Shadow0 schreef:Een dagje Antwerpen levert ook echt geen geld op over het algemeen
Wel aan de ondernemers en personeel… dat hier dicht is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Monique schreef:
Niks kunnen is de reden dat jullie gemigreerd zijn. Is het dan niet ironisch dat je anderen verwijt niet te kunnen leven met het niks kunnen?
Natuurlijk is het niet vergelijkbaar als je gezond bent. Echter; het leven in Spanje en Italië is ook niet vergelijkbaar. De hele “way of living” is nu eenmaal anders in NL.
Waarom moet men toch met een vinger wijzen naar anderen? Een schuldige zoeken?
Shadow0 schreef:Een dagje Antwerpen levert ook echt geen geld op over het algemeen
sureido schreef:Shadow0 schreef:Een dagje Antwerpen levert ook echt geen geld op over het algemeen
Wel aan de ondernemers en personeel… dat hier dicht is
MoniqueT schreef:Nee, de reden van emigratie waren helse pijnen, maandenlang. Nu nog dagelijks trouwens, maar minder.
Vinger wijzen? Ik begrijp gewoon niet dat mensen hun vertier niet een paar weken in andere dingen kunnen zoeken. Als het langere tijd gaat duren, snap ik het.
En Daks, ik heb het niet over ondernemers. Voor hen vind ik het echt heel erg. Maar juist voor hen is het belangrijk dat dit zo snel mogelijk weer voorbij is. En dan helpt het niet als velen zich niet aan de regels houden.
bigone schreef:En even hier op doorgaan , wat wanneer ze weer niet ingegrepen hadden en over twee weken blijkt dat het dramatisch zou zijn?
Voorde zoveelste keer , ik hoop dat het virus inderdaad een stuk onschuldiger is en dat weten we over een week of twee wel.
Zuid Afrika is niet te vergelijken met Europa . Paar % 65 plussers , wij hebben 20 % 65 plussers .
Zeer veel jongeren daar worden na delta opnieuw besmet met omikron maar weinig last , daarna komt de groep ouderen dus afwachten. En dan nog, ze hebben daar veel doden in de eerste golf gehad dus weinig kwetsbaren over, hier zijn er meer dan genoeg.
Daks schreef:MoniqueT schreef:Ik kan er af en toe met mijn pet niet bij hoor. Van Dissel legt het niet goed uit. OK. Ik plaats een link waarin het heel goed uitgelegd wordt en zie dat die nog enkele keren wordt geplaatst omdat mensen het blijkbaar niet zien of niet willen lezen.
Rutte en de Jonge doen niets goed, dus weet je, we gaan lekker naar Antwerpen winkelen. Man o man ....
Waarom kan een groot deel van Nederland nou eens niet gewoon de rem er op zetten? Hebben mensen zo'n hekel aan thuis zijn? Lekker boek, beetje kokkerellen, het is niet anders.
996981 schreef:Je weet dat Corona al twee jaar onder ons is? Dat we in Nederland in en uit lockdowns gaan, zonder toekomstperspectief?
Citaat:Hoe kun je van deze mensen verwachten dat ze maar even een periode rustig moeten blijven en thuis een boek moeten gaan lezen?
Citaat:Dat zou je kunnen zeggen als het inderdaad gegerandeerd om een periode van 2 á 3 maanden ging. Maar dat is juist het probleem. Er is geen uitzicht meer.
Citaat:We vragen als maatschappij echt heel veel opoffering om een relatief kleine groep potentieel risicopatienten te beschermen.
Citaat:Maar om zo simpel over het psychologische deel dat deze maatregelen teweeg brengen heen te stappen?
Shadow0 schreef:Loretta schreef:Mensen zijn het gewoon helemaal zat. De meesten vinden het risico voor zichzelf te laat en het ergste is nog wel dat er geen eind in zicht is. Het gaat ook maar door en door. Mensen willen gewoon verder met hun leven.
Volgens mij klopt dat verhaal niet helemaal. De mensen die nu in Antwerpen lopen (of op de fiets-you-kerstmarkt) hebben zich voor een groot deel niet zo beperkt. De mensen die zich ook de afgelopen anderhalf jaar redelijk bescheiden hebben opgesteld, doen ook nu weer een stap terug omdat ze weten dat de situatie ernstig is.
(Ik zie wel diverse mensen vermoeider worden, maar bijna alle mensen blijven min of meer bij de houding die ze al aan het begin hebben aangenomen. Als dat meewerkend was, blijft dat over het algemeen zo. Als die al afwijzend was, blijft die afwijzend, ongeacht wat er gebeurt.)
Shadow0 schreef:996981 schreef:Je weet dat Corona al twee jaar onder ons is? Dat we in Nederland in en uit lockdowns gaan, zonder toekomstperspectief?
Hou eens op met je aanstellen zeg. MoniqueT heeft echt veel, veel meer binnen moeten zitten dan wij. En wat het toekomstperspectief: stem dan meer op partijen die een toekomstperspectief willen. Als je toch op een coalitiepartij hebt gestemd, spreek ze dan aan om te vragen wat het toekomstperspectief is, en waarom daar geen openlijke discussie over gevoerd wordt.Citaat:Hoe kun je van deze mensen verwachten dat ze maar even een periode rustig moeten blijven en thuis een boek moeten gaan lezen?
Omdat dat gewoon kan. Blijf thuis, lees een boek, kijk een serie, luister een podcast. Ga een stukje wandelen in de buurt (want dat mag ook.) Je hoeft niet met heel veel mensen op een kluitje. Kun je gewoon overslaan.Citaat:Dat zou je kunnen zeggen als het inderdaad gegerandeerd om een periode van 2 á 3 maanden ging. Maar dat is juist het probleem. Er is geen uitzicht meer.
Tsja, garanties zijn er sowieso nooit. (Maar, we hebben meer uitzicht op beter als we meer ons best doen om corona te stoppen. En daarna actief bezig blijven met het stoppen, en met voorzorgsmaatregelen nemen.)Citaat:We vragen als maatschappij echt heel veel opoffering om een relatief kleine groep potentieel risicopatienten te beschermen.
Dit is onjuist. Risicopatienten worden helemaal niet beschermd. We doen dit omdat we de maatschappelijke gevolgen echt niet kunnen dragen: nu al is het grootste deel van de niet-acute zorg gestopt. Dat heeft niets met risicopatienten te maken, dat kan ons allemaal treffen. Bovendien zie je nu ook al de chaos van zoveel zieken. De roosters op veel plekken zijn niet alleen chaos vanwege de maatregelen, ook gewoon omdat er heel veel mensen ziek zijn. Dat geeft ook veel problemen, en die problemen blijven als we mensen allemaal ziek laten worden.Citaat:Maar om zo simpel over het psychologische deel dat deze maatregelen teweeg brengen heen te stappen?
Je kunt prima de psychologische gevolgen serieus nemen en toch ook niet naar Antwerpen gaan om een middagje te winkelen.
996981 schreef:Aanstellen?
Citaat:Daarnaast; weet jij op wie ik gestemd heb? Hou het even gezellig zeg.
Citaat:Monique, noch jij of ik hebben de waarheid in pacht. Iedereen beleefd deze pandemie en maatregelen op een andere manier.
Citaat:Wat voor de een niet zwaar is, is dat voor een ander wel. Zolang er verschillende keuzes zijn, onder andere de keuze om te gaan winkelen in andere landen, zullen mensen die keuze maken. Daar kun je van alles van vinden. Het is echter niet verboden.
Citaat:Mensen zijn ziek. Klopt. Heel veel mensen zijn ziek.
Shadow0 schreef:Nou ja, het is dus niet zo gezellig, en die keuzes maken uit. De coronacrisis is in Nederland vooral een crisis van het politieke handelen en de politieke motivaties - de politieke keuzes zijn dus ook relevant. Als we het dan toch hebben over dingen 'die niet gezegd mogen worden' dan is het dit. We doen te vaak alsof politiek helemaal los staat van de praktijk van alle dag. Dat is niet zo.
Shadow0 schreef:996981 schreef:Aanstellen?
Aanstellen ja. Je mag het van mij prima individueel heel zwaar vinden, het kan ook best dat het ook echt heel zwaar is en de gevolgen voor sommige mensen zijn zeker best groot, maar doen alsof je in Nederland al bijna twee jaar niets mag is gewoon onzin.Citaat:Daarnaast; weet jij op wie ik gestemd heb? Hou het even gezellig zeg.
Nou ja, het is dus niet zo gezellig, en die keuzes maken uit. De coronacrisis is in Nederland vooral een crisis van het politieke handelen en de politieke motivaties - de politieke keuzes zijn dus ook relevant. Als we het dan toch hebben over dingen 'die niet gezegd mogen worden' dan is het dit. We doen te vaak alsof politiek helemaal los staat van de praktijk van alle dag. Dat is niet zo.Citaat:Monique, noch jij of ik hebben de waarheid in pacht. Iedereen beleefd deze pandemie en maatregelen op een andere manier.
Dit is opnieuw het doen alsof alles subjectief is. Dat is niet zo. Op sommige vlakken is het heel belangrijk om ieders eigen ervaringen serieus te nemen en te erkennen dat verschillende mensen ook een hele verschillende situatie hebben. Maar op sommige vlakken zijn er gewoon feiten en onwaarheden, die je van elkaar kunt onderscheiden.Citaat:Wat voor de een niet zwaar is, is dat voor een ander wel. Zolang er verschillende keuzes zijn, onder andere de keuze om te gaan winkelen in andere landen, zullen mensen die keuze maken. Daar kun je van alles van vinden. Het is echter niet verboden.
Nee. Maar je kunt nog steeds een asociale shopper zijn die lak heeft aan de regels door ze expres te omzeilen.Citaat:Mensen zijn ziek. Klopt. Heel veel mensen zijn ziek.
Misschien helpt het als we iets meer ons best doen dat te voorkomen. En daarvoor hoef je niet op zondagmiddag in Antwerpen te lopen.
Rytir schreef:Ik ga nu waarschijnlijk een knuppel in het hoenderhok gooien maar ik vraag mij dit de afgelopen weken eigenlijk wel dagelijks oprecht af.
Ik heb vaccinaties gehad voor hepatitis (1 prik 1 jaar effectief, 2 prikken 25 jaar effectief). Voor dtp (1 prik 1 jaar effectief, 2 prikken 10 jaar), gele koorts (1 prik waarvan ze zeggen levenslang maar in de landen waar het heerst mag de vaccinatie niet ouder dan een jaar zijn). De griep prik heb ik niet nodig maar die is een jaar effectief. Zowel de griep als gele koorts kennen mutaties waarbij die van de griep ieder jaar rond deze tijd voor enorme druk op de ic zorgen.
Eerder waren er uitbraken van sars en de Mexicaanse griep waar 1 enting voor werd gezet naar ik meen (al was dat toen niet echt van toepassing in Nederland). Daar waren ook mutaties.
Waarom is na 2 vaccinaties een booster nodig voor de eerste mutatie terwijl de derde mutatie de grootste dreiging lijkt te vormen (waarvoor de booster niet bedoeld is)?Ik snap het oprecht even niet meer...
996981 schreef:Nee. In deze heb je gewoon echt niet gelijk. Het is geen regels omzeilen. Er is immers geen regel dat je niet naar het buitenland mag om je (kerst) inkopen te doen.
Citaat:Wat jij moreel ok vindt staat daar immers ook los van. Jij vindt die mensen asociale shoppers. Die mensen vinden het heel sociaal dat ze een cadeautje kopen voor hun naasten en zolang ze zich daarbij aan de in de betreffende stad geldende regels houden treft ze geen blaam
Shadow0 schreef:996981 schreef:Nee. In deze heb je gewoon echt niet gelijk. Het is geen regels omzeilen. Er is immers geen regel dat je niet naar het buitenland mag om je (kerst) inkopen te doen.
Het is wel omzeilen. Dat is juist het hele punt van omzeilen. Dat je de regels niet letterlijk breekt maar wel expres gaat zoeken naar manieren om onder de intentie van die regels uit te komen. Dus, bijvoorbeeld, ik noem maar wat, de ene avond vertelt men dat omikron best slecht nieuws is en dat je daarom niet meer met z'n allen de stad in mag, en de volgende dag ga je naar het buitenland om daar wel in de stad te lopen.
Dan breek je de regels nog niet, want het is niet verboden, maar je omzeilt ze wel.Citaat:Wat jij moreel ok vindt staat daar immers ook los van. Jij vindt die mensen asociale shoppers. Die mensen vinden het heel sociaal dat ze een cadeautje kopen voor hun naasten en zolang ze zich daarbij aan de in de betreffende stad geldende regels houden treft ze geen blaam
Ik geloof er echt helemaal geen fluit van dat die mensen het 'sociaal vinden dat ze een cadeautje kopen voor hun naasten.' Sorry, maar met dat soort verzonnen motieven hoef je echt niet aan te komen. (Behalve dan als voorbeeld hoe men steeds weer probeert om achteraf motivaties te verzinnen die goed klinken. Niet omdat het de waarheid is, maar gewoon om het achteraf te rationaliseren. In de hoop dat iets aanslaat. Ik heb daar echt geen zin in hoor. Het is flut.)