Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:23

__Sannne schreef:
Hahah Marley93, als ik nu in het verkeer zou moeten deelnemen deed ik hem inderdaad direct af. :')

Rawr volgens het briefje heb ik links een -0.25C afwijking en rechts een +1.50C met -2.25As. Leuke is dat ik hier waarschijnlijk al jaren mee rondloop maar het is me nog nooit eerder echt opgevallen dat ik rechts zo slecht zie. :))

Gewenning en je ogen corrigeren ook, maar het went en dan vraag je je af waarom je zonder bril liep al die tijd. Dat had ik, iig.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:32

__Sannne schreef:
Rawr volgens het briefje heb ik links een -0.25C afwijking en rechts een +1.50C met -2.25As. Leuke is dat ik hier waarschijnlijk al jaren mee rondloop maar het is me nog nooit eerder echt opgevallen dat ik rechts zo slecht zie. :))

Oh als je rechts een cilinder van -2.25 er voor krijgt is het zéker even wennen, dat is iets pittiger dan ik had gedacht. Helemaal in combinatie met de +1.25 sferische sterkte komt het plaatje rechts even anders in je hersenen binnen dan voorheen en soms heeft dat iets mmeer dan een paar dagen nodig, maar zolang je nu al scherper ziet dan komt het helemaal goed!

__Sannne

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:48

Jaa ik zie inderdaad gelijk al wel scherper met rechts. Hopelijk is het een beetje snel gewend. :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:01

__Sannne schreef:
Hahah Marley93, als ik nu in het verkeer zou moeten deelnemen deed ik hem inderdaad direct af. :')

Hebben de bomen in eens blaadjes gekregen? :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:09

M_D_H schreef:
__Sannne schreef:

Ik heb dat gehad met de muur, die had in eens voegen :wow:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:37

Wespen- of horenaarsnest in de schoorsteen.
Verdelger komt er ook nog aan vanavond.
Echt hè.. platteland is leuk maar op dit soort momenten denk ik... laat maar. _O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:04

Dat ik een mail kreeg van Greetz met verras je oma (ik heb haar vorig jaar bloemen gestuurd met d'r verjaardag) en breng een glimlach. Ze is overleden eind vorig jaar dus geen leuke herinnering...

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:12

Mijn vriend allemaal zeuren over opruimen. Heb zo pijn aan mijn rug kan bijna niet lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:14

Dat ik echt een klas heb waar ik niet mee match, of stukje ouder dan ik, of het is echt van die straattuig. paasei balen maar ja, ik zit hier wel voor mijzelf

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:15

Suzywuzy schreef:
Dat ik echt een klas heb waar ik niet mee match, of stukje ouder dan ik, of het is echt van die straattuig. paasei balen maar ja, ik zit hier wel voor mijzelf

Straattuig haalt de Kerst meestal niet. Elk nadeel hep ze eige voordeel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:19

Suzywuzy schreef:

Dat is het vervelende van de eerste keer een opleiding volgen. Helemaal tegenwoordig is het vaak best wel rebels tuig :+ Toen ik op mijn eerste opleiding zat vond ik mijn klas verschrikkelijk! Vooral het eerste jaar zat ook van dat tuig tussen die het zwaar aan het verpesten was voor de rest. Gelukkig moesten die allemaal blijven zitten , maar toen zijn ze allemaal gestopt. Paar hebben zich nog aardig weten te verbeteren in de 2 jaar die daarna kwamen. Ik was vaak alleen of met één klasgenoot , maar vond het wel prima zo. Niet altijd leuk , maar zat er toch voor mijzelf. En het laatste jaar kwamen we niet zoveel meer op school.

Tweede opleiding wereld van verschil , ik werd in de volwassen klas ingedeeld en dat was echt veel beter dan in de jongerenklas. Zaten ook zeker rotte appels tussen , maar die zijn ook of gestopt of zitten er nu nog. Door corona zat ik in een kleinschalige klas met mensen waarmee ik het allemaal goed kon vinden of die hetzelfde type waren ( serieus , graag diploma halen , harde werkers). Vond ik echt top en de leukste klas waarin ik ooit heb gezeten. Maar ben nu wel blij dat ik klaar ben zeg , pfoe moet er niet meer aan denken :')

En geef het tijd soms duurt het even en vindt je toch een klasgenoot waarmee je goed op kan schieten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:22

Mando schreef:
Wespen- of horenaarsnest in de schoorsteen.
Verdelger komt er ook nog aan vanavond.
Echt hè.. platteland is leuk maar op dit soort momenten denk ik... laat maar. _O-

Deze herken ik helaas. Hier was het dus hoornaar. Was er ook 1 naar beneden gevallen in de kachel en die zat voor het raampje. Jee wat een joekel.
Verdelgen was zo gedaan. Grootste kosten de hoogwerker.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:24

Horenaars.
Viel mee 65 euro met een soort van hengel naar de schoorsteen en poeder erin puffen.
Hij was in 10 minuten weer weg.

https://youtu.be/XTdwI4IEC1A

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:37

Oh dat valt mee. Gelukkig.
Zijn er een heleboel

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:43

Mando schreef:
Horenaars.
Viel mee 65 euro met een soort van hengel naar de schoorsteen en poeder erin puffen.
Hij was in 10 minuten weer weg.

https://youtu.be/XTdwI4IEC1A

Beter kwijt dan rijk Mando!
Bij ons deden ze het ook zo, perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:52

Cowboy55 schreef:
Suzywuzy schreef:

Straattuig haalt de Kerst meestal niet. Elk nadeel hep ze eige voordeel.

Ja, ironisch genoeg doe ik iets juridisch. Iemand krijgt nu al een strafblad wat ik te horen kreeg :') . Ik heb er geen hoop in, sowieso niet met stage. Sommige hebben een heftig turks? accent terwijl ze in nederland zijn opgegroeid. Daar redt je het niet mee hoor, je moet normaal nederlands kunnen spreken voor een stage plek, laat staan juridisch

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:55

Erger me aan het feit dat clip mij horse het niet doet.
Biedt dan niet de gratis versie aan, klein schermpje geen probleem.
Wilde even een klein stukje van star sale zien aangezien ik niet heen kan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:08

Suzywuzy schreef:
Ja, ironisch genoeg doe ik iets juridisch. Iemand krijgt nu al een strafblad wat ik te horen kreeg :') . Ik heb er geen hoop in, sowieso niet met stage. Sommige hebben een heftig turks? accent terwijl ze in nederland zijn opgegroeid. Daar redt je het niet mee hoor, je moet normaal nederlands kunnen spreken voor een stage plek, laat staan juridisch

Je hebt in ieder geval een hoop vooroordelen. Ik heb ook een juridische studie gedaan. Veel van mijn studiegenoten waren van allochtone afkomst of hen ouders waren dat. Die hebben allemaal de studie afgerond zonder problemen en stages gelopen zonder problemen. Bij rechtbanken, gemeenten, advocaten en noem alles maar op.

Je wilt niet weten hoeveel mensen er in de juridische wereld werken met een niet Nederlandse achtergrond. Met soms zware accenten en soms zwaar accent als ze met iemand praten die ze kennen en in werksfeer een stuk minder.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:11

M_D_H schreef:
__Sannne schreef:

Hahaha nee die zag ik al, voor mijn gevoel zag ik gewoon prima. Links maakte veel goed :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:37

MyWishMax schreef:
Suzywuzy schreef:

Je hebt in ieder geval een hoop vooroordelen. Ik heb ook een juridische studie gedaan. Veel van mijn studiegenoten waren van allochtone afkomst of hen ouders waren dat. Die hebben allemaal de studie afgerond zonder problemen en stages gelopen zonder problemen. Bij rechtbanken, gemeenten, advocaten en noem alles maar op.

Je wilt niet weten hoeveel mensen er in de juridische wereld werken met een niet Nederlandse achtergrond. Met soms zware accenten en soms zwaar accent als ze met iemand praten die ze kennen en in werksfeer een stuk minder.

Het is wat je te horen krijgt en te zien. Maar nee, met een zwaar accent of gebrekkig nederlands heb je het wel moeilijk, niet onmogelijk dat kan ik niet ontkennen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:47

Het gedram van sommige mensen.

Commandeer je hond en blaf zelf

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:23

Dat NA het boeken van de Der Valk hotel in Venlo (zonder recht op terug betaling) ze doodleuk nadien in een mailtje vertellen dat ze aan het verbouwen zijn.

Upgrade naar de nieuwe toren mogelijk (bijbetalen)

Huidige plek, geen zwembad geen fitness, geen hotelbar, vergaderruimte en uiteraard nog de verbouwing zelf met overlast.. dit is overigens regulier verbouwing. Niets met de overstroming ed te maken.

Jeej… wat een onfatsoen. Ik heb al gemaild. Maar geen reactie terug. Toch nog maar eeen belletje wagen?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:33

Vandaag bij het inchecken naar het vliegtuig.... was mijn corona app niet geupdate dus ik mocht niet naar het vliegtuig toe. Paniek, huilen, hartslag zo hoog dat ik bijna op de grond viel.

En drie minuten voordat de check in balie sluit, doet mijn corona app het en staat de vaccinatie van 16 dagen geleden er eindelijk in

Nog nooit zoveel stress gehad in mijn leven

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:43

Zin hebben in het nieuwe jaar… en dan je wiskundeboek toekrijgen
Afbeelding

Afbeelding
912 pagina’s :\

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:45

Gecondoleerd :(:)