Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:17

Niks mis mee, maar hoe kun je iemand die je 1x hebt ontmoet al een vriend noemen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:21

Relaxed schreef:
Niks mis mee, maar hoe kun je iemand die je 1x hebt ontmoet al een vriend noemen?

Ik spreek hem al 1,5 jaar :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:25

Ik zeg dan altijd als het daten niks wordt 'ik heb al vrienden' :') zit niet op dating apps om vrienden te vinden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:27

Zeg ik ook altijd. :') Als ik na een date iemand niet leuk genoeg vind en ze willen graag "vrienden" blijven dan zeg ik: die heb ik al genoeg. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:32

Tja, ieder zijn eigen manier.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:36

Ik ben ook nog bevriend hoor met een ex tinderdate...nou ja dat waren wel heel wat dates en meer :D

Leuke vent, dus waarom niet!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:07

Ik ben ook nog steeds bevriend met een date. Klikte super maar geen aantrekkingskracht.. spreken elkaar nog bijna dagelijks. Heb ook vrienden genoeg maar heb hem als enige mannelijke vriend.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:20

@Fem dat klinkt ook echt heel leuk :):)

Ha.. gewoon vrienden, ik wou dat het kon. Afgelopen maanden was ik met iemand aan het daten, klikte echt goed maar samen tot de conclusie gekomen dat we geen romantische gevoelens hebben voor elkaar dus we zijn toen vrienden gebleven. Ik heb nog nooit zo een gemakkelijke overgang gemaakt van intiem zijn met elkaar naar gewoon vrienden. Het ging goed, tot hij dus met iemand nieuw aan het daten was is het toch wel naar zijn hoofd gestegen.. jee wat een ego heeft die gast. "I'm going through a big transition currently and need to focus on essentials and things that are feeding my growth, so unfortunately I do not foresee myself able to put energy into this any time soon"
Op dat moment was ik echt zo klaar met zijn bullshit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:23

nenahdm schreef:
@Fem dat klinkt ook echt heel leuk :):)

Ha.. gewoon vrienden, ik wou dat het kon. Afgelopen maanden was ik met iemand aan het daten, klikte echt goed maar samen tot de conclusie gekomen dat we geen romantische gevoelens hebben voor elkaar dus we zijn toen vrienden gebleven. Ik heb nog nooit zo een gemakkelijke overgang gemaakt van intiem zijn met elkaar naar gewoon vrienden. Het ging goed, tot hij dus met iemand nieuw aan het daten was is het toch wel naar zijn hoofd gestegen.. jee wat een ego heeft die gast. "I'm going through a big transition currently and need to focus on essentials and things that are feeding my growth, so unfortunately I do not foresee myself able to put energy into this any time soon"
Op dat moment was ik echt zo klaar met zijn bullshit.

Oh jeetje, dat klinkt behoorlijk arrogant.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:34

Okay, hij zegt het behoorlijk van uit het IK-perspectief, maar heel eerlijk als mijn date nog goede vrienden zou zijn met een recente ex, zou ik dit ook toch niet heel tof vinden.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:52

Ex kon je dit niet echt noemen vind ik maar ja.. dan nodig je iemand uit voor thanksgiving omdat hij hier geen familie heeft, krijg je 2 weken later dit bericht. Sorry maar dat gaat er bij mij niet in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:14

Ailill schreef:
Okay, hij zegt het behoorlijk van uit het IK-perspectief, maar heel eerlijk als mijn date nog goede vrienden zou zijn met een recente ex, zou ik dit ook toch niet heel tof vinden.

Dat is dus precies waarom ik zelf ook geen behoefte voel om vrienden te blijven met dates.. :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:12

Vind dat wel jammer want je hebt wel een klik met die persoon, of ja dat denk je dan te hebben. Echte vrienden maken is zo moeilijk, maar intiem zijn met iemand wanneer je die persoon helemaal nog niet kent gaat dan wel weer, vind het zo bizar soms maar je hebt alles ook zelf in de hand natuurlijk.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:01

Bij een vriendschap tussen man en vrouw zit er vaak (let op, niet altijd) ergens iets van gevoel nog.. Bij de een of bij de ander. En daarom werkt het dan ook goed in een vriendschap, omdat diegene dan veel interesse toont in de ander en dat is natuurlijk fijn. Maar zodra een van de twee weer gaat daten etc kan dat toch wel snel mis lopen, dan is die interne prikkel weg. Dat heb ik tenminste wel vaker ervaren.
En ik heb ook wel mannelijke vrienden dus het kan wel. Maar vrienden worden met iemand die ik een paar keer heb gezien als date.. mwa.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:04

Tanya schreef:
Bij een vriendschap tussen man en vrouw zit er vaak (let op, niet altijd) ergens iets van gevoel nog.. Bij de een of bij de ander. En daarom werkt het dan ook goed in een vriendschap, omdat diegene dan veel interesse toont in de ander en dat is natuurlijk fijn. Maar zodra een van de twee weer gaat daten etc kan dat toch wel snel mis lopen, dan is die interne prikkel weg. Dat heb ik tenminste wel vaker ervaren.
En ik heb ook wel mannelijke vrienden dus het kan wel. Maar vrienden worden met iemand die ik een paar keer heb gezien als date.. mwa.

Ja, deze ervaring heb ik ook.

Ik vind het eigenlijk juist netjes dat je aan kan geven dat de vriendschap ophoudt omdat het niet meer werkt ivm nieuwe relatie. Vriendschappen mogen ook van kortere duur zijn toch? Ik zie mezelf best een soort vriendschap aangaan met iemand waarmee ik even heb gedate, maar of dat ook duurzaam is, vooral als 1 van de 2 wel een relatie krijgt? Geen idee. Dan is het alleen maar prettig als je daar duidelijk over bent naar elkaar. Dat het toch niet meer werkt nu je een relatie hebt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:26

Ik heb het niet vaak gehoord, maar ik ben nog altijd bevriend met mijn laatste ex.
We weten beide ook dat het waarschijnlijk eindig zal zijn als een van de twee een relatie krijgt, juist ook om wat Tanya benoemt.
Die interne prikkel, die behoefte, die is dan weg, daar heb je in mijn ogen dan toch je relatie voor.
(En om even duidelijk te zijn, dan heb ik het niet over seks, maar toch de behoefte van contact, aandacht, tijd doorbrengen met iemand van het andere geslacht).

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:13

Ik heb met meerdere dates nog leuk contact. Mij vriend weet dat, en eentje zie ik heel af en toe nog.
Heb sws meer vrienden dan vriendinnen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:20

Ik heb met een aantal tinderdates nog contact en dat is gezellig, ze weten dat ik op zoek ben naar iets serieus en dat we dan wel zien hoe de vriendschap verder verloopt

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:31

De jongen waar ik een paar dates mee heb gehad blijkt een ontzettende banketstaaf te zijn. Wat hij zegt en doet spreekt elkaar allemaal tegen. 's Avonds nog gezegd dat het fijn is om me te zien, volgende ochtend zonder gezichtsuitdrukking gezegd dat hij ermee wil stoppen. Nou, liever kwijt dan rijk dan. Neemt niet weg dat het flink k*t is, heb me echt flink vergist in hem blijkbaar. Kon op het laatst in zijn gezicht zien dat hij recht tegen me aan het liegen was.
Voor mij voorlopig even geen Tinder of datingapps meer. Ik kijk wel wat er op mijn pad komt.

Interessant om te lezen wat jullie schrijven over vriendschappen met exen. Ik heb met de mijne nog goed contact en heb het zelfs met hem over mijn dates. Ik heb juist in een relatie nog behoefte aan een vriendschap met iemand van het andere geslacht. Als je dan ergens mee zit, kunnen soms mannen beter verklaren waarom je vriend iets doet, dan dat vriendinnen dat kunnen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:33

De mensen die het hardst roepen dat ze vrienden willen blijven, zijn altijd als eerste weg. Dat is mijn ervaring. Wel heb ik nog steeds leuk vriendschappelijk contact met mijn fwb. Woont ook vlakbij maar dus zonder verdere bedoelingen. Ook geen verwachtingen van beide zijden dus dat is prettig. NIks mis mee ook.

Ik heb as vrijdag een date met een nieuwe.....Gisteren ook gebeld en hij is erg leuk op de app. Makkelijk om mee te praten, helder in wat ie wil en alles op de rit. Ik ben heel benieuwd!

ik zat met oud en nieuw in Griekenland, had ik toch nog steeds op Tinder mijn kikadres in mijn bio staan. Werd ik toch overspoeld met berichten hahahaha. Ik heb m heel gauw weggehaald.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:37

Ja, afspreken dat je vrienden blijft is geforceerd. Maar als het gewoon gebeurt, waarom niet.
Leuk, klinkt goed! Veel plezier. En Kik vind ik zo'n vage app, ben daar weinig mensen tegengekomen die geen creeps zijn :=

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:55

Ja dat is ook echt zo......ik was vergeten dat ie er nog in stond maar ik heb er ook bijster weinig goede ervaringen mee. Dus die heb ik nu weer verwijderd. Soms is het wel handig dat je niet je telefoonnummer hoeft te geven maar aan de andere kant, ik blokkeer iemand net zo makkelijk als ie vervelend is.

Ik had pas een match met iemand die me alleen maar berichten stuurde als Hoe was je dag? en ik nog reageren ook en dingen terugvragen maar dan kwam er hooguit een smiley dus na een dag of wat was ik dat zat en stuurde, joh dit werkt niet want een fatsoenlijk gesprek zit er al niet in dus veel succes, de groeten. Was ie beledigd want we konden toch gewoon afspreken? Dat doe ik dus echt niet als iemand op de app al niet in staat is om normaal te communiceren. En ook geen enkele vraag te beantwoorden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:59

Ik had gisteravond een date, wat een aparte jongen. Voelde me niet echt op mijn gemak bij hem, dus heb eerlijk gezegd dat er geen vervolg in zit.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:06

Daffodil ja daarom gaf ik ook altijd pas mijn telefoonnummer wanneer er een of meer leuke gesprekken zijn geweest via Tinder zelf. Heb ook nooit het vertrouwen dat een gesprek in het echt veel beter zal verlopend dan over app haha. Als er via whatsapp/tinder al geen gesprek ontstaat, dan al helemaal niet in het echt.

Jammer Zertab. Ik vind dat altijd wel het eerste dat goed moet zitten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:09

Ja precies, dat is zeker zo