Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:38

Majabeestje schreef:
Ik vind het irritant als mensen zonder (jonge) kinderen zeggen dat ze het druk hebben.. :+ Hoe dan?? denk ik dan.

(zal ook wel een stukje jaloezie zijn :D )

Nou ik ben 29... dus ik denk dat ik jong ben... Ik ben alleen met een eigen huis...
Ik werk fulltime en rij paard, actief op wedstrijden... En dan de rest nog (sociaal leven, andere hobby's)... :roll:

Hoe kan ik het niet druk hebben? Ik hoop dat ik ooit ook kinderen mag krijgen en dan niet meer alleen ben... En dat ik dan ten minste één dag minder kan werken... Niet met de illusie dat ik het dan minder druk heb...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:42

Ik heb geen kinderen en wel een druk leven. Ik werk 40 uur, sport 1 dag in de week (dus eigenlijk weinig verplichtingen) en de rest van mijn week wordt gevuld met sociale activiteiten. Over het algemeen ben ik van mening dat van mening dat ‘het druk hebben’ iets is wat je zelf in de hand hebt, dus ik heb er altijd een beetje een allergie voor als mensen klagen dat ze het druk hebben. Het is een kwestie van prioriteren imo.

Misschien een unpopular opinion.. Maar wat is het toch met al die mensen van mijn leeftijd (ik ben 25) die al minder dan 40 uur willen werken? In de zorg oke, maar op kantoor.. Vooral vrouwen lijken daar een handje van te hebben en dan maar klagen. Ik ben één van de weinige vrouwen op mijn werk die nog 40 uur werkt en ik vind dat heel bizar.

Sanet

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:46

Ik erger me er juist aan dat mensen met kinderen menen het alleenrecht te hebben op “ik heb het druk” of “ik ben moe”.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:51

Peuk schreef:
Ik heb geen kinderen en wel een druk leven. Ik werk 40 uur, sport 1 dag in de week (dus eigenlijk weinig verplichtingen) en de rest van mijn week wordt gevuld met sociale activiteiten. Over het algemeen ben ik van mening dat van mening dat ‘het druk hebben’ iets is wat je zelf in de hand hebt, dus ik heb er altijd een beetje een allergie voor als mensen klagen dat ze het druk hebben. Het is een kwestie van prioriteren imo.

Misschien een unpopular opinion.. Maar wat is het toch met al die mensen van mijn leeftijd (ik ben 25) die al minder dan 40 uur willen werken? In de zorg oke, maar op kantoor.. Vooral vrouwen lijken daar een handje van te hebben en dan maar klagen. Ik ben één van de weinige vrouwen op mijn werk die nog 40 uur werkt en ik vind dat heel bizar.

Als ik het druk heb, zorg ik nog steeds dat ik elke dag een uurtje voor mezelf heb... Om het draaglijk te maken :Y)

Ik ben verder ongeveer de enige vrouw op kantoor, dus daar kan ik verder niet over oordelen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:52

Majabeestje schreef:
Ik vind het irritant als mensen zonder (jonge) kinderen zeggen dat ze het druk hebben.. :+ Hoe dan?? denk ik dan.

Want mensen die geen kinderen hebben zit alleen maar op de bank ofzo?
Laatst bijgewerkt door Whale op 15-12-19 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:55

Hoezo maken mensen zich druk over of andere mensen het druk hebben of niet? :+

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:56

Je kan het maar ergens druk mee hebben haha.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:58

Peuk schreef:

heerlijk toch als je minder als 40 uur kan werken. Ik ben iemand van 26 die 35 werkt op het moment. waarom omdat het nog kan. ik moet nog lang genoeg werken. Ik werk overigs al vanaf mijn 18e 40 uur en nu de laatste 3 jaar 35 uur.
Heerlijk! dadelijk moet ik naar 40 uur maar nu nog niet, heerlijk hoor om 35 uur te werken :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:58

Ik heb een aantal jaar 40 uren gewerkt, zelfs een tweede baan gecombineerd waardoor ik soms op 60 uren zat. Op een gegeven moment met mijn tweede baan gestopt en door wijzigingen binnen het bedrijf heb ik een tijdje 36 uren gewerkt. Het is echt bizar hoe snel je daar aan went :') en eigenlijk vond ik het ook wel lekker. Doordeweeks even de tijd om mijn appartement schoon te maken, boodschappen doen, kapper, tandarts, noem het maar op. Achteraf merkte ik dat het toch best vervelend was om alles maar na werktijd te moeten doen of in het weekend.

Volgend jaar start ik bij mijn nieuwe baan. Het is een functie van 32 uren en ik ga er qua salaris niet op achteruit. Dus waarom niet dacht ik bij mezelf... :+
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 15-12-19 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:00

Shaggy09 schreef:

Ja ik snap het ook niet. Beetje hetzelfde als mensen die zich bezighouden met waar anderen hun spullen en hobby van betalen of wat ze verdienen. Ook zo lekker nutteloos. Who cares!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:01

Ik heb nu 1,5 jaar 32 uur gewerkt, en volgende maand start ik bij m'n nieuwe baan en ga ik 40 uur werken, en eigenlijk zie ik er best tegenop _O- Het voordeel is wel dat ik dan meer ga verdienen, maar die ene vrijdag vrij was toch best wel heel erg lekker. Maar goed, als ik er langer werk ga ik wel voorstellen of ik 32 uur kan gaan werken, omdat ik nog een opleiding wil gaan doen eenmaal ik het geld bij elkaar geraapt heb.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:03

Adelaide71 schreef:
Shaggy09 schreef:

Ja ik snap het ook niet. Beetje hetzelfde als mensen die zich bezighouden met waar anderen hun spullen en hobby van betalen of wat ze verdienen. Ook zo lekker nutteloos. Who cares!

Wat relativering is altijd goed vind ik. Het kan best nieuwe inzichten geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:06

Sheran schreef:
Majabeestje schreef:

Ik snap dat andersom niet, moeders die thuis zitten en zeggen dat ze het druk hebben :')

Het is net hoe je je leven indeelt. En wat je graag doet, daar heb je meer tijd voor over. Ik ben bv zo iemand die het op het moment druk heeft maar geen kinderen heeft. Gewoon omdat ik in het onderwijs zit en 's ochtends om 7u de deur uit moet en met alle vergaderingen en ouderavonden nu vaak pas om 10u thuis ben. En de andere verplichtingen natuurlijk. Gewoon heel veel uit huis.

Hoe je dagen als thuismoeder gevuld worden weet je ook pas als je daadwerkelijk moeder bent :Y) cliché, maar echt waar. Ik snapte ook niet wat je de hele dag moest doen als je thuiszit met een kind maar nu weet ik het. En het gekke is, als je een kind hebt voel je jezelf al druk en als je er 2 hebt vraag je je af hoe je jezelf druk kon houden met 1 :')

Ik begrijp overigens niet waar die eeuwige wedstrijd over wie het het drukst heeft vandaan komt := iedereen lijkt mega druk te zijn en vertelt dat graag aan iedereen.
Ik voel me niet druk maar heb wel altijd wat te doen en zit niet elke avond te bedenken wat ik nu weer eens zal doen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:06

Het is mijn aspiratie om zo snel mogelijk minder te kunnen werken dan fulltime, en dan ben ik nu nog niet eens gestart met werken _O-
Ik snap niet waarom mensen in godsnaam zoveel zouden willen werken (behalve als het niet anders gaat om rond te komen uiteraard), het leven is al zo kort en er is zo veel te doen |(

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:08

Hahaa, heerlijk die reacties :D
Unpopular, dat is wel duidelijk.

Ik heb naast mijn kinderen ook werk, sociaal leven en hobby's. Ik vind het dan dus irritant dat een collega zegt dat ie het zo druk heeft terwijl hij uit zijn werk gaat koken, sporten en op de bank ploft terwijl ik dan blij ben als ik een keer niet op tijd sta voor een training vd kinderen, niet op tijd sta met koken, thuis even op mezelf kan focussen maar pas als de kinderen op bed liggen en ik dan nog naar mijn paard wil.
Ik zeg dus, ook een stukje jaloezie en keuzes maken want ik kan er ook voor kiezen geen paard te houden ofzo.
Maar daarom mag ik het nog wel irritant vinden. Dat doe ik ook alleen stiekem hoor, behalve dus hier :P
Verder ben ik heel begripvol, zen en maak me zelden druk om dingen :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:10

Schemerdier schreef:
Het is mijn aspiratie om zo snel mogelijk minder te kunnen werken dan fulltime, en dan ben ik nu nog niet eens gestart met werken _O-
Ik snap niet waarom mensen in godsnaam zoveel zouden willen werken (behalve als het niet anders gaat om rond te komen uiteraard), het leven is al zo kort en er is zo veel te doen |(

Leuke dingen kosten geld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:11

Wie zegt dat die collega op de bank gaat zitten?

Toen ik nog geen kinderen had was ik ook drukker dan nu met 2.
Had bestuursfuncties bij kerk, commissies bij verenigingen. Elke avond na het werk een vergadering of dingen uitwerken, zat bij een muziekvereniging, en speelde veel muziek, regelmatig optredens. Echt nooit een avond thuis.
Nu bijna elke avond :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:12

Ik heb vanaf ca mijn 20ste parttime gewerkt. Fulltime trok ik medisch niet, maar was te goed om afgekeurd te worden , dus tja, dan zelf maar gaan schipperen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:14

verootjoo schreef:
Wie zegt dat die collega op de bank gaat zitten?

Dat zegt ie! Ik vind mijn collega gewoon irritant, dat is het :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:15

Haha ja :P

Ik vind vooral het onbegrip irritant. Als ik niet met iemand kan afspreken omdat ik werk heb. Ik vind dat ik het speciaal druk heb, maar mensen lijken te verwachten dat je binnen een week wel een afspraak kan maken voor een date bijvoorbeeld. Nou sorry, echt niet... Soms wel hoor, maar als ik zeg dat ik het druk heb heb ik ook échte geen half uurtje meer over. Mensen lijken dan steeds te denken dat je je aanstelt ofzo.

Tijdens het daten ben ik er wel achter gekomen dat er echt veel mensen zijn die alleen maar werken en verder in de avond gewoon bijna nooit iets doen. Dat zou ik niet kunnen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:19

Nu is dat iets wat ik ook niet snap. Als je zo een druk leven hebt waarbij je zelfs binnen een week geen uurtje met iemand kan afspreken (ook niet in het weekend), waarom dan daten? Als je de tijd voor een date niet hebt, heb je dan überhaupt de tijd voor een extra persoon in je leven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:20

Ik vond thuis met een kind verschrikkelijk geestdodend en alles behalve druk. Uitgebreid tijd om naar stal te gaan iedere dag, de tuin van 800m2 lag er piekfijn bij. Ik werd er hopeloos traag en inefficient van dus ik kan me dan wel weer voorstellen dat als je dat langer doet het als druk leven gaat voelen. Dus nee, ik kan me met 1 kind niet voorstellen dat je het als huisvrouw druk hebt. Met een zorgenkind of meerdere guppen zal dat vast anders zijn.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:23

Gini schreef:
Nu is dat iets wat ik ook niet snap. Als je zo een druk leven hebt waarbij je zelfs binnen een week geen uurtje met iemand kan afspreken (ook niet in het weekend), waarom dan daten? Als je de tijd voor een date niet hebt, heb je dan überhaupt de tijd voor een extra persoon in je leven?

Als het verlangen er is om niet meer alleen te zijn en je komt iemand tegen waar je iets voor op wilt geven... Is het makkelijker om ruimte te maken...

Tijd maken kunnen we allemaal... :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:26

Gini schreef:

Ja, want dan houd ik er rekening mee en dat gaat vanzelf. Zoals ik nu rekening houd dat ik bij mijn familie langs ga, met een vriendin afspreken en andere afspraken maak. Een date is dus vaak niet mogelijk dezelfde week of de week daarna. Vooral niet als de ander ook maar bepaalde dagen kan. In een relatie is het anders. Ik heb vriendschappen waar ik een maand van te voren moet plannen ivm schema's en andere waarbij het vanzelfsprekend is dat ik ze 1 of 2 keer per week zie en we dat eigenlijk zo veel mogelijk door laten gaan. In relaties was dat net zo, vanzelfsprekend bepaalde dagen, soms wat meer en soms wat minder en houd je dus rekening met relatie als je andere dingen afspreekt.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:27

Gini schreef:
Schemerdier schreef:

Leuke dingen kosten geld.

Nou dit dus.. en daarom snap ik het niet.

Als je jong bent dan ben je nog flexibel.. Geen kinderen of mankementjes die je leven in sluipen. Dan wil je toch juist iets opbouwen en geld sparen (mij lukt dat nu niets eens omdat het leven gewoon duur is en ik verdien echt niet slecht). En het argument: ‘Ik ga er niet op achteruit.’ snap ik dan ook niet want als je 40 uur zou werken dan komt er meer geld binnen. Ik vind dat best belangrijk met oog op de toekomst. Ik wil hem juist lekker kunnen chillen als ik op leeftijd ben en het liefst zo vroeg mogelijk. In het bedrijf waar ik werk kun je ook niet iets opbouwen of doorgroeien als je niet minimaal 36 uur werkt. En ik denk als je eenmaal gewend bent aan minder dat je niet snel weer terug gaat naar 40 uur. Maar ja ambities van mensen verschillen natuurlijk ook.