Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:22

Fennadev schreef:
En nu was mijn andere bus dus te vol. Dus nu kom ik gewoon te laat voor college. Ik snap ook niet waarom ze lijn 314 maar 2 keer per uur laten rijden.
Lijn 1 vertrekt toch niet vanaf het hoofdstation? Ik heb nog nooit eerder van die lijn gehoord.
Ik ga zodra ik mijn rijbewijs heb wel zelf rijden naar het zernike, want dit is gewoon niet leuk meer.

Lijn 1 rijd wel via HS :j is die groene bus

https://qbuzz.nl/GD/lijn/g551

Nayomie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:26

Lijn 1 rijdt vanaf het hoofdstation naar zernike naar reitdiep (of zuidhorn) en rijdt ieder kwartier :)
Die vertrekt van halte T.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:33

Die groene is toch lijn 11? Die pak ik nooit want die doet er heel lang over. Het maakt nu trouwens toch niks meer uit. Ik kom minstens een kwartier te laat, dus dan ga ik toch de zaal niet meer in.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:51

Lijn 1 is voormalig lijn 11. Met de nieuwe dienstregeling is dat veranderd.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:45

Ik zit in de trein en er zit een mens naast me een appel te eten, maar echt met mond open en gigantisch smakken :( vraag me dan altijd of of ze zelf niet door heeft dat het er echt ranzig uit ziet, allemaal mensen hier zitten d'r ook echt vies aan te kijken :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:59

Er is een trein die van Rotterdam naar [***] gaat, via blaak en Dordrecht. Maar die rijdt altijd zo langzaam en staat op Dordrecht 10 minuten stil.
Ik maak iedere keer de fout om die te nemen ipv degene die vijf minuten later komt en in een keer door rijdt, zo irritant :') scheelt gewoon 25 minuten :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:25

xTammyy schreef:
Er is een trein die van Rotterdam naar Breda gaat, via blaak en Dordrecht. Maar die rijdt altijd zo langzaam en staat op Dordrecht 10 minuten stil.
Ik maak iedere keer de fout om die te nemen ipv degene die vijf minuten later komt en in een keer door rijdt, zo irritant :') scheelt gewoon 25 minuten :=

De gewone intercity bedoel je? Die lijkt inderdaad wel extra traag gemaakt om zo meer directe reizigers in de Fyra te krijgen. Eigenlijk is het nu dus een soort veredelde sprinter geworden, eigenlijk alleen bedoeld voor degenen die op Dordrecht of Blaak moeten zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:59

Hij gaat ook maar tijdelijk naar Breda volgens mij, hij stopt nu ook tijdelijk niet meer op Schiedam. Weet niet meer waarom :')
Veredelde Sprinter vind ik 'm overigens niet, zeker nu die niet meer op Schiedam stopt slaat ie daar iets teveel stations voor over :=

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:36

Zo moet ik sinds de nieuwe dienstregeling op de terugweg standaard 25 minuten wachten op aansluiting.
Echt waardeloos

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:57

Fennadev schreef:
En nu was mijn andere bus dus te vol. Dus nu kom ik gewoon te laat voor college. Ik snap ook niet waarom ze lijn 314 maar 2 keer per uur laten rijden.
Lijn 1 vertrekt toch niet vanaf het hoofdstation? Ik heb nog nooit eerder van die lijn gehoord.
Ik ga zodra ik mijn rijbewijs heb wel zelf rijden naar het zernike, want dit is gewoon niet leuk meer.

En dan roepen ze wel een extra bus op, maar die was er tien minuten later nog niet. Tja dan pak ik de 304 hoor. Maar die is 8 voor op het hoofdstation dus 11 uur haal ik niet meer.

De keren dat ik naar Zernike moest voor cursus, nam ik om die reden altijd een a twee bussen eerder. ;)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:19

Het is weer feest. Ik moet van Nijmegen naar Goes en na een kwartier kregen we te horen dat er een aanrijding was met een trein op ons traject. Dus we gaan nu weer naar Nijmegen. Feest :(

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:38

Grr. De jongen naast mij die lekker over mij aan het appen is naar zn lief, leuk hoor -:(- Je kan ook wat inlevensvermogen hebben, leven en laten leven. -:(-

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:49

Fair schreef:
Grr. De jongen naast mij die lekker over mij aan het appen is naar zn lief, leuk hoor -:(- Je kan ook wat inlevensvermogen hebben, leven en laten leven. -:(-

Huh?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:02

Ze riepen net in de trein om dat ze de ov-chipkaart kwamen controleren en dat de controleurs in burger waren. Ik had echt de neiging om naar de volgende coupé te lopen en daar iemand om zijn ov-chipkaart te vragen ter controle en dan te zeggen: "Ja, dit is een OV-chipkaart :j ". Ik heb me ingehouden _O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:09

goldenarrow schreef:
Ze riepen net in de trein om dat ze de ov-chipkaart kwamen controleren en dat de controleurs in burger waren. Ik had echt de neiging om naar de volgende coupé te lopen en daar iemand om zijn ov-chipkaart te vragen ter controle en dan te zeggen: "Ja, dit is een OV-chipkaart :j ". Ik heb me ingehouden _O-

Goed dat ze het iig omroepen. Toen ik laatst met mijn verloofde in de trein zat werd dit niet omgeroepen. Een boom van ern vent vroeg nogal bedreigent om onze ov en die weigerde wij te geven. Straks gaat ie er met onze kaart vandoor! Die man bleef volhouden en werd steeds kwaaier dus wij om ID gevraagd. Werd ie nog kwaaier maar goed, er kwam een ID en toen vertrouwden we het wel.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:13

Ik kan me voorstellen dat je dan je kaart niet geeft, zou ik ook niet doen. Maar ik heb ook nog nooit eerder meegemaakt dat ze in burger waren.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:25

Fair schreef:

Zei hij wel wat liefs? -O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:30

Alle trein verkeer van en naar Gouda-Rotterdam-den haag -Utrecht ligt voor hele dag plat grrrrrr

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:00

Den Haag - Utrecht niet! Alleen Rotterdam - Utrecht en Rotterdam - Den Haag.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:30

Vanaf Gouda wel hoor

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:06

Vanuit Gouda naar Den Haag en naar Utrecht rijden de treinen gewoon, alleen tussen Gouda en Rotterdam rijden er geen treinen vanwege geplande werkzaamheden. Er zijn wel bussen en meestal is dat bij geplande werkzaamheden wel netjes geregeld.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:22

Raar , op de borden van het station werd aangegeven dat ze naar Denhaag Utrecht en zelfs richting Groningen niet rijden. Wij zijn met de bus gegaan uiteindelijk

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:26

Wat ben ik blij met deze buschauffeur! Ov is doormidden gebroken, maar mocht gelukkig doorlopen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:29

Gister zat er iemand in de bus te klappen met z'n kauwgom. Ik vind dat zo'n irritant geluid.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:49

Wie zijn er nog meer bezig om van utrecht rii breda/tilburg te komen? Wat een drama *D maar ik zit eindelijk in een rijdende trein _/-\o_