Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:04

Blokkeren als mensen bieden? Vind ik vrij extreem :+ denk dat 90% van Vinted wel biedingen doet of accepteert. Zolang het maar realistisch is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:06

Rennie89 schreef:
Blokkeren als mensen bieden? Vind ik vrij extreem :+ denk dat 90% van Vinted wel biedingen doet of accepteert. Zolang het maar realistisch is.

Ja, jammer dan :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:10

Ik heb zelf nog maar 1 keer een bod gedaan en nog nooit een koper gehad die bood. Volgens mij is die 90 procent erg hoog hoor. De meeste vinden het juist heel makkelijk dat je gewoon zo kan kopen zonder contact. En de enige keer dat ik geboden heb was bij iets wat er al een tijd op stond en paar keer verlaagd was qua prijs en ik net te duur vond voor de staat. Verkoper ging meteen akkoord ook :+

En wat ik hier lees is dat er toch vaak niet realistisch geboden wordt

maessie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:25

Ik bied wel vaak, wel altijd iets duurdere artikelen, en krijg bijna altijd nog wat korting :j Ga zelf ook best vaak op een nog redelijk bod in, weg is weg! Het is denk ik maar net wie je treft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:38

Vragen staat vrij, denk ik altijd maar :)

Als iemand extreem laag biedt dan accepteer ik het bod gewoon niet (wijs het af) en maak er verder geen woorden aan vuil. Wanneer iemand 14 euro aanbiedt op een prijs van 15 euro dan zou ik er vanuit gaan dat diegene een soort goodwill wil tonen door er een euro af te halen, maar eigenlijk op de minimum prijs zit waarvoor het weg mag.

Vind je het echt teveel, om welke reden dan ook, en wil je er niet meer dan bvb. 12 of 10 euro aan uitgeven dan vind ik er niks mis mee om even een kort mailtje te sturen met vriendelijk de vraag of het eventueel voor dat bedrag weg zou mogen. Daar zal ik als verkoper niet mee zitten en gewoon vriendelijk antwoord op terug sturen :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:40

Ik verkoop hardloopschoenen. Ik had ze er erg goedkoop op gezet omdat ik het met sportschoenen toch wel moeilijk vind inschatten wat de werkelijke staat is. Het is een populair merk en ze stonden voor ruim het dubbele bij andere verkopers erop.

Ik heb zoveel biedingen gekregen. Echt achterlijk. Juist als je goedkoop aanbiedt komen de bedelaars erop af lijkt het. “Ja maar ik kan het niet betalen”, met je Moncler jassen op je profiel. Ik heb ze allemaal naar Decathlon tweedehands schoenen verwezen en geblokkeerd. Gelukkig zijn ze nu verkocht aan heel blije mensen :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:43

Hier ook vaak bieden hoor, waarom niet? En als ze het niet accepteren koop ik het soms nog voor de vraagprijs. Een neen heb je, een ja kan je krijgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:46

Lisitano schreef:
Ik verkoop hardloopschoenen. Ik had ze er erg goedkoop op gezet omdat ik het met sportschoenen toch wel moeilijk vind inschatten wat de werkelijke staat is. Het is een populair merk en ze stonden voor ruim het dubbele bij andere verkopers erop.

Ik heb zoveel biedingen gekregen. Echt achterlijk. Juist als je goedkoop aanbiedt komen de bedelaars erop af lijkt het. “Ja maar ik kan het niet betalen”, met je Moncler jassen op je profiel. Ik heb ze allemaal naar Decathlon tweedehands schoenen verwezen en geblokkeerd. Gelukkig zijn ze nu verkocht aan heel blije mensen :D

Haha ja dit!

Mijn spul verkoopt altijd lekker, ik hoef het niet te hebben van die knieperds die een euro gaan onderbieden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:50

Ach, er zitten vast ook genoeg mensen tussen die zo hun redenen hebben of financieel in een rottijd zitten en helemaal geen slechte bedoelingen hebben. Je hoeft je spullen niet voor een appel en een ei weg te geven maar vriendelijkheid kost niets, denk ik dan maar.... :(:)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:53

Als je het niet kan betalen moet je misschien naar andere merken of een andere staat zoeken. Niet premium gaan zitten doen.

Ik vind zwaar onderbieden heel onvriendelijk trouwens.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:12

Lisitano schreef:
Als je het niet kan betalen moet je misschien naar andere merken of een andere staat zoeken. Niet premium gaan zitten doen.

En jij weet van elk merk wat het kost? Of ga je dat voor elk item waar je interesse in hebt opzoeken?

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen bewust opzoek is naar merk X voor een appel en een ei, maar ze soms het merk gewoon niet kennen en geen flauw benul hebben van de nieuwprijs. Sommige items zijn ook gewoon simpel, dus snap wel dat mensen daar niet meteen een hoge prijs aan linken. Helemaal als ze t merk dus niet kennen, maar gewoon zoeken op zomerjurkje en denken: oh das best leuk. dus als ik een bod krijg dat mij echt niet aanstaat dan stuur ik een bericht terug waarom ik niet akkoord ga of ik wijs het gewoon af.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:34

Soms accepteer ik een bod maar vaak gaat het hier ook wel zonder biedingen weg. Ligt er net aan waar ze op bieden. Bundelkorting staat aan maar dan nog lager bieden doe ik niet aan

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:51

roxiie schreef:
Lisitano schreef:

En jij weet van elk merk wat het kost? Of ga je dat voor elk item waar je interesse in hebt opzoeken?

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen bewust opzoek is naar merk X voor een appel en een ei, maar ze soms het merk gewoon niet kennen en geen flauw benul hebben van de nieuwprijs. Sommige items zijn ook gewoon simpel, dus snap wel dat mensen daar niet meteen een hoge prijs aan linken. Helemaal als ze t merk dus niet kennen, maar gewoon zoeken op zomerjurkje en denken: oh das best leuk. dus als ik een bod krijg dat mij echt niet aanstaat dan stuur ik een bericht terug waarom ik niet akkoord ga of ik wijs het gewoon af.

Nee. Maar je hebt internet en dan kun je het merk gewoon even opzoeken.
Of je kijkt naar ‘vergelijkbare artikelen’ onderaan de advertentie. Ik doe dat altijd als ik een merk niet ken.
Voordat je veel lager gaat bieden mag je je best even verdiepen in het artikel. Laag bieden vind ik echt beledigend als ik al een nette prijs vraag. Een ander heeft er gewoon de volle mep voor betaald.
Ik vraag overigens helemaal geen hoge prijzen.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:11

Bedankt voor jullie input!

Het gaat in dit geval om een gebaksbordje, die bij dit merk nieuw in prijs variëren van 10-20 euro (met uitschieters naar 30), maar kan de nieuwprijs van deze print niet vinden. (Ik denk in het segment van de 20 euro). Dus maar even met mezelf in overleg :Y)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:15

Hoe vaak hebben jullie dat een koper het pakket niet ophaalt?

Ik heb het alleen bij Franse kopers en nu ligt een pakketje alweer een week op het afhaalpunt. In eerdere gevallen kwam het pakket dan na een maand weer bij mij terug. Het is natuurlijk net een bundel. :roll:

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:19

Ik bied bijna altijd, tenzij het zo goedkoop is dat de verkoper een misser maakt. Mensen die schofterig laag bieden negeer ik lp la la

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:48

Pantykous schreef:
Ik bied bijna altijd, tenzij het zo goedkoop is dat de verkoper een misser maakt. Mensen die schofterig laag bieden negeer ik lp la la

Idd die bieden zonder het met de biedknop te doen, dus zowiezo een lager bod dan 20% van de prijs

Nu eentje die al weken dramt dat ik een broekje moet verzenden met 1 postzegel dan betaalt ze de strafport later wel :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:49

Jaaaaaa, vast :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:47

Ik had dit voorjaar een hoop shortjes en rokjes gekocht voor mijn dochter bij dezelfde verkoopster. Nu met het mooie weer wou ik ze dus wassen om te gebruiken. Gewoon alles waar ik aankom springt kapot op de naad of op de elastiek. Shortjes zakken zo van haar poep af als je ze wilt aandoen. De elastiek kraakt langs alle kanten en springt niet meer terug in model. Ze zagen er prima uit, maar wijze les voor het vervolg om de rekkers even te testen voor je aangeeft dat alles in orde is :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:53

Oh, vergaan elastiek is echt klöte.... maar dat kan wel vrij snel "ineens" gebeuren heb ik gemerkt bij de sokken die we al jaren hebben voor die kleine. Maand of 2 geleden waren ze nog goed, nu even een poosje niet aangehad en ik pakte ze vanochtend weer uit de kast en het ene na het andere paar is ineens het elastiek vergaan, precies dat kraken en uit model blijven als je er aan rekt.... :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:52

Ik had het pas met een pyjama van mezelf van vorig jaar! :+ daar wad het elastiek ook uitgedroogd van en brak in duizend stukken toen ik hem aantrok. Heel apart hoe dat zo ineens kan?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:21

Huh! Ik heb een item verkocht op Vinted. Het duurde heel lang, voordat het opgehaald werd. Uiteindelijk kreeg ik automatisch bericht verkoop voltooid, het geld wordt overgemaakt en automatisch positieve review. Nu krijg ik opeens bericht dat het pakket retour is en dat ik het af kan halen??

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:59

Flying_Angel schreef:
Huh! Ik heb een item verkocht op Vinted. Het duurde heel lang, voordat het opgehaald werd. Uiteindelijk kreeg ik automatisch bericht verkoop voltooid, het geld wordt overgemaakt en automatisch positieve review. Nu krijg ik opeens bericht dat het pakket retour is en dat ik het af kan halen??

Heb ik ook wel eens gehad, heel vreemd. Had het pakketje bewaard maar nooit meer iets van gehoord.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:47

Het valt mij wel op dat er op Vinted veel minder naar je advertentie wordt gekeken.
Ik zet meestal mijn kleding ook meteen op Marktplaats en daar wordt echt veel vaker de advertentie aangeklikt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:54

HorsePassion schreef:
Het valt mij wel op dat er op Vinted veel minder naar je advertentie wordt gekeken.
Ik zet meestal mijn kleding ook meteen op Marktplaats en daar wordt echt veel vaker de advertentie aangeklikt.

Dit viel mij ook al op.
Dacht dat het aan mijn spullen lag :')
Voorheen werden mijn spullen redelijk vaak bekeken, nu hooguit 10x.