niet zo. Op sommige vlakken is het heel belangrijk om ieders eigen ervaringen serieus te nemen en te erkennen dat verschillende mensen ook een hele verschillende situatie hebben. Maar op sommige vlakken zijn er gewoon feiten en onwaarheden, die je van elkaar kunt onderscheiden.

Citaat:
Wat voor de een niet zwaar is, is dat voor een ander wel. Zolang er verschillende keuzes zijn, onder andere de keuze om te gaan winkelen in andere landen, zullen mensen die keuze maken. Daar kun je van alles van vinden. Het is echter niet verboden.

Nee. Maar je kunt nog steeds een asociale shopper zijn die lak heeft aan de regels door ze expres te omzeilen.

Citaat:
Mensen zijn ziek. Klopt. Heel veel mensen zijn ziek.

Misschien helpt het als we iets meer ons best doen dat te voorkomen. En daarvoor hoef je niet op zondagmiddag in Antwerpen te lopen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:19

Shadow0 schreef:
Nou ja, het is dus niet zo gezellig, en die keuzes maken uit. De coronacrisis is in Nederland vooral een crisis van het politieke handelen en de politieke motivaties - de politieke keuzes zijn dus ook relevant. Als we het dan toch hebben over dingen 'die niet gezegd mogen worden' dan is het dit. We doen te vaak alsof politiek helemaal los staat van de praktijk van alle dag. Dat is niet zo.

Het is wel duidelijk welke sectoren en welk soort bedrijven steeds weer de sjaak zijn. MKB ondernemers die bij de verkiezingen VVD hebben gestemd moeten nu niet janken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:21

Ik heb het nieuws gemist over Antwerpen, maar ik zou niet jaloers zijn op mensen die op zondagmiddag daarheen gaan hoor. Dat is geen pretje :+.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:35

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Aanstellen?

Aanstellen ja. Je mag het van mij prima individueel heel zwaar vinden, het kan ook best dat het ook echt heel zwaar is en de gevolgen voor sommige mensen zijn zeker best groot, maar doen alsof je in Nederland al bijna twee jaar niets mag is gewoon onzin.

Citaat:
Daarnaast; weet jij op wie ik gestemd heb? Hou het even gezellig zeg.

Citaat:
Monique, noch jij of ik hebben de waarheid in pacht. Iedereen beleefd deze pandemie en maatregelen op een andere manier.

Dit is opnieuw het doen alsof alles subjectief is. Dat is niet zo. Op sommige vlakken is het heel belangrijk om ieders eigen ervaringen serieus te nemen en te erkennen dat verschillende mensen ook een hele verschillende situatie hebben. Maar op sommige vlakken zijn er gewoon feiten en onwaarheden, die je van elkaar kunt onderscheiden.

Citaat:
Wat voor de een niet zwaar is, is dat voor een ander wel. Zolang er verschillende keuzes zijn, onder andere de keuze om te gaan winkelen in andere landen, zullen mensen die keuze maken. Daar kun je van alles van vinden. Het is echter niet verboden.

Nee. Maar je kunt nog steeds een asociale shopper zijn die lak heeft aan de regels door ze expres te omzeilen.

Citaat:
Mensen zijn ziek. Klopt. Heel veel mensen zijn ziek.

Misschien helpt het als we iets meer ons best doen dat te voorkomen. En daarvoor hoef je niet op zondagmiddag in Antwerpen te lopen.

Nee. In deze heb je gewoon echt niet gelijk. Het is geen regels omzeilen. Er is immers geen regel dat je niet naar het buitenland mag om je (kerst) inkopen te doen. Of het moreel te verantwoorden is? Dat is een andere discussie.

Je hebt het over feiten en (on) waarheden. Zullen we het daar dan ook gewoon bij houden?

Wat jij moreel ok vindt staat daar immers ook los van. Jij vindt die mensen asociale shoppers. Die mensen vinden het heel sociaal dat ze een cadeautje kopen voor hun naasten en zolang ze zich daarbij aan de in de betreffende stad geldende regels houden treft ze geen blaam

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:38

Rytir schreef:
Ik ga nu waarschijnlijk een knuppel in het hoenderhok gooien maar ik vraag mij dit de afgelopen weken eigenlijk wel dagelijks oprecht af.

Ik heb vaccinaties gehad voor hepatitis (1 prik 1 jaar effectief, 2 prikken 25 jaar effectief). Voor dtp (1 prik 1 jaar effectief, 2 prikken 10 jaar), gele koorts (1 prik waarvan ze zeggen levenslang maar in de landen waar het heerst mag de vaccinatie niet ouder dan een jaar zijn). De griep prik heb ik niet nodig maar die is een jaar effectief. Zowel de griep als gele koorts kennen mutaties waarbij die van de griep ieder jaar rond deze tijd voor enorme druk op de ic zorgen.

Eerder waren er uitbraken van sars en de Mexicaanse griep waar 1 enting voor werd gezet naar ik meen (al was dat toen niet echt van toepassing in Nederland). Daar waren ook mutaties.

Waarom is na 2 vaccinaties een booster nodig voor de eerste mutatie terwijl de derde mutatie de grootste dreiging lijkt te vormen (waarvoor de booster niet bedoeld is)? :? Ik snap het oprecht even niet meer...

Omdat het ook niks meer met volksgezondheid heeft te maken maar met controle.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:47

996981 schreef:
Nee. In deze heb je gewoon echt niet gelijk. Het is geen regels omzeilen. Er is immers geen regel dat je niet naar het buitenland mag om je (kerst) inkopen te doen.

Het is wel omzeilen. Dat is juist het hele punt van omzeilen. Dat je de regels niet letterlijk breekt maar wel expres gaat zoeken naar manieren om onder de intentie van die regels uit te komen. Dus, bijvoorbeeld, ik noem maar wat, de ene avond vertelt men dat omikron best slecht nieuws is en dat je daarom niet meer met z'n allen de stad in mag, en de volgende dag ga je naar het buitenland om daar wel in de stad te lopen.
Dan breek je de regels nog niet, want het is niet verboden, maar je omzeilt ze wel.

Citaat:
Wat jij moreel ok vindt staat daar immers ook los van. Jij vindt die mensen asociale shoppers. Die mensen vinden het heel sociaal dat ze een cadeautje kopen voor hun naasten en zolang ze zich daarbij aan de in de betreffende stad geldende regels houden treft ze geen blaam

Ik geloof er echt helemaal geen fluit van dat die mensen het 'sociaal vinden dat ze een cadeautje kopen voor hun naasten.' Sorry, maar met dat soort verzonnen motieven hoef je echt niet aan te komen. (Behalve dan als voorbeeld hoe men steeds weer probeert om achteraf motivaties te verzinnen die goed klinken. Niet omdat het de waarheid is, maar gewoon om het achteraf te rationaliseren. In de hoop dat iets aanslaat. Ik heb daar echt geen zin in hoor. Het is flut.)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:57

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Nee. In deze heb je gewoon echt niet gelijk. Het is geen regels omzeilen. Er is immers geen regel dat je niet naar het buitenland mag om je (kerst) inkopen te doen.

Het is wel omzeilen. Dat is juist het hele punt van omzeilen. Dat je de regels niet letterlijk breekt maar wel expres gaat zoeken naar manieren om onder de intentie van die regels uit te komen. Dus, bijvoorbeeld, ik noem maar wat, de ene avond vertelt men dat omikron best slecht nieuws is en dat je daarom niet meer met z'n allen de stad in mag, en de volgende dag ga je naar het buitenland om daar wel in de stad te lopen.
Dan breek je de regels nog niet, want het is niet verboden, maar je omzeilt ze wel.

Citaat:

Ik geloof er echt helemaal geen fluit van dat die mensen het 'sociaal vinden dat ze een cadeautje kopen voor hun naasten.' Sorry, maar met dat soort verzonnen motieven hoef je echt niet aan te komen. (Behalve dan als voorbeeld hoe men steeds weer probeert om achteraf motivaties te verzinnen die goed klinken. Niet omdat het de waarheid is, maar gewoon om het achteraf te rationaliseren. In de hoop dat iets aanslaat. Ik heb daar echt geen zin in hoor. Het is flut.)

Nogmaals; jouw gelijk vs hun gelijk of mijn gelijk. Er is geen gelijk. Jij vindt het onzin, jij gelooft het motief niet, jij hebt er geen zin in. Prima. Dat is je goed recht.

Zij hadden wel zin, de behoefte of drang om inkopen (eender welke) te gaan doen en er is geen regel die ze dat verbied.

Wat is nou je punt? Jij vindt het niet ok dus het mag niet?

In Nederland kun je momenteel niet inkopen. Dat je dan ergens anders gaat inkopen betekent niet dat je de regels omzeilt. Je houdt je immers prima aan de in Nederland én de in het betreffende land geldende regels. De Nederlandse regering wil momenteel niet dat we in Nederland gaan winkelen. Er wordt niets gerept over het buitenland. Er is geen regel die zegt dat je niet mag winkelen. Je mag in Nederland niet winkelen. Dat is wat anders.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:59

Omzeilen of niet omzeilen. Het toont wel aan dat veel mensen gewoon totaal coronamoe zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 23:00

Wat een gezeik hier zeg! Lijkt wel of sommigen hier jaloers zijn op anderen die wel evengoed leuke dingen ondernemen.