Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 23:03

Nou ik werk bij bpost (belgische postnl zeg maar) en een nieuwe collega heeft iets gedaan vandaag... mensen hebben klacht ingedient.
Pakket paste net niet in de brievenbus hij heeft de brievenbus letterlijk helemaal afgebroken zodat het wel paste...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 07:44

Mondy schreef:
Iemand hier een idee ? Wat is de termijn dat Postnl na betalen inklaring het pakket moet leveren ?
Heb op 7 okt betaald voor een pakketje en nog steeds 0 status.
Het gaat om 4 kleine sieraden (tunnels oren) en geen aparte dingen dus.
Via de chat een vaag verhaal dat het een maand mag duren, op de site zag ik iets staan van na betaling wordt ie zo snel mogelijk geleverd.

Mijn zoon heeft eind augustus iets besteld in Amerika, was daar al vertraging opliep van 2 weken voordat het eindelijk werd verzonden ( daar kan de post natuurlijk niets aan doen). Maar ondertussen ligt het al 5/6 weken bij de douane.
Had al wel een t&t code ontvangen van post.nl maar pakket is enkel nog niet door hun ontvangen. Dus ligt echter nog steeds bij de douane.
Post.nl geeft aan dat ze geduld moeten hebben en dat ee flinke vertraging zijn.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 07:46

Ik heb ooit eens een hele grote doos met hondenkluiven gekregen die niet voor ons was. Daar zaten denk ik varkensoren etc in, die doos stonk zo erg. Gelukkig kon de afzender snel de werkelijke ontvanger achterhalen en is de doos opgehaald. Was voor iemand een paar deuren verderop.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:20

flintstones schreef:
Nou ik werk bij bpost (belgische postnl zeg maar) en een nieuwe collega heeft iets gedaan vandaag... mensen hebben klacht ingedient.
Pakket paste net niet in de brievenbus hij heeft de brievenbus letterlijk helemaal afgebroken zodat het wel paste...

Sorry, maar ik niets toch echt even lachen.
Maar hoe bedenk je het?

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 22:34

FrNo schreef:
flintstones schreef:

Sorry, maar ik niets toch echt even lachen.
Maar hoe bedenk je het?

Ergste van al mensen waren gewoon thuis en hebben Alles zien gebeuren...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:01

Hier vandaag weer een DPD ergernis….
Pakket zou vanochtend tussen 9.44 en 10.44 uur worden bezorgd. Kon ik nog net op wachten voor ik naar een afspraak kon. Maar bij de trackingdetails in de app bleef er erg lang staan dat er nog 1 adres was voor ze langs kwamen. En ik zag dat ze eerst een dorp verderop waren. Toen een ander dorp. Daarna weer een ander dorp. Maar dus geen pakketje. Maar vertrokken en toen ik weer thuis was zag ik dat ze het pakket niet konden bezorgen omdat de adresgegevens niet klopten. Gegevens gecommuniceerd, die kloppen. Vraag ij af of de bezorger niet in de verkeerde dorpen maar ons adres heeft gezocht, het is geen unieke straatnaam. Maar huisnummer en postcode kloppen, dus waarom er wordt beweerd dat adres niet klopt? Geen idee. Melding via app aan DPD gedaan en verzender geïnformeerd voor het geval het pakket terug wordt gestuurd. En in de app geprobeerd om het op een afhaalpunt te laten bezorgen. Dat is helaas gesloten als ik van mijn werk terug kom, maar dan maar zo…

Marije_jiplover

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:21

Hebben jullie ook bij PostNL dat de bezorgtijd de gehele dag continu wordt aangepast?
Soms zelfs naar iets wat heel onlogisch is?
Staat er bijvoorbeeld "We bezorgen je pakket tussen 10:15 en 10:45, laatst bijgewerkt om 10:28 oftewel, dat eerste kwartier is al voorbij, had dan neergezet tussen 10:28 en 10:45...

Maar in ieder geval, mijn pakket van de week zou eerst tussen 11.15 en 14.15 komen.

Kijk ik om 11 uur nog eens, was het ineens tussen 13.15 en 15.15 geworden, zat ik dus voor niks te wachten met boodschappen doen, had nog tijd genoeg.
En later stond er dus weer tussen 12.45 en 13.45.

Het is lijkt alsof ze je op de hoogte houden, maar effectief moet je zo ongeveer de hele dag thuis blijven als je een pakket verwacht en gewoon zelf aan wil nemen.
Vind het er niet handiger op geworden, iig.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:27

Meestal wordt het bezorgmoment hier enkel kleiner, soms verschuift het inderdaad ook (deels) naar een later moment

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:16

Had ik laatst ook. Bezorgtijd 10-18. Werd om 1100 u veranderd in 1245-1530. Kwam uiteindelijk om 21u!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:23

Hier nu ook. Alleen maar aanpassingen van de tijd, waar het eerst 1100/1200 toen 11301330 en net opeens 1430/1530. Dan is de vraag komt het of niet. Bizar genoeg een later aangemeld pakket komt eerder dan de drie eerder aangemelde pakketten. 8)7 de drie eerderen staan al het is druk we doen ons best. -O-

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 10:03

Gisteren had ik twee pakketten.

Mijn standaardvoorkeur is pakket automaat.

Één ging wel naar de pakketautomaat.
(Dat ging goed, al was het erg laat, na 19.30 uur, winkel is open tot 20.00 uur)

De andere werd aan huis geleverd.
Zou eerst in de middag zijn, daarna naar de avond.
Op een gegeven moment stond er in de app vanavond tussen 19.34 en 20.54 uur
Maar op hetzelfde moment ging ik via de mail naar de trackensgegevens, staat er ook tussen 19.34 en 20.54 maar dan morgen.

Het was alsnog dezelfde dag geleverd, maar het is wel verwarrend zo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:11

Pakket van Temu dinsdag begin middag aangekomen op luchthaven en klaar voor inklaring douane. Dan verwacht je toch wel dat dat dat Pakket dan ergens dinsdag/ woensdag wordt ingeklaard, zodat het netjes zoals aangegeven uiterlijk vrijdag bezorgd kan worden. Maar kennelijk ligt het ergens op een hoop ofzo, want er is nog niets mee gedaan door de douane/ postnl. Hopelijk toch écht vrijdag binnen zoals aangegeven bij bestelling. Ze zijn wel een vlotter geweest....

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:23

Inklaren kan enkele dagen tot weken duren, officieel mag de douane er volgens mij maximaal 30 dagen over doen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:25

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:28

Dikke kans dat het morgen of zaterdag bezorgd wordt hoor. :)
Mijn ervaring is tenminste dat wanneer je donderdag de melding hebt dat het bij de douane ligt het vaak 2-3 dagen later bezorgd wordt, een enkele keer duurt het wat langer maar tot nu toe niet langer dan een week.

Ik reken altijd 2-3 weken vanaf dat je de bestelling plaatst bij Temu, uitgaande van de standaard verzending.
Landvracht kan rustig 2,5-3 maanden duren als je pech hebt (meestal ±5-7 weken).
Vaak is het met 5-8 dagen binnen, soms wat later.
Inklaring tot daadwerkelijke bezorging is meestal 3 dagen, maar dat is ook afhankelijk van hoe druk ze zijn bij de douane en de pakketbezorging etc gok ik want ik heb ook weleens 5 dagen mogen wachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 15:30

fohadie schreef:
Had ik laatst ook. Bezorgtijd 10-18. Werd om 1100 u veranderd in 1245-1530. Kwam uiteindelijk om 21u!!

Hier pakket al bezorgd en stond nog een hele dag op bezorgtijd niet bekend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:07

Marije_jiplover schreef:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... n-pakketje

Interessante informatie over het inklaringsproces.

Een pakket ligt niet "bij de douane" als het wacht op inklaring, maar bij de koeriersdienst in de loods.

Ligt niet letterlijk bij de douane maar de douane kan wel degelijk een zending blokkeren! Ik moet voor mijn werkgever ook exporteren en de Nederlandse douane komt steeksproefgewijs pallets controleren (fyco) en voor de goedkeuring mag de pallet niet weg. Gelukkig gaat het meeste electronisch maar je kunt je geen fouten in documenten veroorloven en daar heeft lang niet iedereen kaas van gegeten. Ooit zelf door een fout met incoterms een zending in België (Antwerpse haven) vast gehad en dat was echt geen kwestie van stuur maar even terug en we beginnen opnieuw.

Aan de andere kant van het proces (importeren in de EU) heb je hetzelfde verhaal.
Mijn eigen pakketje naar Aruba heeft destijds heel lang vast gestaan omdat ik wat artikelen uit de ramsjbak had gehaald en volgens de douane geen geloofwaardige waarde had toegekend op de commercial invoice en bewijs ontbrak (ik had geen kassabon meer). Dat wilde de douane toen vernietigen en het verzenden had me ook al ruim 100 euro gekost…

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:29

Iemand die dit ook heeft?

Bij mijn moeder en ik, beide ander adres…
Zijn ze weer zo druk bij postnl of?

Staag vanaf dinsdag al zo…

Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:35

Die melding heb ik ook bij twee pakketjes, de hele week al

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:42

Heb ik heel vaak. Dan is de verzending aangemaakt door de afzender maar het pakket nog niet aangeleverd. Als je online een verzendbewijs aanmaakt krijg je dit ook, tot je het pakket aangeleverd hebt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:49

Moska schreef:
Die melding heb ik ook bij twee pakketjes, de hele week al

Ja hier dus ook bij 2 pakketjes. Wachten we maar even af dan! :/

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:11

Ondertussen heeft mijn pakket de status bij Temu " afgeleverd aan de lokale vervoerder". Het zou dus bij postnl moeten zijn, maar postnl geeft aan "pakket nog niet ontvangen door postnl"

Het is dus bij de douane weg maar postnl heeft nog niets.....

Zou vandaag geleverd moeten worden...

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:33

mvdende schreef:
Ondertussen heeft mijn pakket de status bij Temu " afgeleverd aan de lokale vervoerder". Het zou dus bij postnl moeten zijn, maar postnl geeft aan "pakket nog niet ontvangen door postnl"

Het is dus bij de douane weg maar postnl heeft nog niets.....

Zou vandaag geleverd moeten worden...

Heb gewoon geduld, dit duurt even. Constant blijven klagen dat de douane of PostNL het lang over doet, zal er niet voor zorgen dat je pakket eerder komt. Geduld is een schone zaak :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:52

temu is geen bol.com he. alle waar naar zijn geld. dat geldt ook voor de bezorging. Geduld is inderdaad een vereiste.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:28

Banyu schreef:
Iemand die dit ook heeft?

Bij mijn moeder en ik, beide ander adres…
Zijn ze weer zo druk bij postnl of?

Staag vanaf dinsdag al zo…

[ Afbeelding ]

Ik heb dit al drie weken bij twee pakketten staan. Eerst waren het er vier toen drie en nu twee, de andere twee zijn inmiddels bezorgd, deze twee blijven maar staan -O-