Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:13

_Mir schreef:
esmee_2001 schreef:
Net bijna opgelicht door iemand voor 110 euro die reageerde op mijn gezocht advertentie.
Gelukkig net optijd achter gekomen toen ik zijn telefoonnummer controleerde via een site maar stond op het punt om geld over te maken.

Weet iemand hoe ik dit account kan melden bij marktplaats? Deze persoon heeft geen advertenties erop staan, dus kan niet een advertentie melden oid en ik weet niet hoe je een account meld aan marktplaats.

Wat is zijn telefoon nr ?
Goed dat je het gecheckt hebt van te voren!

Ik kreeg gister ook weer een standaard bericht van iemand of de deken nog te koop was die ik aanbood. Ik kijk altijd even bij de gebruiker hoe of wat. Was pas een maand actief, geen recensies geen advertenties. Niet op gereageerd.

Kun je toch gewoon op reageren? Iedereen moet ergens beginnen, je kunt niet op MP beginnen met 10 goede recensies toch?

Stel die persoon heeft echt interesse, wil de vraagprijs geven en staat dezelfde avond nog op de stoep. Loop je nu gewoon mis omdat die te nieuw is!

Mocht die persoon echt een oplichter zijn, dan kom je er snel genoeg achter, maar ik zou om die reden het niet laten schieten.

Ik heb in ieder geval al genoeg verkocht aan beginnende MP gebruikers, zeker al een keer of 4-5 een eerste recensie achter gelaten.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:00

Als mijn gevoel het niet vertrouwd dan houdt het op. Al te vaak bijna opgelicht helaas

SecretLIN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:06

Heb de kooi geruild was oude kooi dus stond hier naar op zolder.
Tablet was net gekocht eind vorige maand, alles nieuw in gesealde doos nog aankoopbon van 140 euro erbij.
Heb zelf al een tablet dus ga hem aan mijn nichtje geven die is er vast heel blij mee.

Hij is zeker niet traag.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:25

Heel eerlijk is het dan goed dat zulke mensen hulp hebben van een bewindvoerder of budgetbeheerder. Want lijkt me dat je oo deze manier anders wel snel in de problemen komt met geld terwijl ze het vast wel goed bedoelen helaas.
Maar fijn dat jullie beiden dan een leuke deal hadden :)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:36

Na een snelle deal ga ik morgenavond iets ophalen. Er waren redelijk wat biedingen, advertentie stond er een paar dagen op maar zag hem pas vandaag. Nu ben ik enigzins teleurgesteld dat de advertentie niet op gereserveerd staat :+ , overdreven of niet? Het is vlakbij.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:57

Wat een toestand met die kast ophalen, gelukkig paste hij uiteindelijk toch in de trailer. Wel balen dat de maten dan niet kloppen, hopelijk gaat het lukken om alle twee de zadels er in te krijgen.

Imaudy ik vergeet wel eens om iets op gereserveerd te zetten dus zou me niet meteen druk maken. Laatst iets verkocht wat na 4 dagen pas werd opgehaald en ik zag bij het verwijderen van de advertentie dat ik vergeten was te reserveren. Was contant betalen en dan denk ik er niet zo snel aan. Als iets vooraf betaald is zet ik het eigenlijk wel altijd op gereserveerd.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 02:01

DeMolenhoek schreef:
Wij hebben sowieso totaal geen tijd om mee te gaan helpen :) Mijn vriend werkt de komende maand elke dag van 6.30 tot 21.00 (nog een zwaar project opstaan na zijn uren) en ik hou de zaak aan huis open + zorg voor onze dochter. Heb haar dit ook gemeld en ze zijn er niet heel erg blij mee. Voor de zekerheid nogmaals het zoekertje bekeken en daarbij staat duidelijk dat ze worden afgehaald in de 2de of 3de week van augustus. Nergens dat wij de eerste week opeens moeten meehelpen.

Edit: Ik heb ze gewezen op het zoekertje en ze geven inderdaad toe dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt qua tijd :)

Wat voor pannen zoek je? Heb misschien wat liggen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:13

Iemand wil graag vandaag nog een colbert bij mij op komen halen. Geen probleem, hij is welkom, ik werk thuis. Nu stuurt hij zijn mobiele nummer voor whatsap omdat hij niet veel op marktplaats zit. Terug gestuurd dat ik dat niet heb en dat hij gewoon via marktplaat kan chatten. Toch ook even naar zijn profiel gekeken, hij komt uit Den Helder en ik zit net over de belgische grens, gaat hem niet worden denk ik....... :)

Edit; 5 minuten later bericht van Marktplaats; frauduleuze bieder.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:23

petra8 schreef:
Iemand wil graag vandaag nog een colbert bij mij op komen halen. Geen probleem, hij is welkom, ik werk thuis. Nu stuurt hij zijn mobiele nummer voor whatsap omdat hij niet veel op marktplaats zit. Terug gestuurd dat ik dat niet heb en dat hij gewoon via marktplaat kan chatten. Toch ook even naar zijn profiel gekeken, hij komt uit Den Helder en ik zit net over de belgische grens, gaat hem niet worden denk ik....... :)

Jeetje! Ik had mijn whatsap ook niet gegeven hoor.
Ik ben vroeg in de middag overboden met 5 euro. Niks gehoord van de verkoper, dus ik hoop het gewoon om 7 uur te kunnen halen hihi.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:56

imaudy schreef:
petra8 schreef:

Jeetje! Ik had mijn whatsap ook niet gegeven hoor.
Ik ben vroeg in de middag overboden met 5 euro. Niks gehoord van de verkoper, dus ik hoop het gewoon om 7 uur te kunnen halen hihi.

:+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:22

Ik heb het artikel gewoon voor mijn geboden prijs kunnen halen. Heb nog 5 euro meer geboden, maar dat hoefde hij niet :D

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:23

imaudy schreef:
Ik heb het artikel gewoon voor mijn geboden prijs kunnen halen. Heb nog 5 euro meer geboden, maar dat hoefde hij niet :D

Haha! *\o/*

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:25

Ik zag een fleecevest/jas zou in goede staat zijn.
Maar ik vond in de ellebogen net of er kleur verschil zat.
Dus dat heb ik gevraagd, is gisteren ook gelezen.
Vanmorgen was de advertentie weg en kreeg ik nog wel een berichtje, lees net je berichtje pas (wat niet klopt) nee dat is andere stof (bij fleece mouwen?) maar hij is verkocht.
Ja ja

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:27

_Penotti schreef:
Ik zag een fleecevest/jas zou in goede staat zijn.
Maar ik vond in de ellebogen net of er kleur verschil zat.
Dus dat heb ik gevraagd, is gisteren ook gelezen.
Vanmorgen was de advertentie weg en kreeg ik nog wel een berichtje, lees net je berichtje pas (wat niet klopt) nee dat is andere stof (bij fleece mouwen?) maar hij is verkocht.
Ja ja

Hmmmm :?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:28

Nou ja, die vinkjes betekent niet per se dat iemand het gelezen heeft. Ik heb ook weleens op mijn telefoon een melding van MP en dan wel erop geklikt terwijl ik wat anders aan het doen was (werken ofzo) en dan dus "volgens marktplaats" het bericht gelezen, maar volgens mijn hersenen nog niet, omdat ik iets heel anders aan het doen was :-). Dan vergeet ik soms het bericht en denk er pas een dag later weer aan, omdat ik de melding weg heb geklikt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:38

Dit was op vinted, maar maakt niet uit denk k :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:32

petra8 schreef:

Blij te horen dat marktplaats daar toch wel alert op is.
Ik maakte precies hetzelfde mee, maar kreeg geen melding van oplichting terwijl dit zeker wel het geval was toen.

Hoop op marktplaats gezet wegens opruimen en staan alweer 2 pakketjes klaar voor morgen, verkocht. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:06

Ik heb nu ook iemand die reageerde op een zoekadvertentie van mij: diegene is 3 weken actief en biedt het het door mij gezochte zadel voor een prijs aan die te mooi is om waar te zijn. Echter heeft hij wel foto’s gestuurd die ik niet kan terug vinden op Google. Dit neigt naar een oplichter maar kan het niet bewijzen haha.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:08

Mayflower_ schreef:
Ik heb nu ook iemand die reageerde op een zoekadvertentie van mij: diegene is 3 weken actief en biedt het het door mij gezochte zadel voor een prijs aan die te mooi is om waar te zijn. Echter heeft hij wel foto’s gestuurd die ik niet kan terug vinden op Google. Dit neigt naar een oplichter maar kan het niet bewijzen haha.

Zeggen dat je binnenkort in de buurt bent en ze graag komt bekijken.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:33

Mayflower_ schreef:

Op gaan halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:48

Ok. Ik vraag mij even af of ik inderdaad zo gek ben?

Begin deze week had iemand gevraagd of ik nog konijnen te koop had. Ik had geantwoord: Ja hoor, u mag altijd eens komen kijken. Dus die man vroeg mijn adres en dit gegeven. Sindsdien stilte. Krijg ik nu opeens een telefoon dat hij voor de deur staat en niemand open doet? Ja zeg ik, maar u heeft geen afspraak gemaakt!

Antwoord hij: U hebt gezegd dat ik altijd eens mocht komen kijken dus nu sta ik hier! Man was verontwaardigd want het was een rit van 3 kwartier. Volgens hem betekent altijd eens komen kijken dat er altijd iemand thuis is en er dan geen afspraak moet gemaakt worden.

Ben ik nu de rare verkoper of...?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:51

DeMolenhoek schreef:

Begin deze week had iemand gevraagd of ik nog konijnen te koop had. Ik had geantwoord: Ja hoor, u mag altijd eens komen kijken. Dus die man vroeg mijn adres en dit gegeven. Sindsdien stilte. Krijg ik nu opeens een telefoon dat hij voor de deur staat en niemand open doet? Ja zeg ik, maar u heeft geen afspraak gemaakt!

Antwoord hij: U hebt gezegd dat ik altijd eens mocht komen kijken dus nu sta ik hier! Man was verontwaardigd want het was een rit van 3 kwartier. Volgens hem betekent altijd eens komen kijken dat er altijd iemand thuis is en er dan geen afspraak moet gemaakt worden.

_O-
Dat is wel een rasechte miscommunicatie. Je kan hem inderdaad op twee manieren opvatten. Ik zou nooit ergens naar toe gaan zonder een afspraak maar goed, die man verwachtte inderdaad dat hij altijd eens mocht komen kijken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:53

Vanaf nu formuleer ik het allersinds als: U kunt altijd een afspraak maken om te komen kijken :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:16

DeMolenhoek schreef:
Vanaf nu formuleer ik het allersinds als: U kunt altijd een afspraak maken om te komen kijken :')

Ja slim! :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:25

DeMolenhoek schreef:

Haha, ik snap hem ergens wel, maar het is wel een heel letterlijke interpretatie van hem. Ik zou zelf nooit zonder een seintje vooraf ergens ineens aan de deur staan. :D