Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:34

Hier ook gisteren, 2 meisjes die gezellig met moeder de boodschappen deden, elk een karretje en dan samen de boel verstoppen. En nog 2 vrouwen die ook steeds samen moesten beslissen. Dan nog de mannen die hun kar ergens neerzetten en dan een stukje verderop hun lijstje gaan bestuderen. En ja, ik ga ook met mijn man boodschappen doen, maar hij gaat 1 kant op voor de boodschappen voor zijn moeder en ik de andere kant voor onze boodschappen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:35

Astorga schreef:
Mijn tactiek tnt is vlak voor sluitingstijd gaan, dan zijn er minder mensen. Vooral vakkenvullers en die gedragen zich voorspelbaarder dan het winkelend publiek. En ga sowieso alleen naar supermarkten waar ik mijn handen kan wassen/desinfecteren. Maar bij alle supermarkten op fietsafstand is het gedrag van mijn plaatsgenoten min of meer hetzelfde. Blijkbaar heeft men collectief besloten dat de maatregelen hier voorbij zijn ofzo.

Wel goede motivatie om door te werken in de moestuin. Hoef ik dadelijk nog minder naar de super. :Y)

Hier kan dat bij alle supermarkten. Aldi heeft doekjes en desinfectie staan, jumbo een kraan (vreselijk trouwens, ijskoud water, kan direct geen boodschappen meer doen ) en desinfectie spul. Ah en Makro desinfectie spul en Sligro handschoenen.

Ik doe trouwens 1a 2x per week boodschappen en ga ingeval naar 2 winkels. Alles in 1 winkel halen wil niet vanwege kwaliteit en overgevoeligheid voor producten.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-05-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:36

Dat koude water bij de jumbo zag ik ook niet zitten, gelukkig hadden we desinfectiedoekjes in de auto.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:36

Ik ga ook liever in de ochtend. Net zo rustig als vlak voor sluitingstijd maar wel alles aangevuld :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:37

Hier heeft de Jumbo doekjes liggen. En ik zie eigenlijk bij iedere winkel desinfectie materiaal liggen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:38

nynke55 schreef:
Dat koude water bij de jumbo zag ik ook niet zitten, gelukkig hadden we desinfectiedoekjes in de auto.

Hier hebben ze dus wel spul er naast staan maar vanwege sociale druk voel ik mij wel wat verplicht de kraan te gebruiken. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:39

Ik ga ook zo vroeg mogelijk en max 2 keer per week.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:40

Hier gaat iedereen vroeg dus dan sta je in de rij voor de kraan. Ik probeer (en nu wil dat want vakantie) rond 13 uur te gaan dan is het wel rustig.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:41

Ik ga of ‘s ochtends vroeg of ‘s avonds laat en dan ga ik alleen. Bij sommige supermarkten heb ik alleen het idee dat ze minder streng zijn geworden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:44

CharleyT schreef:
verootjoo schreef:

Is dat een betrouwbare test? De officiële test is niet eens superbetrouwbaar. Als ie negatief is heb je 30% kans dat ie vals negatief is.
Kan me niet voorstellen dat deze test dan betrouwbaarder is?

Wat is het percentage vals-positief?

Dat weet ik niet precies, vals positief komt wel voor maar minder dacht ik. Maar je kan beter vals positief zijn dan vals negatief lijkt mij.
De voorzorgsmaatregelen moet iedereen toch nemen bij klachten en als je dan negatief bent denken mensen al snel dat het dus toch niet erg is maar je hebt dan dus nog 30% kans dat je wel besmet bent.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:59

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:04

Denise_Storm schreef:
Arabesk schreef:
Ja die miljarden zijn toch al binnen....

Wat een misplaatste en niets toevoegende reactie... :n

Vind je m misplaatst ja?

https://www.ftm.nl/artikelen/staatssteu ... 3qDsCTU%3D

Follow the Money heeft uitgezocht waar de financiele injectie die de staat (de belastingbetaler dus) deed, uiteindelijk terecht komt. En dat is op de grote hoop bij de rijksten der aarde.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 03-05-20 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:04

Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-05-20 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:08

pien_2010 schreef:
Popstra schreef:

Kan ik niet lezen want dan moet ik lid worden, kleine uitleg mogelijk?

Vorige link moet ik ook me registreren6en dat wil ik dus niet. Die site ken ik ook niet.

Een Amerikaanse vrouw komt een winkel binnen met mondkapje, maar ze heeft een gat geknipt bij haar neus en mond. Het ademt anders nogal lastig :=

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:11

Je hebt gelijk Pien. Ik heb mijn post aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:18

pien_2010 schreef:
Vorige link moet ik ook me registreren6en dat wil ik dus niet. Die site ken ik ook niet.

Follow the money bestaat uit onderzoeksjournalisten die met name de financieel-economische kant van dingen bekijken. Helaas kun je artikelen maar 1 dag bekijken zonder lid te zijn, dus ik kan dat over klm ook niet lezen.
Er zit nu iemand van follow the money bij Buitenhof over de luchtvaart voor wie het interessant vindt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:32

Dirk van de broek maakt geen wagens meer schoon en werkt weer met muntjes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:48

Een kraan gebruiken? Wel eentje met sensor? Anders heeft nog geen zin.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:49

bigone schreef:
Een kraan gebruiken? Wel eentje met sensor? Anders heeft nog geen zin.

Nee maar daarna kan je dus handen weer desinfecteren :j :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:52

Chubby schreef:
Je hebt gelijk Pien. Ik heb mijn post aangepast.
Dank je wel. Follow the money is wel goed en kritisch. Heeft wel vaker voor opzienbarende zaken gezorgd. Het is altijd zo vervelend dat goed bedoeld subsidie vaak toch weer bij de rijken of bij dieven terecht komt of bij beiden. Mensen zijn vaak zo'n oneerlijke wezens. ;(

Grappig dat mondkapje met open gaten erin zodat het gemakkeloijker ademen is.
In de intermarche liep ook een mijnheer die het kapje onder zijn neus had getrokken en dus een beetje zijn mond beschermde. Tja dat schiet ook niet echt op. }>

marleen_usar schreef:
Dirk van de broek maakt geen wagens meer schoon en werkt weer met muntjes.
Dit vind ik dus zorgelijk. Want er is nog niets veranderd als het gaat om corona. Alleen kan het ziekenhuis/ de ziekenhuizen de capaciteit nu aan op de IC.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:00

Maar zo gebruiken dus veel mensen zo’n kapje. Dat is schijnveiligheid waar ze zich waarschijnlijk ook naar gaan gedragen. Tenslotte dragen ze een mondkapje ook vraag ik mij af of het niet zorgt voor meer verspreiding omdat het mij verre van hygiënisch lijkt.
Ik ben blij dat we hier dus nog geen mondkapje hoeven dragen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:03

lenaa_tje schreef:
Maar zo gebruiken dus veel mensen zo’n kapje. Dat is schijnveiligheid waar ze zich waarschijnlijk ook naar gaan gedragen. Tenslotte dragen ze een mondkapje ook vraag ik mij af of het niet zorgt voor meer verspreiding omdat het mij verre van hygiënisch lijkt.

Ik ben overtuigd van het nut van mondkapjes, maar wel met juist gebruik ervan en juiste mondkapjes. Anders kun je beter zonder mondkapjes de straat op en de winkels in.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:05

lenaa_tje schreef:

Als je het goed gebruikt werkt het wel en ook heel goed.

Goed gebruik betekent: mondkapje max drie uur achter elkaar dragen, daarna een nieuwe. En dan ook echt continu dragen en NIET steeds afzetten, of nog erger, onder de kin dragen.
Als je hem toch afzet, voor bv eten en drinken, alleen bij de oorlussen pakken en niet zomaar ergens neerleggen maar op een bakje oid wat je daarna weggooit.
Je handen wassen als je het mondkapje af of weer op hebt gedaan.
Tijdens dragen niet aan het kapje zitten.

Maar aangezien leken dit volgens mij nooit zo doen is het alleen nog maar onveiliger om ze te dragen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:06

pien_2010 schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik ben overtuigd van het nut van mondkapjes, maar wel met juist gebruik ervan en juiste mondkapjes. Anders kun je beter zonder mondkapjes de straat op en de winkels in.

Oh ik geloof ook wel dat ze werken maar ik zie zo weinig ze goed gebruik. Ze zijn nog zeldzaam hier maar in de supermarkt zie je wel mensen. Er is er altijd 1 die hem afzet om te kunnen praten of hem even afzet vanwege kriebels en hem dan weer opzet etc.

En ja ik let daarop :') iemand trekt mijn aandacht met een kapje op en dan zie ik dus dit soort dingen ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:07

Ik wordt er hier bij de Aldi zo moe van... Ik ben echt te braaf geloof ik. Sta ik elke keer te wachten om een karretje te pakken of om karretje terug te zetten, en al die ( :') ) ouwe lijken piepen voor |o . Elke keer weer....