Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:34

Emmaa_ schreef:
In mijn auto gaan die onderste lampen automatisch, die kan ik niet uitzetten. Ook als ik 'zonder verlichting' rijd staan die aan. Maar is niet genoeg om mee te rijden in het donker of bij grauw weer etc.

Ik erger me vooral enorm aan die felle led-lampen die tegenwoordig in auto's zitten. Die dingen verblinden echt.

Dat was laatst in het nieuws inderdaad... Ik moet zeggen, ik herken dat zelf niet echt... Waar ik tot een paar jaar geleden wel vaak last van had waren die verkleurende koplampen. Maar dat was toch gewoon standaard BMW en dan met angel eyes? Had niet het idee dat dat led was... Of wel?

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:42

Ik kan als ik op de snelweg rij in het donker echt precies eruit pikken wie die led-lampen hebben en wie niet. Het is veel koeler en veeeeel feller licht. In mijn beleving zitten ze vooral in nieuwere auto's in het iets hogere segment. Ik heb een Mitsubushi Spacestar uit 2018 en die heeft het bv weer niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:50

Ik draag al een bril. Het licht ook echt aan die rare onderlampen. Die hangen te laag, dus als ik naar het wegdek zit te kijken om de inhammen te pakken... Zit daar die lamp constant in. Met normale lampen kijk je er dan als het ware onderdoor. Het nut ontgaat me er ook echt van.

Die led lampen zijn inderdaad heftig. Vooral als ze ook nog verkeerd zijn afgesteld of als ze dan het groot licht er bij aanzetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:58

Ik heb wel eens heel boos geschreeuwd tegen iemand dat hij z'n groot licht uit moest zetten, bleek dat hij gewoon felle lampen had :o

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:00

Pff die led lampen ja, wie heeft dat bedacht? Véél feller en witter van kleur. Ik kan er heel slecht tegen als iemand me daarmee tegemoet komt rijden := vooral op wegen waar ik het niet ken of weet dat er wegversmallingen zitten, knijp ik m soms wel. Maar nu vind ik het sowieso al lastig om in het donker te rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:01

Emmaa_ schreef:
Ik heb wel eens heel boos geschreeuwd tegen iemand dat hij z'n groot licht uit moest zetten, bleek dat hij gewoon felle lampen had :o

:')

Gelukkig blijf ik met dat gescheld van mij meestal gewoon in de auto zitten :')

Maar ik zet wel eens bij verkeerd afgestelde koplampen (of losse fittingen) waardoor het lijkt alsof ze groot licht aan hebben, mijn groot licht even aan bij wijze van seintje :o
Zo van 'jij mij verblinden? Watch me...'

Maar doorgaans zijn dit dan de oudere auto's heb ik het idee... En geen led op basis van jullie reacties op led...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:36

Sammiex2000 schreef:
Rondgenaaid of gewoon plat hoofdstel voor een Fries? Vriendin kan niet kiezen haha

Ik vind gewoon plat toch vaak nog steeds het mooiste.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 01:49

casperzazoe schreef:
Pff die led lampen ja, wie heeft dat bedacht? Véél feller en witter van kleur. Ik kan er heel slecht tegen als iemand me daarmee tegemoet komt rijden := vooral op wegen waar ik het niet ken of weet dat er wegversmallingen zitten, knijp ik m soms wel. Maar nu vind ik het sowieso al lastig om in het donker te rijden.

Bleek laatst ook uit een onderzoek dat een groot deel van de auto's te felle lichten heeft (of dus te hoog afgesteld)
Ik zie tegenwoordig ook vaak auto's met de koplampen aan, maar de achterlichten uit. Ik snap niet wie dat heeft bedacht, want het is best wel gevaarlijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:09

Hoevaak zouden agenten schiet training hebben, en hoe ziet sowieso hun dag /week er uit, ik denk dat de agenten op straat bijvoorbeeld niet de hele dag op straat lopen? Ik kijk het programma dienders maar dat zijn mensen in opleiding.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:15

Is ook zot, met de mist van de week beide; tegengekomen. Verblindende witte soep en idioten zonder achterlicht.

Ik vraag me nu al weken iets af. Hoe kan iemand leven zonder dat anderen je ooit nog buiten zien en je huis er onbewoond en verlaten uitziet? Nu inmiddels ruim 2 maanden als het niet langer is. Gordijnen 20 cm open. Planten inmiddels dood voor het raam, voordeur bijna dichtgegroeid, voortuin onkruid (man is een tuinliefhebber tot en met) en nooit een lamp aan. Ook niet s nachts of wat ook.

Ik sprak de man af en toe. Heeft geen familie of vrienden en ook geen contact met zijn buren. Kom er bijna dagelijks langs met de honden. Na een paar weken kwam ik zijn buren tegen maar die zagen en hoorden hem ook nooit meer. En doet niet open na aanbellen. In overleg toch melding gemaakt Eerst bij de verhuurder (die kregen geen contact, maar huur wordt betaald dus zij laten het erbij) daarna de politie waarvan ik terugkoppeling kreeg.

Begrepen de melding maar al te goed, huis ziet er verlaten uit. ook zij waren hoogst verrast dat nadat ze bijna de deur zelf hadden opengemaakt de meneer alsnog open deed in zoals ze zeiden goede gezondheid.

Maar ook bij hun komen er vragen op, hoe kan iemand leven en overleven zonder een teken van leven? Geen licht in huis (alleen buiten de bewakingslamp en camera). Geen boodschappen die gedaan worden, geen bezorging aan huis. Gewoon niks. en de ellende is, dadelijk gebeurd er wel wat en merkt niemand het.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:24

Koplampen aan zonder achterlicht dat is de dagrijverlichting. Sinds kort hier ook een auto die dat heeft. Dagrijlampen geven eng veel licht, waardoor ik de eerste paar dagen me ook een paar keer heb vergist. Idee is op zich prima, maar idd slecht bedacht dat ze teveel licht geven en dat de achterlichten niet zijn meegenomen hier in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:27

Waarom ben ik de hele dag moe maar klaarwakker wanneer ik eindelijk in bed lig? :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:27

Geen idee, herkenbaar wel. Doodmoe en in bed stuiter stuiter {:)-:(

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:30

moonsparkle schreef:
Hoevaak zouden agenten schiet training hebben, en hoe ziet sowieso hun dag /week er uit, ik denk dat de agenten op straat bijvoorbeeld niet de hele dag op straat lopen? Ik kijk het programma dienders maar dat zijn mensen in opleiding.

Je kunt op Youtube politievlogger Jan-Willem even bekijken! Die vlogt namelijk alles wat hij doet op zijn werk. Het patrouilleren, het bekeuren, alle administratieve rompslomp, enz.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:55

Is het beter om de bilriemen van de deken van je paard kruislings te doen of niet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:11

NoTwixLeft schreef:
Koplampen aan zonder achterlicht dat is de dagrijverlichting. Sinds kort hier ook een auto die dat heeft. Dagrijlampen geven eng veel licht, waardoor ik de eerste paar dagen me ook een paar keer heb vergist. Idee is op zich prima, maar idd slecht bedacht dat ze teveel licht geven en dat de achterlichten niet zijn meegenomen hier in.

Het idee is toch dat ze automatisch aan springen als het gaat schemeren?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:22

Janine1990 schreef:
NoTwixLeft schreef:

Maar daar heb je niks aan als het mistig is want daar reageren de sensoren niet op.. En aangezien mensen daar niet aan denken heb je dus van die sukkels die half zonder licht rijden als het mistig is..

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:27

Janine1990 schreef:
NoTwixLeft schreef:

Klopt, maar die automatische optie heb ik niet. :+ En gezien de weinige achterlichten die ik de laatste dagen heb gezien, vermoed ik dat meerdere mensen die optie niet hebben. En dus voldoende licht denken te dragen door de felle dagrijverlichting.

Daarnaast kan het met mist of regen gebeuren dat dat automatische niet goed gaat, want het kan dan wel licht genoeg zijn ondanks verminderd zicht.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:31

Hoe ik een zelfgebakken (al dan niet daadwerkelijk door mijzelf :+) appeltaart in Heerle (NB) krijg.... Bestellen bij de bakker en laten bezorgen is dus niet de bedoeling.

Die automatische optie vind ik ook stom, rij je onder een viaduct door, gaan ineens die lampen aan. Soms lijkt het net of iemand dan ineens remt. Gewoon je licht aan doen, óók overdag, is het altijd goed.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:30

Tot je een keer op klaarlichte dag aan de kant wordt getrokken door de politie en een boete krijgt omdat je ene voorlamp het blijkbaar niet meer doet. Sindsdien zet ik die dingen weer op automatisch.

Dat ze het meedeelden snapte ik maar de boete voelde wel zuur.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:26

Anthea schreef:
Waarom ben ik de hele dag moe maar klaarwakker wanneer ik eindelijk in bed lig? :')

Misschien overprikkeld?
Toch eerder toegeven aan de moeheid overdag, als dat lukt?

Hoe krijg je een langharige hond een beetje schoon binnen na een wandeling in de regen? (lange haren onder zijn buik en aan zijn poten vol met modder). Een simpele handdoek zet geen zoden aan de dijk helaas.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:31

De hond eerst op een oude handdoek/kleed laten liggen tot 'ie een beetje droger is, daarna vacht uitborstelen en daarna pas door het hele huis laten lopen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:54

NoTwixLeft schreef:
Klopt, maar die automatische optie heb ik niet. :+ En gezien de weinige achterlichten die ik de laatste dagen heb gezien, vermoed ik dat meerdere mensen die optie niet hebben. En dus voldoende licht denken te dragen door de felle dagrijverlichting.

Daarnaast kan het met mist of regen gebeuren dat dat automatische niet goed gaat, want het kan dan wel licht genoeg zijn ondanks verminderd zicht.

Oh echt? Weer wat geleerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:27

Nikass schreef:
Hoe krijg je een langharige hond een beetje schoon binnen na een wandeling in de regen? (lange haren onder zijn buik en aan zijn poten vol met modder). Een simpele handdoek zet geen zoden aan de dijk helaas.

Waterblazer aanschaffen.. Ideaal met dit weer en ook na het wassen of als je de losse haren er uit wil halen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:33

Hilli schreef:
De hond eerst op een oude handdoek/kleed laten liggen tot 'ie een beetje droger is, daarna vacht uitborstelen en daarna pas door het hele huis laten lopen?

Ik zet die van mij in de wasbak vd badkamer, douchekop op zijn onderkant, alle zandzooi eruit spoelen en dan goed afdrogen met een oude handdoek.
Maar mijn langhaar is een Shih Tzu die elke 10 weken ofzo op 7mm geschoren wordt, heel langharig is hij dus niet.
De keeshond heeft kort haar op de poten dus tegen dat we weer binnen zijn is zij weer zo goed als schoon waar de Shih Tzu dan nog een modderplakkaat is. :+