[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:59

Dat je het niet wil delen met anderen is normaal toch.Daar heeft niemand wat mee te maaken.Maar je partner moet het toch weten.Zoiets komt altijd wel een keer uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:20

KarenQ schreef:
Lisette0 schreef:
Dit leek me niet zo'n geschikt moment, haha. Kon nooit zo goed met m'n schoonmoeder overweg.
Tegenover m'n ex altijd wel duidelijk geweest, geen kinderwens. Maar wat als het wel mis was gegaan is eigenlijk nooit ter sprake gekomen. :o

Hebben jullie daar wel met je partner over gesproken?
We zijn het eens over het geen kinderen en mocht het echt verkeerd gaan, een abortus. Maar we kregen vervolgens ruzie over of je zoiets wel of niet moet delen met directe naasten... Ik vind van niet, want het is totaal niet iets relevants/belangrijks voor mij. Ik vertel ook niet over dat ik naar de huisarts ben geweest voor het weghalen van een wrat of zo.

Daarnaast word je toch vaak veroordeeld als je het wel weg laat halen. Want je als je volwassen dingen doet, ben je volwassen genoeg om de gevolgen te dragen (of andere onzin). Of je kwetst mensen die geen kinderen kunnen krijgen of met moeite. Of mensen zijn pricipieel tegen. Gewoon veel gezeur.
Vriend zou het dan wél willen delen met bijvoorbeeld zijn zus. Waarom dan? Want wil je het stiekem dan wel? Of ben je tegen abortus (kan)? En het is namelijk ook niet zo alsof zij nu zo close zijn (zien/spreken elkaar zelden en dan meer omdat het hoort dan omdat ze er zo'n zin in hebben). Linksom of rechtsom ik zou er op aangekeken worden en niet hij, dus ik vind ook niet dat het aan hem is om het rond te vertellen.

Dus voor mijzelf besloten als het toch verkeerd gaat, dat ik hem niet ga informeren en het gewoon regel. Ja, dat zou liegen zijn, maar ik vind het niet oké als hij het aan allerlei mensen zou gaan vertellen.

Oké er zitten nogal wat haken en ogen aan dat plan maar daarnaast vind ik het gek dat je dat niet met je partner bespreekt. Maar ook tamelijk ouderwets dat je er op aangekeken zou worden, zo zeldzaam/ schandalig is een abortus toch niet?

Geen enkele anticonceptie is 100 procent. Ongelukjes gebeuren.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:35

Deze kreeg ik doorgestuurd van een vriendin :')
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:42

KarenQ schreef:
We zijn het eens over het geen kinderen en mocht het echt verkeerd gaan, een abortus. Maar we kregen vervolgens ruzie over of je zoiets wel of niet moet delen met directe naasten... Ik vind van niet, want het is totaal niet iets relevants/belangrijks voor mij. Ik vertel ook niet over dat ik naar de huisarts ben geweest voor het weghalen van een wrat of zo.

Nee, dat vertellen we niet want is privé tussen ons. Het gaat niemand iets aan en betreft ook nog eens míjn lichaam. En zoals jij zegt: ik hang het ook niet aan de grote klok als ik een wrat laat verwijderen of een dikke puist op een genante plek. Ik zie ook geen enkele toegevoegde waarde voor een ander om hiervan op de hoogte gebracht te worden. En voor mezelf en ons samen alleen maar nadelen dus de keuze is makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:12

Als je zeker weet dat je daar fiks problemen/heisa mee krijgt binnen de familie zou ik het evenmin waarderen als mijn partner dat even gaat vertellen. Stel dat het hier zou gebeuren en we laten het weghalen, de boel ontploft bij mijn schoonfamilie. Ik word nu al verketterd, dat gaat er dan zeker niet op verbeteren. Heiligschennis is er niks bij in hun ogen. Ik kan wel begrijpen dat anderen dat ook zo zouden ervaren. Niemand zit te wachten op familievetes en dergelijke over zo'n persoonlijke en toch wel belangrijke keuze.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:18

Zulke dingen zijn lastig. Het kan namelijk wel zo zijn dat de een er niets over wil zeggen maar de ander nou eenmaal de emotionale steun van een vriend/familielid nodig heeft om met de beslissing om te gaan.
Met zwanger zijn hadden we datzelfde. Ik wilde onder geen enkele voorwaarde dat mijn werk of mijn ouders iets wisten voor de 3 maanden echo‘s. Voor mijn man was dat erg lastig omdat hij juist veel meer zijn gevoelens op tafel legt bij hem thuis.
Ik ken ook iemand die iets van 6 miskramen gehad heeft maar haar man er maar van 2 verteld heeft omdat zij er niet veel last van had emotioneel maar hij er kapot van was.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:26

KarenQ schreef:

Daarnaast word je toch vaak veroordeeld als je het wel weg laat halen. Want je als je volwassen dingen doet, ben je volwassen genoeg om de gevolgen te dragen (of andere onzin). Of je kwetst mensen die geen kinderen kunnen krijgen of met moeite. Of mensen zijn pricipieel tegen. Gewoon veel gezeur.
Vriend zou het dan wél willen delen met bijvoorbeeld zijn zus. Waarom dan? Want wil je het stiekem dan wel? Of ben je tegen abortus (kan)? En het is namelijk ook niet zo alsof zij nu zo close zijn (zien/spreken elkaar zelden en dan meer omdat het hoort dan omdat ze er zo'n zin in hebben). Linksom of rechtsom ik zou er op aangekeken worden en niet hij, dus ik vind ook niet dat het aan hem is om het rond te vertellen.

Dus voor mijzelf besloten als het toch verkeerd gaat, dat ik hem niet ga informeren en het gewoon regel. Ja, dat zou liegen zijn, maar ik vind het niet oké als hij het aan allerlei mensen zou gaan vertellen.

Ik vind dat echt zo'n onzin dat je voor een domme fout met je anticonceptie levenslange boetedoening zou moeten doen. Als je een andere fout maakt dan herstel je die toch ook gewoon? Ik heb er nooit 'n geheim van gemaakt dat ik een ongelukje zonder pardon weg zou laten halen. Wil niet zeggen dat ik dat event overal rond zou bazuinen, maar zou daar zonder schroom over vertellen als iemand me in die periode zou vragen hoe het gaat. Dan zou ik er iets van maken als dat ik door 't oog van de naald ben gekropen waarschijnlijk :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:32

Toen ik eens tussen neus en lippen door aangaf dat ik een ongelukje hoe dan ook weg zou laten halen liet de toenmalige vrouw van mijn zwager weten dat ze me nooit meer hoefde te zien mocht het voorkomen.
Ik dacht meteen "goh, dat maakt de beslissing nòg makkelijker"
aangezien ik haar niet kon uitstaan.
heb verder braaf mn mond gehouden en het niet hardop gezegd :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:19

_O-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:54

Volgens mij moeten wij als volwassen straks allemaal aan een t*et lurken, want hoor net op tv dat moedermelk anti stoffen tegen corona zou hebben :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:56

Bambi1995 schreef:
Volgens mij moeten wij als volwassen straks allemaal aan een t*et lurken, want hoor net op tv dat moedermelk anti stoffen tegen corona zou hebben :+

Haha, de ironie! :D

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:18

Hmm lastig.. mocht het me ooit overkomen en ik zou het weg laten halen, zou ik dat denk ik alleen delen met mijn moeder en zusje. Als vrouwen onder elkaar misschien?

Als je zoiets niet met je partner kan delen, zoals hierboven genoemd, vind ik dat best wel erg eigenlijk. Op zulke momenten ben je er toch juist voor elkaar?
In het geval van KarenQ kan ik het aan de andere kant ook wel weer begrijpen. Vind dat haar vriend haar wens gewoon te respecteren heeft en dus ook niet ineens zijn zus er over inlicht. Want dan horen andere familie leden het op den duur toch wel.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:00

Ik heb toen destijds wel mijn ouders, zus en schoonouders ingelicht. Verder niemand.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:00

Mijn moeder zou ik het zeker niet vertellen, die is hartstikke katholiek dus dat zou ze echt als een zware last met zich meedragen de rest van haar leven. Mijn schoonmoeder zou ik het wel mee durven delen. Wij hebben het er ook wel over gehad recent toen een kennis ineens met 43 onverwacht zwanger bleek. Dat zou ik echt niet willen en dat wilde ik wel graag even duidelijk hebben voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:36

Ik denk dat ik/wij het niet uit het niks zouden vertellen aan anderen. Maar als het onderwerp ter sprake komt ofzo er ook niet over liegen. Iedereen weet dat ik zo'n parasiet niet wil. Als de anticonceptie dan tekort schiet, dan moet het volgende antiparasitaire middel zijn ding maar doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:53

Maar sizzle, op je 43e abortus is vaak nog iets makkelijker te verteren/begrijpen voor je omgeving dan wanneer je 26 of 30 bent. Zeker als je verder alles perfect op de rit hebt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:57

Dat zou kunnen, maar een hoop mensen zouden sowieso nooit achter zo‘n beslissing staan en zullen dat ook overduidelijk ventileren. Ik snap heel goed dat iemand zoiets niet aan de grote klok wil hangen. Wat nog vervelender is uiteraard er er dan via via gepraat gaat worden en er dan ineens iemand woedend aan de telefoon hangt.
Anderzijds kun je elkaar moeilijk verbieden om er met iemand over te praten want dan respecteer je de gevoelens van de ander evenmin.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:04

Varekaj schreef:
Maar sizzle, op je 43e abortus is vaak nog iets makkelijker te verteren/begrijpen voor je omgeving dan wanneer je 26 of 30 bent. Zeker als je verder alles perfect op de rit hebt.

Ik heb van puber af aan uitgesproken geen kinderen te willen en mijn ouders hebben zich nooit anti-abortus uitgesproken. Ze respecteren dat ik kindvrij wil blijven of dat nu linksom of rechtsom moet gebeuren. Met mensen die niet zouden accepteren dat ik een abortus had laten doen, zou ik niet bevriend willen blijven, dus ik zou het zeker niet verzwijgen in contacten die ik zelf potentieel waardevol acht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:06

Sizzle schreef:
Dat zou kunnen, maar een hoop mensen zouden sowieso nooit achter zo‘n beslissing staan en zullen dat ook overduidelijk ventileren. Ik snap heel goed dat iemand zoiets niet aan de grote klok wil hangen. Wat nog vervelender is uiteraard er er dan via via gepraat gaat worden en er dan ineens iemand woedend aan de telefoon hangt.
Anderzijds kun je elkaar moeilijk verbieden om er met iemand over te praten want dan respecteer je de gevoelens van de ander evenmin.

Lastig dilemma, idd. Ik denk dat de wens van degene die de ingreep heeft gehad doorslag is.

Ik zou het zelf heel erg onprettig vinden wanneer mijn medische zaken door anderen besproken worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:11

Maar daarbij ga je dan voorbij aan de gevoelens van partner.
Ook al heeft hij niet de ingreep gehad, het heeft wel degelijk effect op zijn leven en is ook iets wat hij dient te verwerken.
Je bent tijdens de daad niet alleen, daar heb je 2 mensen voor nodig gehad en beide mensen hebben dan ook gewoon rechten.
Als hij het voor zijn emotionele verwerking moet delen met iemand, er over moet praten, kan je hem dat niet verbieden.
En hem buiten de ingreep houden vind ik om heel eerlijk te zijn ook gewoon respectloos. Op het moment dat ik dat soort dingen moet doen/ga verzwijgem in mijn relatie denk ik dat het einde nabij is en kan ik er maar beter mee stoppen (ik zeg nu bewust ik, want dat is mijn gevoel, dat hoeft voor een ander niet hetzelfde te zijn natuurlijk)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:19

Ik zou daar geen probleem mee hebben, net zoals ik er zelf geen probleem mee heb daar open over te praten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:34

M_D_H schreef:
Ook al heeft hij niet de ingreep gehad, het heeft wel degelijk effect op zijn leven en is ook iets wat hij dient te verwerken.
Je bent tijdens de daad niet alleen, daar heb je 2 mensen voor nodig gehad en beide mensen hebben dan ook gewoon rechten.
Als hij het voor zijn emotionele verwerking moet delen met iemand, er over moet praten, kan je hem dat niet verbieden.
En hem buiten de ingreep houden vind ik om heel eerlijk te zijn ook gewoon respectloos. Op het moment dat ik dat soort dingen moet doen/ga verzwijgem in mijn relatie denk ik dat het einde nabij is en kan ik er maar beter mee stoppen (ik zeg nu bewust ik, want dat is mijn gevoel, dat hoeft voor een ander niet hetzelfde te zijn natuurlijk)

Klopt, daarom zei ik ook dilemma. En daarom snap ik Karin ergens wel dat ze het niet zegt. Want waarom is zijn behoefte zoiets intiems en privé te delen met anderen belangrijker dan mijn behoefte dat absoluut niet te willen.

Anoniem op een forum zou ik dan weer geen probleem vinden. Maar niet met mensen die ik ken/waar ik mee om ga.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:38

_San87_ schreef:
Klopt, daarom zei ik ook dilemma. En daarom snap ik Karin ergens wel dat ze het niet zegt. Want waarom is zijn behoefte zoiets intiems en privé te delen met anderen belangrijker dan mijn behoefte dat absoluut niet te willen.

Anoniem op een forum zou ik dan weer geen probleem vinden. Maar niet met mensen die ik ken/waar ik mee om ga.

Je praat ook nooit met 'n vriendin over je liefdes/seksleven?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:50

_San87_ schreef:
M_D_H schreef:

Ik denk dat op het moment dat je zo iets groots gaat verzwijgen voor je partner het einde nabij is :o
Nee, zijn behoefte het te delen is niet belangrijker dan de behoefte van Karin om het niet te delen, maar ik zou er over praten met elkaar, luisteren naar elkaars standpunten met een open mind en kijken of je nader tot elkaar kan komen.
Maar het verzwijgen van abortus? Nee, dat zou ik nooit doen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:51

Hoeveel van ons hebben een partner die de keuze zelf wel begrijpt, maar waar een schoonfamilie aan bungelt die dat niet doet?
Je partner kan die abortus wel terecht vinden en er 100% achter staan, maar er nog steeds over willen praten om het een plekje te geven. Ongewenst/onverwacht zwanger is en blijft een schok. Van mij zou die erover mogen praten met iemand, op voorwaarde dat die ander onze keuze respecteert. Kan best dat vriend bijvoorbeeld het met zijn broer erover wil hebben, als die broer mij/ons nadien uitmaakt voor kindermoordenaar krijg je dat er nog bovenop.