Designer verslaving #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:59

_Flower schreef:
Wat een mooie aankopen zeg! Die Chloé lijkt me ook erg veelzijdig.

Ik heb pas mijn eerste high end designerbag gekocht. Durf hem alleen nog niet te gebruiken....☺️

[ [url=m/xaSCKU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi die! ik heb getwijfeld over die en de alma BB. Toch voor de Alma gegaan..
En gewoon gebruiken joh! Juist die jij hebt is heel duurzaam door het canvas en het donkerbruine leer!
Ik draag mijn Pochette Metis nu echt al 3 jaar af en aan.. En hij ziet er echt nog suuuuper goed uit.. hoekjes beetje versleten inmiddels maar dat is gewoon probleempje met dit model.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:01

Ik heb de riem inmiddels binnen en ben er ontzettend blij mee! Ik twijfelde lang tussen de 2cm en de 3cm. Uiteindelijk toch voor de 3cm gekozen en gelukkig totaal geen spijt van. Ik was in eerste instantie een beetje bang dat ie te groot zou worden en daardoor 'opzichtig' zou zijn, maar dat is gelukkig helemaal niet het geval vind ik!
Afbeelding

Ik ben al lang aan het kijken naar een tweede designer tas... Ik wil een 'kleine' tas (groot genoeg voor telefoon, deodorant, sleutels, pasjeshouder en een lippenstift) die ik (ook) crossbody kan dragen.

Ik begin de Louis Vuitton Pochette Metis heel erg te waarderen, vooral met een leuk sjaaltje om het bovenste 'handvat'. Nu is deze alleen super slecht te krijgen.. Weet iemand hoe het inmiddels zit met de wachtlijst?

Afbeelding

Ook vind ik de Chloe c bag of de Chloe faye heel erg leuk, maar toch iets minder bijzonder ofzo denk ik.

Afbeelding
Chloe C.
Ik vind deze super stylisch, maar misschien wat oudbollig? Of ligt dat aan mij hahaha

Afbeelding
Chloe Faye. Ook deze vind ik heel erg mooi, maar is misschien de suéde bovenkant minder praktisch...

Heeft iemand ervaring met één van deze drie tassen?

_lautje_

Re: Designer verslaving #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:23

Ik vind die Chloe erg chique!

Louis vuitton is super duurzaam! De mijne is nu 18 jaar oud en ik ben niet zuinig op mijn tassen en gebruik hem nog. Het zijn gebruiksitems en heel eerlijk vind ik een doorleefde tas vele malen chiquer dan eentje die perfect blijft.

Twee weken geleden bij Mulberry geweest om te kijken voor evt eentje erbij, maar ik kon niet kiezen. Ik vind de nieuwe Bayswater niet zo mooi. En ik heb nog genoeg handtassen eigenlijk.
Maar m’n Bayswater gaat wel hard momenteel.. vooral omdat de kinderen er ook mee slepen.

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:10

.
Laatst bijgewerkt door _Flower op 01-04-24 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:49

_Flower schreef:
Mirjam1202 schreef:
Ik heb de riem inmiddels binnen en ben er ontzettend blij mee! Ik twijfelde lang tussen de 2cm en de 3cm. Uiteindelijk toch voor de 3cm gekozen en gelukkig totaal geen spijt van. Ik was in eerste instantie een beetje bang dat ie te groot zou worden en daardoor 'opzichtig' zou zijn, maar dat is gelukkig helemaal niet het geval vind ik!
[ [url=m/tN9vvb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben al lang aan het kijken naar een tweede designer tas... Ik wil een 'kleine' tas (groot genoeg voor telefoon, deodorant, sleutels, pasjeshouder en een lippenstift) die ik (ook) crossbody kan dragen.

Ik begin de Louis Vuitton Pochette Metis heel erg te waarderen, vooral met een leuk sjaaltje om het bovenste 'handvat'. Nu is deze alleen super slecht te krijgen.. Weet iemand hoe het inmiddels zit met de wachtlijst?

[ [url=m/GfAvJY.png]Afbeelding[/url] ]

Ook vind ik de Chloe c bag of de Chloe faye heel erg leuk, maar toch iets minder bijzonder ofzo denk ik.

[ [url=m/Pc41Fa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chloe C.
Ik vind deze super stylisch, maar misschien wat oudbollig? Of ligt dat aan mij hahaha

[ [url=m/qI3YBP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chloe Faye. Ook deze vind ik heel erg mooi, maar is misschien de suéde bovenkant minder praktisch...

De Louis Vuitton Pochette Metis stond pas op de website van LV online. Misschien toeval, maar omdat de winkels nu dicht zijn heb je meer kans om de tas online te kopen denk ik...

zelf nu is het beschikbaar om in het winkelmandje te stoppen!!

Ohhh wauw, ik zie het inderdaad... Bedankt!! Nu moet ik even snel heel hard gaan nadenken haha! Ik vind hem al langer heel mooi, maar blijft natuurlijk een enorme uitgave waar ik goed over na wil denken.
Ik vind de Chloés namelijk ook heel mooi, maar voor mij valt de tweede denk ik af vanwege het suède en de C-bag valt toch misschien af omdat ik hem wat te chique vind voor dagelijks gebruik. En lijkt wat dat betreft iets meer op mijn Chloé drew.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:18

Ik heb inmiddels mijn droomtas en ben er zooooo blij mee, het is nu echt de meest gebruikte tas voor mij. Dit is de Birkin 30 in Feau kleur met togo leer.

Afbeelding

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:19

Mirjam1202 schreef:

Chloe C.

Ik heb de Chloe Faye en vind hem heel fijn, het enige nadeel vind ik dat het leer snel beschadigd. Vooral als je hem met suede flap neemt, dan ben je de kleur zo kwijt. De Pochette Metis is inderdaad leuk, volgens mij is hij inmiddels wel weer te krijgen als je even een beetje rond vraagt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:58

yeentll schreef:
Ik heb inmiddels mijn droomtas en ben er zooooo blij mee, het is nu echt de meest gebruikte tas voor mij. Dit is de Birkin 30 in Feau kleur met togo leer.

[ [url=m/cWL9SG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel voor het delen. :') Die gaat op m'n lijstje. Wat een geweldig ding zeg. Heb je een linkje ofzo? Ik ben verliefd. <3 Ook dat sjááltje eromheen... <3

Edit: mijn god, die prijs! :oo Als ik het had zou ik 't ook zo doen hoor, maar mijn god. :')

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:02

Resistance schreef:
yeentll schreef:

[ [url=m/cWL9SG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel voor het delen. :') Die gaat op m'n lijstje. Wat een geweldig ding zeg. Heb je een linkje ofzo? Ik ben verliefd. <3 Ook dat sjááltje eromheen... <3

Helaas heeft Hermès de tassen niet online staan, maar je kan ze wel op instagram vinden met hashtags of googlen!

Edit: Ja, het zijn inderdaad echt collectors items, maar ze worden alleen maar meer en meer waard. Dus dat houd ik mezelf maar voor :')

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:07

.
Laatst bijgewerkt door _Flower op 01-04-24 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:13

ik kan er ook echt nog steeds niet over uit hoe geweldig ik die tas vindt, dus ik zeg het gewoon nog een keer. :') Soms heb je dat je al heel lang op zoek naar iets bent maar geen idee hebt hoe het eruit ziet, en het eigenlijk pas weet wanneer je het tegenkomt. Dat heb ik nu dus met die tas. :') Hij heeft echt álles wat ik zoek in een tas. Zelfs de kleur. Als ik een tas was zag ik er zo uit. _O- <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:41

Ik heb ook weer een nieuwe tas mogen toevoegen aan mijn lijst, de Dior all matte lady dior <3.
Dat vond ik al zoooooo'n duit in mijn bank, laat staan een Birkin (buiten dat ik het geld niet heb, zou ik dat ook nooit aan een tas uitgeven) hahaha. :$
Maar hij is enig hoor, zou denk zelf alleen voor een iets 'draagbare' kleur gekozen hebben als ik dat geld zou uitgeven. Heb je hem tweedehands gekocht of stond je op de lijst bij Hermes?

Edit; ik zie dat de dior ook in prijs gestegen is, ik wist niet dat het zo snel ging haha. Had hem eind 2019 al gekocht. Was dit topic even uit het oog verloren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:59

Ohhhhh die Hermes tas <3 <3 <3 <3
I loooooove Hermes. Juist die karakteristieke oranje Hermes kleur.
Heb ook echt altijd hun Orange Vert parfum vanwege de groen en oranje kleur. :') En omdat het een goddelijke niet alledaagse geur is.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:27

Ohhh wauw die Hermes tas <3
Héél erg mooi en fijn dat je er zelf ook zo ontzettend blij mee bent!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:28

yeentll schreef:
Mirjam1202 schreef:

Chloe C.

Ik heb de Chloe Faye en vind hem heel fijn, het enige nadeel vind ik dat het leer snel beschadigd. Vooral als je hem met suede flap neemt, dan ben je de kleur zo kwijt. De Pochette Metis is inderdaad leuk, volgens mij is hij inmiddels wel weer te krijgen als je even een beetje rond vraagt!

Ahh daar was ik al bang voor en ik vind dat super vervelend, dus ik denk dat ik die maar aan me voorbij laat gaan...
Ahh oké! Ik ga goed rondkijken!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:15

bobje26 schreef:
Ik heb ook weer een nieuwe tas mogen toevoegen aan mijn lijst, de Dior all matte lady dior <3.
Dat vond ik al zoooooo'n duit in mijn bank, laat staan een Birkin (buiten dat ik het geld niet heb, zou ik dat ook nooit aan een tas uitgeven) hahaha. :$
Maar hij is enig hoor, zou denk zelf alleen voor een iets 'draagbare' kleur gekozen hebben als ik dat geld zou uitgeven. Heb je hem tweedehands gekocht of stond je op de lijst bij Hermes?

Edit; ik zie dat de dior ook in prijs gestegen is, ik wist niet dat het zo snel ging haha. Had hem eind 2019 al gekocht. Was dit topic even uit het oog verloren.

De all matte is ook zo tof! Welke kleur heb je gekozen? Ik heb de zwarte, alleen vind ik wel snel dat je er viezigheid op ziet. Gelukkig met een natte doek ook wel simpel schoon te maken.

Ik heb al een zwarte en groene alligator Birkin en een Kelly in de gold kleur, de feau was dus echt een kleur die op mijn lijstje stond. Ik heb hem uit de winkel, vind de prijzen tweedehands echt te bizar.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:16

_lautje_ schreef:
Ohhhhh die Hermes tas <3 <3 <3 <3
I loooooove Hermes. Juist die karakteristieke oranje Hermes kleur.
Heb ook echt altijd hun Orange Vert parfum vanwege de groen en oranje kleur. :') En omdat het een goddelijke niet alledaagse geur is.

Ik ben ook oranje fan _/-\o_ mn huis is ook met oranje accenten! Hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:48

Ik heb ook de all black Yentl! Ik twijfel nog over een extra strap maar ik kan niet 700 euro voor een strap echt 'justifyen' of zo :')

Heel gaaf!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:02

bobje26 schreef:
Ik heb ook de all black Yentl! Ik twijfel nog over een extra strap maar ik kan niet 700 euro voor een strap echt 'justifyen' of zo :')

Heel gaaf!

Hahaha, ik snap wat je bedoelt ja! Ik moet zeggen dat ik de all black met een sjaaltje ook heel leuk vind, breekt m een beetje en een stuk minder duur. Of je moet m uiteraard vaak met de shoulderstrap dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:22

Eigenlijk alleen aan het handvat, vind de strap zo-zo en de tas mooier aan de hand. <3

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:40

bobje26 schreef:
Eigenlijk alleen aan het handvat, vind de strap zo-zo en de tas mooier aan de hand. <3

Dan zou ik eerder voor een mooi sjaaltje gaan! Ik vind die van Hermès overigens mooier en zijn goedkoper dan die van Dior.

M97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:05

---
Laatst bijgewerkt door M97 op 23-02-22 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:28

Ik volg zelf een youtuber die veel designer tassen heeft en zij zei daarover: het is eigenlijk zonde om 'm nooit te dragen als je er zoveel geld aan hebt besteed. En als je er eentje hebt die je enorm vaak draagt, die overal bij staat en waar je helemaal weg van bent, dan is 't opeens niet zo heel veel geld als je naar cost per wear kijkt. Zij zou zelfs haar Chloe tas, mocht ie gejat ofzo worden, zeker weer kopen.

En verder: waarom verzamelen mensen kunst? Een tas hoeft niet voor iedereen een dagelijks gebruik object te zijn. Voor mij zijn fashion en designerspullen gewoon kunst. Alleen al van het hebben ervan, het kijken naar mijn collectie en het ontvangen van iets doet me enorm veel plezier. :j Ik ben nu nog student, maar als ik over een paar jaar in de advertising zit en een beetje verdien, dan zal er zeker een groot deel van mijn inkomen naar fashion en designerspullen gaan. Want ik geniet daar nu eenmaal enorm van! :)

M97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:44

---
Laatst bijgewerkt door M97 op 23-02-22 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:50

Ik kom ook maar weer eens binnen vallen. Werk bij de bank en liep altijd op designer hakken als
Louboutin, JC’s etc. (kan nu helaas niet vanwege een blessure) Daarnaast heb ik altijd of een Louis Vuitton tas mee of een Mulberry. Ik snap niet waarom dat not done zou zijn?

Prachtige tas trouwens die Hermes! Leuk dat er weer wat meer gekletst wordt hier. Mijn collectie vind ik wel mooi zoals hij is nu. Alleen een Chanel staat nog op het lijstje. Hopelijk wordt dat dit jaar. En anders zien we het wel.