Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
khirshanta schreef:Je had vroeger het hertogdom Limburg, dit werdt simpelweg opgesplitst in de 'Belgische Provincie Limburg' en het 'Nieuw Hertogdom Limburg'; wat later hernoemd werd tot Nederlandse Provincie Limburg.
Leuk weetje: in Limburg was, en is men vaak Limburgstalig. Sinds maart 1997 is Limburgs, net als Fries en Nedersaksisch een minderheidstaal
Als het dalijk 2025 is klinkt het toch raar om telkens tweeduizend vijfentwintig te moeten zeggen? Of ligt dat aan mij?
Heeft het ook een reden dat we in de 21ste eeuw het jaartal voluit spreken ipv verkorten?
fohadie schreef:Waarom krijg je bij een dekbedovertrek van 140x200 maar 1 kussensloop? de maat voor 1persoonsdekbedden is volgens mij 70x200 (of korter die heb ik ook). Ik lig met 2 personen onder een dekbed van 140x200 en vind het jammer dat 1 van ons nu een andere, niet matchende kussensloop heeft.
fleurtjeuh schreef:fohadie schreef:Waarom krijg je bij een dekbedovertrek van 140x200 maar 1 kussensloop? de maat voor 1persoonsdekbedden is volgens mij 70x200 (of korter die heb ik ook). Ik lig met 2 personen onder een dekbed van 140x200 en vind het jammer dat 1 van ons nu een andere, niet matchende kussensloop heeft.
First world problems![]()
fohadie schreef:xJurdyWonanx schreef:Omdat dekbedden normaal 60 cm breder dan het bed zelf zijn. Bij een 140 bed kom je normaal op 200 cm dekbed uit. De 140 dekbedden zijn voor 1 persoonsbedden en vandaar dus maar 1 sloop
Waarom heb je dan ook dekbedden van 70x200? Dat noem ik eerder 1persoons.
ik heb soms al te weinig in mn eentje aan mn 200
oomens schreef:Wie ooit bedacht heeft dat een tweepersoonsdekbed een goed idee is, heeft een partner die nooit omdraait. Of even vaak heen- als terugdraait.
Al is mijn 240 dekbed op 140 bed nu wel heerlijk luxe
Het allerbeste slaap ik samen onder een tweepersoons dekbed, dat gedoe met twee losse dekbedden die dan weer uit elkaar schuiven en koude kiertjes geven, brrr!