Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:28

Nou in de westernsport is toch een groot gedeelte gewoon man. Dus je hoeft het niet altijd buiten je zwembadje te zoeken :P Maar ik hoef ook niet perse een vriend die paarden leuk vind, of dezelfde hobby leuk vind of iets in die richting.

Vind het wel grappig dat o.a Tinder alleen als datingapp wordt genoemd. Ondanks dat er echt wel bij sommige mensen goede resultaten uitkomen, vind ik dat toch niet echt een datingapp om te benoemen. Het is gratis en ik vraag me af hoeveel er daadwerkelijk op gaan met dezelfde intentie als die ik bijvoorbeeld zou hebben. Dat maakt niet uit hoor, ieder voor zich. Kan m'n vinger er alleen wel op leggen.

Ieder moet het ook voor zich doen. Vroeger gingen sommige dingen ook wel makkelijker maar er is ook een verschil tussen hoe je als persoon bent. Toen er nog geen mobiele telefoons waren, was ik dan ook wel een stuk jonger dan voor een echte relatie, maar ook een stuk meer verlegen. Dus dan stap je ook minder snel op iemand af :)

Ach, er is overal wel weer wat voor te zeggen.

Zertab

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:45

Nee, ik hoef ook niet perse een vriend met dezelfde hobby's. Ieder gewoon lekker zijn eigen ding :D

En dat klopt hoor, op Tinder zitten ook zoveel randdebielen, of van die types die alleen uit zijn op s*ks. Ik vind Bumble wat dat betreft prettiger.

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:59

listiglistje schreef:
Ik ben 47 dus opgegroeid zonder social media en mobiele telefoons ;)

Was het nog maar zo, toen werd je versierd in het wild!
School, vereniging, kermis, werk, jaarmarkt, supermarkt, via via, op het terras, uitgaan, voetbalwedstrijd en noem maar op.
Jongens en mannen stapte gewoon op je af of belden je op!

Vaak had je ook direct verkering na
de eerste zoen :')
Als het niet werkte was het binnen 3 maanden UIT.
Werkte het wel, bleef je erbij.
Veel simpeler toen.

Sluit mij hier bij aan, ben bijna 44 en ben ook opgegroeid zonder social media, de mobiele telefoon kenden we toen nog niet.
Meestal ging het idd via school, kermis of discotheek.
Dan kreeg je zo'n briefje in handen met de vraag of je verkering wilde en daar stonden 2 vakjes naast. 1 met ja en 1 met nee, en dan aankruisen van toepassing :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:01

Tja in die tijd was ik mijn vriend nooit tegengekomen, dankzij Tinder wel. En het is een bijzonder goede match al zeg ik het zelf. :=

En zo ken ik vele positieve tinder-verhalen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:54

Ik ken ook best wel wat positieve Tinder verhalen en zelf dus ook 1,5 positieve ervaring. De halve omdat ik de jongen erg leuk vond, hij mij ook, maar het werkte gewoon niet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:08

Jeugdbeweging hoor ik ook vaak, hier een aantal koppels uit de toneelgroep. Oa mijn broer en zijn verloofde hebben elkaar daar leren kennen.
Ik denk dat het vroeger inderdaad makkelijker was om in een relatie te stappen, nu kampt iedereen met bindingsangst en FOBO: 'fear of better options'. :') Denk dat online daten en sociale media daar ook zeker een rol in spelen. Je bent met datingsapps ook minder geneigd om denk ik spontaan op iemand af te stappen. En volgens mij hangt het nog altijd heel erg af van waar je woont, ik heb echt ruim 3-4 mensen leren kennen die mij op date gevraagd hebben de afgelopen maanden, gewoon spontaan zonder apps. Maar ik woon ook in een super drukke stad met veel jonge/single mensen.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:13

Ik denk inderdaad dat alle apps een lagere drempel zijn om iemand aan te spreken of in het ‘wild’ te ontmoeten… Best jammer!
Ik heb mijn vriend via Happn leren kennen, de eerste week van de lockdown in maart, twee jaar geleden alweer!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:16

De apps maken veel verschil .
Mijn 1e vriend indertijd leren kennen in discotheek
Mijn 2e vriend en vader van mijn kinderen in een café, hij benaderde me later via Lexa account . Heel grappig
Huidige vriend via FB dating en tinder , heel lang gechat voor we effectief hebben ontmoet . En nu al bijna 10 maanden een relatie

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:47

Mijn vorige vriend met wie ik 2 jaar heb gehad heb ik via badoo leren kennen.
Mijn huidige vriend met wie ik nu 2,5 maand samen ben ook via badoo.
Zitten soms...-tja...hoe zal ik het netjes zeggen := - ....vieze mannetjes tussen :x
Je moet het echt treffen daar :)
Tenminste...dat is mijn ervaring in de leeftijdscategorie van rond de 40

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:56

naomi_mickey schreef:
Ik denk inderdaad dat alle apps een lagere drempel zijn om iemand aan te spreken of in het ‘wild’ te ontmoeten… Best jammer!
Ik heb mijn vriend via Happn leren kennen, de eerste week van de lockdown in maart, twee jaar geleden alweer!

Ik mag hier helemaal niet meer meelezen want al lange tijd niet meer single :o Maar happn vond ik toen ook wel fijn, dat is toch die app waarbij je mensen kruist/in de buurt komt in het echt?
Dus die man van de supermarkt kan zo wel voorbij komen :D

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:20

Klop ja! Met Happn kruis je elkaar ergens, ook erg leuk op vakanties oid hihi. Vond dat wel eén van de fijnere apps waar naar mijn idee de meer serieuze mensen op zitten!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:51

Haha, Happn heb ik ook een poosje gehad tot iemand begon te zeggen dat ie me altijd met de honden zag lopen en meer in die trant en ik voelde me ontzettend bekeken maar wist niets van die ander :') Kreeg ook niets, dusja mee gestopt.

Ik date al met iemand dus ik hoor ook niet echt in dit topic. Maarja vind t gezellig mee te kletsen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:16

Van mij mag iedereen reageren, hoe meer zielen hoe meer vreugd. En ook altijd fijn om succes verhalen te horen :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:06

Zertab schreef:
Van mij mag iedereen reageren, hoe meer zielen hoe meer vreugd. En ook altijd fijn om succes verhalen te horen :D

:') :') :')

Ik heb intussen 5 dates er op zitten met een kerel, hele leuke jongen, super ambitieus, gaat het vast ook groot maken. Merk alleen dat ik op dit moment echt nog geen relatie wil en vrees dat dat ook niet snel gaat veranderen. Hij meent het wel serieus, dus ga proberen dit de volgende keer dat ik hem zie dat toch even te benoemen. Gisteren hebben we super gezellig samen gekookt en daarna hele avond op de bank gehangen met een glas wijn. Vind het wel rot want het is echt een leuke jongen en wil hem graag ook nog beter leren kennen maar eerlijkheid duurt volgens mij wel het langst.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:22

CalipsoLover schreef:
Ik heb intussen 5 dates er op zitten met een kerel, hele leuke jongen, super ambitieus, gaat het vast ook groot maken. Merk alleen dat ik op dit moment echt nog geen relatie wil en vrees dat dat ook niet snel gaat veranderen. Hij meent het wel serieus, dus ga proberen dit de volgende keer dat ik hem zie dat toch even te benoemen. Gisteren hebben we super gezellig samen gekookt en daarna hele avond op de bank gehangen met een glas wijn. Vind het wel rot want het is echt een leuke jongen en wil hem graag ook nog beter leren kennen maar eerlijkheid duurt volgens mij wel het langst.

Maar moet je het een relatie noemen? Of vraagt hij om die bevestiging? Ik date al ruim een jaar met iemand zonder de benaming 'relatie'. Tsja, misschien kom ik straks van een koude kermis thuis, maar aan het begin is ook naar voren gekomen dat het woordje relatie hem benauwd ofzo. Ik begrijp dat zelf niet zo goed, maar ala. In jouw geval is dat dus ook zo, dus waarom maak je het niet makkelijker voor jezelf?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:38

Maak het gewoon bespreekbaar. Misschien is dat etiket voor hem niet zo belangrijk. :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:51

Mijn laatste 'relatie' is idd ook nooit een relatie genoemd geweest, hebben ruim 8 maanden gedate maar wij wouden idd beide geen label plakken omdat we het beide lastig hebben met die labels. Tot ik dat dan wel wou omdat ik die bevestiging nodig had en hij mij dat niet kon geven. +:)+ toen dus beslist om er een punt achter te zetten.

Er zijn gewoon bepaalde dingen die ik ook op dit moment niet kan geven, ik ben een constante twijfelaar en nog maar 1x verliefd geweest de afgelopen 5 jaar (lees: dus met mijn ex waar ik WEL plots een label wou). Ik ga het dan ook niet kwalijk nemen als mensen die labels nodig hebben, maar ik wil ze niet zolang ik zelf niet alles op een rijtje heb (mijn leven is effe chaos nu). Hij heeft op dit moment nog geen bevestiging oid gevraagd, maar ik denk dat het misschien na 5 dates wel de moeite wordt om even kort te bespreken hoe we er beide instaan, ook voor dat ik iemand hoop ga geven lijkt me.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:00

Dan zeg je dat. En dan weet je pas hoe hij erop reageert

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:42

Zal het laten weten :list:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:28

CalipsoLover schreef:

Nou ja, ik probeer je alleen maar te helpen, vind deze reactie onaardig van je.

Maar gezien je anders topic krijg ik meer het idee dat je gewoon niet toe bent aan een relatie of wat dan ook, omdat je met jezelf in de knoop zit. Succes ermee!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:11

Zertab schreef:
CalipsoLover schreef:

Nou ja, ik probeer je alleen maar te helpen, vind deze reactie onaardig van je.

Maar gezien je anders topic krijg ik meer het idee dat je gewoon niet toe bent aan een relatie of wat dan ook, omdat je met jezelf in de knoop zit. Succes ermee!

Eh.. Hoezo onaardig? Was helemaal niet onaardig bedoelt hoor. Was meer van 'ik ga het inderdaad bespreekbaar maken en zal het hier laten weten', zoals ik hierboven ook aangeef geen zin in een relatie. Snap niet goed wat je onaardig vind nu.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:00

Ach het is soms heel lastig om met dit, soms toch wel gevoelige, onderwerp een juist antwoord te geven. De één staat er anders in dan de ander. De één vind het normaal terwijl de ander denkt 'wtf ..', dat blijf je toch hebben. Ik denk dat het van beide kanten niet verkeerd is bedoelt, een getypte tekst kan sowieso heel anders of kortaf overkomen maar zou er niet te druk om maken ;) Denk echt dat het goed bedoelt is.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:03

Nou, hij pakte het wel heel goed op. Heel open en fijn gesprek met hem gehad, aangegeven dat ik hem echt wel een super fijn persoon vind maar op dit moment niet echt opensta voor iets serieus. Daar kon hij mij gelukkig in volgen en gaf ook aan dat er absoluut geen haast achter zit, ik word morgen geopereerd en heb daarna een maand examens dus ga me daar nu ook even op focussen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:02

Ik snap het even niet meer :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:24

xDenies schreef:
Ik snap het even niet meer :')

Ja maar ik snap bovenstaande reactie eigenlijk ook niet meer :')