Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:16

Cer schreef:
Sizzle schreef:
Ze veranderen nu continue regels dus waarom niet die?

Dat schijnt allemaal per land anders te zijn, er zijn ook landen die wel vaccinatie plicht hebben, geen bescherming van lijf en leden, en wellicht geen vrijheid van godsdienst ...

Hier hebben ze de domme regel dat je vaccins niet mag verplichten.. maar ja, je ziet wat ervan komt.. Vandaar alle rare extra regelingen die mensen óók niet leuk vinden.
Maar goed, blijkbaar is tijdens een wereldwijde pandemie de individu enorm belangrijk :j Soms is een echte dictatuur zo verkeerd nog niet (ja, dat is sarcasme tegen de dictatuur-roepers :j )

Ik vind het echt heel zorgelijk dat er mensen zijn die dit vinden...

De individu is inderdaad enorm belangrijk. Als je al niet eens meer over je eigen lichaam mag beslissen?!?! Het gaat nu om een relatief onschuldig iets als een vaccinatie maar dat zou langzaamaan best kunnen veranderen in veel heftigere dingen. Stel ze vinden straks dat er te weinig kinderen geboren worden, zou je het dan ook ok vinden dat ze je insemineren omdat dat dat op dat moment beter is voor de bevolking? Of dat ze juist vinden dat er teveel kinderen geboren worden en ze je steriliseren.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:22

In die logica zou het toch juist prima zijn als er nu genoeg besmettingen onder de gevaccineerden zijn, nu mog beschermd tegen ziekemhuisopname en wel eigen antistoffen aan maken, als een soort booster.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:27

corinep schreef:

De individu is inderdaad enorm belangrijk. Als je al niet eens meer over je eigen lichaam mag beslissen?!?! Het gaat nu om een relatief onschuldig iets als een vaccinatie maar dat zou langzaamaan best kunnen veranderen in veel heftigere dingen. Stel ze vinden straks dat er te weinig kinderen geboren worden, zou je het dan ook ok vinden dat ze je insemineren omdat dat dat op dat moment beter is voor de bevolking? Of dat ze juist vinden dat er teveel kinderen geboren worden en ze je steriliseren.

Het gaat niet om heftiger dingen.. het gaat juist om nuances.... (en laten we de Handmaid's Tale er gewoon even buiten :j )

Het gaat in dit geval om een vaccin. Niet om verplichte anticonceptie (hoewel ik dat bij bepaalde mensen zeker zou toejuichen) of verplicht kinderen maken....

Ik heb vroeger echt niks te zeggen gehad over mijn vaccinaties.. En ook niet toen de dokter zei "oh we gaan je tetanus prikken"... maar gelukkig zijn er nu een hoop mensen woke en gaan ze een hele discussie aan over van alles en nog wat...
Een dokter heeft zeker niet altijd gelijk, maar ik vind dat mensen soms wel een beetje beter mogen nadenken waar ze moeilijk over doen... maar goed, dat is mijn mening :+

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:31

Het is zo makkelijk om wel over een ander te beslissen. Wanneer iemand anders met een hartaanval niet meer in het ziekenhuis terecht kan omdat alle ziekenhuizen vol liggen met corona patienten.

Het is een ver van je bed show totdat je zelf ineens de gene blijkt die niet geholpen kan worden en 1,5 jaar met een liesbreuk (collega van mijn man) mag lopen die elke dag voor heel veel pijn zorgt maar is geen spoed want niet levensbedreigend en de zorg is nog altijd niet voldoende herpakt en kan dat voorlopig ook niet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:40

Mijm man is tijdens corona gewoon 2 x geopereerd aan een liesbreuk zonder ook maar 1 dag te moeten wachten
Ik ben deze week geopereerd aan iets waar ik al 30 jr mee loop en kon ook meteen terecht
Er is toch wel vaker kritiek op het zorgstelsel bij jullie als je ziet hoeveel Nlders er hier komen voor ingrepen en meteen geholpen kunnen worden terwijl ze in eigen land maanden moeten wachten ..en dit heeft niets met Corona te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:43

Maar jij woont niet in Nederland? Dan weet je dus niet hoe het gaat hier. Want dat was en is hier nu wel de realiteit. En er is vaker langere wachttijden ja hier. Maar echt niet zo erg als tijdens de corona.

En dat kun je geen jaren volhouden dat je deze mensen dan maar gewoon een jaar of 1,5 jaar rond laat lopen met ongemak omdat de zorg nog steeds niet kan leveren omdat er teveel corona patienten liggen.

En nee er liggen nu gelukkig lang niet zoveel als in de piekmomenten maar toen was er uberhaupt geen planbare zorg meer mogelijk he! Dat niveau kan je eigenlijk niet weer naar terug. Je kunt niet jaren lang de planbare zorg maar uitstellen en uitstellen en uitstellen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:55

Cer schreef:
corinep schreef:

Het gaat niet om heftiger dingen.. het gaat juist om nuances.... (en laten we de Handmaid's Tale er gewoon even buiten :j )

Het gaat in dit geval om een vaccin. Niet om verplichte anticonceptie (hoewel ik dat bij bepaalde mensen zeker zou toejuichen) of verplicht kinderen maken....

Ik heb vroeger echt niks te zeggen gehad over mijn vaccinaties.. En ook niet toen de dokter zei "oh we gaan je tetanus prikken"... maar gelukkig zijn er nu een hoop mensen woke en gaan ze een hele discussie aan over van alles en nog wat...
Een dokter heeft zeker niet altijd gelijk, maar ik vind dat mensen soms wel een beetje beter mogen nadenken waar ze moeilijk over doen... maar goed, dat is mijn mening :+

Nouja... voor sommige mensen is die vaccinatie al heel heftig... Ik vind lichamelijke integriteit wel iets dat het waard is om voor te strijden.

Jij zelf hebt vroeger niets te zeggen gehad over je vaccinaties omdat je toen niet in staat was daar een geïnformeerde keuze in te maken, je ouders wel gelukkig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:14

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:19

corinep schreef:
Jij zelf hebt vroeger niets te zeggen gehad over je vaccinaties omdat je toen niet in staat was daar een geïnformeerde keuze in te maken, je ouders wel gelukkig.

Welnee joh... in die tijd maakte niemand zich daar druk om, en ging men er gewoon vanuit dat dokters er waren om je beter te maken... :j
Niemand wilde polio of pokken en dat soort zaken...
Nu nemen mensen een soort van risico met Corona... (en zelfs met andere vaccins... :oo )

Edit:
VWB Denemarken.. 4miljoen prikt ook wel sneller dan 14miljoen (even snel gerekend) én zij hebben blijkbaar eerder onderscheid gemaakt met die passen (en dat wilden de mensen hier niet want OEH buitensluiting ... ach en wee...)
Nou, ziedaar....
De overheid hier heeft de mensen veel te vrij gelaten om hun eigen dingen te verzinnen... En Denemarken heeft geen Baudet en geen Dansleraar (hoop ik voor ze)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:38

In Denemarken is het al jaren normaal om een medische pas bij je te dragen en de vaccinaties konden daar simpel bij op. En de Denen heb goed gevaccineerd en een voor een de regels versoepelt. Dat had hier ook gekund wanneer er niet zoveel geklaag over vrijheid enz was geweest en de regering beter beleid had gevoerd.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:46

bigone schreef:
In Denemarken is het al jaren normaal om een medische pas bij je te dragen en de vaccinaties konden daar simpel bij op. En de Denen heb goed gevaccineerd en een voor een de regels versoepelt. Dat had hier ook gekund wanneer er niet zoveel geklaag over vrijheid enz was geweest en de regering beter beleid had gevoerd.

Ik zou het omdraaien. Als er beter beleid was gevoerd was er wellicht minder geklaagd. Hoewel ik me afvraag over welk klagen je het hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:49

Het klagen dat mensen de regels niet willen opvolgen, het klagen over uberhaupt elke ingevoerde maatregel, klagen dat mensen geen vaccin willen maar ook niet testen en wel alle vrijheden willen.

Zo kan je nog wel even doorgaan.

Denemarken is het voorbeeld dat als mensen stoppen met klagen en onderdeel willen zijn van de oplossing dat je dus gewoon helemaal open kan. Dan heb je een hoge vaccinatiegraad en een beheersbare zorg waardoor je besmettingen die er nog uit voortkomen makkelijk kan opvangen, want de mensen zullen dankzij de vaccinatie de zorg niet meer overspoelen.

In NL zijn een groep mensen blijkbaar nog altijd liever onderdeel van het probleem en willen helemaal niks. Ja hun vrijheid terug zonder daar wat voor te doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:51

De anti corona demonstraties. Baudet in Urk met bewust alle regels schenden. De avondklok die bewust overtreden werd. De mondkapjes die niet gedragen werden want ... Ga zo maar door.

De drie g en twee g werkt in veel landen goed. Wat zegt horeca Nederland nee wij willen geen agentje spelen. Tjsa

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:57

Spenk schreef:
Het klagen dat mensen de regels niet willen opvolgen, het klagen over uberhaupt elke ingevoerde maatregel, klagen dat mensen geen vaccin willen maar ook niet testen en wel alle vrijheden willen.

Denemarken is het voorbeeld dat als mensen stoppen met klagen en onderdeel willen zijn van de oplossing dat je dus gewoon helemaal open kan. Dan heb je een hoge vaccinatiegraad en een beheersbare zorg waardoor je besmettingen die er nog uit voortkomen makkelijk kan opvangen, want de mensen zullen dankzij de vaccinatie de zorg niet meer overspoelen.

In NL zijn een groep mensen blijkbaar nog altijd liever onderdeel van het probleem en willen helemaal niks. Ja hun vrijheid terug zonder daar wat voor te doen.

Die mensen heb je overal en altijd. Denk je dat in Denemarken niet geklaagd of geprotesteerd is?

Typisch gevalletje het gras lijkt groener bij de buren.

Nu wordt Denemarken aangedragen als hét voorbeeld hoe het moet. Eerder zijn Israël en IJsland al gepasseerd. Ook daar bleek het niet zo rooskleurig als voorgesteld.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:59

karuna schreef:
De anti corona demonstraties. Baudet in Urk met bewust alle regels schenden. De avondklok die bewust overtreden werd. De mondkapjes die niet gedragen werden want ... Ga zo maar door.

De drie g en twee g werkt in veel landen goed. Wat zegt horeca Nederland nee wij willen geen agentje spelen. Tjsa

Sommige mensen zijn los van Corona ook al zeer discutabel als het aankomt op integriteit en normen en waarden…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:01

Dat zeg ik toch nergens? Niks gras lijkt groener bij de buren de cijfers liggen er denemarken heeft een heel hoog vaccinatiegraad. Wij niet. Dat liegt er niet om. Israel heeft ook geen hele hoge vaccinatiegraad.

Dus hebben mensen daar ondanks klagen wel aan de oproep voldaan en zich laten vaccineren. En dat is de sleutel om hier uit te komen.

Kan je van vinden wat je wil. Landen zetten allang niet meer in om eliminatie van het virius maar het beheersbaar houden. En daar heb je wel een hoge vaccinatiegraad voor nodig.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:02

Spenk schreef:
Dat zeg ik toch nergens? Niks gras lijkt groener bij de buren de cijfers liggen er denemarken heeft een heel hoog vaccinatiegraad. Wij niet. Dat liegt er niet om. Israel heeft ook geen hele hoge vaccinatiegraad.

Dus hebben mensen daar ondanks klagen wel aan de oproep voldaan en zich laten vaccineren. En dat is de sleutel om hier uit te komen.

Kan je van vinden wat je wil. Landen zetten allang niet meer in om eliminatie van het virius maar het beheersbaar houden. En daar heb je wel een hoge vaccinatiegraad voor nodig.

Nee, daarvoor heb je een hoge immuniteit nodig. Die kan je krijgen door enten, of door het natuurlijk doormaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:04

En dat hebben we ook niet dat is wel zichtbaar aan de opnamen. Dus het gaat van geen enkele kant op die vlieger. En het maar los laten voor die immuniteit kan ook niet omdat de zorg dat niet aankan.

Je antistoffen zijn overigens ook lang niet altijd toereikend zeker niet als je een hele milde vorm van corona gehad hebt in de alfa variant. Daarom wordt er alsnog een vaccin aangeraden bij doormaken van het virus.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:32

996981, het valt anders wel op dat discutabele types als Baudet en Engel hun bedenkelijke normen en waarden juist graag voordurend nadrukkelijk projecteren op het coronabeleid. Waarbij mijn indruk is dat corona hierbij gewoon gebruikt wordt als populistische stok om de grote boze overheid/gevestigde orde/linkse elite/vul maar in mee te slaan, onder het mom van 'ze pakken onze vrijheid af.'
Zou het dit niet zijn, dan hadden ze wel een andere stok gezocht, en gevonden.

Ik hoop dat het gezond verstand de boventoon zal blijven voeren, en dat mensen die, misschien volkomen begrijpelijk (horeca, evenementensector) moeite hebben met bepaalde maatregelen of beleidskeuzes, zich niet uit frustratie, angst of gemakzucht (een zwart-wit kijk op de zaak maak e.e.a. namelijk wel lekker overzichtelijk) in het kamp van de doorgeschoten antivaxxers/complotdenkers en van volslagen idioten als Baudet laten trekken.
Want die hebben de samenleving niks te bieden, behalve het zaaien van haat, chaos en verdeeldheid.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:35

996981 schreef:
Spenk schreef:

Die mensen heb je overal en altijd. Denk je dat in Denemarken niet geklaagd of geprotesteerd is?

Typisch gevalletje het gras lijkt groener bij de buren.

Nu wordt Denemarken aangedragen als hét voorbeeld hoe het moet. Eerder zijn Israël en IJsland al gepasseerd. Ook daar bleek het niet zo rooskleurig als voorgesteld.

In Ierland is en wordt inmiddels een vergelijkbaar beleid gevoerd als in Denemarken. Daar is het tot maart/april héél streng geweest en daarna nog steeds wel, maar we gaan nu in razend tempo versoepelen. Wij dragen overigens inmiddels al een jaar (!) mondkapjes in openbare binnengelegenheden en OV etc.

Er zijn hier wat protesten en demonstraties geweest, maar in geen énkel vergelijk met Nederland.
Het lijkt, als je naar de rest van Europa kijkt, heel NLs, al dit gedemonstreer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:38

In Nederland wordt momenteel om werkelijk alles gedemonstreerd, zeikvolk :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:43

Denen zijn over het algemeen een volgzaam volk.
Zijn niet zo van het trappen tegen regels enz.
Maar de overheid doet daar meer hun best om naar het volk te luisteren dan hier.
Lijken echt meer om hun inwoners te geven. Dan krijg je vanzelf vanuit daar ook dat mensen als er dan regels komen ze er meer vertrouwen in hebben. Hoe kun je hier nu in Nederland vertrouwen hebben in ons kabinet dat ons op vele manieren een oor aan naait.
Belasting int waar niets voor terug lijkt te komen.
Daarnaast veel land met veel minder inwoners, dat geeft algemeen ook rust, niet een grote stad voortaan met wat buitenwijken dat je elkaar zowat niet kunt ontwijken.
Mijn broer woont daar, het is dat mijn vriend in Nederland wil blijven, maar zou anders zo mijn broer achterna gaan.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:45

DuoPenotti schreef:
Denen zijn over het algemeen een volgzaam volk.
Zijn niet zo van het trappen tegen regels enz.
Maar de overheid doet daar meer hun best om naar het volk te luisteren dan hier.
Lijken echt meer om hun inwoners te geven. Dan krijg je vanzelf vanuit daar ook dat mensen als er dan regels komen ze er meer vertrouwen in hebben. Hoe kun je hier nu in Nederland vertrouwen hebben in ons kabinet dat ons op vele manieren een oor aan naait.
Belasting int waar niets voor terug lijkt te komen.
Daarnaast veel land met veel minder inwoners, dat geeft algemeen ook rust, niet een grote stad voortaan met wat buitenwijken dat je elkaar zowat niet kunt ontwijken.
Mijn broer woont daar, het is dat mijn vriend in Nederland wil blijven, maar zou anders zo mijn broer achterna gaan.

Ik ben er dit jaar op vakantie geweest, heerlijk <3 . Snap je helemaal.

Maar, eerlijk is eerlijk, ook het testen toen nog niet iedereen gevaccineerd kon zijn is vele malen beter geregeld dan hier. Je loopt gewoon zo binnen voor een antigeen test. Ik merkte bij onze Deense kennissen wel onvrede over de omgang met artiesten, dat is wel hetzelfde als hier. Anders is de omgang met kerken, die mochten daar dan weer minder dan hier.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:53

Relaxed schreef:
In Nederland wordt momenteel om werkelijk alles gedemonstreerd, zeikvolk :')

Nouja, daarin staan we niet alleen. Frankrijk heeft ook een rijke traditie op dat vlak. Dat zijn echt beroepsdemonstranten. Nederlanders zijn vooral allergisch als het gaat om inperking van hun individuele vrijheid, en daarbij is er een groeiende groep die boos is op zo ongeveer alles en iedereen. Deels is het m.i. domweg lomp en verwend gedrag, deels is de frustratie en ontevredenheid terecht (toeslagenaffaire, woningnood)

Ondertussen in Italië:
Citaat:
Italiaanse politie doorzoekt huizen van vaccinatietegenstanders

In Italië heeft de politie huiszoekingen gedaan bij leden van anti-vaccinatiebewegingen, melden landelijke media. De personen worden ervan verdacht gewelddadige acties te plannen.

Onder meer in Rome, Milaan en Venetië zijn huizen doorzocht. Daarbij zijn verschillende computers in beslag genomen. Volgens het Italiaanse justitie werden in groepen op chatdienst Telegram plannen gemaakt om geweld te plegen bij demonstraties. In een groep zou zijn gesproken over het gebruik van wapens of zelfgemaakte explosieven. Ook zouden sommigen contact hebben opgenomen met wapenhandelaren.

De afgelopen weken zijn er meerdere demonstraties tegen coronamaatregelen gehouden in Italië. Bijvoorbeeld tegen de nieuwe regels dat treinreizigers bij lange reizen een testresultaat of vaccinatiebewijs moeten kunnen laten zien.
Bron:NOS
Laatst bijgewerkt door Askja op 09-09-21 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:53

Askja schreef:
996981, het valt anders wel op dat discutabele types als Baudet en Engel hun bedenkelijke normen en waarden juist graag voordurend nadrukkelijk projecteren op het coronabeleid. Waarbij mijn indruk is dat corona hierbij gewoon gebruikt wordt als populistische stok om de grote boze overheid/gevestigde orde/linkse elite/vul maar in mee te slaan, onder het mom van 'ze pakken onze vrijheid af.'
Zou het dit niet zijn, dan hadden ze wel een andere stok gezocht, en gevonden.

Ik hoop dat het gezond verstand de boventoon zal blijven voeren, en dat mensen die, misschien volkomen begrijpelijk (horeca, evenementensector) moeite hebben met bepaalde maatregelen of beleidskeuzes, zich niet uit frustratie, angst of gemakzucht (een zwart-wit kijk op de zaak maak e.e.a. namelijk wel lekker overzichtelijk) in het kamp van de doorgeschoten antivaxxers/complotdenkers en van volslagen idioten als Baudet laten trekken.
Want die hebben de samenleving niks te bieden, behalve het zaaien van haat, chaos en verdeeldheid.

Dat is toch niet gek? Corona raakt iedereen op de een of andere manier. Het is actueel en het beleid erom op z’n minst discutabel. Hoe makkelijk is het dan om doormiddel van dat onderwerp zieltjes te winnen?

Ik ben het met je eens wat betreft Baudet en Engel. Helaas lijkt Den Haag zich vooralsnog niet bewust van dit gevaar. Die doen vooral waar zij wel bij varen, voeren een niet te volgen beleid, luisteren niet naar burgers en rijgen het ene schandaal aan het andere…

Ik ben bang dat de komende 5 jaar Corona ons kleinste probleem is…