Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
khirshanta schreef:Je had vroeger het hertogdom Limburg, dit werdt simpelweg opgesplitst in de 'Belgische Provincie Limburg' en het 'Nieuw Hertogdom Limburg'; wat later hernoemd werd tot Nederlandse Provincie Limburg.
Leuk weetje: in Limburg was, en is men vaak Limburgstalig. Sinds maart 1997 is Limburgs, net als Fries en Nedersaksisch een minderheidstaal
fohadie schreef:Waarom krijg je bij een dekbedovertrek van 140x200 maar 1 kussensloop? de maat voor 1persoonsdekbedden is volgens mij 70x200 (of korter die heb ik ook). Ik lig met 2 personen onder een dekbed van 140x200 en vind het jammer dat 1 van ons nu een andere, niet matchende kussensloop heeft.
fleurtjeuh schreef:fohadie schreef:Waarom krijg je bij een dekbedovertrek van 140x200 maar 1 kussensloop? de maat voor 1persoonsdekbedden is volgens mij 70x200 (of korter die heb ik ook). Ik lig met 2 personen onder een dekbed van 140x200 en vind het jammer dat 1 van ons nu een andere, niet matchende kussensloop heeft.
First world problems![]()
fohadie schreef:xJurdyWonanx schreef:Omdat dekbedden normaal 60 cm breder dan het bed zelf zijn. Bij een 140 bed kom je normaal op 200 cm dekbed uit. De 140 dekbedden zijn voor 1 persoonsbedden en vandaar dus maar 1 sloop
Waarom heb je dan ook dekbedden van 70x200? Dat noem ik eerder 1persoons.
oomens schreef:Wie ooit bedacht heeft dat een tweepersoonsdekbed een goed idee is, heeft een partner die nooit omdraait. Of even vaak heen- als terugdraait.