Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kairos schreef:DuoPenotti schreef:Die scholen hadden ze nooit open moeten gooien.
Ja heel rot voor de kindjes, maar daardoor nu wel de extra besmettingen
(van de week ook een link gedeeld waar dat toegegeven werd)
Ik denk persoonlijk dat die besmettingen als de scholen dicht waren nooit aan het licht waren gekomen. Pietje gaat dan nog steeds spelen met Kees, al heeft hij een snotneus, maar de meeste mensen zullen hun kind dan niet meteen laten testen.
Sizzle schreef:Es is ook gewoon geen verschil in verloop tussen landen met scholen open en zonder scholen open.
Het virus vind zijn samenscholingen toch wel.
Vergaderingen zijn ook nog steeds frequente veroorzakers. Het leger doet bij ons ook zijn best om zo snel mogenlijk allemaal immuun te worden ondanks strenge maatregelen.
Wat ik echter niet in orde vind is dat iemand gedwongen wordt in een risicovolle situatie te zijn waar hij/zij niet wil zijn. Wat dat betreft mogen leraren best wat meer stem hebben. Degene die zich geen zorgen maken kunnen live les geven en degene die zich ongemakkelijk voelen online. Dan ook nog flexibel zijn met schuiven van kinderen.
Maar ja, dat zou betekenen dat je in niet standaard oplossingen moet denken en dan gaat de inspectie waarschijnlijk stampvoeten.
Deze pandemie heeft mij geleerd dat maar weinig mensen echt willen nadenken of pragmatisch willen/kunnen zijn.
Neonlight schreef:Tja, zelf geen kinderen dus wellicht denk ik er daarom ook anders over, zelf denk ik ook scholen dicht.
Mijn schoonmoeder heeft gisteren de oproep gehad voor volgende week te enten. 1946 is aan de beurt.
Wel typisch dat mijn vader uit hetzelfde jaar nog niets heeft gehad, en ik dacht dat de 3 risicovolle provincies eerst gingen.
Ook het bericht dat de groep 60-65 bijna volledig geënt is in die provincies klopt niet. Buurvrouw van 62 wacht nog altijd, en ze gingen per jaar, dus dan zou 61 en 60 nog moeten?
Relaxed schreef:Dat jij dat vindt zegt natuurlijk niet of het ook zo is..
Morrie schreef:mijn huisarts zei (mailde) dat ze nog bezig waren met de groep 70 tot 80 en dat ze geen idee had wanneer 60-70 aan de beurt kwamen, ze had nog niets gehoord (provincie Noord-Holland)
Mijn man krijgt morgen de eerste prik, de buurman (75) kreeg van de week de brief dat hij een afspraak kan maken. (dit doet hij niet, want hij vindt het allemaal maar onzin)